Skip to content
Logo Oranje Palace
Oranje Palace

100% Welkomstbonus

Speel hier!
Logo 888
Tonybet

3.000+ Spellen

Speel hier!

Zwarte maandag 24 augustus 2015

Featured Replies

https://imgur.com/295PqcM

Kunnen we al spreken van een zwarte maandag vandaag, met dit soort verliezen op de beurs?

Wie zijn op zo'n dag als dit de grootste verliezers? En wie zijn of worden de winnaars die hiervan profiteren?

Deze n00b kijkt uit naar jullie visie & theorie hierover ☺️

  • 5 months later...

Uiteraard zijn het de particulieren die verliezen, uiteindelijk zullen de institutionele beleggers hier weer beter van worden.

  • Author

@cashcow bij wijze van spreken, of for real? D.w.z. kan je er min of meer vanuit gaan dat de verliezen van particulieren beleggers 1 op 1 de winsten van de grote jongens zullen zijn?

Dalingen op de beurs zorgt nagenoeg alleen maar voor verliezers muv enkele hedgefunds misschien. Dat is t bijzondere van de beurs, beurs omhoog everybody wins. Mede ook de reden van de aantrekkende economie, kip en ei verhaal

Institutionele beleggers zitten nagenoeg alleen en altijd long dus zijn gebaat bij stijgende koersen! Maar die verkopen niet in paniek zoals nu wel Gebeurd.

@cashcow bij wijze van spreken, of for real? D.w.z. kan je er min of meer vanuit gaan dat de verliezen van particulieren beleggers 1 op 1 de winsten van de grote jongens zullen zijn?

Nee, zo bedoel ik het niet. Particulieren hebben het geld en de ballen niet om zo'n scherpe daling uit te zitten, zij verkopen in paniek en die goedkope stukken komen bij de instituten terecht, die hebben het geld en het geduld om de rit uit te zitten en hebben dus voor heel weinig geld prachtige aandelen gekregen.

De aex heeft een regelrechte paniekprikker gehad tot een koers van 400 punten. Dat is een min van 10% op 1 dag! Dat is zelden voor gekomen. Binnen 3 kwartier stond de aex ook alweer 5% hoger. Ik heb voor mijn kiddo's vandaag wel ingeslagen voor de lange termijn.

Heb ergens laatst een artikel gelezen over de olie prijs daarin stond als de olie onder de 40 dollar is dan is het goed mis ergens op de wereld.

En sinds vandaag staat de olie prijs onder de 40 dollar.

Grappig, ik las laatst een artikel waarin stond dat als olie onder de $40 kwam dat je dan head first moet instappen.

Het was een rode maandag. Dikke verliezen voor mij. Procentueel de grootste ooit voor mij in 12 jaar. 😉

Kan er om lachen. De winst van dit jaar is voor mij compleet verdwenen + een deel van vorig jaar. Over de afgelopen jaren nog steeds steady winst.

Heb wel 25% verkocht afgelopen dagen. Deel weg uit de opkomende landen en stukje VS verkocht.

Heb ergens laatst een artikel gelezen over de olie prijs daarin stond als de olie onder de 40 dollar is dan is het goed mis ergens op de wereld.

En sinds vandaag staat de olie prijs onder de 40 dollar.

Heb dit ook ergens gelezen , volgens mij in het boek "The last Oil Shock " .

De theorie hierachter is dat als de olieprijs langdurig onder de $40 komt, de onconventionele olie ( teerzand, schalie olie en hele dikke olie ) niet meer winstgevend kan worden gewonnen. Gevolg zou zijn dat deze oliewinning dan wordt verlaten.

Daardoor ontstaat dan een urgent olie tekort vele jaren later , omdat de conventionele oliewinning afneemt door de uitputting van bestaande bronnen ( peak oil theorie ) .

Dit alles heeft een ongekende weerslag op de economie .

In dit artikel https://www.marketoracle.co.uk/Article3656.html is er een ingezonden bijdrage van Jwell ( zesde reactie onder het artikel ) waarin wordt beschreven wat er dan kan gebeuren . Dit artikel van Jwell is een bewerking van een lezing van Campbell.

Als je van inktzwarte horror scenario's houdt , dan raad ik je aan dit artikel te lezen !

Ik ben zelf wel een "believer' over de peak oil theorie. De wereld is zo afhankelijk (nog) van olie en de wereld bevolking groeit en wilt meer en dat moet toch komen uit olie. Ongetwijfeld zullen er prachtige uitvindingen gaan komen om dit te verminderen maar dat is niet even in een paar jaar te realiseren. We trekken met ze allen die hele aarde leeg in een paar honderd jaar tijd, of dit nu de schaarse metalen zijn of olie en dat deze beslissingen zullen de generaties na ons moeten gaan bekopen. Zelfs al in deze generatie staat er veel op het spel. Kijk eens naar India/China en hoe ze daar met het milieu omgaan. We zijn parasieten en moeten eens goed nadenken en acteren om dit een halt toe te roepen. Ik denk dus zelf dat de olie prijs maar een kant op kan gaan, vraag en aanbod en we kunnen het ongetwijfeld nog wel even volhouden maar voordat ik met pensioen ga staat de prijs niet meer genoteerd in dollars maar in iets anders 😊

Na deze zwarte maandag een mooi dinsdag. De Europese beurzen hebben vandaag een groot deel van de zware koersverliezen van zwarte maandag goedgemaakt.

Olieprijs kan gewoon maar 1 kant op gaan en dat is omhoog, heel simpel. Uiteindelijk wordt olie gewoon "uitgefaseerd". Milieu is overigens een "luxe-probleempje". Mensen gaan zich druk maken over het milieu als alle primaire behoeften zijn vervult. Als iedereen genoeg te bikken heeft een veilig huis heeft en niet opd e vlucht is om uitgemoord te worden, dan gaan mensen zich druk maken over afval scheiden.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Important Information

By visiting Onetime, you will agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.