Spring naar bijdragen

Zwarte maandag 24 augustus 2015


FiftyFifty

Aanbevolen berichten

  • 5 maanden later...

@cashcow bij wijze van spreken, of for real? D.w.z. kan je er min of meer vanuit gaan dat de verliezen van particulieren beleggers 1 op 1 de winsten van de grote jongens zullen zijn?

Nee, zo bedoel ik het niet. Particulieren hebben het geld en de ballen niet om zo'n scherpe daling uit te zitten, zij verkopen in paniek en die goedkope stukken komen bij de instituten terecht, die hebben het geld en het geduld om de rit uit te zitten en hebben dus voor heel weinig geld prachtige aandelen gekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was een rode maandag. Dikke verliezen voor mij. Procentueel de grootste ooit voor mij in 12 jaar. ;)

Kan er om lachen. De winst van dit jaar is voor mij compleet verdwenen + een deel van vorig jaar. Over de afgelopen jaren nog steeds steady winst.

Heb wel 25% verkocht afgelopen dagen. Deel weg uit de opkomende landen en stukje VS verkocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ergens laatst een artikel gelezen over de olie prijs daarin stond als de olie onder de 40 dollar is dan is het goed mis ergens op de wereld.

En sinds vandaag staat de olie prijs onder de 40 dollar.

Heb dit ook ergens gelezen , volgens mij in het boek "The last Oil Shock " .

De theorie hierachter is dat als de olieprijs langdurig onder de $40 komt, de onconventionele olie ( teerzand, schalie olie en hele dikke olie ) niet meer winstgevend kan worden gewonnen. Gevolg zou zijn dat deze oliewinning dan wordt verlaten.

Daardoor ontstaat dan een urgent olie tekort vele jaren later , omdat de conventionele oliewinning afneemt door de uitputting van bestaande bronnen ( peak oil theorie ) .

Dit alles heeft een ongekende weerslag op de economie .

In dit artikel http://www.marketoracle.co.uk/Article3656.html is er een ingezonden bijdrage van Jwell ( zesde reactie onder het artikel ) waarin wordt beschreven wat er dan kan gebeuren . Dit artikel van Jwell is een bewerking van een lezing van Campbell.

Als je van inktzwarte horror scenario's houdt , dan raad ik je aan dit artikel te lezen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zelf wel een "believer' over de peak oil theorie. De wereld is zo afhankelijk (nog) van olie en de wereld bevolking groeit en wilt meer en dat moet toch komen uit olie. Ongetwijfeld zullen er prachtige uitvindingen gaan komen om dit te verminderen maar dat is niet even in een paar jaar te realiseren. We trekken met ze allen die hele aarde leeg in een paar honderd jaar tijd, of dit nu de schaarse metalen zijn of olie en dat deze beslissingen zullen de generaties na ons moeten gaan bekopen. Zelfs al in deze generatie staat er veel op het spel. Kijk eens naar India/China en hoe ze daar met het milieu omgaan. We zijn parasieten en moeten eens goed nadenken en acteren om dit een halt toe te roepen. Ik denk dus zelf dat de olie prijs maar een kant op kan gaan, vraag en aanbod en we kunnen het ongetwijfeld nog wel even volhouden maar voordat ik met pensioen ga staat de prijs niet meer genoteerd in dollars maar in iets anders :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Olieprijs kan gewoon maar 1 kant op gaan en dat is omhoog, heel simpel. Uiteindelijk wordt olie gewoon "uitgefaseerd". Milieu is overigens een "luxe-probleempje". Mensen gaan zich druk maken over het milieu als alle primaire behoeften zijn vervult. Als iedereen genoeg te bikken heeft een veilig huis heeft en niet opd e vlucht is om uitgemoord te worden, dan gaan mensen zich druk maken over afval scheiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.