Spring naar bijdragen

Nieuwe vermogens rendements heffing


Nomore

Aanbevolen berichten

Er komt een nieuwe vermogens rendements heffing. De bekende 1.2% (30% van 4% verwacht rendement) komt te vervallen voor de kleine spaarder en de grote slechte vermogende Nederlander moet dit maar gaan ophoesten omdat blijkbaar zij 5.5% rendement kunnen maken met hun vermogen.

Dit terwijl juist deze grote vermogens helemaal geen rente krijgen maar zelfs rente moeten betalen op hun spaargeld.

Oftewel weer een typische PVDA maatregel die succes verder gaat bestraffen.

Dit zal weer zorgen voor florerende mogelijkheden om het vermogen ongezien in het buitenland te stallen.

Deze nieuwe wet zal ingaan vanaf 1 januari 2017

Artikel FD: http://fd.nl/economie-politiek/1116546/kleine-spaarder-gaat-minder-belasting-betalen (achter betaal gedeelte)

Headlines uit artikel

nu straks verschil

EUR 100,000 696 435 261

EUR 250,000 1,296 1,14 156

EUR 1,000,000 11,496 13,125 -1,629

EUR 2,000,000 23,496 29,625 -6.129

Vermogens boven een miljoen leveren volgens het plan behoorlijk in omdat het genoten rendement op 5,5% wordt gesteld in plaats van 4%. Naar verwachting zal daarom vooral de VVD moeite hebben het nivellerende effect aan kiezers uit te leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 maanden later...

WTF ! Schandalig! Tot 300k zit je nog goed?

Er zijn genoeg mensen die niet willen beleggen en alles op een spaarrekening hebben. Die gaan super inleveren......dit gaat de VVD nooit verkopen aan de achterban. Daarnaast 5,5% rendement. Dat is offensief beleggen. Gemiddeld zit het net op neutraal landelijk, dus niemand die gemiddeld 5,5% haalt en mag inleveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het goed heb begrepen , wordt het percentage fictief rendement voor vermogens van 100.000 tot 1.000.000 opgehoogd tot 4,7 % . Maar dit percentage zal de komende jaren nog dalen , omdat de rente véél lager is dan 5 jaar geleden. Het rendement op aandelen wordt meegewogen , misschien is dit dan weer hoger geworden...

Uit het artikel uit FD :

"Voor de vermogens van een ton tot een miljoen wordt het rekenrendement verhoogd tot 4,7%. Dit percentage wordt niet alleen vastgesteld op basis van gemiddelde rentestanden, maar ook op de behaalde rendementen op een representatief mandje aandelen. "

http://fd.nl/binaries/33/12/33/krant-20150828-0-001-063.pdf

http://fd.nl/economie-politiek/1116546/kleine-spaarder-gaat-minder-belasting-betalen

Mod edit: Liever geen hele artikelen copy-pasten. Dit is verboden bij wet en hier wordt ook op toegezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist het artikel op de FD gelezen over de vermogensbelasting. Mooi dat de vrijstelling omhoog gaat van 21.000 naar 25.000 euro. Aangezien ik een tweepersoonshuishouden heb is dit 50.000

Dus ik betaal over mijn vermogen:

2, 9 % over 50.000 - 125.000

4,7% over 125.000 - 1.025.000

5,5% over > 1.025.000 (Deze valt af of ik moet een mooie OneTimer hitten)

Dit vervolgens vermenigvuldigen met het 30% tarief

Volgens mij ben ik iets goedkoper uit. Weet iemand het omslagpunt waarbij de nieuwe regeling ongunstige is dan de oude.

Ik ben benieuwd of de echte superrijken dit gaan voelen in hun portemonnee. Ik verwacht dat die constructies bedacht hebben zodat ze bijna geen vermogensbelasting hoeven te betalen.

Je kunt nog altijd naar de buurlanden België en Duitsland waar de vermogensbelasting afgeschaft is. Wij zijn trouwens wel koploper wat betreft de vermogensbelasting.

Weet iemand wat de vermogensbelasting de Overheid jaarlijks oplevert?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 2017 betaal je : 0,87 % over je vermogen tot 100.000

1,41 % over het vermogen van 100.000 tot 1.000.000 Euro

1,65 % over het vermogen boven de 1.000.000 Euro

Kan iemand iets vertellen de verhouding tussen het fictieve spaar deel en het fictieve beleggings deel van het rendement op het vermogen tussen 100.000 en de 1.000.000 Euro ?

Bijvoorbeeld het zou kunnen zijn dat er 50 % spaar rendement en 50 % beleggings rendement wordt berekend tussen 100.000 en de 1.000.000 Euro ?

Dit deel van het rendement op vermogen ( van 100.000 tot 1.000.000 € ) gaat fluctueren . Zie ik het goed dat dit rendement voorlopig alleen lager wordt ? ( Er wordt in 2017 berekend over de periode 2011-2016 ) . In 2018 zal worden berekend over de periode 2012- 2017 ) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.