Jump to content

Een goedkope hypotheek door de 'Familiebank'

Nomore

Recommended Posts

Het gebeurt tegenwoordig steeds vaker met de lage rentes die je krijgt op je spaarrekening. Geld lenen bij je ouders en familie als zijnde een hypotheek. Je ouders krijgen een hoge rente op hun spaargeld, jij kunt de rente aftrekken van je belasting en daarna kunnen je ouders je nog een gedeelte belastingvrij terug schenken. Oftewel een win-win-win situatie, waarbij de enige die de dupe is de Belastingdienst. Dat wil overigens zeggen dat de rest van Nederland dus eigenlijk hiervan de dupe is. Maar zolang het mag (en nog belangrijker, dat het kan!), waarom zou je het niet doen!

• 5 months later...

Klik hier voor de beste reviews en bonussen!

Ja klopt, uiteraard kan een hypothecaire lening niet even onder de tafel, maar moet dit officieel worden vastgelegd en netjes de betalingen plaats vinden. Niet meer overigens dan bij een lening bij de bank.

wil er hier niet iemand familie van me worden? @thegreatone misschien? ;)

Hoewel OneTime is eigenlijk toch een grote familie :))

Ja klopt, uiteraard kan een hypothecaire lening niet even onder de tafel, maar moet dit officieel worden vastgelegd en netjes de betalingen plaats vinden. Niet meer overigens dan bij een lening bij de bank.

wil er hier niet iemand familie van me worden? @thegreatone misschien? ;)

Hoewel OneTime is eigenlijk toch een grote familie :))

Heb je verhuisplannen? Ik vind het Best =))

• 6 months later...

De familiebank wordt volgens mij met de dag interessanter. Zeker op het moment dat je geen rente meer gaat krijgen over je spaargeld kan je het geld beter uitlenen bij je kinderen of bekenden. Op die manieren vang je twee vliegen in een klap.

Zouden jullie het overwegen, als je het geld had, om als 'bank' te gaan fungeren?

En zou je dit alleen doen bij familie of zou je het ook aandurven om dit bij andere bekenden te doen? Wat voor zekerheden zou je bijvoorbeeld willen stellen als je je geld uitleent?