Spring naar bijdragen

Een goedkope hypotheek door de 'Familiebank'


Nomore

Aanbevolen berichten

Het gebeurt tegenwoordig steeds vaker met de lage rentes die je krijgt op je spaarrekening. Geld lenen bij je ouders en familie als zijnde een hypotheek. Je ouders krijgen een hoge rente op hun spaargeld, jij kunt de rente aftrekken van je belasting en daarna kunnen je ouders je nog een gedeelte belastingvrij terug schenken. Oftewel een win-win-win situatie, waarbij de enige die de dupe is de Belastingdienst. Dat wil overigens zeggen dat de rest van Nederland dus eigenlijk hiervan de dupe is. Maar zolang het mag (en nog belangrijker, dat het kan!), waarom zou je het niet doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 maanden later...

Ja klopt, uiteraard kan een hypothecaire lening niet even onder de tafel, maar moet dit officieel worden vastgelegd en netjes de betalingen plaats vinden. Niet meer overigens dan bij een lening bij de bank.

wil er hier niet iemand familie van me worden? @thegreatone misschien? ;)

Hoewel OneTime is eigenlijk toch een grote familie :))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja klopt, uiteraard kan een hypothecaire lening niet even onder de tafel, maar moet dit officieel worden vastgelegd en netjes de betalingen plaats vinden. Niet meer overigens dan bij een lening bij de bank.

wil er hier niet iemand familie van me worden? @thegreatone misschien? ;)

Hoewel OneTime is eigenlijk toch een grote familie :))

Heb je verhuisplannen? Ik vind het Best =))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 maanden later...

De familiebank wordt volgens mij met de dag interessanter. Zeker op het moment dat je geen rente meer gaat krijgen over je spaargeld kan je het geld beter uitlenen bij je kinderen of bekenden. Op die manieren vang je twee vliegen in een klap.

Zouden jullie het overwegen, als je het geld had, om als 'bank' te gaan fungeren?

En zou je dit alleen doen bij familie of zou je het ook aandurven om dit bij andere bekenden te doen? Wat voor zekerheden zou je bijvoorbeeld willen stellen als je je geld uitleent?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.