Spring naar bijdragen

Empty Wallet goes crypto - II - Bitvavo, coins en meer


Aanbevolen berichten

Op het moment dat ik begon op bitvavo ging er een wereld voor mij open. Een rijtje van ongeveer 50 coins straalden mij tegemoet; "koop mij, koop mij, nee! Koop mij, koop mij! LOL
Wanneer besluit je nou om in een coin te stappen? Ik wist en weet het soms nog steeds niet. Allemaal exotische namen en mooie logo's. Maar wat doen ze nou eigenlijk?(of niet).

Als je aan daytraden doet is dat minder relevant, want dan wil je proberen om een winstje te pakken, na je verkoop sluit je je venster en gaat door naar de volgende. Wil je investeren voor de langere termijn dan komen er wat meer dingen om de hoek kijken. Waar wordt de coin voor gebruikt? Heeft het überhaupt bestaansrecht. 

Jarenlang stond er tegenover fiatgeld(jouw bankbiljetten zeg maar) goud als tegenwaarde. Dit is nu al jaren losgelaten. Maar wat staat er tegenover jouw coin? Is het een project? Is het een meme(DOGE) of zijn er toepassingen voor? Kijk b.v. naar Cardano(ADA), Ethereum(Ether) en uiteraard Bitcoin. Die blockchains hebben wat te bieden en hebben dus een onderliggende waarde. Oftewel, zij bieden(tot op zekere hoogte) een zekerheid dat ze hun geld waard zijn. 
Doe altijd zelf onderzoek waarom je wel of niet in een munt wilt stappen. Bovenstaand zijn enkel voorbeelden en dus geen koopadvies(ik ben geen financieel adviseur).

Ik vraag hier niet om tips, maar wel naar jouw inzichten over traden en coins en hoe sta jij erin? 
En doe jij ook uitgebreid onderzoek naar de diverse coins?

Ik hoor het graag,

 

Grtz Empty Wallet
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.