JackPot Posted March 16, 2015 Report Share Posted March 16, 2015 Iedereen heeft in het nieuws wel meegekregen dat Volkswagen heeft gefraudeerd met de uitstoot van de diesel auto's. Dit betreft nagenoeg alle merken van dit concern, waaronder Audi, Volkswagen, Skoda, Seat, etc. Vele schadeclaims liggen in het verschiet en Volkswagen heeft gereageerd door een bedrag van ongeveer 10 miljard euro te reserveren en de topman Winterkorn op te laten stappen. De huidige banksaldi en liquiditeiten van Volkswagen zijn voldoende om deze verliezen op te kunnen vangen met een saldo van bijna 20 miljard euro aan cash! De financiele markten reageerden zeer negatief op al dit nieuws en de koers van Volkswagen is gedaald met bijna 50% wat betekende dat de totale waarde van Volkswagen is gedaald van 100 miljard euro naar nu 50 miljard euro! De financiele markten schatten de kans op default (het niet meer kunnen betalen van je schulden) op bijna 25% ergens in de komende 5 jaar! Ook de rente op nieuwe schulden die het bedrijf maakt is verdubbeld. https://pbs.twimg.com/media/CQCqqpQW8AEHe7Q.png:large Wie van de OneTimers heeft een auto uit het wagenpark van Volkswagen en ook nog een diesel? Weerhoudt dit schandaal je om opnieuw een auto van dit concern aan te schaffen? Ik heb zelf een Audi A4 Diesel en heb geen idee of mijn auto tot de 'fraude-groep' behoort. Maar ik ben dermate tevreden over de auto dat ik niet geloof dat ik ooit nog weg ga van dit merk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest [Verwijderde Gebruiker] Posted September 29, 2015 Report Share Posted September 29, 2015 Ik vind het pure hetze en sta volkomen aan de kant van Volkswagen en Audi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted September 29, 2015 Report Share Posted September 29, 2015 Ze worden wel hard afgestraft. Koers was ook hard opgelopen. Ik ben wel benieuwd of ze het gaan redden. Even afwachten hoe hoog de boetes gaan worden. Een boete van een paar miljard komt keihard aan. Ze zullen meerdere boetes, claims krijgen. Als dit VW maar niet de kop gaat kosten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vondert Posted September 30, 2015 Report Share Posted September 30, 2015 Volkswagen - Audi groep zal niet failliet gaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted September 30, 2015 Report Share Posted September 30, 2015 Volkswagen - Audi groep zal niet failliet gaan. Houston gaat ze voor 100 miljoen dollar aansprakelijk stellen vanwege de vieze lucht in de stad. Dat dit ongetwijfeld door heel veel andere steden ook opgepakt gaat worden en weet ik allemaal nog niet voor claims zou dit zomaar eens een "black swan" kunnen zijn voor Volkswagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vondert Posted September 30, 2015 Report Share Posted September 30, 2015 We zullen zien Armijn, ik zie het in ieder geval nog niet zo snel gebeuren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RouletteMaster Posted October 6, 2015 Report Share Posted October 6, 2015 Volkswagen is too big to fail...Dit is een goede moment om juist te kopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackPot Posted October 6, 2015 Author Report Share Posted October 6, 2015 Too big to fail heeft niets met beurskoers te maken. De Equity houders kunnen gewoon failliet gaan. T bedrijf zal idd in nood overgenomen worden door overheid maar aandeelhouders zullen geld kwijt zijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackPot Posted October 20, 2015 Author Report Share Posted October 20, 2015 Ik ben persoonlijk short gegaan in Volkswagen via CFD's. Ik las zojuist een heel mooi stuk op IEX over een positie in Volkswagen. http://www.iexprofs.nl/Column/Opties-Opinie-Beurs-vandaag/166020/Het-ene-VW-is-het-andere-niet.aspx?utm_source=IEXProfs_DagelijkseNieuwsbrief&utm_medium=e-mail&utm_campaign=Meer-alpha-met-big-data_201015 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted November 3, 2015 Report Share Posted November 3, 2015 Nieuwe tegenvaller VW van €2 miljard Gaat hard met al die miljarden. Ziet er niet goed uit voor VW. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts