


Welkom bij Onetime
Wat is je leeftijd?
Om gebruik te maken van Onetime.nl is het noodzakelijk om aan te geven wat jouw leeftijd is.
Door je leeftijd aan te geven stem je in met ons cookiebeleid.
De leeftijd dient naar waarheid te worden ingevuld. Verder bevestig je hiermee dat je 24 jaar of ouder bent, dat je je bewust bent van de risico's van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen.
-
Aantal bijdragen
11 -
Geregistreerd
-
Laatst bezocht
Recente profielbezoeken
Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.
ChaosOnline's Achievements

Member (2/3)
7
Waardering in de gemeenschap
-
Er staan wel vrij heftige dingen in de overeenkomst van de procesfinancier van Loonstein bijvoorbeeld; "Indien de opbrengst om welke reden dan ook niet is overgemaakt naar de derdenrekening van de/het door A**** geselecteerde advocaat/advocatenkantoor (bijv. door gedaagde rechtstreeks naar eiser), dan kan A***** eiser al vóór verzenden van de eindrapportage en de totaalafrekening ter zekerheid van de aanspraak op betaling aan A***** van eiser verlangen dat eiser vooraf het door A***** naar redelijk oordeel geschatte bedrag waarop A***** overeenkomstig § 3 recht heeft betaalt." Dus stel ze maken het niet over na vonnis door ik noem maar wat Bill-55 of casino gaat failliet in die periode dan wil die procesfinancier dus als ik het goed begrijp gewoon zijn centen hebben van jou waar ze recht op hebben, en ze hebben het recht om het contract om diverse redenen per direct te beëindigen indien je bijvoorbeeld zelf in een verslechterende financiële situatie terecht komt omdat het dan voor die procesfinancier een te groot risico wordt, oftewel indien het fout gaat en er wordt niet uitbetaald dan draai je dus zelf voor alle kosten op, en ja als zo'n proces wel een jaar kan duren hoe kan iemand op voorhand zeggen dat er geen financiële problemen komen komend jaar niemand heeft een glazen bol en degene die wakker zijn weten dat alles op ontploffen staat in de wereld en het niet lang duurt voordat ook Nederland aan de beurt is... Ik snap dat dit soort contracten goed in elkaar zitten maar "no cure no pay" geldt misschien voor het advocatenkantoor maar dus niet voor die externe procesfinancier, die altijd 36% eist ook al ga je zonder rechtszaak akkoord met een schikking van de helft van je verliezen dan pakken ze daar 36% van af terwijl je zelf nog maar de helft hebt gekregen als waarop je had gehoopt en de helft min 36% is dat dan wel de moeite.... Zelfs al regel je dat je een 2e hands auto van ze krijgt of een cruise van 3 weken dan gaan ze ook daarvan 36% berekenen en zou je dan naar ze moeten overmaken, ja uhm ik bedoel hoezo waterdicht contract lol, er zijn iets van 10 redenen dat jijzelf ervoor kan zorgen dat ze het contract beëindigen, maar ook iets van 10 externe oorzaken waar je zelf helemaal geen grip op hebt maar hun zich wel per direct kunnen terug trekken en alle gemaakte kosten op jou persoonlijk verhalen ze willen immers niet voor niets dat je een stabiele financiële hebt tijdens dit proces. Het zo wat zijn toch ga je met ze in zee gebeurt er wat onverwachts bijvoorbeeld Rusland schiet per ongeluk een atoombom op Malta heel Malta weg en gaat die procesfinancier ineens een smak geld van jou lopen eisen, ben je dus alleen maar meer geld verloren. Indien je dingen niet begrijpt in het contract knip en plak het in chat-gtp en vraag of dit in normale burger taal uitgelegd kan worden of wat er in burger taal met dat punt bedoeld wordt, want ja ze moeten altijd taal gebruiken die 99 van de 100 niet goed begrijpt of interpreteert. Maar ik heb vroeger voor oplichters gewerkt en daar bij dat bedrijf draaide het alleen maar om die handtekening van de klant op het contract nadat je het toegangscontrolesysteem had geplaatst en dat formulier moest je dan die avond nog op de post doen want met die handtekening op dat contract betaalde de firma achter dat contract (Parfip) direct het volledige bedrag uit aan de eigenaren van dat bedrijf waar ik voor werkte omdat dat contract zo goed in elkaar zat dat je er na die handtekening met geen mogelijkheid meer vanaf komt en je 5 of 10 jaar lang maandelijks moet betalen, zelfs toen het bedrijf zogenaamd failliet ging moesten al die klanten door blijven betalen zelfs dat was gedekt in het (wurg)contract. Ik noem de overeenkomst van Loonstein geen wurgcontract maar het zit verdomd goed in elkaar, het lijkt inderdaad dat ze een goede kans van slagen hebben maar geen enkele geeft garantie en wat anderen ook al zeggen ze pronken met resultaten van anderen op hun website, Dynamiet bijvoorbeeld heeft nul ervaring met casino claims hiervoor deden ze een totaal andere massaclaim ook nog waarmee ze dan succes hebben maar wat ik nu begrijp is dat ze ineens iedereen individueel gaan helpen waar ze dus tevens ook nul ervaring mee hebben, vandaar dat ze gelijk een paar procent minder van je centen hoeven te hebben en direct aan de slag gaan. Goldenstein schijnt de beste te zijn met meeste successen in Duitsland bij individuele claims alleen je hebt er geen portaal je wordt totaal niet op de hoogte gehouden van hoe het ervoor staat en volgens mij begreep ik dat Goldenstein zo ie zo wacht tot die uitspraak van hoge raad medio dit jaar... Claimly gaat voor een massaclaim vragen zelf al je account geschiedenis op en ook al krijg je dan uiteindelijk maar een deel van je totale verlies waarvan je dan ook nog 36% moet afstaan ze hebben in ieder geval een veel luchtiger contract, in ieder geval geen tig redenen dat ze om welke reden dan ook bij jou om geld komen vragen, omdat het natuurlijk een massaclaim is dus geen tig rechtszaken nodig maar 1 of 2 per provider waar gelijk honderden claims tegelijk geclaimd worden en ze hoeven er maar 1 of 2 van de misschien 15 casino's/providers te winnen en die procesfinancier is toch al binnen en ja de kans is zeer klein dat je ze allemaal verliest, Claimly houd je op de hoogte stuurt nieuwsbrieven en boven een bepaald bedrag krijg je een eigen aanspreekpunt die je altijd kan bellen of mailen. Ik wil niemand bang maken maar gezien mijn ervaring met waterdichte contracten in het verleden en toen ik het contract van Loonstein doorlas wat gewoon ook echt waterdicht is weet ik nog niet of ik het wel individueel wil laten behandelen en blijf ik misschien wel gewoon bij Claimly en alleen Claimly werkt samen met stichting K.E.S. (Stichting Kansspelrecht en Schadevergoeding) dus ja die gaan er gewoon vanuit dat 1 of 2 van al die massaclaims die straks ingediend worden gewoon slaagt. Zelf heb ik natuurlijk ook eerst geprobeerd het direct met een casino op te lossen zonder tussenkomst van rechter en ben daardoor veel te weten gekomen zoals bijvoorbeeld dat de MGA grotendeels de algemene voorwaarden opstelt nadat een casino van hun een licentie heeft gekregen indien de MGA dus bewust of per ongeluk is vergeten daar bij uitgezonderde landen "Nederland" bij te zetten dan schuiven ze in feite de schuld gelijk af op de MGA, de MGA en de KSA deelden boetes uit aan casino's die toendertijd toch zich bewust richtten op de Nederlandse markt maar dit lijkt steeds meer op gewoon corruptie en kwam zoveel geld binnen vanuit Nederland dat die boetes gewoon betaald werden en ze Nederlandse spelers zoals mij die hoogte VIP level hadden bereikt gewoon door lieten spelen zelfs na oktober 2021 toen er een IP blokkade bij veel casino's werd ingevoerd voegde Maneki casino mijn IP gewoon toe aan de lijst met toegestane ip's en zo kon ik daar 2 jaar nadat ze verplicht een licentie van de KSA nodig hadden door blijven gokken, iets wat ze natuurlijk in een rechtszaak niet goed kunnen praten het bewijs is terug te vinden in de opgevraagde account historie ze stopte bewust met Ideal aanbieden als betaalmogelijkheid in oktober 2021, en ze hielden mijn account bewust open omdat ik een high roller was en dat allemaal terwijl ik van niks wist niet eens dat ik mijn account daar had aangemaakt toen er in heel Nederland een online gokverbod was want ze richtte zich bewust op de Nederlandse markt en adverteerde op social media via gehackte Facebook accounts van vrienden waarvan ze het wachtwoord hadden ontvreemd en dan als die vriend lag te slagen en jij wakker was en op facebook zat onder je vriend zijn naam berichten plaatste van grote winsten en hoe geweldig dat casino was King Billy deed dit ook van zelfde toko was dat ook van N1 interactive LSD 😜 N1 Interactive is de grootste corrupte partij volgens mij die gebruikte bij sommige casino's zelfs het KSA logo en hebben daar een miljoenen boete voor gekregen toen maar of die ooit is betaald is nergens terug te vinden, en waarom de MGA er zo weinig aan doet of deed zorgt ook voor veel vragen, het lijkt wel alsof de MGA betaald krijgt of steekpenningen kreeg of krijgt van de casino's die de regels aan hun laars lappen, zelfde gevoel krijg ik bij de KSA aangezien ik daar een klacht heb ingediend over Toto casino die gewoon het wettelijk ingevoerde maandelijkse stortingslimiet van 700 euro negeert en indien je 1000 euro wint en uit laat betalen dan kan je ineens gewoon weer 700 euro storten en verliezen, bij alle andere casino's blijft die 700 euro staan ook al win je 3000 euro, maar Toto heeft schijt aan alles staat zelfs op hun website dat ze het een netto stortingsbedrag noemen terwijl het een wettelijk limiet is en toen ik dit telefonisch melde aan de KSA was diegene er stil van en ja ze doen er vervolgens geen kut aan en zo worden mensen verslaafd gemaakt. Dus ja misschien dat KSA ook wel steekpenningen van casino's krijgt en dan nog al die boetes die ze hebben uitgedeeld aan casino's in Malta geen hond weet wat er met dat geld gedaan wordt aangezien ze subsidie krijgen van de overheid voor salarissen en huisvesting te betalen dus ja bij wie verdwijnen al die miljoenen in zijn zak van al die boetes vraag je je af, en is die hele KSA wel zuivere koffie aangezien je er geen eens terecht kan indien je een probleem hebt met een casino ze gaan je niet helpen net zoals de MGA maar je kan wel een klachten indienen tegen een casino en bij meerdere klachten zeggen ze dan actie te gaan ondernemen of een onderzoek starten zelfde als de MGA allemaal zegt, mooie woorden maar ik kijk nergens meer van op tegenwoordig is alles corrupt zolang er maar een paar flink hun zakken kunnen vullen. Volgens de KSA is het niet hun schuld dat bill55 is ingevoerd volgens hun zijn die boetes juist goed om bij claims rechtszaken te winnen omdat er volgens hun dan bewijs is dat de KSA ze toen al gestraft heeft ja alleen waren die boetes zo laag dat ze het ongeveer de omzet van 10 seconde kostte om ze te betalen. De hele website van KingBilly is ook ineens verdwenen toen er gezeik kwam er kwam daarna wel een nieuwe KingBilly maar die oude site is weg en tevens gescrubt van wayback machine kwam ik achter omdat die toen gewoon ingesteld kon worden in Nederlands dus ja indien er nog wat van die oude site terug te vinden was dan zouden ze elke rechtszaak verliezen want naast Ideal nog Nederlandse taal en Nederlandse support aanbieden is natuurlijk het toppunt van misleiding en bewust richten op de Nederlandse markt waarschijnlijk omdat hier gewoon bijna niemand wist dat online gokken verboden was terwijl dat in onze buurlanden waarschijnlijk veel uitgebreider werd gedeeld in het nieuws en op social media hier in Nederland kon je voor oktober 2021 bij duizenden online casino's je geld illegaal verliezen en 99% wist niet eens dat het illegaal was wat ze deden en zo zag het er ook niet uit, vooral niet als ze bewust Nederland vergeten te vermelden bij uitgesloten landen wel Belgie, Duitsland, Luxemburg vermelden maar Nederland niet en hoe je daar achter kunt komen is door op youtube reviews van 5 jaar geleden te bekijken die gemaakt zijn door AskGamblers dat is de partner waarmee al die Maltese casino's samenwerken en die hebben van veel casino's waaronder Maneki, LeoVegas, KingBilly, MrGreen voor oktober 2021 een review gemaakt en daar zie je dus dat ze Nederland echt (bewust) vergeten waren te vermelden zodat iedereen ook dacht dat het gewoon mocht en de KSA deed er geen fuck aan ja behalve boetes geven aan die casino's en dat geld als bonussen verdelen of zo of 10 kilo sos van kopen en wegbufellen weet ik veel wat ze met dat geld deden lol 😜 Maar met dat geld een reclamecampagne starten die mij zou bereiken zodat ik zou weten dat het illegaal is en dat ik zou weten dat Maneki mijn account na oktober 2021 bewust actief hield deed de KSA in ieder geval niet met al dat geld wat binnenkwam want ja als al die high rollers zoals mij dan zouden gaan minderen of helemaal stoppen met spelen bij die corrupte casino's dan kon de KSA ook geen boetes meer uitdelen dus kozen ze niet voor de spelers die serieuze gokverslavingen ontwikkelde om die te informeren maar kozen voor hun eigen portemonnee... Er waren hier tientale website die al die illegale casino's aanbevolen allemaal honderden positieve nederlandse reviews die ik las en erin trapte en geloofde dat het legaal was en en betrouwbaar casino maar al die reviews waren vals en nep en waren geplaatst door Nederlandse sloebers die zelf geen euro konden missen om te vergokken maar alles deden voor die corrupte casino's voor gratis spins of bonus geld en hoe meer je deed hoe groter je beloning, degene die facebook accounts hackte en daar als die persoon van dat account sliep reclame voor een bepaald casino op postte kregen de grootste beloningen alleen wist ik toen niet hoe corrupt en vals alles was en ik had nooit zoveel geld verloren of verspeeld als ik eerlijk was geinformeerd en wist dat online gokken hier verboden was maar bijna niemand weet echt hoe diep dit gaat en wat voor corrupte spelletjes er zijn gespeeld om bepaalde Nederlanders te targetten en tonnen te laten verliezen. Want ow wat was het klote indien je een ton had gewonnen en daarvan 75.000 liet uitbetalen dat die uitbetaling na 48 uur nog steeds op "pending" stond en je dacht fok it ik maak er even 150.000 van en je die uitbetaling annuleert en vervolgens alles verliest, dit deden ze vooral bij de high rollers allemaal bewust omdat ze wisten hoe een gokverslaafde denkt en handelt, ik heb zo vaak gevraagd of ze een uitbetaling konden vast zetten maar antwoord was altijd NEE sorry ben je foking VIP level 10 en heb je zelfs dat recht niet eens om je uitbetaling vast te zetten... maar wel een bloedgeile VIP manager die meerdere keren per jaar naar Nederland kwam en je mee uit eten ging in 5 sterren toko, je kreeg de duurste cadeaus voor je verjaardag en regelmatig hadden ze speciaal voor jou als VIP concertkaarten van een uitverkocht concert die je dan online weer kon verkopen voor 800 euro per stuk want ja ik ga alleen naar Defqon en daarvoor koop ik zelf wel een kaartje U2 is leuk maar 2 nummers geen concert van 8 uur lang dezelfde herrie lol, ik had toen drie geile VIP managers 1 van Maneki, 1 van MrgGreen en 1 van LeoVegas en ja ze deden alles om je maar af te leiden en je bezig te houden zodat je geen tijd had om onderzoek te doen en je erachter kon komen dat wat je deed gewoon volgens de Nederlandse wet verboden was. Alleen daarom wil ik mijn verloren geld terug zien te krijgen vanwege al die corruptie en misleiding en natuurlijk won je veel en kreeg je veel cadeaus van de casino's waar je hoogste VIP level had maar ze wisten allemaal via die Vip sletten dat ik geld genoeg verdiende en pas zou laten uitbetalen indien ik meer dan een ton ineens zou winnen wat ik ook regelmatig won alleen dan cancelde ik zelf met mijn domme kop na zoveel tijd die uitbetaling weer en dat wisten ze gewoon dat ik zo in elkaar zat en in feite dus alleen maar bakken met geld verloor en nooit een groot bedrag liet uitbetalen. Toen ik dat aan het einde dus wel deed en de uitbetalingen niet cancelde bij Maneki, MrGreen en LeoVegas konden ze dus ook helemaal geen eens zulke grote bedragen uitbetalen en werden ze nu dus door de casino's zelf geweigerd (rejected) en als je dan kwaad reageerde naar je VIP manager dan deed die muts alsof ze het ook niet wist en begreep waarom het niet uitbetaald werd waardoor ik alleen maar kwader werd en ja wat ze dan dus doen ook al ben je hoogste VIP is gewoon je account ineens wel blokkeren, dus ik kwam er pas achter dat ze allemaal zo corrupt waren aan het einde toen het al veel te laat was ik geloofde al die reviews die ik las en dat iedereen altijd binnen aanzienlijke tijd zijn geld uitbetaald kreeg maar ik weet nu dat dat best zo kon zijn indien het uitbetalingen onder de 10k waren boven de 10k wordt er namelijk door je bank automatisch melding gemaakt bij de VIOD en volgt er een onderzoek en dat wilde al die corrupte casino's natuurlijk niet dus boven de 10k weigerde ze zelf gewoon of blokkeerde dan ineens je account, of ze betaalde het wel uit in delen maar daarna was het ook gelijk klaar en werd je account permanent gesloten heb ik ook 1 keer meegemaakt bij een groot casino, maar meestal werd account geblokkeerd na grote win vanwege de oorlog die was ontstaan tussen mij en de klantenservice want ja ik werd echt pislink toen ik erachter kwam dat ze dus grote wins never nooit hadden uitbetaald terwijl ik er al 2 of 3 jaar bijna dagelijks mijn geld vergokte. Allemaal door van die tiefus jochies die alles deden voor wat gratis spins en ja ze waren niet echt bewust van het totaalplaatje dat snap ik maar ja als je je door al die casino's in je r**t laat ne*k*n voor een paar gratis spins omdat je zelf geen cent hebt om mee te kunnen gokken geeft ook gelijk de hoogte van het IQ aan van dat soort jochies, ik hoop dat niemand zich aangesproken voelt maar er zullen er vast een paar die dit lezen op hun teentjes zijn getrapt omdat ze misschien nu pas beseffen waar ze aan mee hebben gewerkt maar zo vaak zijn klaar gekomen toen ze weer een kruiwagen vol gratis spins van een corrupt casino kregen dat ze het tot hun dood zullen verdedigen. Dus gaat om de manier waarop ik zoveel geld kon verliezen niet door de kut tijd die ik toen had want als hoogte VIP level heb je zelfs nadat je veel verloren hebt in een weekend nog steeds de tijd van je leven alleen was het allemaal maar misleiding en manipulatie, en enige manier hoe ik erachter ben gekomen dat ze dat flikte met gehackte facebook accounts was door toen via facebook de verwijderde berichten terug te eisen ook indien na het verwijderen deze dus uit de prullenbak waren verwijderd en ja het gros weet geen eens hoe je bij die prullenbak op Facebook kan komen laat staan hoe je die moet legen maar dat wisten al die jochies die misbruik maakte van deze gehackte accounts allemaal wel want dat was ze gewoon allemaal verteld en uitgelegd door die corrupte casino's. En ze vroegen dat aan vips ook natuurlijk alleen dan noemde ze het affiliate natuurlijk een kreeg je grote bonus indien je nog een paar van die rijke vrienden van je kon overhalen om een account aan te maken, maar ja als ik dat ging doen dan werden mijn kansen om te winnen kleiner (simpele logica lol) dus zo dom was ik niet, als hoogte level VIP waren toch alle bonussen al maar 3 of 5x wager terwijl al die jochies de winsten van hun free spins nog eens 45 of 60x moesten zien rond te spelen en ja die speelde de hele nacht door met de winst van die 100 free spins die ze hadden verdiend met gebukt staan en aan het einde hadden ze nog niets maar wilde wel graag weer nieuwe free spins dus die broek ging alvast weer omlaag voor de volgende beurt...
-
Er duiken er wel steeds meer op, betekend dat er wel zeker hoop is... iemand bekend met fairplay legal toevallig?
-
Klopt ja totdat je dus een keer een halve ton wint en dat maken ze dus mooi niet over, 3000 euro per week konden ze doen nou een week later was die 67 ruggen alweer verloren hoor, zijn gewoon naai streken ze wisten heel goed dat bedragen hoger dan 10.000 euro vanuit malta overmaken naar Nederlandse rekening vaak door viod of belastingdienst of bank wordt gemeld ergens en dan zou z'n Maltees casino ineens wel gezeik kunnen krijgen vanwege witwaspraktijken enzovoorts. Maar doordat het toen niet is uitbetaald en ik het weer verkocht had in 2 weken erna en weer verder kon gaan met storten zorgt er nu voor dat ik met die massaclaim veel meer terug kan eisen dat snap je toch wel of niet? Dit lijstje komt dus gewoon uit 1 van mijn transactiegeschiedenissen, totaal 500k verloren dus ga dat nu via 4 verschillende massa claims in viervoud terugeisen ben ik straks in 1 klap miljonair zelfs na aftrek van commissie hahahaha! En een beetje gokker weet toch wel het verschil tussen een transactie die "Rejected" is en eentje die "Cancelled" is? Rejected doet alleen casino indien ze erachter komen dat dat je veel meer dan 10k wilt laten uitbetalen, zelfs in termijnen van 10k per week of maand zou dat bij mij 7,5 maand gaan duren en wordt dat casino alsnog gesloten vanwege onderzoek naar witwaspraktijken. Als je het naar je zin hebt bij een online casino en je al een paar keer rond de 50k gewonnen had in 1 klap en soms zelfs 100k maar dat vervolgens weer rondspeelde omdat je het geld niet nodig had dan hadden ze toen al wel even mogen melden dat uitbetalingen boven de 10/15k een probleem zijn zelfs indien je 100k wint elke maand 10k krijgen ze al controle van de VIOD of iets in die trant wordt allemaal gezien als witwassen zulke transacties, onder de 10k was geen probleem meestal en werd direct uitbetaald en als je geen high roller bent zoals mij dan zal je dit allemaal ook nooit geweten hebben en het daarom misschien allemaal wat overdreven vind, het gaat bij mij totaal al om 500k, bij de casino's die dus mijn account na een grote winst ineens blokkeerde voor stortingen zodat je die grote win kon wegspelen alvorens gehele account geblokkeerd werd. En als ik in 2017 wist dat het zo illegaal was dat ze op enkele na niet meer konden uitbetalen dan 10k per maand dan was ik geen eens begonnen met spelen bij die casino's snap je kon je er ook geen band mee opbouwen die vervolgens ineens kapot werd gerukt als je weer een klapper had gemaakt en deze nu wel uit wilde laten betalen. Maarja alsnog die 4 claims tegelijk maakt pas een klapper en nog geheel zonder risico ook dus kan vallen of niet hahaha
-
Indien je voor je claim zelf de account geschiedenis moet opvragen of misschien als je wilt kijken of het niet sneller kan hier een link met tevens veel Duitse links waar je gewoon in het Engels naartoe kan mailen en je verzoek kunt indienen, enige die er tot nog toe bij mij ineens 3 maanden over gaat doen is MrGreen andere 12 casino's binnen 30 dagen gemaild gekregen, en zijn super relaxte lui die Data Protection Officers heb al meerdere keren gehad dat ze je de gevraagde data mailen en dan gelijk erbij zetten dat je nog bij 5 andere casinos van hun ook een account had en of je daar ook gelijk de historie van wilt hebben, ging bij mij alleen maar om casino's waar ik een account had aangemaakt voor de gratis spins en was overal zo'n eendagsvlieg maar toch aardig dat ze dit aanbieden toch? Kan maar zo een vergeten casino tussen zitten waar je ook nog een ton was verloren https://www.staudt.law/sportwetten-casino-dsgvo-datenauskunft Suc6
-
Uiteindelijk betaalde Guts 3.000 euro uit, de overige 67.000 euro werd geweigerd... moedern... 🤬 Daarom dus die massaclaim!
-
Hier wat meer info over de regelgeving die al van kracht was in 2017; In 2017 moesten online casino's met een licentie van de Malta Gaming Authority (MGA) voldoen aan strikte regels om ervoor te zorgen dat hun diensten niet werden aangeboden aan spelers uit landen waar online gokken verboden was, zoals Nederland destijds. De regelgeving was gebaseerd op een combinatie van MGA-vereisten en lokale wetgeving van de landen waar de diensten werden aangeboden. Hieronder een overzicht van de verplichtingen en regels: 1. Geen diensten aanbieden in landen waar online gokken verboden is Verantwoordelijkheid voor naleving: Het was de verantwoordelijkheid van MGA-gelicentieerde operators om de wetgeving van elk land waarin ze actief waren, te kennen en te respecteren. Dit betekende dat ze hun diensten niet mochten aanbieden in landen waar online gokken illegaal was. Geoblocking: Operators werden aangemoedigd om technische maatregelen, zoals geoblocking, in te zetten om spelers uit landen zoals Nederland te blokkeren. 2. Niet specifiek richten op de Nederlandse markt De Kansspelautoriteit (Ksa) had duidelijke richtlijnen gepubliceerd om te voorkomen dat online casino's zich richtten op de Nederlandse markt. MGA-gelicentieerde operators moesten rekening houden met de volgende regels: Verboden activiteiten Nederlandse taal en ondersteuning: Websites mochten geen Nederlandse taalopties of klantenservice in het Nederlands aanbieden. Gebruik van Nederlandse betaalmethoden: Het aanbieden van Nederlandse betaalopties zoals iDEAL werd gezien als een directe poging om Nederlandse spelers aan te trekken. Domeinnamen met .nl: Websites mochten geen .nl-domeinen gebruiken. Nederlandse symbolen of reclames: Het gebruik van symbolen zoals tulpen, windmolens, of andere typische verwijzingen naar Nederland was niet toegestaan. Sancties Operators die deze regels overtraden, riskeerden sancties van de Ksa, zoals boetes of plaatsing op een zwarte lijst. Deze sancties konden invloed hebben op hun MGA-licentie als er sprake was van ernstige of herhaalde overtredingen. 3. KYC- en compliance-verplichtingen Om ervoor te zorgen dat spelers afkomstig waren uit landen waar gokken was toegestaan, moesten operators voldoen aan strikte Know Your Customer (KYC)-procedures: Verificatie van spelerslocatie: Operators moesten spelerslocaties controleren en registreren. Identiteitscontrole: Spelers moesten hun identiteit bewijzen, inclusief hun woonplaats en nationaliteit. Conclusie In 2017 waren MGA-licentiehouders verplicht om diensten te beperken in landen waar gokken verboden was, zoals Nederland. Het specifiek richten op de Nederlandse markt door het aanbieden van Nederlandse taal, support, of betaalmethoden zoals iDEAL was verboden en kon leiden tot sancties door de Ksa en mogelijk door de MGA. Bedrijven werden geacht proactief te handelen om compliance te waarborgen, inclusief geoblocking en het vermijden van marketing gericht op verboden markten.
-
online casino's leveren persoonsgegevens Art. 15 GDPR niet aan
ChaosOnline reageerde op een topic van Janus in Klachten, problemen en oplossingen
Alle bedrijven zijn verplicht om aan dit verzoek te doen binnen 30 dagen, gewoon opnieuw en opnieuw blijven sturen indien ze niet reageren. En anders klacht indienen bij de AP (Autoriteit Persoonsgegevens) -
Ik heb bij Claimly zelfs een persoonlijk accountmanager toegewezen gekregen en ze maken zeker kans om deze rechtszaak te winnen, aangezien de casino's met MGA licentie voor oktober 2021 hun diensten niet mochten aanbieden in landen waar online gokken verboden is zoals in Nederland, dat ze beweren dat je daar zelfs verantwoordelijk voor bent aangezien dat in hun voorwaarden stond die je zelf bij het aanmaken van een account hebt geaccepteerd veranderd hier niks aan het is en blijft nog steeds de verantwoording van het casino. Daarnaast adverteerde ze bewust op de Nederlandse markt en richtte ze zich bewust op de Nederlandse markt door o.a. Nederlandse support, Nederlandstalige website en het aanbieden van Ideal als stortingsmogelijkheid wat alleen in Nederland gebruikt wordt. Door al deze wetten en regels van de MGA overtreden te hebben kunnen ze zich dus geen eens verschuilen achter bill-55 omdat bill-55 alleen geldt indien ze de Maltese wetten niet hebben overtreden en ja dat deden ze dus wel en bewust ook. Tevens was er in 2017 ook al een "duty of care" waar online casino's met een MGA licentie zich aan moesten houden wat ze totaal niet hebben gedaan. Begrijp alleen niet helemaal dat ze het in 2 keer doen dus nu eerst alles wat voor oktober 2021 is gebeurd en dan komen ze later nog een keer met alles wat daarna nog is gebeurd terwijl de meeste casino's waar ik gokte na oktober 2021 mij nog 2 jaar lang geld lieten storten zonder iets te melden totdat je een keer wat wint en uit wilde laten betalen want op dat moment blokkeerde ze ineens wel gelijk je account.
-
Ik ben ook gok liefhebber maar als een casino wat trouwens als een van de weinige hier in NL ook een licentie van de KSA heeft gekregen om de door mij opgevraagde account historie te vervalsen hebben ze dus echt een probleem. Ik adviseer iedereen die via een GDPR request zijn account historie opvraagt dit goed te controleren met name het IP adres waarmee je het account zou hebben aangemaakt, bij mij bleek dat veel op mij IP adres van 2017 te lijken alleen toen ik het zag dat het toch anders was en het door een WHOIS IP lookup haalde bleek dat IP adres al sinds 2005 op naam van Amazon te staan gevestigd in Seattle WA.... Wat een vuile honden zeg reken maar dat ik ga zorgen dat de licenties hier en die van Malta worden ingetrokken, en het bewijst maar weer eens corrupt altijd corrupt. ---- Aanvulling... Echt slim zijn ze ook niet blijkbaar LOL Washington had in 2017 enkele van de strengste wetten in de Verenigde Staten met betrekking tot online gokken. Het was destijds een misdrijf (felony) om online te gokken, inclusief poker en casino spellen. Deze wet, aangenomen in 2006, verbood expliciet het gebruik van het internet voor gokactiviteiten.
-
ChaosOnline wijzigde de profielfoto
-
Petitie aangemaakt op petities..nl om te zorgen dat Bill-55 sneller van tafel gaat, je vind hem als je zoekt op "Bill-55"
-
Er schrijft hier niemand echt duidelijk wat er nou zo illegaal was aan die online casino's voor oktober 2021 om hun diensten hier in Nederland aan te bieden terwijl ze actief waren met een MGA licentie maar de regels van de MGA dus duidelijk hebben overtreden, ik weet nog wel dat er casino's waren waar je gewoon Nederlands als taal kon kiezen iets wat volgens de MGA al helemaal verboden was net zoals het accepteren van spelers en hun geld uit landen waar online gokken verboden was. En ja als je dit schrijft in een mail naar dat betreffende casino krijg je zo'n vaag antwoord terug dat ze dat hadden vermeld in de algemene voorwaarden dus dat daarin stond dat je niet van dit casino gebruik mocht maken indien online gokken in jou land verboden is, totale onzin natuurlijk want volgens MGA moet de provider hier de verantwoording voor nemen en dat hebben ze dus duidelijk niet gedaan helemaal omdat ze websites in het Nederlands taal maakte en door dit als antwoord terug te mailen graven ze alleen maar hun eigen graf nog dieper want via wayback machine heb ik al meerdere algemene voorwaarden uit die periode kunnen terug halen en wat ze nu dus beweren ook al is dat totaal niet rechtsgeldig. volgens MGA richtlijnen is dus tevens nog een leugen ook wat je allemaal tegen ze kan gebruiken als je dit straks allemaal via een juridische procedure bij MGA neerlegt die vervolgens in ergste geval de licentie kan intrekken, net zoals het zorgen dat er geen spelers een account kunnen aanmaken en ze dus geen geen geld mochten innen uit landen waar online gokken verboden was stond er toen ook al in het reglement van de MGA dat providers zorgplicht hebben en moeten voorkomen dat spelers een gokverslaving ontwikkelde en hier actief op moesten letten iets wat ze ook totaal niet deden in tegenstelling je kreeg alleen maar meer bonussen en hogere VIP ranking als je maar meer en meer bleef storten... De regels van de Malta Gaming Authority (MGA) over het niet mogen aanbieden van online gokdiensten in landen waar dit verboden is, waren al van kracht in 2020 en daarvoor. De MGA vereist van alle operators die een Maltese vergunning hebben, dat zij zich houden aan de wetten en regels van de landen waar zij hun diensten aanbieden. En zegt chat-gtp ook; Volgens de Remote Gaming Regulations van de MGA, moeten kansspeloperators ervoor zorgen dat zij geen diensten aanbieden in landen waar online gokken verboden is, tenzij zij een lokale vergunning hebben die hen toestaat om daar actief te zijn. Dit houdt in dat als een land online gokken verbiedt, operators die een Maltese vergunning hebben, zoals het casino in jouw geval, hun diensten niet mogen aanbieden aan spelers in dat land zonder dat ze over een specifieke vergunning van dat land beschikken. In 2020, en zeker voor de invoering van de nieuwe kansspelwetgeving in Nederland op 1 oktober 2021, was het al duidelijk dat het aanbieden van online gokdiensten aan Nederlandse spelers zonder een lokale vergunning, in strijd was met de wet. De MGA had toen al strikte richtlijnen voor het naleven van lokale wetgeving en de bescherming van consumenten in de landen waar operators actief waren. Daarom was het voor een casino met een Maltese licentie illegaal om Nederlandse spelers te accepteren en hen te laten gokken zonder dat zij een vergunning hadden van de Nederlandse Kansspelautoriteit (KSA). Het feit dat het casino dit toch deed, vormt een overtreding van zowel de Nederlandse wetgeving als de MGA-regels. En casino's die dus ook onder deze licentie uitbetaalde aan Nederlandse spelers waren al helemaal illegaal bezig volgens de regelgeving van het MGA, ook iets wat je kan gebruiken om druk te zetten want hierdoor ga je er al helemaal vanuit dat je gewoon iets legaals doet.