Spring naar bijdragen

Marktplaats.


Buck

Aanbevolen berichten

Al geruime tijd word je op Discovery Channel doodgegooid met programma’s als American Pickers, Auction Hunters, Baggage Battles en Thrift Hunters. De opzet is daarbij altijd hetzelfde. Het doel is om met zo min mogelijk geld spullen in te kopen die met zoveel mogelijk winst weer doorverkocht moeten worden.

Wat is er nou mooier dan een flinke winstmarge behalen op een artikel wat je voor een koopje ergens op de kop hebt getikt, of wat je toch niet meer gebruikt. Marktplaats is daar een mooie website voor en menigmaal stond ik al door mijn kastjes te snuffelen naar wat ik zoal zou kunnen verkopen. Gek veel verder dan een jas, fiets of een paar videogames kwam ik hierin nooit. De gemaakte winst viel doorgaans ook nogal tegen, die bestond meer uit een ‘dan ben ik er tenminste vanaf en krijg er nog wat geld voor ook’ gevoel. Toch zou ik op deze manier best mijn bankrekening willen spekken met een ‘levendig’ inkoop/verkoop handeltje.

Nu kun je op veilingsite bva-autions.com voor weinig hele inboedels, restpartijen en faillissement partijen opkopen maar mijn schuur staat nu al veel te vol dus dat is alvast geen optie. Daarbij vind ik het verzenden van pakketjes kleding, boeken, verzamelobjecten etc. ook een stuk makkelijker dan de hele tijd volk aan de deur die van alles op komen halen.

Maar hoe kom je er nou achter wat er op Marktplaats als warme broodjes over de toonbank gaat? En hoe kom je dan aan dat soort artikelen voor weinig? Naar verluid zijn er mensen die van Marktplaats verkoop hun werk hebben gemaakt, of er op z’n minst een leuke bijverdienste aan hebben. Zijn er onder jullie ook OneTimers die hier ideeën over hebben, zelf regelmatig en relatief makkelijk verkopen of wel eens met het idee hebben gespeeld gericht op zoek te gaan naar op Martplaats te slijten artikelen?

Ik ben benieuwd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik moet zeggen dat ik vorig jaar van een bakfiets af moest.

Op zondag om een uur of 1400 erop gepleurd voor €450 (Nieuw: €800) en nog voor 1700 dezelfde dag was er al iemand wezen kijken, had ik een bod van €450 en tig telefoontjes (Meer dan 20 !!) Uiteindelijk belde er de volgende morgen iemand en die bood ongezien €500.

Gekkenhuis dus! Maar klinkt wel als OK. Ik ben ook wel benieuwd naar de succesverhalen van anderen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik Marktplaats om anderen van hun Las Vegasspullen af te helpen. Hiervoor gebruik ik ook Ebay. Ik ben meer een koper dan verkoper. Wat redelijk nieuw is en wat ook heel goed werkt. zijn de verkoophoekjes op FB. Vind ik fijner werken dan Marktplaats. Sneller reacties en ook de gewenste prijs wordt vaak gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is het gewoon een kwestie van ´weten´ wat je snel weer kunt verkopen en wat ´iets´waard is en vervolgens alle locale kringloopwinkels aflopen. Oog hebben voor die ene vintage Levis ´Big E´ jeans in een stapel kleren, of die ene dinky toy weten te spotten in een doos vol waardeloze speelgoedautootjes. Veel van de kringloopwinkels krijgen hun verkoopwaar vanuit zolderopruimingen en n.a.v. het overlijden van iemands ouders o.i.d. Ik kan me voorstellen dat daar geregeld waardevolle items voor E.5,- de deur uitgaan. Maar WAAR haal je al die info vandaan? Frustrerend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gebruik Marktplaats regelmatig. Mooiste was met verbouwen van de keuken en de tuin. Oude (afzichtelijke) keuken op MP gezet, t.e.a.b. MAAR zelf demonteren. Dag erna komt er iemand 50 euro brengen en de keuken eruit slopen. Zelfde verhaal in de tuin met een boompje, gratis af te halen, maar breng wel je eigen schep mee. Ook een houten schuurtje verkocht op die manier, € 125,- toe en drie man sterk die dat ding kwam demonteren. Mooie is dat het spul anders allemaal naar de vuilnis was gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.