LasVegasNic Posted March 16, 2015 Report Share Posted March 16, 2015 Goud, goud, goud, bij het zien van goud beginnen heel veel ogen te glinsteren. Dat zal niet anders zijn geweest bij de betrokkenen die in het geheim mee hebben geholpen om 122.000 kilo goud vanuit New York naar Nederland te brengen. Dit goud ligt weer in de kluis van De Nederlandse Bank onder het Frederiksplein in Amsterdam. Zo'n grote goudvoorraad hebben we niet op OneTime maar zijn er hier OneTimmers die goud in een kluis hebben liggen? Ik niet, ik heb alleen maar een paar zilveren guldens en rijksdaalders. Misschien toch maar een keer, als ik veel geld heb, een gouden munt of iets dergelijks kopen. Blijft prachtig om al dat goud te zien in de kluis van DNB. https://youtu.be/49YHYJpVHRk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted March 28, 2015 Report Share Posted March 28, 2015 Denk dat wij "as a family" misschien net een ounce hebben aan wat sieraden oid, maar dat is het dan ook wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackPot Posted March 29, 2015 Report Share Posted March 29, 2015 Hier ook niet. Mocht ik het geld er voor hebben zie ik ook geen reden om goud te hebben behalve dan misschien sieraden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted March 30, 2015 Report Share Posted March 30, 2015 Ik vind het persoonlijk voor sieraden ook niet echt heel mooi. Geel goud that is, witgoud is wel OK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackPot Posted March 31, 2015 Report Share Posted March 31, 2015 Maar goed ik ben al blij als ik een kluis nodig had Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted March 31, 2015 Report Share Posted March 31, 2015 Bij spreiden van vermogen hoort in mijn ogen ook fysiek edelmetaal. Nog een beetje gevoel dat het waarde heeft i.p.v. digitaal en papiertjes waar een getal op staat :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted March 31, 2015 Report Share Posted March 31, 2015 In een asset allocatie zou ik zo snel geen fysiek goud aanraden. Kosten zijn m.i. veel te hoog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted April 1, 2015 Author Report Share Posted April 1, 2015 In een asset allocatie zou ik zo snel geen fysiek goud aanraden. Kosten zijn m.i. veel te hoog. Ach, wat moet je anders met je geld doen B-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted April 2, 2015 Report Share Posted April 2, 2015 Alles in indextrackers rammen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DennMann Posted April 20, 2015 Report Share Posted April 20, 2015 Ik heb wel een aantal munten. Zowel zilver als goud. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shameless Posted April 21, 2015 Report Share Posted April 21, 2015 Ik geloof (net als veel anderen met mij) dat er binnen nu en 5-6 jaar een reset komt van het financiele systeem. Wanneer dat gebeurd, heb ik liever goud in een kluis liggen dan geld op de bank staan :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bon Sjans Posted April 21, 2015 Report Share Posted April 21, 2015 Ik heb geen eens een kluis! Hahahahaha ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted April 21, 2015 Author Report Share Posted April 21, 2015 Ik heb geen eens een kluis! Hahahahaha ) Kun je gewoon huren bij de bank. ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted April 21, 2015 Report Share Posted April 21, 2015 Dan koop ik liever iets wat ook ECHT waarde heeft en niet de waarde die wij eraan gegeven hebben. Goud heeft niet echt intrinsieke waarde, anders dan dat je er prima scart-kabels en jackplugjes van kunt maken. Dan heb ik liever iets wat echt gewoon KEIharde munt waard is. Voedsel, water, kennis, vee, energie, of iets dergelijks. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shameless Posted April 21, 2015 Report Share Posted April 21, 2015 Dan koop ik liever iets wat ook ECHT waarde heeft en niet de waarde die wij eraan gegeven hebben. Goud heeft niet echt intrinsieke waarde, anders dan dat je er prima scart-kabels en jackplugjes van kunt maken. Dan heb ik liever iets wat echt gewoon KEIharde munt waard is. Voedsel, water, kennis, vee, energie, of iets dergelijks. Ik snap wat je bedoeld, maar alles wat je opnoemt vergaat met de tijd, dus m.a.w. is beperkt houdbaar :-) Goud heeft de beproeving van tijd doorstaan, vergaat nooit en heeft geen houdbaarheidsdatum. Bovendien is het al eeuwen een gewild object. Het feit dat grote overheden en banken het inkopen maakt dat er toch een bepaalde intrensieke waarde aan wordt gegeven. Amerika is nog altijd grootste bezitter van goud, snel op de voet gevolgd door China die na Amerika de grootste economie heeft. China is met inhaalslag bezig, zij wil zoveel goud bezitten die past bij een economie van die grootte. China verzwijgd dan ook al jaren hoeveel goud zij daadwerkelijk koopt, dit is recentelijk aan het licht gebracht door een Nederlander (Jan Nieuwenhujs) die nu een gerespecteerd analist is op dit gebied is. In werkelijkheid koopt China vele malen meer in dan de cijfers die zij rapporteerd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DennMann Posted April 21, 2015 Report Share Posted April 21, 2015 Ik heb geen eens een kluis! Hahahahaha ) Kun je gewoon huren bij de bank. ] Waar huur jij dat? Ik heb het laatst bij meerdere banken geprobeerd, maar Rabobank heeft hier niks.. (Zeggen ze)... En bij ING moest ik volgens mij een betaalrekening hebben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shameless Posted April 22, 2015 Report Share Posted April 22, 2015 Er zijn 2 bedrijven die particulier kluizen verhuren. En ING bank heeft veel kluizen, maar daar moet je wel klant voor zijn (wat ik ben). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted April 22, 2015 Report Share Posted April 22, 2015 @Let_It_Ride als je klant bent bij de Rabobank en ze hebben geen kluisjes op dit moment, gewoon even op de wachtlijst laten zetten en beetje druk opvoeren. Let op dat je maar tot 100.000 euro verzekerd bent en dat is minder dan 4 kilo goud :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DennMann Posted April 22, 2015 Report Share Posted April 22, 2015 Ik heb nog maar eens een mailtje gestuurd voor de mogelijkheden! Niet dat ik er nu gelijk 4 kilo in ga leggen hoor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted April 24, 2015 Author Report Share Posted April 24, 2015 Ik heb nog maar eens een mailtje gestuurd voor de mogelijkheden! Niet dat ik er nu gelijk 4 kilo in ga leggen hoor Je mag het altijd in mijn kluisje leggen. In die van mij is nog plek over Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackPot Posted April 25, 2015 Report Share Posted April 25, 2015 Verdere woorden zijn overbodig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted April 25, 2015 Author Report Share Posted April 25, 2015 Nu nog moet de dollar nog zakken en dan wordt het aantrekkelijk om wat goud te kopen. Gewoon voor de heb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MB777 Posted April 14, 2016 Report Share Posted April 14, 2016 DennMann zei: Ik heb nog maar eens een mailtje gestuurd voor de mogelijkheden! Niet dat ik er nu gelijk 4 kilo in ga leggen hoor Als ik jou was, zou ik mijn adres ook nog even er bij zetten hier. Altijd handig tótdat je je kluis geregeld hebt! ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankyboy Posted April 28, 2016 Report Share Posted April 28, 2016 Is met je geld een staaf goud kopen wel zo slim? Wat moet je namelijk met goud? Je kunt hier nergens mee betalen in een winkel toch? En stel dat je een brood wilt kopen moet je dan een klein stukje van een goudstaaf af snijden? Veel vragen dus voor de reden om goud te kopen o:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foute_Inzet Posted April 28, 2016 Report Share Posted April 28, 2016 De boeren in de Wieringermeer waren toch een stuk slimmer.. (maar ja, da's al meer dan 70jaar geleden) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts