Spring naar bijdragen

Heb jij goud in een kluis liggen?


LasVegasNic

Aanbevolen berichten

Goud, goud, goud, bij het zien van goud beginnen heel veel ogen te glinsteren. Dat zal niet anders zijn geweest bij de betrokkenen die in het geheim mee hebben geholpen om 122.000 kilo goud vanuit New York naar Nederland te brengen. Dit goud ligt weer in de kluis van De Nederlandse Bank onder het Frederiksplein in Amsterdam.

Zo'n grote goudvoorraad hebben we niet op OneTime maar zijn er hier OneTimmers die goud in een kluis hebben liggen?

Ik niet, ik heb alleen maar een paar zilveren guldens en rijksdaalders. Misschien toch maar een keer, als ik veel geld heb, een gouden munt of iets dergelijks kopen.

Blijft prachtig om al dat goud te zien in de kluis van DNB.

https://youtu.be/49YHYJpVHRk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Dan koop ik liever iets wat ook ECHT waarde heeft en niet de waarde die wij eraan gegeven hebben. Goud heeft niet echt intrinsieke waarde, anders dan dat je er prima scart-kabels en jackplugjes van kunt maken. Dan heb ik liever iets wat echt gewoon KEIharde munt waard is. Voedsel, water, kennis, vee, energie, of iets dergelijks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan koop ik liever iets wat ook ECHT waarde heeft en niet de waarde die wij eraan gegeven hebben. Goud heeft niet echt intrinsieke waarde, anders dan dat je er prima scart-kabels en jackplugjes van kunt maken. Dan heb ik liever iets wat echt gewoon KEIharde munt waard is. Voedsel, water, kennis, vee, energie, of iets dergelijks.

Ik snap wat je bedoeld, maar alles wat je opnoemt vergaat met de tijd, dus m.a.w. is beperkt houdbaar :-) Goud heeft de beproeving van tijd doorstaan, vergaat nooit en heeft geen houdbaarheidsdatum. Bovendien is het al eeuwen een gewild object. Het feit dat grote overheden en banken het inkopen maakt dat er toch een bepaalde intrensieke waarde aan wordt gegeven. Amerika is nog altijd grootste bezitter van goud, snel op de voet gevolgd door China die na Amerika de grootste economie heeft. China is met inhaalslag bezig, zij wil zoveel goud bezitten die past bij een economie van die grootte. China verzwijgd dan ook al jaren hoeveel goud zij daadwerkelijk koopt, dit is recentelijk aan het licht gebracht door een Nederlander (Jan Nieuwenhujs) die nu een gerespecteerd analist is op dit gebied is. In werkelijkheid koopt China vele malen meer in dan de cijfers die zij rapporteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 maanden later...
  • 2 weken later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...