Spring naar bijdragen

Je gaat dood , wat ervaar je dan ?


Aanbevolen berichten

@LasvegasNic heeft een topic geplaatst over hoe je lichaam behandeld wordt als je dood gaat https://www.onetime.nl/forum/discussion/1389/je-gaat-dood-en-dan#latest . Gezien het taboe dat er nog steeds lijkt te zijn om hier over te praten , vind ik het een dapper topic van Las Vegas Nic maar ik geloof niet dat er veel reacties zullen komen .

Ik wil liever discussiëren over het moment van sterven . Wat voel je dan ?

Velen zullen zeggen :  niets  want je bent dood , maar vele anderen geloven niet dat het moment van overgang het absolute einde is van alle gevoel . Alleen in de westerse cultuur praten we daar niet zo gemakkelijk over. In andere culturen is er een enorme openheid en een " zeker weten" dat er een overgang is naar een andere realiteit .

Daarom lijkt het me " leuk " om hier een topic over te maken .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 maanden later...

Mooie aansluiting op mijn topic @eurobsgame. Ik hoop dat er meer is maar ik weet het niet. Het zou gaaf zijn als er wel iets meer is. 

Ik hoop te sterven op een gezegende leeftijd, zeker voorbij de 80 als ik voor de 10de keer de bigshot op de Stratosphere pak. Sterven met een glimlach op je gezicht  :)

Damn, ik ben al over de helft. Maak er maar 100 van maar dan wel in redelijk goede gezondheid en niet dementerend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt @LasVegasNic ! Ik vond jouw topic ook wel speciaal en echt passen in de "Party Pit " . Maar destijds tijdens de aanslagen in Parijs heb ik ook een item gepost dat niet echt "happy " was . Dingen gebeuren en het leven gaat door ... totdat ...

Wat ik zal ervaren tijdens mijn sterven hangt denk ik helemaal af van de omstandigheden . Als ik " uit mijn lichaam " zal worden gerukt door een aanrijding met een auto bijvoorbeeld , dan zal ik denk ik in een lucide toestand verkeren ( als in een droom ) en gaan zoeken naar mijn lichaam ( dat er niet meer is )  . 

Indien ik door zelfmoord zou overlijden denk ik dat de lucide droomtoestand waarschijnlijk eeuwig durend is , dus als in een droom en zoeken naar mijn lichaam . Op zoek naar antwoorden hoe het zover heeft kunnen komen ... Dit is dus wat in  " limbo "  verkeren betekent. 

Maar indien ik door een natuurlijke dood zal sterven, door ziekte of gewoon door ouderdom , dan verwacht ik door een prachtig en een heerlijk gevoel te worden overgenomen op het moment van sterven . Hoe fijn het leven ook is , alle zorgen en alle kwaaltjes ( die er ongetwijfeld zullen zijn )  zullen wegvallen . Het gevoel op te stijgen en alles te kunnen overzien dat mij in mijn leven heeft beziggehouden , en vooral een gevoel te hebben dat alles goed is en alles een doel heeft gehad ! Alle mensen van wie je ( hebt )  gehouden, zelfs je kinderen ,  verwacht ik dat zij geen rol meer spelen op het ultieme moment van overgang , slechts diegene die naast je zit en die je helpt over te gaan en los te laten telt . En dan is er een enorme vrijheid en de pijn van de mensheid voel je niet meer want je bent een veel groter deel van iets wat je eerst niet kon overzien ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk begrijp ik dat de meesten denken dat het gewoon over , uit zal zijn bij het overlijden .

Het is het grootste mysterie , en we gaan het allemaal meemaken . Hopelijk laat en door natuurlijke oorzaak .

Ik kwam op bovenstaande  gedachten voor wat betreft het " uittreden " tijdens het sterven door een ayahuasca ervaring die ik heb gehad  , die mij mijn leven zal bijblijven . Ik hoop dat wat ik heb meegemaakt , een werkelijke "preview" zal zijn voor de daadwerkelijke ervaring ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.