Jump to content

(un)Fairplay houdt geld vast


Recommended Posts

Afgelopen vrijdag heb ik zoals ik dat vaker doe gebruik gemaakt van de wekelijkse stortingsbonus; € 400 storten, € 200 bonusgeld extra krijgen. Tijdens het rondspelen kreeg ik ineens de melding 'Uw limiet is bereikt' en werd ik direct uit het spel gegooid.

 

Ik heb daarna meerdere keren geprobeerd om de stake aan te passen en dan te spelen. Echter kreeg ik steeds die melding, op naar de livechat dus. Daar kreeg ik in eerste instantie te horen dat mijn inzet te hoog zou zijn, meer dan 5 euro. Ik heb uitgelegd dat ik sowieso niet boven de 5 euro heb gespeeld, en daarnaast ook meerdere stakes heb geprobeerd. Al snel kwam de standaard 'oplossing': screenshots mailen naar de klantenservice. Zo gezegd, zo gedaan. Al vrij snel kwam er een reactie (hulde), alleen met een vreemd bericht:

 

,,De reden waarom jij niet meer kan inzetten is omdat jij aan je maandelijks verlies limiet van 850 euro zit.

Dit is een limiet dat jij niet meer kan zien in je account, dus ik snap dat dit wat verwarring en eventueel wat frustraties heeft kunnen opleveren.

Dit verlies limiet is ingesteld door mijn manager nadat zij contact met jouw gehad heeft in verband met verantwoordelijks spelen."

 

Bijzonder. In december is er inderdaad contact geweest nadat er geen activiteit meer mogelijk was op mijn account. Na het overleggen van inkomsten gegevens is mijn account weer open gesteld. Nu blijkt dat er achteraf zonder mij hierover te informeren toch nog een beperking op mijn account zit. Dat is natuurlijk raar. Nu zit ik dus met een gefund account, waar ik niet kan spelen. Het enige wat ik kan doen is uitbetalen, echter vervalt dan een x-bedrag vanwege de stortingsbonus.

 

Ik heb meerdere malen per e-mail verzocht om een telefonische afspraak zodat ik e.e.a. uit kan leggen. Echter wordt hier tot op heden geen gehoor aan gegeven.

 

Lang verhaal kort:

 

- (un)Fairplay houdt mijn geld vast;

- (un)Fairplay is niet transparant geweest over beperkingen op mijn account;

- Ik kan hierdoor niet spelen;

- (un)Fairplay forceert spelers zo extra geld te verliezen omdat de enige overgebleven optie uitbetalen is. Zo heeft de KSA een dergelijke preventiemaatregel vast niet bedoeld;

- (un)Fairplay weigert telefonisch contact om verdere duiding te geven.

 

Het grappige is dat ik bij deze partij enkele duizenden euro's in de plus sta. Ik neem aan dat zij dat ook moeten kunnen zien. Dat maakt een max. loss van € 850 per maand extra bijzonder. Betutteling richting de speler, en vanuit commercieel oogpunt voor hen ook erg onhandig.Screenshot_20230128-221921_Chrome.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

^^ kan Fairplay aangeven tot welke datum je account op slot staat wegens bereiken maandverlies?
 
Het enige wat ik kan doen is uitbetalen, echter vervalt dan een x-bedrag vanwege de stortingsbonus.

Kan je niet wachten met spelen tot na de afloopdatum blokkade, is na die datum je bonusgeld nog geldig?
Goede vragen, beide nog niet gesteld. Eigenlijk ging ik er vanuit dat die er met een nieuwe kalendermaand vanaf gaat, maar dat is wellicht te voorbarig. Het scenario van een maand en het verlopen van het bonusgeld zou nog extremer zijn.

Ik ga beide vragen nog stellen!
Link to comment
Share on other sites

Op zich wel goed om te lezen dat casino's dus ook daadwerkelijk aan preventie doen naast de door jezelf ingestelde limieten. Waar het hier natuurlijk mis gaat is dat er geen goede communicatie is geweest. Snap niet dat Fairplay je niet gemaild heeft (wellicht in de spam? beland de mail bij mij ook nog wel eens).

Een andere manier waarop een casino dit kenbaar zou maken is een pop up als je inlogt met je limieten zijn aangepast en dat je pas kan spelen als je dat ook daadwerkelijk gelezen hebt. Nog mooier zou natuurlijk zijn als je niet meer zou kunnen storten dan je zou kunnen verliezen. Dan kan je en gewoon de bonus zonder problemen rondspelen (evt. wel een minder bedrag natuurlijk). 

 



 

Link to comment
Share on other sites

Er is geen mail geweest. De laatste mail was dat het 'onderzoek' was afgerond en mijn account weer was open gesteld. Er is geen woord gerept over een max loss limiet.

Voor mij in ieder geval, naast de gebrekkige website, een extra reden om bij FPO weg te blijven. Ik heb al eens in de wandelgangen gehoord dat ze er financieel niet erg lekker voorstaan. Ik denk dat we allemaal kunnen bedenken hoe dat komt.

Link to comment
Share on other sites

De kalendermaand is voorbij, maar krijg nog steeds dezelfde melding. Weten we dat ook weer.

Wat ook apart is, is dat ik stortingslimieten heb van meederdere duizenden euro's per dag. Maar vervolgens maximaal 850 euro per maand mag verliezen.

Morgen heb ik eindelijk een telefonische afspraak met een van de managers.

Link to comment
Share on other sites

Op 29-1-2023 om 22:34 zei Remco86:

Er is geen mail geweest. De laatste mail was dat het 'onderzoek' was afgerond en mijn account weer was open gesteld. Er is geen woord gerept over een max loss limiet.

Voor mij in ieder geval, naast de gebrekkige website, een extra reden om bij FPO weg te blijven. Ik heb al eens in de wandelgangen gehoord dat ze er financieel niet erg lekker voorstaan. Ik denk dat we allemaal kunnen bedenken hoe dat komt.

Kan dit ook betekenen dat spelers tegoeden niet veilig zijn? Of staan die apart....krijgen we Full Tilt toestanden.  Huidig slot toernooi op FPO is ook schandalig. RTP die niet klopt van kasten waarmee ze adverteren.

Link to comment
Share on other sites

On 1/29/2023 at 10:34 PM, Remco86 said:

Er is geen mail geweest. De laatste mail was dat het 'onderzoek' was afgerond en mijn account weer was open gesteld. Er is geen woord gerept over een max loss limiet.

Voor mij in ieder geval, naast de gebrekkige website, een extra reden om bij FPO weg te blijven. Ik heb al eens in de wandelgangen gehoord dat ze er financieel niet erg lekker voorstaan. Ik denk dat we allemaal kunnen bedenken hoe dat komt.

Waar komt dit door dan volgens jou? Toch niet vanwege goed beleid om spelers te beschermen?

Link to comment
Share on other sites

Waar komt dit door dan volgens jou? Toch niet vanwege goed beleid om spelers te beschermen?
Als je na anderhalf jaar je website nog steeds niet hebt kunnen fixen ben je als bedrijf gewoon incompetent. Zegt voor mij ook wel iets over het verdere reilen en zeilen.

Insinueer je met jouw tweede vraag dat er een goed beschermingsbeleid geldt bij FPO?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

"By visiting the Onetime Forum, you agree to our Terms of Use,Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.