Jump to content

Unibet software bepaald tegenwoordig of je "verantwoord speelt"


Hansheem

Recommended Posts

Ola mensen 

Even in het kader van informatievoorziening. Ik werd zojuist bij het inloggen op de unibetpagina geconfronteerd met een pagina over verantwoord spelen en dat ze "een verandering in mijn speelgedrag" hadden geconstateerd. Dat klopt ... want ik had namelijk al 5x op rij gewonnen, waarvan de laatste voor ongeveer 500 euro! ... meestal verlies ik dus erg sportief dat ze dit opmerken. 

image.png.4a618d8c460479dbe8bbbffa3d6bccd4.png

Later cames the aapje out of het sleeve.... ik had een bonusblokkade gekregen (winsten waren overigens zonder promotie). 

Ik kwam er achter doordat ik voor de CL geen boost kon selecteren en na een kort gesprek met de klantenservice kwam dit als reactie: 

 

Met andere woorden een stukje software heeft vastgesteld dat ik, vaker inlog dan voorheen, hoger inzet dan voorheen OF ... en dit verwacht ik eigenlijk, iets teveel heb gewonnen. 

Een verlieslimiet kan ik me iets bij voorstellen, een stortingslimiet kan ik me iets bij voorstellen....zelfs dat geouwehoer over bron van inkomsten kan ik tot op zekere hoogte begrijpen, maar als nu een stukje ruk software gaat bepalen op hele zinloze dingen of ik aldanniet verantwoord speel??? 🤣 wat een klucht

Edited by Hansheem (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ach @Hansheem heel herkenbaar.
Had zelf in december na een half jaar +/- 12k gestort en 29k uitbetaald, maar dat zelfde stukje software had ook bij mij onverantwoord speelgedrag gevonden, dus ook een blokkade gekregen van 2 maanden. Krijg nu alweer bonussen, maar ben al 1,5 week bezig om ook weer toegelaten te worden tot toernooien. En volgens hun moet het gewoon zichtbaar zijn voor me, maar dat is het dus niet.... zucht
Ze kunnen het stukje toernooien heel goed uitzetten, maar aanzetten weten ze ineens niet meer hoe dat moet

Link to comment
Share on other sites

6 minuten geleden zei stimmer6:

Heb om de zoveel tijd een bonus blokkade. Te vaak naar de bonuspagina kijken, na een mooie winst een deel verliezen, maar nog steeds duidelijk in de plus.
Een appje naar de klantmanager en het is er weer af. dus het argument dat ze er niks aan kunnen doen is onzin.

Beste Paul,

Bedankt voor je mailtje, hopelijk gaat alles goed met je.
 
Aller eerst, excuses voor de late reactie. Ik genoot van een paar vrije dagen en ben pas vandaag weer aan het werk. 
 
Helaas zijn deze bonusblokkade's een van de nieuwe regels die opgesteld zijn door de autoriteiten. Bij elke detectie vanuit het verantwoord wedden team dient er direct een bonus blokkade op het account gezet te worden. Jouw argument om het eerst te bespreken voordat we overgaan tot deze maatregel is iets wat ik zelf ook maar al te graag zou willen zien, echter is het moment dat je account gedetecteerd wordt, ook het moment dat de bonusblokkade er op moet worden geplaatst.
 
Ik wil je mijn oprechte excuses aanbieden voor deze vervelende situatie - als ik hier ook maar iets aan had kunnen veranderen had ik dit zeker gedaan. Echter is dit simpelweg niet mogelijk. Ik snap dat dit niet het antwoord is waar jij naar op zoek was, maar hopelijk heb je met deze uitleg wel wat meer begrip voor de situatie gekregen.
 
Mocht je nog verdere vragen hebben, hoor ik het graag!
 
Ik wens je een prettige dag toe.

Met vriendelijke groet,
Randy ***
Account Manager
Link to comment
Share on other sites

3 uur geleden zei JackPot:

Leuker kunnen ze het niet maken, wel moeilijker...prima nieuwe slogan voor gokken in Nederland.

Vreselijk. Als je wil dat mensen bij het legale aanbod blijven spelen, dan moet dat volgens mij niet op deze manier. Het duurt maar even, dan hebben we geen bonussen meer en hebben we een door de KSA bepaald inzet- en verlieslimiet. Het wordt volledig uitgekleed.

Link to comment
Share on other sites

Een variant op bovenstaande op mijn account: kennelijk is naar activiteit op mijn account gekeken en vond iemand het wijs om een verlies limiet van 1200 euro per maand op mijn account te zetten, tenzij ik die wil ophogen na het opsturen van financiële documenten. Ik speel op Unibet geen bonussen of toernooitjes, wel af en toe blackjack 50 per handje en sportsbets typisch 500 per bet. Maatregel niet leuk maar ook niet onredelijk imo. Ik speel wel verder met de handrem erop bij Unibet, genoeg tenten waar ik wel een beetje door kan spelen.

Screenshot_2023-02-22-00-01-23-62_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.thumb.jpg.71ee2c3e64fc8703fed053dc66d426cf.jpg

 

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

6 uur geleden zei Rudi:

Een variant op bovenstaande op mijn account: kennelijk is naar activiteit op mijn account gekeken en vond iemand het wijs om een verlies limiet van 1200 euro per maand op mijn account te zetten, tenzij ik die wil ophogen na het opsturen van financiële documenten. Ik speel op Unibet geen bonussen of toernooitjes, wel af en toe blackjack 50 per handje en sportsbets typisch 500 per bet. Maatregel niet leuk maar ook niet onredelijk imo. Ik speel wel verder met de handrem erop bij Unibet, genoeg tenten waar ik wel een beetje door kan spelen.

Screenshot_2023-02-22-00-01-23-62_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.thumb.jpg.71ee2c3e64fc8703fed053dc66d426cf.jpg

 

Unibet streeft naar 0% inkomen uit probleem gokkers. Verantwoord spelen is al jaren hun stokpaardje. Op zich niet slecht maar bekijk het wel per geval. De een kan mkkelijk 5k per maand missen terwijl de ander met 500 per maand al in de problemen komt!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, TV78 said:

Vreselijk. Als je wil dat mensen bij het legale aanbod blijven spelen, dan moet dat volgens mij niet op deze manier. Het duurt maar even, dan hebben we geen bonussen meer en hebben we een door de KSA bepaald inzet- en verlieslimiet. Het wordt volledig uitgekleed.

Bonussen weg lijkt me volgende stap en geen verkeerde. Geeft een prikkel om te gokken, dus die snap ik wel. 
Buitenlandse en illegale aanbieders zijn er wel maar helemaal niet gebruiksvriendelijk, dus hier zullen spelers niet snel heen gaan. 

6 hours ago, Rudi said:

Een variant op bovenstaande op mijn account: kennelijk is naar activiteit op mijn account gekeken en vond iemand het wijs om een verlies limiet van 1200 euro per maand op mijn account te zetten, tenzij ik die wil ophogen na het opsturen van financiële documenten. Ik speel op Unibet geen bonussen of toernooitjes, wel af en toe blackjack 50 per handje en sportsbets typisch 500 per bet. Maatregel niet leuk maar ook niet onredelijk imo. Ik speel wel verder met de handrem erop bij Unibet, genoeg tenten waar ik wel een beetje door kan spelen.

Screenshot_2023-02-22-00-01-23-62_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.thumb.jpg.71ee2c3e64fc8703fed053dc66d426cf.jpg

 

Ik heb exact hetzelfde bij Unibet. Hierdoor kun je niet meer fijn spelen. Heb veel financiële info opgestuurd maar is onvoldoende. Nu laat ik Unibet dan ook links liggen. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

3 uur geleden zei JackPot:

Bonussen weg lijkt me volgende stap en geen verkeerde. Geeft een prikkel om te gokken, dus die snap ik wel. 

Vanuit een niet bonushoer perspectief ben ik het ergens wel met je eens... maar ergens is het toch ook betutteling 2.0? 

Als we die weg in gaan slaan, laten we dan ook sigaretten verbieden, chipsaanbiedingen strafbaar stellen en zweepslagen in het leven roepen voor een ieder die NIET verplicht 150 minuten per week intensief sport. 💪
 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Op 21-2-2023 om 16:35 zei PolkeNL:

Ach @Hansheem heel herkenbaar.
Had zelf in december na een half jaar +/- 12k gestort en 29k uitbetaald, maar dat zelfde stukje software had ook bij mij onverantwoord speelgedrag gevonden, dus ook een blokkade gekregen van 2 maanden. Krijg nu alweer bonussen, maar ben al 1,5 week bezig om ook weer toegelaten te worden tot toernooien. En volgens hun moet het gewoon zichtbaar zijn voor me, maar dat is het dus niet.... zucht
Ze kunnen het stukje toernooien heel goed uitzetten, maar aanzetten weten ze ineens niet meer hoe dat moet

Yessssss, het blijkt maar weer hoe uniek ik ben, althans, mijn account, maar hé, die staat wel mooi op mijn naam 🥳

Bericht van Unibet:
Het is een probleem/bug die tot nu toe alleen bij jou is voorgekomen, en ze hebben hier dus niet direct een oplossing voor.. 🙈

Link to comment
Share on other sites

Een vervolg en variant op bovenstaande:
Unibet moet een tijdje geleden een bonusblokkade op mijn account hebben gezet, maar dat viel me laatst pas op.

Enkele weken had ik 's avonds wel eens aan het blackjack 'happy hour' meegedaan. Hier krijg ik banners van in de lobby en ik krijg ook de bonuskaarten uitgedeeld als ik meespeel, alleen worden de bij de bonuskaarten horende betalingen op mijn account niet gedaan. 

Unibet heeft me nooit over die bonusblokkade geinformeerd, maar wel op 10 februari via het berichtencentrum over een verlieslimiet (zie eerder in deze thread)

ik heb met Unibet klantendienst een uitgebreide correspondentie gevoerd over het feit dat ik niet geinformeerd ben over die bonusblokkade.

Dit is van Unibet uit opzettelijk.

Op 28 februari melden ze me:

Quote

 

Bedankt om even contact met ons op te nemen.
Er wordt inderdaad geen melding gestuurd naar de klant als ze een bonusblokkade krijgen.

 

en vandaag meldt Unibet:

Quote

De bonusblokkade is bij je opgelegd door ons PS-EDS systeem dat dus een afwijkende gewoonte heeft opgemerkt in jouw speelgedrag. Wij hebben hier te allen tijde recht op en zijn niet verplicht de klant hierover te melden.

 

PS-EDS staat overigens voor 'Player Safety - Early Detection System' .
Het is voor mij niet te begrijpen wat er 'player safety' is aan het uitdelen van een bonusblokkade zonder klant daar over te informeren, en zonder promotionele uitingen te beperken. 

k vind dit ronduit stiekem gedrag van Unibet, de opgelegde maatregel heeft er alleen voor gezorgd dat Unibet +- EUR 500 aan bonuskaarten niet aan me heeft uitgekeerd en geen enkel effect gehad op het speelgedrag. 
En waarom informeert Unibet klanten wel over opgelegde verlieslimieten, maar niet over opgelegde bonusbeperkingen?

Het valt overigens nog te bezien of Unibet niet verplicht is om klant over bonusblokkades te melden, dat zou in ieder geval wel een stuk fatsoenlijker zijn.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Bovenstaande zat me behoorlijk dwars en was voor mij een volgend item in een rijtje support issues waarvan ik vind dat Unibet heel ondermaats heeft afgehandeld:

Meermalen niet of slap handelen tegen bonusfraude op live blackjack tafels, vragen om Creditcard gegevens terwijl ik alleen bank gebruik, weigeren om een game malfunction op hand of Midas door te zetten naar Pragmatic.

Goed nieuws: ik heb de kwestie van het niet informeren over bonusbans voorgelegd via Casinomeister aan de  Unibet representative.

Binnen een dag kreeg ik een reactie. Hij meldde me dat klanten wel geïnformeerd worden over bonus bans, en gaf me een datestamp waarop ik in-client een bericht moet hebben gekregen.

Dat bericht kan ik niet meer vinden maar het is niet uitgesloten dat ik dat ooit gedeleet heb.

Daarmee is de kwestie naar mijn tevredenheid afgehandeld.

Mocht dat niet het geval geweest zijn, zou ik nog een PAB procedure kunnen opstarten.

Wat ik uit dit geval meeneem is dat Unibet wel klanten informeert over bonus bans, en dat er een second opinion mogelijk is tegen de  beslissingen en communicatie van Unibet player support, anders dan KSA of rechter.

Zeer welkom denk ik 

Edited by Rudi
naar ik begrepen heb, is er intern ook feedback gegeven om soortgelijke misverstanden in de toekomst te voorkomen (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 4/3/2023 at 1:32 PM, Rudi said:

Hij meldde me dat klanten wel geïnformeerd worden over bonus bans, en gaf me een datestamp waarop ik in-client een bericht moet hebben gekregen.

Dat bericht kan ik niet meer vinden maar het is niet uitgesloten dat ik dat ooit gedeleet heb.

Mosterd na de maaltijd, maar de keer dat ik een bonusblokkade kreeg, kreeg ik bij aanmelding een pop-up met teksten dat ik bijvoorbeeld niet te vaak op de promotiepagina moest kijken of niet meermaals de Verantwoord Spelen-pagina moest bekijken zonder vervolgens mijn limieten aan te passen. De pop-up was weg te klikken. Voor zover ik mij kan herinneren stond er in de pop-up niet dat ik een bonusblokkade had gekregen. Ik merkte de aanwezigheid van de bonusblokkade, omdat: 1. ik uit de ranglijst van lopende toernooien was verwijderd; 2. er ten onrechte stond dat er geen actieve toernooien waren; 3. de combo boost niet meer kon worden toegevoegd.

 

Link to comment
Share on other sites

Hoi soppie,

we hebben het hier niet over een popup, maar een bericht in het 'berichtencentrum' dat er gekomen zou moeten zijn.

Unibet rep van Casinomeister liet me met datum/tijd weten wanneer dat bericht verzonden moet zijn en ik neem aan dat dat wel klopt.
Hoewel ik dit bericht me niet kan herinneren, sluit ik niet uit dat ik dat heb gedeleet.

Wat ik veel erger vind is de totale incompetentie van Nederlandse Unibet support, die me twee keer hadden geinformeerd dat ze me over bonusbans
niet hoeven te informeren. 

En ook bij de live blackjack promo, jou welbekend, de ene na de andere bok schieten. 
Ze poeieren liever goede klanten af dan iets aan de problemen (mensen die op 3 seats spelen terwijl wij er maar 1 mogen bezetten) doen.

Jammer, Unibet is in wezen een prima casino maar spelen is er onmogelijk. In mijn geval letterlijk..


image.png.4eafe3c062b1a1809a9ca41e209e2d47.png

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nou ik ben benieuwd. Na afronding van een sportsbet had ik weer 2K speelruimte.
Aan slots toernooitjes op Unibet heb ik nooit meegedaan. Nu voor een eerste keer.
 

Quote

Beste mensen van Unibet,

 
deze avond heb ik me ingeschreven voor het 20K Book of Dead Lucky Spin toernooi
dat loopt van 7 april tot morgenavond.

Ik heb me er goed van vergewist op dat ik een pop-up 'u bent ingeschreven' kreeg,
heb geen bonusbeperking op mijn account, en ik heb op een qualificerende slot en inzet gespeeld.

Op mijn vorige spin met transactie nummer Id: 32787297026_124 inzet EUR 0,40 op de slot Legacy of Dead haalde ik een win van EUR 676 ofwel 1690 keer mijn inzet.

Op het huidige leaderboard is dat goed voor 7e plek.

Echter is mijn score niet geregistreerd.

Wilt u dat voor me na (laten) kijken en in orde maken zodat mijn score wel meetelt voor het leaderboard alstublieft?
 
Met vriendelijke groet,

 


image.png.01484f15959ddccc20a5f54d674a03ed.png
 
image.png.348c09e31a1ddc1c8ccf21190e4b688d.png
 
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik hoop het niet, maar vrees dat er toch sprake van een bonusblokkade is. In ieder geval lijkt er iets fout te zijn gegaan, omdat je onder het kruisje rechtsboven een 'beker' zou moeten zien staan, waar je op zou moeten kunnen klikken om (je plek in) de toernooiranglijst te kunnen zien.

Link to comment
Share on other sites

Ik moet zeggen dat dit issue erg vlot is opgelost, toptent dat Unibet.

Onze relevante afdeling heeft al het bewijs bekeken en het toernooi geschiedenis ook, er is een bedrag van 250 euro toegevoegd aan je saldo omdat je 9e was geeindigd maar door het systeem het voor jou leek alsof je niet was geregistreerd.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
On 4/3/2023 at 1:32 PM, Rudi said:

Bovenstaande zat me behoorlijk dwars en was voor mij een volgend item in een rijtje support issues waarvan ik vind dat Unibet heel ondermaats heeft afgehandeld:

Meermalen niet of slap handelen tegen bonusfraude op live blackjack tafels, vragen om Creditcard gegevens terwijl ik alleen bank gebruik, weigeren om een game malfunction op hand of Midas door te zetten naar Pragmatic.

Goed nieuws: ik heb de kwestie van het niet informeren over bonusbans voorgelegd via Casinomeister aan de  Unibet representative.

Binnen een dag kreeg ik een reactie. Hij meldde me dat klanten wel geïnformeerd worden over bonus bans, en gaf me een datestamp waarop ik in-client een bericht moet hebben gekregen.

Dat bericht kan ik niet meer vinden maar het is niet uitgesloten dat ik dat ooit gedeleet heb.

Daarmee is de kwestie naar mijn tevredenheid afgehandeld.

Mocht dat niet het geval geweest zijn, zou ik nog een PAB procedure kunnen opstarten.

Wat ik uit dit geval meeneem is dat Unibet wel klanten informeert over bonus bans, en dat er een second opinion mogelijk is tegen de  beslissingen en communicatie van Unibet player support, anders dan KSA of rechter.

Zeer welkom denk ik 

Klinkt een beetje als het Stockholm Syndroom, ze informeren helemaal niet. Ik heb deze week ook een bonusblokkade gekregen en daar krijg je geen enkel schrijven van.

Alleen een popup waarin stond dat ik te vaak was af- en aangemeld en de bonus pagina te vaak had bekeken. Vervolgens kun je op een knop drukken ter kennisgeving maar nergens blijkt uit dat je vanaf dat moment een blokkade hebt.

Dat merk je pas als je zoals ik in dit geval opeens de pagina van een toernooi niet meer kan openen.

II1eT55QdY.png

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

En dan hebben we het niet eens over de “cash back” of loyaliteit bonus die ze recent nog aanboden. Meerdere keren zonder indicatie van een bonus de bonus pagina bezocht en daar was dan opeens €250, €200 free play money. 
 

Altijd leuk, maar hoe kan je dan te vaak naar de bonus pagina gaan als ze het op bovenstaande manier aanbieden? 
 

Niet dat ik er last van heb gehad zover ik weet…… 


 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

"By visiting the Onetime Forum, you agree to our Terms of Use,Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.