LasVegasNic Posted March 16, 2015 Report Share Posted March 16, 2015 De meeste OneTimers zijn bekend met beleggen. Sommige beleggen al tientallen jaren en sommige pas een paar jaar. Wat je meestal niet vergeet is je eerste belegging? In welke fonds, aandeel, optie of .... heb jij voor het eerst in belegd. Mijn eerste guldens heb ik heel lang geleden geïnvesteerd in het fonds Webefo. Mijn eerste aandelen heb ik aangeschaft toen de Postbank naar de Beurs (1986?) ging. Weet jij je eerste belegging nog? En, wat heb je toen gekocht? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted March 30, 2015 Report Share Posted March 30, 2015 Zeker weet ik die nog! 10 aandelen AND @ HFL 10. (30 gulden transactie kosten, maar man wat was ik trots dat aandelenbezitter was) Na een week alweer afscheid genomen met HFL 60 verlies. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackPot Posted March 31, 2015 Report Share Posted March 31, 2015 And was ook ongeveer mijn eerste denk ik. Ook baan periode denk ik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted March 31, 2015 Report Share Posted March 31, 2015 Bols Wessanen de eerste 1000 gulden ingetikt ( met call optie) begin jaren 90 en dat smaakte naar meer :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted March 31, 2015 Author Report Share Posted March 31, 2015 And was ook ongeveer mijn eerste denk ik. Ook baan periode denk ik Die aandelen hebben mij uiteindelijk veel verlies opgeleverd X( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted March 31, 2015 Report Share Posted March 31, 2015 Ja, wie niet? :-S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackPot Posted April 1, 2015 Report Share Posted April 1, 2015 AND was destijds een Rabobank tip. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted April 1, 2015 Author Report Share Posted April 1, 2015 AND was destijds een Rabobank tip. Ik had contrair moeten handelen. Nee, ook ik liep met de kudde mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted April 2, 2015 Report Share Posted April 2, 2015 I will cut myself some slack, ik was 14 toen... Die "bleeder" heb ik ruimschoots goed gemaakt, dont worry! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danos Posted April 3, 2015 Report Share Posted April 3, 2015 Ik opende op mijn 15e een effectenrekening bij de Rabobank. Vervolgens met knikkende knietjes de Rabo Orderlijn gebeld voor de grootste investering na mijn stereotoren: 10 aandeeltjes Baan Company ad 19,10 gulden per stuk. Veel plezier qua waarde heb ik er niet van gehad, want ik kocht ze 12/1998 dus begin 1999 mocht ik al bewaarloon aftikken . Het volgen van de beurs, proefabonnement FD etcetera heeft me wel veel geleerd en plezier opgebracht. Helaas bleek de investering waardeloos nadat Baan onderuit ging en werd opgekocht door Invensys. Dus ik las tijdens de zomervakantie in 2000, toen ik met mijn ouders in Zuid-Frankrijk was, in een Nederlandse krant een paginagrote aankondiging dat aandeelhouders nog €2,44 voor hun aandeeltjes terugkregen. Daar heb ik toch wel een slapeloze nacht in de tent aan overgehouden Verder genoten en daarna nog wel wat succesjes gehad die wat extra vakanties hebben mogelijk gemaakt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted April 3, 2015 Author Report Share Posted April 3, 2015 Helaas bleek de investering waardeloos nadat Baan onderuit ging en werd opgekocht door Invensys. Dus ik las tijdens de zomervakantie in 2000, toen ik met mijn ouders in Zuid-Frankrijk was, in een Nederlandse krant een paginagrote aankondiging dat aandeelhouders nog €2,44 voor hun aandeeltjes terugkregen. Ik zat toen in de VS en kreeg toen een telefoontje van mijn beleggingsadviseur. Ik heb ze toen ook maar verkocht met verlies. Tja, IT aandelen en de Internet Bubble. Ik zat er dik in en heb ze helaas te lang gehouden. Het merendeel met verlies verkocht. Het doet zeer maar ik ben gewoon verder gegaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted April 4, 2015 Report Share Posted April 4, 2015 Maar we hebben toch ook wel klapperds gemaakt? Ik had ooit met een stel collega's een handje pennystocks gekocht, waaronder: SFAD, oftewel: Safe Technologies. Pink Sheets, goorste rommel ooit, Jordan Belfort zou het nog niet durven te verkopen. We hadden een bakkie van die dingen op een koers van ongeveer $0.0029 We hebben zet uiteindelijk rond een duppie verkocht, maar uiteindelijk gingen ze nog richting $0.79. Gekkenhuis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted April 4, 2015 Report Share Posted April 4, 2015 KPN Qwest heeft mijn grootste deel van mijn wereldreis van 1 jaar betaald. Aangezien ik er werkte en toen maximaal 1000 stuks mocht kopen (a 40e) en pas na de lock van 6 maanden mocht verkopen a 80e was dat in dit tijd een enorme klapper. Niet veel later ging de boel al failliet en was het drama voor heel veel beleggers compleet. WorldOnline heeft als een van de weinige in Nederland een mooi resultaat opgeleverd maar de gok was veelte hoog en heb daar mijn lezen wel geleerd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted April 4, 2015 Author Report Share Posted April 4, 2015 WordOneline heb ik gelukkig links laten liggen. Gelukkig zijn er ook heel wat beleggingen heel goed afgelopen. Anders was ik niet doorgegaan.Ik moet nog wel steeds leren dat verlies nemen af en toe niet slecht is Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted April 4, 2015 Report Share Posted April 4, 2015 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackPot Posted April 4, 2015 Report Share Posted April 4, 2015 Lol. Wtf was dat. Tegenwoordig zou men zoiets niet meer aanndurven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted April 5, 2015 Report Share Posted April 5, 2015 Linda Wagenmakers had destijds een hitje met het nummer: "No goodbyes" en als je oorontsteking hebt lijkt dat ver weg een beetje op WorldOnline, dus Nina belde Linda en Linda hoeft wss nog steeds niet te werken. Saillant detail: Ik heb (heel kort) nog met Linda Wagenmakers in de leerlingenvereniging gezeten op onze middelbare school. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
west Posted May 11, 2016 Report Share Posted May 11, 2016 Ik wil ook graag beginnen met het beleggen in goud of iets anders maar ik heb nog twijfel :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackPot Posted May 11, 2016 Report Share Posted May 11, 2016 Hi @west, misschien is dit iets voor je? https://www.onetime.nl/beurs/binary-options-voor-dummies Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MB777 Posted May 11, 2016 Report Share Posted May 11, 2016 Zie dit onderwerp nú pas, leuk! Jeetje...mijn eerste aandelen...... Telefonisch via de Giro. Holland Colours volgens mij. Heel veel gehandeld als thuismoeder. Volledig autodidactisch economische kennis opgedaan. Van 's ochtends 06.00 uur tot 22.15 uur, als de VS sloot. Zelfs tijdens het eten naar de serre wippen om te kijken hoe de koersen liepen. Nu geen zin/tijd/energie om te daytraden. Portefeuille grotendeels afgebouwd. Vrijwel alleen nog maar biotechniek, laat het op de plank liggen. Ben in bakstenen gegaan, oftewel huisje gekocht. Lekker solide. ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mark_ Posted May 11, 2016 Report Share Posted May 11, 2016 voordat ik fulltime in de optiehandel ging was ik begonnen met legiolease Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted May 11, 2016 Author Report Share Posted May 11, 2016 @MB777 bakstenen zijn een stabiele belegging. Gaat niet zo hard naar boven of naar beneden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted May 11, 2016 Author Report Share Posted May 11, 2016 mark_ zei: voordat ik fulltime in de optiehandel ging was ik begonnen met legiolease @mark_ zit je nog steeds fulltime in de optiehandel? Kun je hiervan leven? Niet dat ik die ambities heb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MB777 Posted May 11, 2016 Report Share Posted May 11, 2016 LasVegasNic zei: @MB777 bakstenen zijn een stabiele belegging. Gaat niet zo hard naar boven of naar beneden. Klopt, maar wel saai! :-( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hillichance Posted May 11, 2016 Report Share Posted May 11, 2016 Young Robeco (of iets dat er op lijkt) of het Easy Blue beleggingsfonds waren de eerste... Veel geld verdiend met Randstad, USG, Aegon en BAM, veel geld verloren met Arcelor Mittal, Imtech en veel geld (voor m'n leeftijd ;-)) toen ik jong was met Tulip! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts