Spring naar bijdragen

Weet jij je eerste belegging nog?


LasVegasNic

Aanbevolen berichten

De meeste OneTimers zijn bekend met beleggen. Sommige beleggen al tientallen jaren en sommige pas een paar jaar.

Wat je meestal niet vergeet is je eerste belegging? In welke fonds, aandeel, optie of .... heb jij voor het eerst in belegd.

Mijn eerste guldens heb ik heel lang geleden geïnvesteerd in het fonds Webefo.

Mijn eerste aandelen heb ik aangeschaft toen de Postbank naar de Beurs (1986?) ging.

Weet jij je eerste belegging nog? En, wat heb je toen gekocht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...

Ik opende op mijn 15e een effectenrekening bij de Rabobank. Vervolgens met knikkende knietjes de Rabo Orderlijn gebeld voor de grootste investering na mijn stereotoren: 10 aandeeltjes Baan Company ad 19,10 gulden per stuk.

Veel plezier qua waarde heb ik er niet van gehad, want ik kocht ze 12/1998 dus begin 1999 mocht ik al bewaarloon aftikken :D. Het volgen van de beurs, proefabonnement FD etcetera heeft me wel veel geleerd en plezier opgebracht.

Helaas bleek de investering waardeloos nadat Baan onderuit ging en werd opgekocht door Invensys. Dus ik las tijdens de zomervakantie in 2000, toen ik met mijn ouders in Zuid-Frankrijk was, in een Nederlandse krant een paginagrote aankondiging dat aandeelhouders nog €2,44 voor hun aandeeltjes terugkregen.

Daar heb ik toch wel een slapeloze nacht in de tent aan overgehouden :)

Verder genoten en daarna nog wel wat succesjes gehad die wat extra vakanties hebben mogelijk gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas bleek de investering waardeloos nadat Baan onderuit ging en werd opgekocht door Invensys. Dus ik las tijdens de zomervakantie in 2000, toen ik met mijn ouders in Zuid-Frankrijk was, in een Nederlandse krant een paginagrote aankondiging dat aandeelhouders nog €2,44 voor hun aandeeltjes terugkregen.

Ik zat toen in de VS en kreeg toen een telefoontje van mijn beleggingsadviseur. Ik heb ze toen ook maar verkocht met verlies. Tja, IT aandelen en de Internet Bubble. Ik zat er dik in en heb ze helaas te lang gehouden. Het merendeel met verlies verkocht. Het doet zeer maar ik ben gewoon verder gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar we hebben toch ook wel klapperds gemaakt?

Ik had ooit met een stel collega's een handje pennystocks gekocht, waaronder: SFAD, oftewel: Safe Technologies. Pink Sheets, goorste rommel ooit, Jordan Belfort zou het nog niet durven te verkopen.

We hadden een bakkie van die dingen op een koers van ongeveer $0.0029

We hebben zet uiteindelijk rond een duppie verkocht, maar uiteindelijk gingen ze nog richting $0.79. Gekkenhuis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

KPN Qwest heeft mijn grootste deel van mijn wereldreis van 1 jaar betaald. Aangezien ik er werkte en toen maximaal 1000 stuks mocht kopen (a 40e) en pas na de lock van 6 maanden mocht verkopen a 80e was dat in dit tijd een enorme klapper. Niet veel later ging de boel al failliet en was het drama voor heel veel beleggers compleet. WorldOnline heeft als een van de weinige in Nederland een mooi resultaat opgeleverd maar de gok was veelte hoog en heb daar mijn lezen wel geleerd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Linda Wagenmakers had destijds een hitje met het nummer: "No goodbyes" en als je oorontsteking hebt lijkt dat ver weg een beetje op WorldOnline, dus Nina belde Linda en Linda hoeft wss nog steeds niet te werken.

Saillant detail: Ik heb (heel kort) nog met Linda Wagenmakers in de leerlingenvereniging gezeten op onze middelbare school.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 jaar later...

Zie dit onderwerp nú pas, leuk! Jeetje...mijn eerste aandelen...... Telefonisch via de Giro. Holland Colours volgens mij. Heel veel gehandeld als thuismoeder. Volledig autodidactisch economische kennis opgedaan. Van 's ochtends 06.00 uur tot 22.15 uur, als de VS sloot. Zelfs tijdens het eten naar de serre wippen om te kijken hoe de koersen liepen. Nu geen zin/tijd/energie om te daytraden. Portefeuille grotendeels afgebouwd. Vrijwel alleen nog maar biotechniek, laat het op de plank liggen. Ben in bakstenen gegaan, oftewel huisje gekocht. Lekker solide. ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...