Spring naar bijdragen

Ervaringen verhoogde verificatie


Rudi

Aanbevolen berichten

Bij casino's en sportsbooks kan op gegeven moment getriggerd worden dat je doorgelicht wordt op vlak van KYC / Wwft. 

Er worden dan vragenlijsten opgestuurd en telefoongesprekken met je gevoerd om te bepalen of dat je geld niet uit criminaliteit afkomstig is en of dat je je speelgedrag op verantwoorde wijze kan veroorloven.

Ik heb nogal slechte ervaringen met het amateurisme waarop deze verhoogde identificaties worden uitgevoerd en deel enkele van deze met jullie in deze thread.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^ Bet365: tot ongeveer een jaar geleden eens een vragenlijst moeten invullen waarin gevraagd werd naar inkomens en vermogens gegevens incl. opsturen bankafschriften.

Enkele weken geleden het bericht dat er aanvullend onderzoek nodig was en daarover gebeld moest worden, zou hooguit een kwartier duren.

Na opgeven van telefonische beschikbaarheid, wekenlang niets van B365 tot het bericht dat ze het o zo druk hebben en de vraag of ik anders in Engels met ze wil bellen (nee)

Gisteren een half uur in het Nederlands een telefoongesprek met ze gevoerd, en gesprek netjes afgerond.

Reeds gisterenavond kreeg ik een bericht dat het gesprek incompleet was met de vraag wanneer ik weer telefonisch beschikbaar ben.

Op die mail heb ik gisteravond nieuwe telefonische beschikbaarheid opgegeven.

Vandaag kreeg ik vanuit een ander mailadres ene bericht dat er beperkingen op mijn account (lees: blokkade) staan zolang ik niet met ze gebeld heb.

Schandalige werkwijze imo

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minutes ago, Rudi said:

^^ Bet365: tot ongeveer een jaar geleden eens een vragenlijst moeten invullen waarin gevraagd werd naar inkomens en vermogens gegevens incl. opsturen bankafschriften.

Enkele weken geleden het bericht dat er aanvullend onderzoek nodig was en daarover gebeld moest worden, zou hooguit een kwartier duren.

Na opgeven van telefonische beschikbaarheid, wekenlang niets van B365 tot het bericht dat ze het o zo druk hebben en de vraag of ik anders in Engels met ze wil bellen (nee)

Gisteren een half uur in het Nederlands een telefoongesprek met ze gevoerd, en gesprek netjes afgerond.

Reeds gisterenavond kreeg ik een bericht dat het gesprek incompleet was met de vraag wanneer ik weer telefonisch beschikbaar ben.

Op die mail heb ik gisteravond nieuwe telefonische beschikbaarheid opgegeven.

Vandaag kreeg ik vanuit een ander mailadres ene bericht dat er beperkingen op mijn account (lees: blokkade) staan zolang ik niet met ze gebeld heb.

Schandalige werkwijze imo

Dit heeft vorig jaar ruim 3 maanden geduurd bij mij, als ik ze niet zelf had gemaild nog langer vermoed ik.

Ik zit nu in de wachtkamer bij BC.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij Unibet heb ik aanvankelijk een maandelijkse verlieslimiet aan de broek gekregen van 1200 euro. Overigens niet omdat ik daar zo veel verloor.

Na geven van inzage op de bankrekening die ik bij Unibet gebruik werd mijn maandelijkse verlieslimiet opgehoogd naar iets van 1433 euro. Vermogens gegevens werden niet gevraagd.

Nieuwe accounts (24+ maar ik aanneem) krijgen een default maandelijkse verlieslimiet van 16500 euro.

Omgekeerde wereld imo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minutes ago, JackPot said:

jacks vandaag:

Hartelijk dank voor het delen van deze documentatie, hiermee is dit momenteel dan ook helemaal in orde!
 
Wel is er ter bescherming een maandelijks verlieslimiet van 1000 euro ingesteld in jouw account.

Bij elk casino ben je verplicht bij aanmaken van een account bepaalde limieten in te stellen en een casino heeft de mogelijkheid default waarden op te voeren.

Bij Jack's is er geen default of verplichting om een verlieslimiet in te stellen.

Voor nieuwe of bestaande spelers onder de radar geldt daar dus geen verlieslimiet.

Snapt u het nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Rudi:

Bij casino's en sportsbooks kan op gegeven moment getriggerd worden dat je doorgelicht wordt op vlak van KYC / Wwft. 

Er worden dan vragenlijsten opgestuurd en telefoongesprekken met je gevoerd om te bepalen of dat je geld niet uit criminaliteit afkomstig is en of dat je je speelgedrag op verantwoorde wijze kan veroorloven.

Ik heb nogal slechte ervaringen met het amateurisme waarop deze verhoogde identificaties worden uitgevoerd en deel enkele van deze met jullie in deze thread.

Ik heb dit al eerder aangegeven maar vrees dat we er mee moeten leven. Zorgplicht wordt nog meer aangescherpt. KYC beleid kan imo veel beter (als die er al is 😉). Er wordt teveel met A.I. software gewerkt en veel te weinig met persoonlijk (telefonisch) contact, m.i. erg belangrijk voor zowel de speler zelf als voor het casino. Tijdens een persoonlijk contact krijgt het casino m.i. een veel beter beeld van de speler en een antwoord op zijn spelersgedrag/gewoonten en behoeften. Het is daarbij wel van belang dat de medewerker van verantwoord spelen/KYC van het online casino getraind is en de juiste tools/vragen stelt aan de speler ter beoordeling van zijn account en limieten.

Voorbeeld: Hoe leg je uit dat je in verschillende casino's speelt en dat je bij 2 casino's fors in de plus staat als je een interventie krijgt van een online casino waar je weliswaar verliest maar waarbij je voor jezelf weet dat dit ruim wegvalt tegen de winsten van die 2 casino's. Uitleg lijkt heel simpel met bewijsstukken van overschrijvingen maar de online casino's waar je verliest vragen er niet om of tellen dat totaal niet mee in hun beoordeling. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minutes ago, Bellagiogast said:

 

Voorbeeld: Hoe leg je uit dat je in verschillende casino's speelt en dat je bij 2 casino's fors in de plus staat als je een interventie krijgt van een online casino waar je weliswaar verliest maar waarbij je voor jezelf weet dat dit ruim wegvalt tegen de winsten van die 2 casino's. Uitleg lijkt heel simpel met bewijsstukken van overschrijvingen maar de online casino's waar je verliest vragen er niet om of tellen dat totaal niet mee in hun beoordeling. 

Sterker nog, bij B365 werd er aan de telefoon specifiek gezegd dat ik eerdere opnames (van B365) niet mocht meetellen om mijn stortingen te verklaren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Rudi,

Ik heb dit ook meegemaakt met Holland Casino online. Ik heb de financiële documenten netjes geüpload, maar ze bleven mij maar vragen of ik nog meer inkomsten had en of ik nog meer documenten had. Maar ik had aangegeven van niet. Op een gegeven moment had ik er geen zin meer in en heb ik niks meer geüpload. Gevolg is dat ik geen toegang meer heb tot HC online en de vestigingen. Je wordt als een crimineel behandeld door hen, terwijl die lui zelf de grootste oplichters zijn. Het verzoek om de documenten te sturen gebeurde overigens toen ik in een periode redelijk wat won, wel erg opvallend is.

bewerkt door mrblackjack (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

LSB en Jacks waren echt heel netjes en snel.

HC ging op zich ook prima, alleen heb ik nog steeds de melding dat ik hun moet melden, zou er al 3x afgehaald worden.

Betcity wacht nog steeds op antwoord. Zo lang verlieslimiet 875 euro en geen bonussen meer.

Unibet ben ik helemaal van afgegooid na inzage. Omdat teveel speelde en bij 16 verschillende stuurde ze 😡

Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^ schandalig hoe Bet365 niet in staat blijkt een verhoogde verificatie uit te voeren en door twee verschillende afdelingen tegelijk laat uitvoeren.

De ene afdeling is niet in staat om een complete vragenlijst af te werken in een telefoongesprek van een half uur dat een kwartier zou kosten,
en de andere afdeling weet van niks en heeft alvast een blokkade op mijn account gezet.

image.png.e5a9bcb6701e6e3380f711d6c996a56f.png

  • Like 1
  • Sad 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn jullie op bovengenoemde sites winnende sportsbetters? Dan is deze kyc gewoon een manier om je te limiteren lijkt me. Was laatst ook weer in het nieuws (rechtszaak tegen toto).

Als slots speler:

Onecasino had de verificatie snel afgerond, dag of 2 nadat ik alles indiende. Account later wel gesloten maar dat kwam door de rtp switch op slots. Had niks met hun support of kyc proces te maken.

BetCity was ik al klaar mee door de slechte support, heb de kyc dan ook gebruikt als kans om mijn account te laten sluiten.

 

Wat mij nav dit topic opvalt is dat degelijke 'illegale' aanbieders met Malta licentie hier netter mee omgaan. Door 2 tenten volledig doorgelicht, op 3 momenten kyc getriggerd.

Na de laatste (ALLES aangeleverd, salarisstroken, rek afschriften ed) werd mijn account binnen 30 min vrijgegeven en alle cash outs lopen automatisch door.

Hoe kan het dat dit soort procedures niet gereguleerd zijn in een land als Nederland? Wat mij betreft moeten de casino's gewoon aan dezelfde standaarden als banken gehouden worden voor dit soort processen. In de wet verankerd dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Rudi:

^^ pure pesterij van B365 in een net iets andere vorm dan limitering.

Als ik op mijn inmiddels geblokkeerde account op 'doe een opname' druk of via bank afdeling van mijn account een opname wil doen, krijg ik volgende.

Geld niet nodig overigens.

Screenshot_20230928-105954.thumb.png.f117fbdffeae9129a0aefc9d0c1e8825.png

Schandalig! Je moet altijd je saldo kunnen laten uitbetalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rudi:

^^ pure pesterij van B365 in een net iets andere vorm dan limitering.

Als ik op mijn inmiddels geblokkeerde account op 'doe een opname' druk of via bank afdeling van mijn account een opname wil doen, krijg ik volgende.

Geld niet nodig overigens.

Screenshot_20230928-105954.thumb.png.f117fbdffeae9129a0aefc9d0c1e8825.png

 

Bij bet365 kan je de chat in gaan, en wordt je saldo gewoon uitbetaald.
Ik heb dit ook allemaal moeten doorstaan, ze vroegen bij mij zelfs een kopie afschriften van mijn spaarrekeningen op. Uiteindelijk is mijn account gesloten, ondanks dat ik meegewerkt heb.

Ik heb altijd gedacht dat het legaliseren goed zou zijn voor ons gokkers, maar het heeft het alleen maar erger gemaakt. Ik kan vrijwel nergens meer een normale bet spelen, en ben genoodzaakt om via andermans account te spelen. Het is één grote teringzooi geworden, en het wordt alleen maar erger als je de berichten leest over max aantal bedrag wat je straks mag inzetten per maand.

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dopey:

 

Bij bet365 kan je de chat in gaan, en wordt je saldo gewoon uitbetaald.
Ik heb dit ook allemaal moeten doorstaan, ze vroegen bij mij zelfs een kopie afschriften van mijn spaarrekeningen op. Uiteindelijk is mijn account gesloten, ondanks dat ik meegewerkt heb.

Ik heb altijd gedacht dat het legaliseren goed zou zijn voor ons gokkers, maar het heeft het alleen maar erger gemaakt. Ik kan vrijwel nergens meer een normale bet spelen, en ben genoodzaakt om via andermans account te spelen. Het is één grote teringzooi geworden, en het wordt alleen maar erger als je de berichten leest over max aantal bedrag wat je straks mag inzetten per maand.

 

Precies. Ik heb ongeveer hetzelfde. Ik speel alleen niet op accounts van een ander. Maar ben wel geneigd de illegaliteit in te gaan. Ik ga de topics van illegale casino's in de gate houden, even kijken welke partij wel netjes uitbetaald. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.