Spring naar bijdragen

Geluksvoorwerpen / bijgeloof


Aanbevolen berichten

Ik ben zelf een persoon die niet echt bijgelovig is, maar toch in bepaalde zaken het lot niet zal tarten. Op vrijdag de dertiende zal ik bijvoorbeeld nooit een offerte uitbrengen na de klant, of een belangrijke beslissing maken.

Maar nu heb ik waarschijnlijk een aantal artikelen die mijn geluksniveau naar een hoger niveau moet brengen. 

Het pronkstuk uit mijn collectie is een orginele onetime 2 euro munt die persoonlijk die ik heb gewonnen in de roulette machine in Steenwijk. Die keurig was ingeleverd door @TheGreatOne ! 

t37zo1jz97h7.jpg

En heb ik op mijn vorige vakantie een dollar gekregen van een verkoper, volgens hem zou deze dollar mij geluk gaan brengen.

yulyphg8zp0s.jpg

Ik ben benieuwd of ik de enige ben met deze stoornis :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 jaar later...

Vondert zei:

Naast een budda die mijn autosleutels bewaakt heb ik ook niet veel :D. Ik verwacht wel dat de 2 euro munt van ons zondagskind mij nog veel plezier gaat brengen.

Dat weet ik wel zeker @Vondert. Hoop doet leven en vooral visualisatie is de sleutel tot successen in het leven. 

Zelf ben ik niet bijgelovig maar uiteraard zorg ik wel voor een goede voorbereiding en dat helpt mij altijd enorm. I am prepared :-)  Vroeger had ik echt een lucky onderbroek (waarmee ik het Black Jack kampioenschappen) won en die ook altijd aantrok. Mijn vrouw vond dat op een gegeven moment geen goed idee meer en heeft hem met gaten en al zo de prullenbak in gemikt ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vondert zei:

Ik ben zelf een persoon die niet echt bijgelovig is, maar toch in bepaalde zaken het lot niet zal tarten. Op vrijdag de dertiende zal ik bijvoorbeeld nooit een offerte uitbrengen na de klant, of een belangrijke beslissing maken.

Kan me voorstellen dat dit er juist voor zorgt dat je een keer een opdracht misloopt omdat de klant hem graag voor het weekend had gehad.

Ik ben iemand die op bijgelovige momenten het lot juist wel tart. Als ik mezelf betrap op het iets willen laten vanwege bijgeloof, denk ik bij mezelf 'wat een onzin' en doe ik het dus juist. Als het misloopt betrap ik mezelf er dan vaak op dat ik denk 'zie je, gaat het toch mis', waarop ik vervolgens weer tegen mezelf zeg 'wat een onzin, sample size van 1 en de keren dat het wel goed ging ben je al weer vergeten.' Dus ja, ben wel gevoelig voor bijgeloof, maar heb voor mezelf besloten dat dat nergens voor nodig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vondert zei:

Naast een budda die mijn autosleutels bewaakt heb ik ook niet veel :D. Ik verwacht wel dat de 2 euro munt van ons zondagskind mij nog veel plezier gaat brengen.

Dat weet ik wel zeker @Vondert. Hoop doet leven en vooral visualisatie is de sleutel tot successen in het leven. 

Zelf ben ik niet bijgelovig maar uiteraard zorg ik wel voor een goede voorbereiding en dat helpt mij altijd enorm. I am prepared :-)  Vroeger had ik echt een lucky onderbroek (waarmee ik het Black Jack kampioenschappen) won en die ook altijd aantrok. Mijn vrouw vond dat op een gegeven moment geen goed idee meer en heeft hem met gaten en al zo de prullenbak in gemikt ;-)

Verklaart wel waarom je er in dukenburg niks van bakte.. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.