Shameless Posted March 20, 2015 Report Share Posted March 20, 2015 Komende maand(en) zijn er veel nieuwe IPO's op de AEX o.a. Philips Lightning ASR ForFarmers Sif Holding Royal Reesink Wie gaat zich inschrijven voor de nieuwe aandelen en zo ja waarom en welke? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nomore Posted May 21, 2016 Report Share Posted May 21, 2016 Hi @Shameless het lijkt inderdaad een positiever beursklimaat te worden, zeker voor uitgevende partijen en Amsterdam blijkt een mooie plek te zijn. Ik denk dat de hype omtrent IPO's zoals we die kennen uit de techbubble begin 2000 er niet meer is en dat het echt bedrijfs afzonderlijk is of het interessant kan zijn. Philips Lighning kreeg men niet gesleten bij private equity bedrijven of een ander bedrijf en daarom kiest men voor een beursgang. Dit roept bijvoorbeeld al vragen op. Desalniettemin kunnen ze goed gaan uiteraard. Onze eigen @TheGreatOne kan vast wel meer vertellen over zijn IPO avonturen en hoe hij hiermee zover heeft kunnen komen dat hij tegenwoordig de hele dag in zijn hangmat kan liggen, maar dit niet doet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted May 21, 2016 Report Share Posted May 21, 2016 IPO's zijn de pareltjes voor de hit en run in mijn ogen en niet helemaal zoals het hoort voor een echte belegger met een lange horizon. Het zijn korte gokjes die eigenlijk altijd goed uitpakken en doe ik dus ook regelmatig aan mee. Vooral vroeger was het bijna een maandelijkse festijn en een mooie bankroll kunnen bouwen om op wereldreis te gaan voor ruim een jaar (jaar 2000). Tegenwoordig kijk ik er nog met een schijn oog naar en vorig jaar nog succesvol meegedaan met de ABN die naar de beurs ging en daar met een free lunch 250€ oppikte eigenlijk zonder risico of grote investering. Als jij mij een seintje geeft @Shameless als jij ergens instapt met een IPO ga ik blind met je mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shameless Posted May 23, 2016 Author Report Share Posted May 23, 2016 Ik heb mij ingeschreven voor IPO van Philips, 250 stukjes. Even kijken of we weer een free lunch kunnen regelen :-) De balans van ForFarmers staat er een stuk beter voor, echter hiervoor kun je je niet inschrijven. Men gaat bestaande aandelen plaatsen, dus morgen kun je ze gewoon kopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shameless Posted May 27, 2016 Author Report Share Posted May 27, 2016 En...daar is de free lunch. 250 gratis euries gepakt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted May 27, 2016 Report Share Posted May 27, 2016 Shameless zei: En...daar is de free lunch. 250 gratis euries gepakt. Mooi @Shameless Prachtig topic, bijna niemand snapt het en doet het en 250€ free lunch is natuurlijk tha bomb. Voor de Onetimers die zich hier toch meer in willen verdienen, stel de vragen maar dan zal @Shameless ze beantwoorden en je meenemen in de wereld van de 'free lunches' :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MB777 Posted May 27, 2016 Report Share Posted May 27, 2016 Freudiaanse verspreking @TheGreatOne, meer in willen verdienen i.p.v. verdiePen. ;-) Mooi rendement, 8%!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted May 30, 2016 Report Share Posted May 30, 2016 ASR gaat naar de beurs op 10 juni en verwachte brandbreedte gaan 18 - 22 euro kosten per aandeel. Lijkt mij een zeer interessant en speculatief om hier even een 'hit & run' te gaan doen. Ik ga inschrijven bij de ING. Het toeval wil dat Basic Fit ook naar de beurs gaat (waarde 1 miljard) op dezelfde dag lijkt mij niet eens een hit and run waardig, denk dat de koers al heel snel weg valt. Hoe denk jij hierover @Shameless PostNL overname zat je daar toevallig in met je gouden vingers ;-)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shameless Posted May 30, 2016 Author Report Share Posted May 30, 2016 Ja postnl zag ik aankomen, weer een free lunch meegepakt :-) Van Basic Fit blijf ik ook ver uit de buurt, wordt al over geschreven dat e.a. overgewaardeerd is. ASR ga ik me ook op inschrijven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted May 30, 2016 Report Share Posted May 30, 2016 Shameless zei: Ja postnl zag ik aankomen, weer een free lunch meegepakt :-)Van Basic Fit blijf ik ook ver uit de beurt, wordt al over geschreven dat e.a. overgewaardeerd is. ASR ga ik me ook op inschrijven. Nice one @ Basic Fit waarderen op 1 miljard en een bandbreedte van 15-20€ waar ik altijd erg alert op ben is dat diverse aandeelhouders willen cashen en dat schijnt hier het geval te zijn behalve de top man René Moos. In een vechtmarkt en op een omzet die hier ver onderligt niet echt een groei aandeel met potentie in mijn ogen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shameless Posted June 1, 2016 Author Report Share Posted June 1, 2016 Zo net ingeschreven voor ASR. Dat kan sinds vandaag. Uitgifteprijs tussen de 18-22 euro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted June 1, 2016 Report Share Posted June 1, 2016 Shameless zei: Zo net ingeschreven voor ASR. Dat kan sinds vandaag. Uitgifteprijs tussen de 18-22 euro. Zit er nog een maximum aan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shameless Posted June 1, 2016 Author Report Share Posted June 1, 2016 Ze wijzen maximaal 10% toe aan particulieren. Geen maximum en je krijgt zowiezo minstens 225 stuks toegewezen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted June 2, 2016 Report Share Posted June 2, 2016 Een mooi stuk hierover: http://www.iex.nl/Column/177317/ASR-Inschrijven-maar.aspx Gevoelsmatig is dit een walk in de park en op 225 aandelen ingeschreven voor maximaal 4950€ Een prachtig dividend rendement en de eerste dag kunnen we ongetwijfeld weer gratis lunchen. Ik heb ze bij de ING ingeslagen (lage kosten) en mooi automatisch via het systeem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted June 2, 2016 Report Share Posted June 2, 2016 Lopende orders (1) Datum Order Naam Aantal Ordertype Ordertype Looptijd Status 02-06-2016 Emissie9537192 ASR Nederland 225 Bestens Einde ...30-05-2017 Plaatsing Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shameless Posted June 3, 2016 Author Report Share Posted June 3, 2016 Ik heb me ingeschreven voor 300 stuks via De Giro. Ben benieuwd wat uitgifte prijs wordt. 9 juni weten we meer :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheMikeyx Posted June 3, 2016 Report Share Posted June 3, 2016 Hmm ik heb hier helaas geen kaas van gegeten, maareuh @TheGreatOne ; dat knopje met royeren is een link naar je bankomgeving.. #evenaanpassen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted June 3, 2016 Report Share Posted June 3, 2016 TheMikeyx zei: Hmm ik heb hier helaas geen kaas van gegeten, maareuh @TheGreatOne ; dat knopje met royeren is een link naar je bankomgeving.. #evenaanpassen Dank, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheMikeyx Posted June 3, 2016 Report Share Posted June 3, 2016 TheGreatOne zei: TheMikeyx zei: Hmm ik heb hier helaas geen kaas van gegeten, maareuh @TheGreatOne ; dat knopje met royeren is een link naar je bankomgeving.. #evenaanpassen Dank, No problemo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted June 10, 2016 Report Share Posted June 10, 2016 ASR gaat voor 19,50€ naar de beurs vandaag en ik gok om 09:00u een opening boven de 20€ en dan gaan de 225 stukken er ook weer uit en heb ik deze vridag een free lunch :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MB777 Posted June 10, 2016 Report Share Posted June 10, 2016 TheGreatOne zei: ASR gaat voor 19,50€ naar de beurs vandaag en ik gok om 09:00u een opening boven de 20€ en dan gaan de 225 stukken er ook weer uit en heb ik deze vridag een free lunch :-) 6% binnengeharkt? ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted June 10, 2016 Report Share Posted June 10, 2016 Free lunch activated, ik ga terug mijn bedje in Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MB777 Posted June 10, 2016 Report Share Posted June 10, 2016 Hahahaha stinkerd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MB777 Posted June 10, 2016 Report Share Posted June 10, 2016 Ik ga verder met mijn keuken verven, kon 't niet laten om even de beursvloer op te gaan. ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MB777 Posted June 10, 2016 Report Share Posted June 10, 2016 Nou @TheGreatOne , we zijn er met z'n allen stil van........ Gefeliciteerd hoor! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts