Spring naar bijdragen

Aankomende IPO's


Shameless

Aanbevolen berichten

  • 1 jaar later...

Hi @Shameless het lijkt inderdaad een positiever beursklimaat te worden, zeker voor uitgevende partijen en Amsterdam blijkt een mooie plek te zijn. Ik denk dat de hype omtrent IPO's zoals we die kennen uit de techbubble begin 2000 er niet meer is en dat het echt bedrijfs afzonderlijk is of het interessant kan zijn. Philips Lighning kreeg men niet gesleten bij private equity bedrijven of een ander bedrijf en daarom kiest men voor een beursgang. Dit roept bijvoorbeeld al vragen op. Desalniettemin kunnen ze goed gaan uiteraard.

Onze eigen @TheGreatOne kan vast wel meer vertellen over zijn IPO avonturen en hoe hij hiermee zover heeft kunnen komen dat hij tegenwoordig de hele dag in zijn hangmat kan liggen, maar dit niet doet :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IPO's zijn de pareltjes voor de hit en run in mijn ogen en niet helemaal zoals het hoort voor een echte belegger met een lange horizon. Het zijn korte gokjes die eigenlijk altijd goed uitpakken en doe ik dus ook regelmatig aan mee. Vooral vroeger was het bijna een maandelijkse festijn en een mooie bankroll kunnen bouwen om op wereldreis te gaan voor ruim een jaar (jaar 2000). Tegenwoordig kijk ik er nog met een schijn oog naar en vorig jaar nog succesvol meegedaan met de ABN die naar de beurs ging en daar met een free lunch 250€ oppikte eigenlijk zonder risico of grote investering.

Als jij mij een seintje geeft @Shameless als jij ergens instapt met een IPO ga ik blind met je mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shameless zei:

En...daar is de free lunch. 250 gratis euries gepakt.

Mooi @Shameless  Prachtig topic, bijna niemand snapt het en doet het en 250€ free lunch is natuurlijk tha bomb. Voor de Onetimers die zich hier toch meer in willen verdienen, stel de vragen maar dan zal @Shameless  ze beantwoorden en je meenemen in de wereld van de 'free lunches' :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ASR gaat naar de beurs op 10 juni en verwachte brandbreedte gaan 18 - 22 euro kosten per aandeel. Lijkt mij een zeer interessant en speculatief om hier even een 'hit & run' te gaan doen. Ik ga inschrijven bij de ING.

Het toeval wil dat Basic Fit ook naar de beurs gaat (waarde 1 miljard) op dezelfde dag lijkt mij niet eens een hit and run waardig, denk dat de koers al heel snel weg valt. Hoe denk jij hierover @Shameless 

PostNL overname zat je daar toevallig in met je gouden vingers ;-)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shameless zei:

Ja postnl zag ik aankomen, weer een free lunch meegepakt :-)

Van Basic Fit blijf ik ook ver uit de beurt, wordt al over geschreven dat e.a. overgewaardeerd is.

ASR ga ik me ook op inschrijven. 

Nice one

Basic Fit waarderen op 1 miljard en een bandbreedte van 15-20€ waar ik altijd erg alert op ben is dat diverse aandeelhouders willen cashen en dat schijnt hier het geval te zijn behalve de top man René Moos.

In een vechtmarkt en op een omzet die hier ver onderligt niet echt een groei aandeel met potentie in mijn ogen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mooi stuk hierover: http://www.iex.nl/Column/177317/ASR-Inschrijven-maar.aspx

Gevoelsmatig is dit een walk in de park en op 225 aandelen ingeschreven voor maximaal 4950€ Een prachtig dividend rendement en de eerste dag kunnen we ongetwijfeld weer gratis lunchen. Ik heb ze bij de ING ingeslagen (lage kosten) en mooi automatisch via het systeem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.