Jump to content

Tips voor casinopersoneel


MB777

Recommended Posts

  • 2 months later...

> @MB777 zei:

> FrankK zei:

>

>

> Dat gaat m'n nieuwe functie worden. Nieuw personeel de nodige casino vaardigheden qua hospitality en gast beleving bijbrengen. Ik ga dit topic daarom ook volgen

>

>

>

>

>

>

> Heb je nog een assistente nodig? ;-)

Haha, aangenomen.

Nee maar ben van mening dat dit een waardevol topic kan gaan worden.

En waar ik veel informatie uit kan gaan halen om in de toekomst in het leerprogramma te stoppen

Link to comment
Share on other sites

> @Goodfellas zei:

> ook al heb je een slechte dag, verberg dit als een pro. Iets wat bij hospitality functies key is.

Absoluut mee eens. Nooit en dan ook nooit mag je jezelf verliezen in jouw eigen sores.

Lekker thuislaten, je masker opzetten en met je laatste energie jouw gasten laten genieten.

Jij hebt namelijk altijd goede zin en maakt er een feestje van.

Link to comment
Share on other sites

FrankK zei:

@MB777 zei:

FrankK zei:

Dat gaat m'n nieuwe functie worden. Nieuw personeel de nodige casino vaardigheden qua hospitality en gast beleving bijbrengen. Ik ga dit topic daarom ook volgen

Heb je nog een assistente nodig? ;-)

Haha, aangenomen.

Nee maar ben van mening dat dit een waardevol topic kan gaan worden.

En waar ik veel informatie uit kan gaan halen om in de toekomst in het leerprogramma te stoppen

Fijn dat je dit onderwerp waardeert @FrankK ! Ik hoop op veel reacties, kan iedereen wat mee. 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een mooi waslijstje en zal ze zo nu en dan in dit topic zetten. Regelmatig zijn er acties in casino's en met een billboard voor de deur of poster of via hun website zie je dat er een actuele actie is. Vaak is het een kraslotje(of dubbel) of een loterij en maar al te vaak krijg je niks bij binnenkomst en als je hem wel krijgt dat ook vaak geen uitleg (en dan doel ik even op nieuwe bezoekers).

Geen welkom heten vind ik ook een 'no go', hoe moeilijk kan het zijn om even goedemiddag te zetten i.p.v. een norse blik.

Link to comment
Share on other sites

Niet roken in het zicht van de klant . Niet eten in het zicht van de klant .

Ik weet dat dit een moeilijke is , vooral in een casino , maar denk je eens in , heb je in Holland Casino ooit een medewerker zien roken , ook toen roken nog heel gewoon was ?

Ik niet , in Holland Casino nooit . In sommige automaten casino' s is het schering en inslag .

Link to comment
Share on other sites

en ook geen kauwgum knauwen! dat vind ik zo ongeïnteresseerd. Ik vind het sws altijd erg fijn wanneer het personeel in ieder geval de indruk wekt geïnteresseerd te zijn in wat er gebeurt om hun heen. gewoon opletten en een beetje helder uit je ogen kijken :)

Link to comment
Share on other sites

Niet roken in het zicht van de klant . Niet eten in het zicht van de klant .

Ik weet dat dit een moeilijke is , vooral in een casino , maar denk je eens in , heb je in Holland Casino ooit een medewerker zien roken , ook toen roken nog heel gewoon was ?

Ik niet , in Holland Casino nooit . In sommige automaten casino' s is het schering en inslag .

Als rookster heb ik er geen moeite mee dat personeel rookt, op dezelfde plakken als de klanten dan. Eten ligt eraan waar en hoe. Bij de entree vind ik minder geslaagd, maar zolang personeel mij niet het gevoel geeft dat ik een storend element ben, mogen ze van mij eten hoor.

Link to comment
Share on other sites

jordi22 zei:

De spellen zelf niet snappen. Komen ze praatje maken. En dan kijken ze en snappen ze er niks van. Of als er een storing is en ze weten niet wat ze moeten doen.

Dus verwoord in "tip voor casinopersoneel" komt het neer op : Als je al een praatje gaat maken met een klant, doe dat dan niet als je niet snapt waar hij/zij mee bezig is. Is er een storing en je weet niet wat je moet doen? Laat merken dat je het heel vervelend vindt en dat je je best gaat doen tóch te helpen. D.m.v. een andere collega of manager. Probeer mee te kijken hoe de storing verholpen wordt, wie weet kan je het een volgende keer zelf oplossen. Uiteraard vraag je of je nog iets kan betekenen voor de klant. 

Link to comment
Share on other sites

Personeel die niet pro actief is en de lege glazen laat staan, rondslingerende papiertjes, toiletten niet schoon maar wel uitgebreid de tijd hebben om te praten met collega's en niet de zaal in kijken.

Dus verwoord in "tip voor casinopersoneel" ;-) : Voordat je gaat praten met je collega's en dit niet werk-gerelateerd is, kijk even rond of alles netjes is. Doe alsof je bij jezelf thuis bent en zelf gasten hebt. Gasten betalen indirect in een casino en hebben verwachtingen. Het minste wat ze van het personeel kunnen verlangen, is dat deze zich gastvrij opstellen. 

Link to comment
Share on other sites

Laat me eens raden..... Ik vermoed @Foute_Inzet dat @FrankK  wél mee wil kijken, om potentiële verslaving in het oogje te houden. Of om te kijken dat niemand een gaatje boort en de boel gaat belazeren. ;-) Hoe dan ook, wat is in deze de tip voor het casinopersoneel. En dan m.n. bij diegenen die wél meekijken. Al dan niet in opdracht van het management.

Link to comment
Share on other sites

> @Foute_Inzet zei:

> Verslaving kan ook op afstand worden waargenomen.

> Waar het mij omgaat, is al een tijd geleden, dat er een mederwerker van een gokhal, inworpen bijhoudt van bezoekers en dan dit doorgeeft aan 'vrienden', zodat hij daar procenten van krijgt.

En betreft dit dan gelijk al het personeel? Ik heb meerdere redenen om dit wel te doen. Doe dit dan ook niet bij iedereen.

Dit voel ik aan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

"By visiting the Onetime Forum, you agree to our Terms of Use,Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.