Spring naar bijdragen

Heineken bier in groen flesje


Aanbevolen berichten

Sinds 2012 verkoopt Heineken zijn bier in Nederland in groene flesjes ( die je steeds vaker in scherven op straat ziet liggen  trouwens ) . De groene kleur van de flesjes zou het bier vreemd doen smaken !

Heineken heeft hier duidelijk een foute inschatting gemaakt en zou er goed aan doen de operatie "groen flesje zonder statiegeld " te keren en het bier terug in bruine flesjes gaan verkopen ( met statiegeld) .

Geef hier je mening over Heineken in een groen flesje !

Het groene K2-model

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 maanden later...

JackPot zei:

Ik ben ook wel van mening dat het groene flesje veel mooier en hipper is. Verder is Heineken in een groen bruin of geel flesje sowieso niet te zuipen :)

Ben ( was ) ik het mee eens .

Ik heb wat groene flesjes aangeschaft om het andere bier dat ik had ( Brooklyn lager ) af te wisselen en daardoor iets minder bitter te laten smaken .

De flesjes van Heineken zijn hip , makkelijk en aantrekkelijk . Ik snap de marketing erachter wel....

Het schijnt zo te zijn dat de manier waarop wij in Nederland ons bier kopen en gebruiken ( kratten kopen en pas na een paar dagen het bier in de ijskast zetten ) , niet geschikt is voor de groene flesjes .

Er zou namelijk veel meer licht binnenkomen in het flesje en de aanwezige eiwitten in het bier veranderen . Omzetten in zwavelwaterstof onder andere .

Dus het flesje is prima geschikt om gelijk in de ijskast te stoppen , maar veel minder geschikt om te bewaren in kratten buiten de koelkast. Daarom dat Heineken dus nu de ( wegwerp ) groene flesjes veelal vanuit het koelrek in de supermarkt laat verkopen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.