Jakeson Posted January 19 Report Share Posted January 19 Hoi Allen, Ondanks dat ik ingeschreven sta bij cruks heb ik toch geld kunnen storten op mijn account. Heeft iemand dit ook ooit meegemaakt? Melding gemaakt bij Holland Casino, ze gingen dit onderzoeken en de juridische afdeling zou dit moeten beoordeling. Ik wacht nu enkel al 6 maanden op antwoord. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patjakkert Posted January 19 Report Share Posted January 19 Sinds wanneer sta je ingeschreven in CRUKS? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakeson Posted January 19 Author Report Share Posted January 19 26 feb 2023 die duurde tot 26 aug 2023 Op 6 aug heb ik 3 keer geld gestort en op 12 aug ook 3 keer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakeson Posted January 19 Author Report Share Posted January 19 Ja hoor, ik heb ze elke maand gemaild voor een update en dit duurt nu 6 maanden. wat er wel was is dat ze constant mij bsn vroegen, die kon ik gewoon negeren en alsnog storten. had ik me bsn ingevuld dan was het storten waarschijnlijk niet gelukt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakeson Posted January 19 Author Report Share Posted January 19 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hollander Posted January 20 Report Share Posted January 20 Ondanks dat het niet klopt! Vraag ik me toch af waarom je überhaupt geld probeert te storten terwijl je ingeschreven staat…, 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakeson Posted January 20 Author Report Share Posted January 20 (edited) 2 uur geleden zei Hollander: Ondanks dat het niet klopt! Vraag ik me toch af waarom je überhaupt geld probeert te storten terwijl je ingeschreven staat…, Verslaving. Volgens mij kwam ik er terecht via een instagram add, zag ik een bonus aanbieding en probeerde ik in te loggen wat toen gewoon gelukt was. neemt niet weg dat het allemaal mijn eigen schuld is maar als ik dan oM uitleg vraag word ik 6 maanden lang weggewuift. vandaar mijn post hier. Edited January 20 by Jakeson 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casino Specialist Posted January 20 Report Share Posted January 20 (edited) Beste Jakeson, Om even een wat dingen te uit te sluiten ben ik benieuwd naar onderstaand; - Heb je een dubbele nationaliteit? - Komen alle door jouw opgegeven (persoons) gegevens van HC en CRUKS overeen met ellaar? (Denk aan naam/alle namen als ook speciale tekens (dus niet C als het Ç moet zijn), geboorte datum, BSN nummer? Edited January 20 by Gastheer Funtastic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gokkelina Posted January 20 Report Share Posted January 20 Je mocht spelen bij HC terwijl ze je BSN niet hadden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakeson Posted January 20 Author Report Share Posted January 20 (edited) 32 minuten geleden zei Gastheer Funtastic: Beste Jakeson, Om even een wat dingen te uit te sluiten ben ik benieuwd naar onderstaand; - Heb je een dubbele nationaliteit? - Komen alle door jouw opgegeven (persoons) gegevens van HC en CRUKS overeen met ellaar? (Denk aan naam/alle namen als ook speciale tekens (dus niet C als het Ç moet zijn), geboorte datum, BSN nummer? Geen dubbele nationaliteit. Alles komt overeen. Ik kon inloggen en storten maar kreeg wel constant melding dat ik me bsn in moest voeren. Deze melding kon ik wegklikken. 19 minuten geleden zei gokkelina: Je mocht spelen bij HC terwijl ze je BSN niet hadden? ik heb in 2022 totaal 6000€ gestort op Holland Casino. Ik denk dat ze zelfs mijn bsn gewoon hadden in hun systeem. in 2023 feb besloten om bij cruks in te schrijven. Edited January 20 by Jakeson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timmy31 Posted January 20 Report Share Posted January 20 jemng, en dit is nog een staatsbedrijf ook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gokkelina Posted January 20 Report Share Posted January 20 33 minutes ago, Timmy31 said: jemng, en dit is nog een staatsbedrijf ook Dat is TOTO ook. En wacht al 2 weken op reactie van hun waarom ze zorgplicht niet nakomen na inschrijving cruks is verlopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Low-roller Posted January 20 Report Share Posted January 20 Goed dat je het hier meld, succes met stoppen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HaroldK87 Posted January 20 Report Share Posted January 20 57 minuten geleden zei gokkelina: Dat is TOTO ook. En wacht al 2 weken op reactie van hun waarom ze zorgplicht niet nakomen na inschrijving cruks is verlopen. Als je inschrijving voorbij is zou je toch weer mogen gokken of niet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stimmer6 Posted January 20 Report Share Posted January 20 Ja, maar ze boden ook gelijk bonussen aan, en volgens de richtlijn van de KSA mag dat niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nomore Posted January 20 Report Share Posted January 20 TOTO is sowieso erger dan welk (il)legaal casino dan ook. Lappen alle regels aan hun laars. Bizar dat je spelers voortaan aan moet raden om te spelen bij niet NL vergunde casino’s vanwege de veiligheid en eerlijkheid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted January 20 Report Share Posted January 20 48 minutes ago, stimmer6 said: Ja, maar ze boden ook gelijk bonussen aan, en volgens de richtlijn van de KSA mag dat niet. Nonsens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quip Posted January 20 Report Share Posted January 20 Ik denk dat ze zelfs mijn bsn gewoon hadden in hun systeem. Providers slaan geen BSN op van spelers. Bij aanmaken en activeren van je account moet je een BSN opgeven ten behoeve van Cruks, maar die wordt niet bewaard: dat mag niet van de AVG, geen noodzaak voor in dit geval. Bij je account wordt een Crukscode opgeslagen na de eerste bevraging van Cruks met een BSN, daarmee wordt vervolgens bij elke login gecheckt of je daar geregistreerd staat als niet-gokker. De vraag in pop-ups om je BSN suggereert dat Holland Casino wist dat ze op de een of andere manier geen correcte Cruks code van je hadden (stap niet goed uitgevoerd tijdens accountactivatie ofzo) maar je toch hebben laten spelen. Als dat zo is dan is dat een kwalijke zaak: je zou dan gewoon verplicht moeten worden dat alsnog te doen voordat je weer een volledig actief account hebt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakeson Posted January 20 Author Report Share Posted January 20 1 minuut geleden zei Quip: Providers slaan geen BSN op van spelers. Bij aanmaken en activeren van je account moet je een BSN opgeven ten behoeve van Cruks, maar die wordt niet bewaard: dat mag niet van de AVG, geen noodzaak voor in dit geval. Bij je account wordt een Crukscode opgeslagen na de eerste bevraging van Cruks met een BSN, daarmee wordt vervolgens bij elke login gecheckt of je daar geregistreerd staat als niet-gokker. De vraag in pop-ups om je BSN suggereert dat Holland Casino wist dat ze op de een of andere manier geen correcte Cruks code van je hadden (stap niet goed uitgevoerd tijdens accountactivatie ofzo) maar je toch hebben laten spelen. Als dat zo is dan is dat een kwalijke zaak: je zou dan gewoon verplicht moeten worden dat alsnog te doen voordat je weer een volledig actief account hebt. Oke dat klinkt vrij logisch. Ik heb ze nogmaals een email gestuurd en ook gelijk gemeld dat ik hier op deze forum een topic ervan hebt geopend. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stimmer6 Posted January 20 Report Share Posted January 20 1 uur geleden zei Rudi: Nonsens U biedt geen bonus aan in de periode nadat een interventie in het kader van verslavingspreventie heeft plaatsgevonden. Hoe lang die periode is, is afhankelijk van het type interventie. Inschrijving crucks is toch wel een interventie in kader verslavingspreventie. Of het vrijwillig dan wel gedwongen is doet er niet toe 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patjakkert Posted January 20 Report Share Posted January 20 Zoals hier eerder al beschreven staat weet een casino in principe (als je je niet probeert aan te melden) dat je in CRUKS ingeschreven staat. Hoe zou je dat dan concreet toe willen passen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted January 20 Report Share Posted January 20 (edited) Dat is een kwestie van begrijpend lezen. De richtlijn KSA over bonusbeperkingen staat hier gepubliceerd: https://kansspelautoriteit.nl/voor-zakelijke-aanbieders/beperken-reclame/eisen-bonussen/ De specifieke richtlijn: " U biedt geen bonus aan in de periode nadat een interventie in het kader van verslavingspreventie heeft plaatsgevonden. Hoe lang die periode is, is afhankelijk van het type interventie." gaat over interventie maatregelen vanuit de aanbieder zelf. Ik heb er van TOTO al een stuk of drie achter de rug, waarbij ik nog wel mocht spelen maar geen bonusen meer kreeg. Om verschillende redenen gaat dit niet over perioden dat mensen zich zelf in CRUKS hebben ingeschreven. Casino's zijn in principe niet op de hoogte van CRUKS inschrijvingen, omdat dat alleen een standen administratie is. En niet voor niks: CRUKS is er niet alleen voor gokverslaafden (die zich volgens mij beter voor een langere periode dan een half jaar kunnen inschrijven) maar ook voor mensen die een half jaartje niet willen gokken. De Zweedse equivalent van dit systeem heet dan ook niet voor niks Spelpaus. In de UK zijn er gevallen bekend waarbij gelicenseerde aanbieders spelers niet meer willen accepteren omdat ze ingeschreven hebben gestaan in GAMSTOP . Dat is over de gehele linie gezien ook niet echt wenselijk. Edited January 20 by Rudi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted January 20 Report Share Posted January 20 Over de klacht van OP die meldt ondanks een CRUKS inschrijving toch te kunnen spelen bij Holland Casino Online: als dat allemaal klopt, is dat een ernstige tekortkoming van HCO in naleving van de regels. Daar worden wel een boetes van honderdduizenden euro's voor uitgedeeld. De communicatie van Enrico en Harry richting jou ziet er ook ongelofelijk amateuristisch uit, die zouden toch beter moeten weten. Voor wat betreft afhandeling richting jou ken ik de procedures niet, als die al bestaan. Eenvoudigste oplossing lijkt me het terugstorten van de betalingen. Dit geeft wel een heel verkeerd signaal af aan mensen die in CRUKS ingeschreven staan. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
retep32 Posted January 20 Report Share Posted January 20 15 uur geleden zei Jakeson: € 290,00 totaal, dat had ik als ik er over ging meteen terug gestort, das is toch een bedrag van niks 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolfie Posted January 20 Report Share Posted January 20 Ik vind dit echt heel erg slecht en een complete faal. Ieder intern alarmsysteem moet er bij Holland Casino toch op ingericht zijn om dit te voorkomen, zeker als de speler zelf ook nog aan de bel trekt? Hoeveel spelers die in Cruks staan ingeschreven heeft HC gewoon door laten storten en spelen? Misschien dat Holland Casino nog in het tijdperk leeft van voor de legalisering, waarbij ze er van uit gaan dat een notitie in een spelersdossier ook voldoende is om als afgehandeld te worden aangemerkt. Bij de land based vestigingen deden ze er ook altijd alles aan om vooral niet in te grijpen. Heb persoonlijk wel eens om een bezoekverbod gevraagd bij Holland Casino omdat ik even een tijdje geen zin meer had. Toen kreeg ik de vraag "Waarom zou je dat doen, zo vaak kom je niet toch, zien wij in het systeem"? Heb toch doorgezet, maar de dienstdoende manager had duidelijk geen zin om mij tijdelijk uit te schrijven. Echt bizar. Dat was voor mij echt een eye opener, ook omdat ze later (toen ik vaker naar HC ging dan voorheen en veel meer inzette) nooit even met mij in gesprek zijn gegaan. Nu kon ik het lijden, maar dat konden zij met geen mogelijkheid weten. 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.