Jump to content

Geblokkeerd bij Holland Casino Online en weigering bij vestigingen


Recommended Posts

Hi allemaal,

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met Holland Casino Online en de zogenoemde verklaring van inkomen.

Ik speel al jaren in hun fysieke vestigingen en sinds de legalisering ook online. Heb twee jaar geleden al eens bewijs van vermogen aangeleverd, en nu moet ik dit opnieuw doen. Ik had een loonstrook aangeleverd en blijkbaar is dit niet voldoende, dus moet ook nog mijn vermogen onderbouwen met documentatie (wat ik dus ook al in 2022 had gedaan). 

Nu hebben ze zonder bericht gewoon mijn account geblokkeerd en tot mijn verbazing kwam ik deze week ook niet eens meer het "echte fysieke casino" in. Werd doodleuk medegedeeld dat ze via online een onderzoek hebben lopen naar mijn vermogen en ik tot die tijd niet welkom ben.

Inmiddels wacht ik al meer dan 2 weken op goedkeuring van het document dat ik heb aangeleverd en krijg enkel te horen 'sorry, de afdeling heeft het druk en het is nog niet beoordeeld'. Ben nota bene VIP speler en zou dan sneller geholpen moeten worden, maar daar is hier echt niks van te merken.

Iemand anders die dit ook heeft meegemaakt en misschien advies heeft? Ik vind het bovendien belachelijk dat ik nu ook niet meer het echte casino kan bezoeken. Als ik dat had geweten, had ik wel online op andere sites gespeeld...

 

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Confused 2
Link to comment
Share on other sites

Beste @Dutch31 Toen ik dit zo'n 1.5 jaar geleden hoorde van een vriend van mij met hetzelfde kon ik het niet geloven! Online staat helemaal los van fysiek, en zijn 2 aparte bedrijven. Volgens mij mogen ze niks mixen zelfs!

Naarmate de tijd verstreek hoorde ik het vaker en dacht he, daar moet ik eens onderzoek naar gaan doen! Waarom zou je inderdaad bij het Holland Casino Online spelen als dit zo kan zijn. Dan ga je 100% zeker bij een ander online casino spelen en misschien zelfs bij een illegale aanbieder.

En toen, een maand geleden, zelf een onderzoek op mijn eigen online account. Wat ik daar moest aanleveren kan ik nog steeds niet geloven, dacht serieus dat ze een grap aan het maken waren, een selfie waarbij mijn hand inzicht moest zijn met mij ID en gezicht! En natuurlijk alle bankgegevens met adres. Uiteraard alles netjes ingeleverd en kan weer los maar stel ik doe het niet, kan ik het HC niet meer in. 

 

Ik heb toevallig over 1.5 week een afspraak met een hoge Piet van het HC en zal dit ook meenemen. Daarnaast zag ik van de week een post van een speler die in Cruks staat en wel kon storten bij het Holland Casino Online en er is nog iets (maar daar wijd ik later wel een keer over uit) waar de honden geen brood van lusten. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

11 minuten geleden zei TheGreatOne:

Beste @Dutch31 Toen ik dit zo'n 1.5 jaar geleden hoorde van een vriend van mij met hetzelfde kon ik het niet geloven! Online staat helemaal los van fysiek, en zijn 2 aparte bedrijven. Volgens mij mogen ze niks mixen zelfs!

Naarmate de tijd verstreek hoorde ik het vaker en dacht he, daar moet ik eens onderzoek naar gaan doen! Waarom zou je inderdaad bij het Holland Casino Online spelen als dit zo kan zijn. Dan ga je 100% zeker bij een ander online casino spelen en misschien zelfs bij een illegale aanbieder.

En toen, een maand geleden, zelf een onderzoek op mijn eigen online account. Wat ik daar moest aanleveren kan ik nog steeds niet geloven, dacht serieus dat ze een grap aan het maken waren, een selfie waarbij mijn hand inzicht moest zijn met mij ID en gezicht! En natuurlijk alle bankgegevens met adres. Uiteraard alles netjes ingeleverd en kan weer los maar stel ik doe het niet, kan ik het HC niet meer in. 

 

Ik heb toevallig over 1.5 week een afspraak met een hoge Piet van het HC en zal dit ook meenemen. Daarnaast zag ik van de week een post van een speler die in Cruks staat en wel kon storten bij het Holland Casino Online en er is nog iets (maar daar wijd ik later wel een keer over uit) waar de honden geen brood van lusten. 

Thanks voor je reactie! Ben heel benieuwd naar de uitkomst van je gesprek met de medewerker van HC. Als je tijd hebt en mij dat wil laten weten, heel graag (mag uiteraard ook via een privéberichtje).

Ik zal ook laten weten hoe het bij mij verder verloopt, ik had zelf ook al zo'n vermoeden dat ze die gegevens van online en het fysieke casino helemaal niet mogen mixen. 

Mijn grootste pijnpunt is misschien nog wel de slechte communicatie. Zonder pardon werd mijn account geblokkeerd en niemand die even de moeite nam om te vertellen dat ik ook het echte casino niet meer in mocht. Had me een onnodige reis naar het casino gescheeld, want was er natuurlijk niet heen gegaan als ze me dat verteld hadden..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Heeft met WWFT te maken, als jij onvoldoende bewijs levert van vermogen en/of inkomen kan het zo zijn dat je niet binnen komt. HC en HC online werken met hetzelfde systeem dus als jij deze stukken niet kan leveren, komt dit in het systeem te staan en komt het naar boven op het moment dat je een landbased wilt betreden. Ik ga er vanuit dat jij tijdens het bezoek eerst nog een gesprek hebt gehad met een medewerker, die jou waarschijnlijk nogmaals heeft gevraagd deze stukken te leveren. Werk zelf voor HC voor onder andere afdeling WWFT.

Mag ik vragen welke locatie je bent geweest?

Link to comment
Share on other sites

25 minuten geleden zei Glasbak:

Heeft met WWFT te maken, als jij onvoldoende bewijs levert van vermogen en/of inkomen kan het zo zijn dat je niet binnen komt. HC en HC online werken met hetzelfde systeem dus als jij deze stukken niet kan leveren, komt dit in het systeem te staan en komt het naar boven op het moment dat je een landbased wilt betreden. Ik ga er vanuit dat jij tijdens het bezoek eerst nog een gesprek hebt gehad met een medewerker, die jou waarschijnlijk nogmaals heeft gevraagd deze stukken te leveren. Werk zelf voor HC voor onder andere afdeling WWFT.

Mag ik vragen welke locatie je bent geweest?

Hoi, dank voor je reactie. Ik hoorde dit dus inderdaad pas in het casino zelf. Was meer een mededeling en geen gesprek dus was mijns inziens slordig.

Kun jij bevestigen dat het zo druk is bij de afdeling die documenten moet beoordelen dat je soms weken moet wachten? Twee jaar geleden heb ik geloof ik zelfs meer dan een maand gewacht. Lijkt er dus op dat er structureel te weinig mensen werken op de afdeling Security en Compliance waarnaar werd verwezen.

Link to comment
Share on other sites

6 minuten geleden zei Dutch31:

Hoi, dank voor je reactie. Ik hoorde dit dus inderdaad pas in het casino zelf. Was meer een mededeling en geen gesprek dus was mijns inziens slordig.

Kun jij bevestigen dat het zo druk is bij de afdeling die documenten moet beoordelen dat je soms weken moet wachten? Twee jaar geleden heb ik geloof ik zelfs meer dan een maand gewacht. Lijkt er dus op dat er structureel te weinig mensen werken op de afdeling Security en Compliance waarnaar werd verwezen.

Het zou kunnen dat de online afdeling van Security en Compliance bezig is met deze casus, en ik weet eerlijk gezegd niet hoe druk hun het hebben. Dit lijkt me ook het geval aangezien ze niet met jou in gesprek zijn gegaan op de vestiging die je hebt bezocht. In de vestigingen is genoeg personeel en kunnen WWFT gesprekken met betrekking tot het leveren van de juiste stukken vaak gelijk in orde gemaakt worden, zodat je gelijk naar binnen kunt. 

Link to comment
Share on other sites

1 minuut geleden zei Glasbak:

Het zou kunnen dat de online afdeling van Security en Compliance bezig is met deze casus, en ik weet eerlijk gezegd niet hoe druk hun het hebben. Dit lijkt me ook het geval aangezien ze niet met jou in gesprek zijn gegaan op de vestiging die je hebt bezocht. In de vestigingen is genoeg personeel en kunnen WWFT gesprekken met betrekking tot het leveren van de juiste stukken vaak gelijk in orde gemaakt worden, zodat je gelijk naar binnen kunt. 

Ok, dank voor je reactie nogmaals. Wel zonde dat iemand van de vestiging zelf het dan niet afhandelt maar enkel verwijst naar de online afdeling en dat ik daar maar contact mee moet opnemen. Bij het online VIP team vraag ik al twee weken om reactie, maar krijg dus enkel terug dat er nog geen antwoord is. Lijkt dus weinig schot in de zaak te zitten en in alle eerlijkheid doet het echt afbreuk aan de algehele ervaring die tot hiervoor toch best positief was.

Link to comment
Share on other sites

Op 27-1-2024 om 21:33 zei Dutch31:

Hi allemaal,

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met Holland Casino Online en de zogenoemde verklaring van inkomen.

Ik speel al jaren in hun fysieke vestigingen en sinds de legalisering ook online. Heb twee jaar geleden al eens bewijs van vermogen aangeleverd, en nu moet ik dit opnieuw doen. Ik had een loonstrook aangeleverd en blijkbaar is dit niet voldoende, dus moet ook nog mijn vermogen onderbouwen met documentatie (wat ik dus ook al in 2022 had gedaan). 

Nu hebben ze zonder bericht gewoon mijn account geblokkeerd en tot mijn verbazing kwam ik deze week ook niet eens meer het "echte fysieke casino" in. Werd doodleuk medegedeeld dat ze via online een onderzoek hebben lopen naar mijn vermogen en ik tot die tijd niet welkom ben.

Inmiddels wacht ik al meer dan 2 weken op goedkeuring van het document dat ik heb aangeleverd en krijg enkel te horen 'sorry, de afdeling heeft het druk en het is nog niet beoordeeld'. Ben nota bene VIP speler en zou dan sneller geholpen moeten worden, maar daar is hier echt niks van te merken.

Iemand anders die dit ook heeft meegemaakt en misschien advies heeft? Ik vind het bovendien belachelijk dat ik nu ook niet meer het echte casino kan bezoeken. Als ik dat had geweten, had ik wel online op andere sites gespeeld...

 

Hallo Dutch31,

Ik heb ook hetzelfde meegemaakt als jij. In het begin moest ik verschillende financiële documenten aanleveren. Ze bleven maar doorzeuren over meer documenten, en op een gegeven moment had ik er genoeg van en heb ik niks meer gestuurd. Gevolg is dat ik geen toegang meer heb tot HC online en de vestigingen. Het meest hypocriete van hen is, dat ik in een bepaalde periode wat verloor, niks werd gedaan/gezegd over mijn speelgedrag. Sterker nog, ik werd gepromoveerd tot VIP speler. Maar toen ik daarna een periode wat won, moest ik ineens documenten aanleveren over de bron van inkomsten, omdat ik zogenaamd een bepaald stortingsbedrag heb overschreden. Hun hele preventiebeleid is een lachertje en hypocriet. Ze vinden blijkbaar winnende klanten nogal vervelend. Als je wint, word je als een crimineel gezien/behandeld.

En idd, het contact met de klantenservice/VIP manager loopt erg stroef. Ik moest wel 5x mailen/bellen voor dezelfde vraag. Je wordt gewoon van het kastje naar de muur gestuurd. Het zijn tenslotte ambtenaren he. 

Ik vind het ook raar dat ik geen vestigingen kan bezoeken, want online en fysieke casino's zijn toch 2 verschillende dingen. Ze hebben blijkbaar de entreevoorwaarden nog strenger gemaakt, maar ik heb er vrede mee dat ik geen vestigingen kan bezoeken. Scheelt toch weer geld. Ze bleven mij na de blokkade wel mailen, met de vraag wanneer weer ik een vestiging bezoek of dat er weer acties zijn... Haha wat een amateurs zijn dat denk ik dan. Wellicht dat ik in de toekomst nog van gedachten verander, maar voorlopig niet. Zeker als je als stront wordt behandeld. 

Maar ik wens je veel succes verder. Hou ons op de hoogte.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ik heb gisteren even navraag gedaan bij een advocaat die verstand hiervan heeft en kon hier geen antwoord opgeven en was wel verbaasd. Databases matchen voor bijvoorbeeld marketing in een doodzonde, stel HC mailt mensen om bij HCO te spelen is het einde oefening. Maar dezelfde databases gebruiken voor verantwoord spelen, geen idee of dit kan, mag en slim is. Ik zal nooit meer hierdoor bij HCO spelen omdat mijn casino bezoekjes heilig zijn in de fysieke vestigingen. Hoe zal dit zitten bij Jacks en Fair Play die ook beide online te vinden zijn?

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden zei TheGreatOne:

Ik heb gisteren even navraag gedaan bij een advocaat die verstand hiervan heeft en kon hier geen antwoord opgeven en was wel verbaasd. Databases matchen voor bijvoorbeeld marketing in een doodzonde, stel HC mailt mensen om bij HCO te spelen is het einde oefening. Maar dezelfde databases gebruiken voor verantwoord spelen, geen idee of dit kan, mag en slim is. Ik zal nooit meer hierdoor bij HCO spelen omdat mijn casino bezoekjes heilig zijn in de fysieke vestigingen. Hoe zal dit zitten bij Jacks en Fair Play die ook beide online te vinden zijn?

 

Wat goed dat je hier bovenop zit. Ik zelf heb hier momenteel niet zoveel tijd voor, maar blijf HC wel mailen met de vraag om terugkoppeling. Inmiddels hebben ze al meer dan 2 weken geleden aanvullend document ontvangen waaruit mijn vermogen blijkt. Belachelijk dat dit zo lang duurt vind ik zelf. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 uur geleden zei DeValsspeler:

Hoewel de KSA op dit moment nog niet zo'n nuttige instantie lijkt, zou ik ook een klacht over de hele gang van zaken bij hen indienen. Als er maar genoeg klachten hierover bij hun binnen komen zal er uiteindelijk toch wel wat gebeuren.

Dank voor deze tip. Ik heb net een melding gedaan bij de KSA. Ik zal er zelf waarschijnlijk niet veel aan hebben, maar misschien voorkomt dit gedoe voor andere spelers in de toekomst. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

HC Online heeft (verplicht) een privacy policy gepubliceerd:
https://www.hollandcasino.nl/privacy-policy

Als onderdeel van de privacy policy staat (ook weer verplicht) omschreven in welke gevallen je gegevens mogen worden gedeeld en met wie:
 

Overdracht van persoonsgegevens aan andere partijen
 
Wij zijn wettelijk verplicht om rapporten op te stellen over onder andere speelgedrag, consumentenbescherming, bestrijding van gokverslaving en ontvangen klachten. Deze rapporten kunnen jouw persoonsgegevens bevatten. Onze rapportages worden op een veilige manier gedeeld met partijen die daar volgens de wet recht op hebben, zoals de Nederlandse Kansspelautoriteit en De Nederlandsche Bank.

Daarnaast kunnen wij jouw persoonsgegevens aan andere partijen verstrekken om te voldoen aan wet- en regelgeving, omdat er een gerechtelijke procedure speelt, op verzoek van politie/justitie, of omdat er sprake is van een gerechtelijk bevel of een ander dwangbevel. Voor zover mogelijk en wettelijk toegestaan zullen wij jouw gegevens anonimiseren of versleutelen.

Holland Casino Online maakt ook gebruik van de diensten van externe bedrijven, onderaannemers en leveranciers om jouw gegevens te verwerken. Met deze partijen sluiten wij een zogenaamde verwerkersovereenkomst af. Daarin staat beschreven dat deze partijen jouw gegevens goed beveiligen. Wij nemen daarbij de AVG als uitgangspunt en eisen dat de zo’n externe partij aan alle eisen van de AVG voldoet.

Zoals ik het lees althans wil lezen, valt verstrekken van je gegevens vanuit HC Online naar HC landbased hier niet onder.

Ook in de nieuwste richtlijn Wwft gepubliceerd op de website van de KansspelAutoriteit, lees ik niet hoe deze gegevens gedeeld mogen worden:
 https://kansspelautoriteit.nl/over-ons/publicaties/regels-leidraden/aanbieders-online-kansspelen/leidraad-wwft/
hoewel er wel een passage in staat over clientenonderzoek door derde partijen, waaronder andere aanbieders.

De beste route om hier over te klagen lijkt me zeker niet via de KSA te gaan, maar via HCO zelf of
door een tip of klacht in te dienen via de AP (Autoriteit Persoonsgegevens)
 https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/een-tip-of-klacht-indienen-bij-de-ap

(zal niet door mij gebeuren)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Op 27-1-2024 om 21:33 zei Dutch31:

Hi allemaal,

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met Holland Casino Online en de zogenoemde verklaring van inkomen.

Ik speel al jaren in hun fysieke vestigingen en sinds de legalisering ook online. Heb twee jaar geleden al eens bewijs van vermogen aangeleverd, en nu moet ik dit opnieuw doen. Ik had een loonstrook aangeleverd en blijkbaar is dit niet voldoende, dus moet ook nog mijn vermogen onderbouwen met documentatie (wat ik dus ook al in 2022 had gedaan). 

Nu hebben ze zonder bericht gewoon mijn account geblokkeerd en tot mijn verbazing kwam ik deze week ook niet eens meer het "echte fysieke casino" in. Werd doodleuk medegedeeld dat ze via online een onderzoek hebben lopen naar mijn vermogen en ik tot die tijd niet welkom ben.

Inmiddels wacht ik al meer dan 2 weken op goedkeuring van het document dat ik heb aangeleverd en krijg enkel te horen 'sorry, de afdeling heeft het druk en het is nog niet beoordeeld'. Ben nota bene VIP speler en zou dan sneller geholpen moeten worden, maar daar is hier echt niks van te merken.

Iemand anders die dit ook heeft meegemaakt en misschien advies heeft? Ik vind het bovendien belachelijk dat ik nu ook niet meer het echte casino kan bezoeken. Als ik dat had geweten, had ik wel online op andere sites gespeeld...

 

Geen ervaring helaas. Heel vreemd dat je fysiek ook niet binnen komt. 

Link to comment
Share on other sites

Rondom kerst een mail van HCO gehad dat ze mij zouden bellen <1 week en als er geen contact zou zijn, dit sluiting van mijn account zou betekenen.

Ben niet gebeld en heb niet gebeld 😅 maar kan online nog steeds helemaal los 🤫

Wellicht grootschalige actie van HCO 🤷🏻‍♀️

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...