Spring naar bijdragen

Oplichting bij Marktplaats


Nomore

Aanbevolen berichten

Veel verhalen zijn er vaker geweest over problemen met Marktplaats, waarbij er sprake zijn van oplichting. Denk aan verschillende verhalen van bijvoorbeeld Alberto Stegeman en Undercover in Nederland. Ik kan me verhalen herinneren over iPhones die werden verzonden in lege dozen, of andere spullen waarbij er bakstenen in pakketjes zaten.

Nu heb ik persoonlijk laatst ook enkele teleurstellingen meegemaakt. Dit heeft overigens niet zo zeer iets te maken met Marktplaats, dat meer een podium biedt, maar meer met de mensen die hier actief zijn. 

Mijn problemen hebben zich voorgedaan bij het feit dat ik vakmensen / klusjesmannen zocht om thuis een nieuwe vloer te leggen en de oude te verwijderen. Een duidelijke afspraak gemaakt reeds een maand van tevoren, en elke week nog contact gehad om de precieze datum en tijdstip af te stemmen. Wij dus alles in gereedheid gebracht en andere afspraken eromheen weer gepland en dan op de dag dat de man zou komen, komt hij niet opdagen. Hierdoor dus ook andere personen die vervolg klussen doen die in de problemen komen. En de man neemt gewoon zijn telefoon niet meer op, en beantwoord geen berichten meer. Het onbetrouwbare klusbedrijf is overigens Klessens Bouw van ene Dorus. onbetrouwbaar en niet mee in zee gaan dus.

Vandaag idem hetzelfde verhaal. De oude vloer zou men er uit komen halen (laminaat) omdat iemand deze goed kon gebruiken. Zonder kosten, maar gewoon gratis op te halen. En weer geen enkele reactie meer en niemand die op komt dagen. Een andere man dus, alles goed afgesproken en prima contact. Puntje bij paaltje, men komt de afspraak niet na.

Is dit een marktplaats fenomeen? Is dit een fenomeen bij klusjesmannen die alleen aan zichzelf denken? Of is dit een probleem in de Nederlandse cultuur, waarbij iedereen 'selfish' is, en niet denkt aan de medemens?

Wat kun je er tegen doen? Nu kan ik de mensen aan de schandpaal nagelen bij Marktplaats en andere 'oplichtings' fora maar daar is mijn probleem niet mee opgelost :( Dit is nu overigens opgelost, maar brengt wel mijn hele weekend in de war, en kan ik daardoor bijvoorbeeld niet naar Groningen pokertoernooi

Ik heb hierna een negatieve review geschreven over Klessens Bouw op Marktplaats, maar deze is naderhand verwijderd door Marktplaats vanwege het feit dat er alleen ervaringen met klusbedrijven mogen worden gedeeld over de klus zelf en niet over de afspraken die zijn gemaakt. Hiermee heeft Marktplaats als plek om een dienst of vakman te zoeken afgedaan, want het is dus onbekend of je een betrouwbare klusser aanneemt of niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Regelmatig spullen via Marktplaats verkocht. Dan maak je inderdaad weleens mee dat mensen ergens op bieden of langs willen komen en vervolgens niet op komen dagen.

Ik was ons oude kantoor aan het leegruimen, begin dit jaar zijn we verhuisd naar een andere locatie. De bureaus, stoelen, tafels, kasten, vloer werden allemaal vervangen. Ben nog een keer of 4 terug gegaan naar het oude pand om af te spreken met mensen die bereid waren de spullen op te halen. Daar kwam er ook eentje niet van opdagen, en dat was ook zuur omdat het die dag een zaterdag was, daar stem je toch je dagplanning op af. 

 

Gelukkig verder het overgrote deel van mijn ervaringen met Marktplaats wel positief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch vind ik marktplaats ideaal. Maak er vaak gebruik van als ik van ouwe troep af moet. Vooral met verbouwingen handig. Inmiddels op die manier een keuken, tuinhuis, tegels, stenen en struiken en bomen verpatst. Het mooie is om overal zelf demonteren of uitgraven bij te zetten. Een ander doet het werk, je krijgt geld toe en hoeft niet tig keer naar de stortplaats te rijden.

Komt inderdaad wel eens voor dat men niet komt opdagen of niet meer reageert, maar vaak wel meerdere gegadigden. Nog nooit diensten ingekocht via MP, en zou ik om die reden ook nooit doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, maar het blijkt dat mensen toch moeite hebben om hun afspraken na te komen via Marktplaats. Dit is persoonlijk wel betreurenswaardig, zeker als er gewoon geen afmelding of wat dan ook plaats vind. Ik snap dit dan ook niet in de mensen die afspraken maken. Dat er iets tussen kan komen kan ik me voorstellen, maar een whatsapp berichtje of een smsje of belletje is zo gemaakt. Dan weet iedereen waar men aan toe is. We hebben nu het laminaat eruit gesloopt terwijl we wel 12 reacties hadden gehad van mensen die het graag wilde hebben. Een of andere malloot die als eerste was komt dan niet opdagen en vanwege de spoed kan je er dan niet iemand die het goed kan gebruiken er blij mee maken.

Dat zal wel de maatschappij zijn waar we in leven, onbetrouwbare klusbedrijven via marktplaats die alleen aan de eigen portemonnee denken.

Genoeg gal gespuid over Marktplaats, even mijn lesje geleerd bij die website.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 maanden later...
On 7/15/2016 at 0:02 AM, Goodfellas said:

Kwam ooit iemand aan de deur, die geen contant geld bij zich had. Of die het ter plekke kon overmaken, want dan zou het we goed komen.

Ik zei je kunt daar pinnen (ong 5 minuten lopen). Nooit meer terug gezien natuurlijk. Echt de schaamte voorbij sommige mensen. Ging om een bedrag van 80 euro...

Dat ter plekke overmaken is waarschijnlijk met de gedachte jou te misleiden te hebben betaald, terwijl de status gewoon in behandeling is (rabobank app).

Ik heb ooit een klusjesman gezocht omwille een bank in mijn appartement. De toegang beneden was te klein dus alles moest via de achterzijde van het huis, eerste verdieping. Oproep geplaatst, iemand kon dat wel met katrollen en kettingen enz, goede prijs, ik zei als je het kunt en zonder brokken of schade te maken dan is de deal voor jou.

Meneer kwam hier, begon allerlei apparatuur aan het balkon te bevestigen, en na 3 uur stond het zaakje nog niet binnen. Uiteindelijk met 'm gesproken en dat ik het er niet mee eens was, omdat hij ruim de tijd heeft gehad te kunnen analyseren of het haalbaar was of niet. Ik heb 'm 1/3de betaald van de oorspronkelijk afgesproken bedrag en onze wegen zijn gescheiden. Ik heb dit later met een traplift zelf gedaan, datgeen wat ik in de eerste instantie ook gewoon nodig had.

Het was de eerste en laatste keer dat ik een 'dienst' via marktplaats geplaatst had. Er lopen echt teveel cowboys rond die er een zooitje van maken. Nooit meer. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.