babbelaar Posted August 18 Report Share Posted August 18 Help! Mijn beste vriend heeft 3 weken geleden 10 bonnen van €236 gewonnen (hij scant 10 dezelfde bonnen) maar uiteraard kan je dit natuurlijk nergens cash laten uitbetalen. Hij is naar een tabakzaak gegaan waar dit kon, maar die hebben hem opgelicht blijkt nu. Hij heeft z'n Iban gegevens en dergelijke gegeven en is toen weggegaan. Hij heeft 3 betalingen van €236 ontvangen van TOTO maar mist er dus nog 7. Hij heeft TOTO gebeld en die hebben aangegeven dat het is overgemaakt. Het lijkt er nu sterk op dat die jongeman van de tabakzaak de andere bonnen naar zichzelf heeft laten uitbetalen. (M'n vriend had haast en is daarna gewoon weggelopen, heeft ook niet gewacht op het uitbetaal bewijs, heel dom natuurlijk. We denken dat die man daarna dacht, nou dan is er ook geen bewijs als ik er zelf ook 7 neem) Wat kunnen we nu doen? Hij heeft die tabakszaak gebeld, en kreeg die jongen aan de lijn, en die gaf een grote mond en zei letterlijk: bewijs het maar, neem advocaat etc! TOTO gaf ook nog aan om het altijd bij een Primera of Bruna te laten doen en niet bij een "louche" tabakswinkeltje die net nieuw is...Wat nu? Hij heeft niks meer qua bewijzen...alleen die 3 uitbetalingen op z'n rekening. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted August 18 Report Share Posted August 18 Ik geloof het verhaal niet zomaar. Elke TOTO winkel kan best een winnend briefje van €236 cash uitbetalen en de betere betalen al je briefjes in 1 keer uit. De nette manier om dit te escaleren: aangifte doen bij de politie en tevens een klacht indienen bij Toto: https://www.nederlandseloterij.nl/klacht Ik zou niet chatten of bellen, maar mailen. Welke tabakszaak is dit, en is dit een TOTO winkel verkooppunt of niet? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pokerinfo Posted August 18 Report Share Posted August 18 TOTO kan toch heel makkelijk zien dat het naar een ander rekeningsnummer is overgemaakt(als je verhaal klopt)daarna met gegevens TOTO naar politie 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joos-Close Posted August 18 Report Share Posted August 18 oh oeps.. dat is balen!! een TOTO winkel? Die heb ik nog nooit gezien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
babbelaar Posted August 19 Author Report Share Posted August 19 15 uur geleden zei Rudi: Ik geloof het verhaal niet zomaar. Elke TOTO winkel kan best een winnend briefje van €236 cash uitbetalen en de betere betalen al je briefjes in 1 keer uit. De nette manier om dit te escaleren: aangifte doen bij de politie en tevens een klacht indienen bij Toto: https://www.nederlandseloterij.nl/klacht Ik zou niet chatten of bellen, maar mailen. Welke tabakszaak is dit, en is dit een TOTO winkel verkooppunt of niet? Waarom zou ik dit verzinnen? Het was een tabakszaak waar je ook TOTO bonnen kon maken en uitbetalen. De bonnen heeft die bij een jumbo gemaakt en dan uitbetalen bij die tabakszaak. Hij had dus 10 x €236 gewonnen en geen winkel kan 2360 uitbetalen dus het moest naar z'n rekening. Hij had ook naar 10 jumbo's kunnen gaan en dan bij elke jumbo 1 bon cash laten uitbetalen, maarja dat heeft ie niet gedaan. Hij heeft aangifte gedaan. Nu is het afwachten. 12 uur geleden zei Joos-Close: oh oeps.. dat is balen!! een TOTO winkel? Die heb ik nog nooit gezien Een winkel waar je TOTO kan spelen. 15 uur geleden zei pokerinfo: TOTO kan toch heel makkelijk zien dat het naar een ander rekeningsnummer is overgemaakt(als je verhaal klopt)daarna met gegevens TOTO naar politie Dat gaat de tijd leren. Als er inderdaad 3 naar hem zijn overgemaakt en 7 naar deze jongen die daar werkte is het snel duidelijk. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Low-roller Posted August 19 Report Share Posted August 19 Wat een groot quatsch verhaal. Je kameraad heeft een keer wat gewonnen en zogenaamd " haast " , ik heb sowieso hekel aan mensen met " haast " , die gaat zonder bewijs van uitbetalen weg ? Dat klinkt al als een broodje aap. Dan zou de desbetreffende tabakszaak ook nog slechte intenties hebben en uitbetalen naar zichzelf. Hoor je wel zelf hoe belachelijk dit klinkt ? Tuurlijk zegt de medewerker cq eigenaar zet er maar een advocaat op, ik zou me zelf ook niet voor dief uit laten maken. En dan zou TOTO beweren dat je beter naar Primera of Bruna moet gaan en niet naar een tabakszaak die net nieuw is. Dus m.a.w. TOTO zegt zelf dat ze met louche winkels zaken doen ? Geloof je het zelf ? Gaat het wel helemaal lekker ? 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dopey Posted August 19 Report Share Posted August 19 Op 18-8-2024 om 14:22 zei babbelaar: Hij heeft 3 betalingen van €236 ontvangen van TOTO maar mist er dus nog 7. Hij heeft TOTO gebeld en die hebben aangegeven dat het is overgemaakt. Hij heeft die tabakszaak gebeld Los van bovenstaande reacties van onetimers, vind ik dit er ook eentje. Waarom in godsnaam bellen, en niet niet heen gaan en hem persoonlijk erop confronteren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans worst Posted August 19 Report Share Posted August 19 Hi Meneer Babbelaar, Ik vind het heel raar dat niemand je hier gelooft, maar heb hier ook ooit ervaring meegehad, was toevallig ook en sigarenboer die en beetje verdacht was. Dus geen Bruna Primera. Er is en grote kans dat de medewerker het heeft gestolen maar vind wil dat je het face to face moet regelen dat heb ik ook gedaan namelijk. Zoiets moet je gelijk ter plekke regelen en ik zou hem dreigen met dat ze zaak gaat sluiten omdat ze hebben gezien op welke rekening het is gestort. Als je trouwens liegt wat ik niet denk heb je wel en groot probleem want je kan niet zomaar iemand beschuldigen. En mensen die zeggen dat elk sigarenboer €2360 kan uitbetalen ahhahha dat klopt totaal niet. Heb ooit €1260 proberen uit te betalen 3 bonnen heb bijna heel Amsterdam met de brommertje gereden uiteindelijk met moeite en en hele dag verder gelukt. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted August 19 Report Share Posted August 19 8 hours ago, babbelaar said: Waarom zou ik dit verzinnen? Dit wordt niet beweerd, het ging om het verhaal van je beste vriend. Dat verhaal rammelt aan alle kanten volgens sommigen hier, waaronder ik. 20 minutes ago, Hans worst said: En mensen die zeggen dat elk sigarenboer €2360 kan uitbetalen ahhahha dat klopt totaal niet. En dit wordt in deze thread ook door niemand beweerd. Integendeel, mensen die wat vaker TOTO winkel spelen voor wat grotere bedragen en prijs stellen op cash uitbetaling weten dat de meeste winkels daar niet op ingericht zijn. Bij de meeste TOTO winkels zijn ze terughoudend in het aannemen van cash (wedbriefjes tot EUR 1000 per klant/keer worden nog geaccepteerd) en al helemaal in het weer uitbetalen. Dergelijke spelers gaan dus naar de TOTO winkels die er wel om bekend staan dat ze cash uitbetalen, en niet alleen om uit te betalen maar ook om in te zetten. Als het bedrag groot is, kan je tevoren bellen. Eea wordt super relevant per 1 oktober, want dan worden we online allemaal afgeknepen tot lollystakes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
retep32 Posted August 19 Report Share Posted August 19 23 uur geleden zei pokerinfo: TOTO kan toch heel makkelijk zien dat het naar een ander rekeningsnummer is overgemaakt(als je verhaal klopt)daarna met gegevens TOTO naar politie ja tenzij die medewerker er 3 door het systeem heeft gehaald en die andere 7 (ergens anders ) contant heeft laten uitbetalen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pokerinfo Posted August 19 Report Share Posted August 19 1 minuut geleden zei retep32: ja tenzij die medewerker er 3 door het systeem heeft gehaald en die andere 7 (ergens anders ) contant heeft laten uitbetalen. TOTO heeft aangegeven dat het is Overgemaakt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans worst Posted August 19 Report Share Posted August 19 5 minuten geleden zei retep32: ja tenzij die medewerker er 3 door het systeem heeft gehaald en die andere 7 (ergens anders ) contant heeft laten uitbetalen. Oeii daar heb ik niet aangedacht waarschijnlijk heeft meneer dat dan met alle 7 bonnen gedaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted August 19 Report Share Posted August 19 (edited) Het is toch wat heh, tien wedbriefjes printen omdat je verwacht dat je ze niet in 1 keer cash uit kan laten betalen. Dan op aanraden van iemand naar de tabakszaak from hell gaan waar ze wel cash uit zouden betalen. Maar daar de briefjes toch allemaal achter elkaar bancair laten overmaken, en teveel haast hebben om een ontvangstbewijsje voor 7 van 10 bonnetjes te vragen. + en TOTO gaf desgevraagd wel aan dat alle wedbriefjes uitbetaald zouden zijn, maar niet dat er 3 naar het ene bankrekeningnummer en de andere 7 naar een ander bankrekeningnummer? Edited August 19 by Rudi 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
babbelaar Posted August 19 Author Report Share Posted August 19 8 uur geleden zei Hans worst: Hi Meneer Babbelaar, Ik vind het heel raar dat niemand je hier gelooft, maar heb hier ook ooit ervaring meegehad, was toevallig ook en sigarenboer die en beetje verdacht was. Dus geen Bruna Primera. Er is en grote kans dat de medewerker het heeft gestolen maar vind wil dat je het face to face moet regelen dat heb ik ook gedaan namelijk. Zoiets moet je gelijk ter plekke regelen en ik zou hem dreigen met dat ze zaak gaat sluiten omdat ze hebben gezien op welke rekening het is gestort. Als je trouwens liegt wat ik niet denk heb je wel en groot probleem want je kan niet zomaar iemand beschuldigen. En mensen die zeggen dat elk sigarenboer €2360 kan uitbetalen ahhahha dat klopt totaal niet. Heb ooit €1260 proberen uit te betalen 3 bonnen heb bijna heel Amsterdam met de brommertje gereden uiteindelijk met moeite en en hele dag verder gelukt. Ja, ik heb al spijt dat ik het überhaupt in dit forum heb neergezet. Doen we dus ook nooit meer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
soppie Posted August 30 Report Share Posted August 30 On 8/19/2024 at 4:22 PM, Rudi said: Bij de meeste TOTO winkels zijn ze terughoudend in het aannemen van cash (wedbriefjes tot EUR 1000 per klant/keer worden nog geaccepteerd) en al helemaal in het weer uitbetalen. Dergelijke spelers gaan dus naar de TOTO winkels die er wel om bekend staan dat ze cash uitbetalen, en niet alleen om uit te betalen maar ook om in te zetten. Als het bedrag groot is, kan je tevoren bellen. Eea wordt super relevant per 1 oktober, want dan worden we online allemaal afgeknepen tot lollystakes. Volgens het Deelnemersreglement van TOTO Winkel mag je niet alleen maar hoogstens EUR 1.000 per weddenschap inzetten, maar ook per dag slechts EUR 1.000 (zie onder). Dat lijkt dus ook niet echt een goed alternatief vanaf 1 oktober voor sportwedders die graag wat grotere bedragen inzetten. 16. Inleg 1. De inleg voor TOTO Winkel bedraagt per deelname minimaal € 1,- en maximaal € 1.000,-. 2. ... 3. Een deelnemer mag maximaal € 1.000,- per dag inzetten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deventer15 Posted September 14 Report Share Posted September 14 Op 18-8-2024 om 14:22 zei babbelaar: Help! Mijn beste vriend heeft 3 weken geleden 10 bonnen van €236 gewonnen (hij scant 10 dezelfde bonnen) maar uiteraard kan je dit natuurlijk nergens cash laten uitbetalen. Hij is naar een tabakzaak gegaan waar dit kon, maar die hebben hem opgelicht blijkt nu. Hij heeft z'n Iban gegevens en dergelijke gegeven en is toen weggegaan. Hij heeft 3 betalingen van €236 ontvangen van TOTO maar mist er dus nog 7. Hij heeft TOTO gebeld en die hebben aangegeven dat het is overgemaakt. Het lijkt er nu sterk op dat die jongeman van de tabakzaak de andere bonnen naar zichzelf heeft laten uitbetalen. (M'n vriend had haast en is daarna gewoon weggelopen, heeft ook niet gewacht op het uitbetaal bewijs, heel dom natuurlijk. We denken dat die man daarna dacht, nou dan is er ook geen bewijs als ik er zelf ook 7 neem) Wat kunnen we nu doen? Hij heeft die tabakszaak gebeld, en kreeg die jongen aan de lijn, en die gaf een grote mond en zei letterlijk: bewijs het maar, neem advocaat etc! TOTO gaf ook nog aan om het altijd bij een Primera of Bruna te laten doen en niet bij een "louche" tabakswinkeltje die net nieuw is...Wat nu? Hij heeft niks meer qua bewijzen...alleen die 3 uitbetalingen op z'n rekening. Als dit waar is zou ik op een avond na sluitingstijd meneer even opeachten en hem vriendelijk doch dringend onder lichte dwang verzoeken even mee te lopen naar de pinautomaat om de resterende 7 briefjes uit te betalen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DennMann Posted September 14 Report Share Posted September 14 @babbelaar hoe is dit afgelopen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
babbelaar Posted September 15 Author Report Share Posted September 15 16 uur geleden zei DennMann: @babbelaar hoe is dit afgelopen? Geld kwijt. That’s it. Ben allang blij dat het niet voor mij was. 23 uur geleden zei Deventer15: Als dit waar is zou ik op een avond na sluitingstijd meneer even opeachten en hem vriendelijk doch dringend onder lichte dwang verzoeken even mee te lopen naar de pinautomaat om de resterende 7 briefjes uit te betalen. Tja, het is gelukkig niet mijn probleem verder en daarom lig ik er verder niet wakker van. In ieder geval een wijze les. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted September 15 Report Share Posted September 15 (edited) Welke tabakszaak was het nou? Er is een publiek belang te weten welke TOTO verkooppunten niet betrouwbaar zijn. Zeker vanaf 1 oktober, omdat dan de mogelijkheden om online TOTO sports weddenschappen te spelen ernstig beperkt worden. Edited September 15 by Rudi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
babbelaar Posted September 15 Author Report Share Posted September 15 2 minuten geleden zei Rudi: Welke tabakszaak was het dan? Ga ik hier niet noemen. Tis goed zo. Hij kan er eventueel een advocaat op zetten en anders pech. Ga me er niet (meer) mee bezig houden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted September 15 Report Share Posted September 15 Over pm laten weten mag ook. Ik zal het hier niet herposten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jackpotvis Posted September 15 Report Share Posted September 15 3 uur geleden zei Rudi: Over pm laten weten mag ook. Ik zal het hier niet herposten. Hij is toch duidelijk? Hij wil het niet noemen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joos-Close Posted September 17 Report Share Posted September 17 Helaas niet eind goed, al goed 😔 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K. Ronos Posted September 18 Report Share Posted September 18 Misschien was het een @babbelaar-truc? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts