Spring naar bijdragen
Logo betnation
Betnation

Tot €250,- bonus!


Logo betnation
Hard Rock

Tot €250,- bonus!


Logo betnation
ComeOn!

Tot 200 gratis spins!


Welkom bij Onetime

Wat is je leeftijd?


Om gebruik te maken van Onetime.nl is het noodzakelijk om aan te geven wat jouw leeftijd is.
Door je leeftijd aan te geven stem je in met ons cookiebeleid.


De leeftijd dient naar waarheid te worden ingevuld. Verder bevestig je hiermee dat je 24 jaar of ouder bent, dat je je bewust bent van de risico's van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen.

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben een tijdje geleden opgelicht door iemand via marktplaats. Helaas deed de politie niets om de dader te pakken, daarom ben ik zelf maar op onderzoek uitgegaan. Na veel onderzoek te doen ben ik erachter gekomen waar het bankrekeningnummer vandaan komt. Helaas is dit van een minderjarig meisje. Iemand gebruikt haar dus om mensen op te lichten. Haar familie is ervan "op de hoogte" dat het geld naar haar wordt gestuurd. Echter, ze sturen mij het geld niet terug. Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat haar familie de echte daders zijn, vandaar mijn wat voorzichtige verwoording. Hoe dan ook, de familie is medeplichtig, daarom zet ik alsnog haar naam en adres online. Wellicht kunnen anderen er ook wat mee.

Ook werkte dit emailadres met een ander bankrekeningnummer van wie ik nog niet heb achterhaald op wie zijn/haar naam staat. Beide keren werd ook dezelfde nepidentiteit gebruikt (stuurde me een kopie van een paspoort van iemand anders).

Dit is het bankrekeningnummer waardoor ik opgelicht ben: 

NL19INGB0686896157.
Dit rekeningnummer staat op naam van een minderjarig meisje genaamd R. Adere. Het adres is: van Beresteynstraat 40, 5213 GR 's Hertogenbosch. Huistelefoon 073-6235350. 

Het andere bankrekeningnummer die door hetzelfde emailadres met identiteitskaart gebruikt werd is: 

NL57ABNA0473721538

Waarschijnlijk gebruiken ze vele nepidentiteiten, emailadressen en bankrekeningnummers.

Klik hier voor de beste reviews en bonussen!

Geplaatst

Beste @ruben kan je wat meer informatie geven over wat je wilde kopen of verkopen en hoe je hierbij bent opgelicht? Nu zet je alleen informatie online van iemand, terwijl ik niet kan zien wat degene fout zou hebben gedaan?

  • 3 weken later...
  • 6 maanden later...
Geplaatst

Gister ontving ik een phishing e-mail waarvoor ik jullie wil waarschuwen:

Geachte heer/mevrouw,

U heeft aangegeven uw e-mail adres te willen wijzigen naar [email protected]
U kunt pas inloggen met uw nieuwe e-mail adres na 48 uur uit veiligheidsredenen.

Heeft u uw email niet zelf gewijzigd, of wilt u liever uw oude e-mail adres blijven gebruiken?
U kunt door op de onderstaande link te klikken deze permanent ongedaan maken door in te
loggen met uw oude gegevens in de beveiligde Marktplaats omgeving.

Klik hier om uw oude-email adres te hestellen.

Met vriendelijke groet,
Het Marktplaats Team
www.marktplaats.nl

  • 1 maand later...
Geplaatst

Onlangs kwamen er speciale Nikes uit, maar ik had geen tijd om al die online shops af te gaan(er moet af en toe ook gewoon gewerkt worden natuurlijk). Op Marktplaats gekeken en wat bleek, mijn maat en mijn kleur werden te koop aangeboden. Na veel onderhandelen en bieden heb ik ze toch kunnen kopen... Maar komt het ook aan en doet de verkoper ook wat hij beloofd.. Op het moment dat het pakje werd bezorgd was ik niet thuis, maar hij ziet dat het pakje is bezorgd.. Hij stuurt via MP een bericht wat ik er van vond....Nou...niks, want ik had het nog niet opgehaald bij mijn buren.... Gelukkig zaten de voor mij felbegeerde schoenen netjes verpakt en alles is origineel..

Twee dagen later ging ik weer kijken, stonden dezelfde Nikes(in een andere kleur) door een ander aangeboden... Weer geboden en weer gekocht(iets meer voor betaald, maar dat had ik er wel voor over) Deze jongen was een stuk trager, met zijn berichtgeving en met het verzenden... Ik zal toch niet genept zijn deze keer dacht ik nog......en gelukkig bleken het weer de goede en originele schoenen te zijn! Echt blij en een soort van opgelucht, hahahahhaha. Het kan dus toch, vertrouwd iets kopen... Toch ook een beetje gokken... Geld uitgeven, niet zeker weten of je iets terugkrijgt...uiteindelijk toch een kadootje... fijn :-)

Deze jongen loopt in November op toffe Nikes door Vegas kan ik je vertellen :-)

Geplaatst

Sportschoenen via MP??

Hoe weet jij nou of het originele zijn? je weet dat een hoop namaak via MP verkocht word. Ik zou daar juist erg voorzichtig mee zijn. Buiten het feit dat via MP een hoop oplichters actief zijn door geen spullen te versturen. Neem aan dat jij vooraf betaald hebt. Je loopt in dit geval dus dubbel risico als je het mij vraagt.

En zeker omdat je al naar Vegas gaat, had je die schoenen beter daar stuk goedkoper kunnen kopen. Schoenen kosten daar geen drol in vergelijking met NL.

Geplaatst
4 uur geleden zei Dopey:

Sportschoenen via MP??

Hoe weet jij nou of het originele zijn? je weet dat een hoop namaak via MP verkocht word. Ik zou daar juist erg voorzichtig mee zijn. Buiten het feit dat via MP een hoop oplichters actief zijn door geen spullen te versturen. Neem aan dat jij vooraf betaald hebt. Je loopt in dit geval dus dubbel risico als je het mij vraagt.

En zeker omdat je al naar Vegas gaat, had je die schoenen beter daar stuk goedkoper kunnen kopen. Schoenen kosten daar geen drol in vergelijking met NL.

Daar kan ik een heel verhaal over houden... maar dit zijn Nikes die in een speciale oplage werden verkocht via speciale sites(waarvan ik ook de bon heb) en van deze worden nog geen neppers verkocht.... Dit zijn geverifieerde verkopers overigens. De outlets in Las Vegas van Nike zijn niet zo bijzonder hoor, daar en in andere USA steden ben ik al vaker geweest, en ik kom daar maar weinig interessants tegen. Als je 'gewoon' een paar sneakers wilt scoren kan je wel eens mazzel hebben, goedkoop zijn ze wel. Heb wel eens DC's voor $35 gekocht en die waren hier gewoon €140,00!

Mee eens dat het soms een risico'otje is.... maar als het wel goed is, en dat nu 2x.. heb je wel iets bijzonders... :-)

Voor de rest is dit geen discussie verder waardig, ik weet wat ik wel of niet koop!

Grtz Rick007

  • 2 maanden later...
Geplaatst (bewerkt)

Ik ben zelf nu toch al zo'n 6 - 7 jaar actief op Marktplaats.nl. Er is in bijna iedere maand zeker wel 1 transactie geweest waarbij ik via Marktplaats tot een overeenstemming gekomen ben om wat te kopen of verkopen (Laten we zeggen gemiddeld zeker 12 transacties per jaar, maar sinds 2015 wat meer.)

Ik kan zeggen dat mij eerst nooit en te nimmer iets onprettigs overkomen is! Nooit had ik klachten ontvangen van kopers op Marktplaats, met wie ik een transactie besproken had. Zelf als koper had ik ook nooit iets onprettigs meegemaakt.  (Nooit een kat in de zak gekocht of wat dan ook....)  De producten die ik kocht voldeden dan steeds keurig aan de verwachtingen en mensen die ik er sprak nemen steeds (ongeschreven) regels voor goed fatsoen in acht.

Maar sinds april jl. heb ik al twee keer iets meegemaakt (incidentjes) waarbij de transactie via Marktplaats.nl verlopen is op een vervelende manier!  Echt minder leuk.

De eerste keer verkocht ik een cd van Enya . Het was een cd die ik zo ongeveer 4 keer naar geluisterd heb,  en die ik sindsdien bewaard heb in een lade van een kast. De muziek op de cd was gewoon niet zo erg aan me besteed. De prijs waarvoor ik de cd verkocht heb, was € 4,40 exclusief verzendkosten. Ik heb de cd destijds opgestuurd aan de koper, dat was een persoon in Barneveld. Toen dat de envelop met die cd 2 dagen na de verzending nog niet in Barneveld aangekomen was - althans dat beweerde de koper - kreeg ik iedere dag rond 15:00 u. weer dezelfde e-mail van de koper.  Omdat ik oprecht voelde dat het wel vervelend was voor de koper en omdat ik dat in 7 jaar tijd nog nooit eerder meegemaakt had dat een poststuk 'zoekgeraakt' was, besloot ik om de € 4,40 terug over te maken aan de koper. De verzendkosten liet ik dan wel nog voor risico van de andere partij. (Ik maakte uit de e-mail op dat die euro's voor de koper ook van groter belang waren dan voor mijzelf op dat moment.) Toen kreeg ik op een dinsdag op een gegeven moment een bericht waarin stond dat "de cd toch aangekomen was".   Ik reageerde daar dezelfde avond op door te zeggen dat ik dat "erg mooi" vond en dat ik "erop rekende dat de betaling van € 4,40 daarop vervolgens weer aan mij voldaan zou worden, gewoon conform de eerste afspraak". Ik was immers vriendelijk en volledig te goeder trouw geweest op dat moment, en ik verwachte hetzelfde van de ander. Daarop kreeg ik als antwoord: "Sorry, het bericht was niet bestemd voor u". De € 4,40 ontving ik uiteraard niet meer!  Ik vind het erg dubieus. Had die ene persoon op dat ogenblik echt 2 verschillende objecten van meerdere kopers gekocht die allebei (even) zoekgeraakt waren in een sorteercentrum of bij een postbezorger....?? Het heeft me een bittere nasmaak gegeven.

In de afgelopen week heb ik weer een ander voorval gehad. Ik had zeven verschillende artikelen nieuw aangeboden op Marktplaats.nl.  Er was een persoon die 2 artikelen kocht,  en die daarbij in de veronderstelling was dat de 2 artikelen identiek waren.  Ik had daarbij even getwijfeld over of ik akkoord zou gaan met de bieding,  die was namelijk wel aan de lage kant. (Maar uiteindelijk gunde ik het de koper ook wel een beetje,  dus ik besloot om genoegen te nemen met het relatief lage bod.)  

Deze week ontving ik e-mails dat het de koper niet duidelijk geworden was dat de twee artikelen niet identiteit waren. Ik had dat kennelijk nog duidelijker moeten benadrukken enzo. Ik heb direct toen ik de 'klacht' kreeg al excuses aangeboden. Ik heb de persoon heel de tijd uiterst correct en met 'u' aangesproken. Nu kreeg ik van de ander vandaag weer een e-mail die ronduit respectloos was. Ik kon het vandaag dan ook één keer niet nalaten om ook even heel giftig/cynisch te worden in een bericht op Marktplaats.nl.  De andere partij mag van mij trouwens gerust de 2 artikelen terug sturen, dan wil ik de hele transactie als het ware ontbinden, maar ik wil niet iets anders doen in dit geval.... Ik wil bijvoorbeeld niet gaan marchanderen en ik wil niet 25% terug gaan geven aan de koper. Ik ben benieuwd of de koper nu ook wil dat het ontbonden wordt.

bewerkt door SquareOne
  • 3 maanden later...
Geplaatst
Op 29-6-2018 om 23:42 zei SquareOne:

 

De eerste keer verkocht ik een cd van Enya . Het was een cd die ik zo ongeveer 4 keer naar geluisterd heb,  en die ik sindsdien bewaard heb in een lade van een kast. De muziek op de cd was gewoon niet zo erg aan me besteed. De prijs waarvoor ik de cd verkocht heb, was € 4,40 exclusief verzendkosten. Ik heb de cd destijds opgestuurd aan de koper, dat was een persoon in Barneveld. Toen dat de envelop met die cd 2 dagen na de verzending nog niet in Barneveld aangekomen was - althans dat beweerde de koper - kreeg ik iedere dag rond 15:00 u. weer dezelfde e-mail van de koper.  Omdat ik oprecht voelde dat het wel vervelend was voor de koper en omdat ik dat in 7 jaar tijd nog nooit eerder meegemaakt had dat een poststuk 'zoekgeraakt' was, besloot ik om de € 4,40 terug over te maken aan de koper. De verzendkosten liet ik dan wel nog voor risico van de andere partij. (Ik maakte uit de e-mail op dat die euro's voor de koper ook van groter belang waren dan voor mijzelf op dat moment.) Toen kreeg ik op een dinsdag op een gegeven moment een bericht waarin stond dat "de cd toch aangekomen was".   Ik reageerde daar dezelfde avond op door te zeggen dat ik dat "erg mooi" vond en dat ik "erop rekende dat de betaling van € 4,40 daarop vervolgens weer aan mij voldaan zou worden, gewoon conform de eerste afspraak". Ik was immers vriendelijk en volledig te goeder trouw geweest op dat moment, en ik verwachte hetzelfde van de ander. Daarop kreeg ik als antwoord: "Sorry, het bericht was niet bestemd voor u". De € 4,40 ontving ik uiteraard niet meer!  Ik vind het erg dubieus. Had die ene persoon op dat ogenblik echt 2 verschillende objecten van meerdere kopers gekocht die allebei (even) zoekgeraakt waren in een sorteercentrum of bij een postbezorger....?? Het heeft me een bittere nasmaak gegeven.

Wauw ik kan me voorstellen dat je dan denkt dat je bedonderd wordt... Alsof diegene tegen iedereen zegt dat het poststuk niet ontvangen is en er ineens toch achter is gekomen dat het aangetekend verstuurd is of bewijs van de andere partij is ofzo...

Er blijven rare mensen op MP. 

  • 2 jaren later...
Geplaatst
Op 18-5-2017 om 11:58 zei JackPot:

We kennen allemaal wel het handelen, zowel kopen als verkopen, van artikelen op Marktplaats. Een geweldig mooi medium waar je goedkoop tweedehands, maar ook nieuwe spullen kunt kopen en verkopen. 

Helaas gaat er ook veel fout via Marktplaats, en is fraude aan de orde van de dag.

Wie heeft er wel eens te maken gehad met oplichting via Marktplaats, en hoe ging dit in zijn werk?

och ja, Marktplaats. Een keer opgelicht met Sensation black kaartjes. Wel betaald, nooit aangekomen. Via een oplichtingswebsite de naam en adres achter het bankrekeningnummer achterhaald. Bleek van een jongeman te zijn, die zei dat zijn pinpas gestolen was. Het was in de goede oude tijd dat internetbankieren nog geen ding was..Er waren nog tientallen andere gedupeerden. Met zijn allen wel aangifte gedaan, maar de zaak is geseponeerd. Gelukkig bestaat er nu ticketswap. 

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.