Skip to content
Logo Oranje Palace
Oranje Palace

100% Welkomstbonus

Speel hier!
Logo 888
Tonybet

3.000+ Spellen

Speel hier!

Hoofdrekenen wie kan dit nog ?

Hoe vaak reken jij nog iets uit het hoofd uit ( op papier zonder rekenmachine ) ? 14 members have voted

  1. 1. Hoe vaak reken jij nog iets uit het hoofd uit ( op papier zonder rekenmachine ) ?

    • Elke week .
      92%
      13
    • Elke maand
      7%
      1
    • Meer dan enkele keren per jaar .
      0%
      0
    • Minder dan 1x per jaar .
      0%
      0
    • Nooit.
      0%
      0

This poll is closed to new votes

Poll closed on 01/05/2018 at 10:11 AM

Please sign in or register to vote in this poll.

Featured Replies

Van de week heb ik geprobeerd de martingale strategie die ik in de jaren '80 gebruikte om de Jackpot Roulette in Holland Casino  te verslaan opnieuw te berekenen. Dat was verbazend lastig omdat ook de 0 moest worden meegenomen in de strategie en er op de Jackpot Roulette maar 12 nummers waren . 

 Optellen , aftrekken , delen en vermenigvuldigen zonder rekenmachine . Het is handig als je dit ook uit je hoofd kan . Maar heel veel mensen rekenen nooit meer uit het hoofd. Gelukkig zijn de meeste gokkers nog wel in staat met getallen te werken . Maar hoe goed ben jij nog in hoofdrekenen ? 

 

Gelukkig is er Youtube ! Ik had bovenstaande voorbeelden ( nog ) niet nodig , maar het scheelde niet veel . 

Omdat ik benieuwd ben hoeveel mensen nog hoofdrekenen op Onetime heb ik een poll gemaakt . Invullen hoeft niet maar mag wel ! Misschien brengt invullen van deze poll jou wel geluk ! 

Edited by eurobsgame

22 uur geleden zei eurobsgame:

Misschien brengt invullen van deze poll jou wel geluk ! 

Ik vind t wel leuk, heb m ook ingevuld, maar snap niet waarom n poll over hoofdrekenen mij of iemand geluk zou kunnen brengen....dat kan ik niet volgen...leg ns uit...of is dat nog n verrassing...???

Handig als je 1 vd 2 overgebleven kandidaten bent bij Miljoenenjacht.

10 minuten geleden zei DFM:

Handig als je 1 vd 2 overgebleven kandidaten bent bij Miljoenenjacht.

Daar hoef je niet voor te kunnen rekenen, wel moet je goed kunnen bluffen. Als Linda de Mol vraagt wat je doet voor de kost zeg je gewoon dat je wiskunde leraar bent op HBO of universiteit. Vervolgens wordt je tegenstander bang en zal die eerder op de knop drukken ☺️ Erna vertel je gewoon dat je aan de lopende band staat ( bij wijze van spreken ). Leugentje om bestwil noem ik het 😛

1 uur geleden zei jordi22:

Daar hoef je niet voor te kunnen rekenen, wel moet je goed kunnen bluffen. Als Linda de Mol vraagt wat je doet voor de kost zeg je gewoon dat je wiskunde leraar bent op HBO of universiteit. Vervolgens wordt je tegenstander bang en zal die eerder op de knop drukken ☺️ Erna vertel je gewoon dat je aan de lopende band staat ( bij wijze van spreken ). Leugentje om bestwil noem ik het 😛

Heb ik ook wel eens aan gedacht, als ik daar zou staan, dan zeg ik dat gewoon.

sommen zijn simpel, maar reken erop dat er een hoop zenuwen om de hoek komen.

  • Author
6 uur geleden zei gokdiva:

Ik vind t wel leuk, heb m ook ingevuld, maar snap niet waarom n poll over hoofdrekenen mij of iemand geluk zou kunnen brengen....dat kan ik niet volgen...leg ns uit...of is dat nog n verrassing...???

Ik was van plan om een prijs te verloten onder alle Onetimers die de poll invullen . Geen lullig prijsje maar bijvoorbeeld een fiche van €50 die je op rood of op zwart mag leggen tijdens een Onetime dag of evenement  . Of op jouw "lucky number " en plein. 

59 minuten geleden zei eurobsgame:

Ik was van plan om een prijs te verloten onder alle Onetimers die de poll invullen . Geen lullig prijsje maar bijvoorbeeld een fiche van €50 die je op rood of op zwart mag leggen tijdens een Onetime dag of evenement  . Of op jouw "lucky number " en plein. 

O leuk idee! Maar dan, de winst delen door alle onetimers als ie valt? Wouw, dat is gewoon 1800 euri, uit mn kop gerekend....op n euriroulette bij HC tenminste... Mooi voor die nieuwe HC Amsterdam die ergens in t najaar nog opent....

  • Author
16 minuten geleden zei gokdiva:

O leuk idee! Maar dan, de winst delen door alle onetimers als ie valt? Wouw, dat is gewoon 1800 euri, uit mn kop gerekend....op n euriroulette bij HC tenminste... Mooi voor die nieuwe HC Amsterdam die ergens in t najaar nog opent....

Het hele gevoel hoe het voelt om een jeton van 50 € op één nummer te plaatsen te bieden aan die Lucky Onetimer . Heb ik zelf nog nooit gedaan . Ook niet in de Golden Ten . Mijn hoogste inzet is €20 op 1 nummer geweest . Of fl. 25 op één nummer van de Golden Ten roulette . 

Ok bij deze is het officieel . Ik ga €50 stukje halen bij Holland Casino en diegene die hem wint moet dat stukje wel plaatsen op de roulette in Holland Casino. Kijken of ik @TheGreatOne kan overhalen deze €50 verloting via die handige rollende namen app te doen . Anders zal ik het zelf doen middels een nummer van de roulette die jullie mogen raden . 

Ben benieuwd. Zou vet zijn als ie valt, voor wie dan ook hier.

Denk dat van de groep 25/30+ ongeveer 95% nog vaak dingen uit het hoofd uitrekent. Merk echter wel door mijn werk in de horeca dat de jongere generatie dit niet doet of eigenlijk niet meer kan. Met verbazing sta ik soms te kijken hoe collega's 3x 2.60 en dat soort sommetjes niet meer uit het hoofd kunnen uitrekenen. 

Het gaat niet alleen over hoofdrekenen. Ook parate "uit het hoofd weet" kennis gaat enorm achteruit bij de internet generatie. Want waarom zou je nog iets uit je hoofd leren en onthouden als je het ook kan opzoeken op je smartphone?

Moet je eens naar "Een tegen 100 kijken, op vrijdagavond" De mensen die dichtbij de poet komen zijn bijna altijd ouder, zijn leraar of journalist...de jonkies struikelen vaak over de "weet-vragen" 

En dat rekenen is echt wel een dingetje. Hoe vaak ik niet allerlei gehannes zie aan de kassa bij jonge mensen die niet kunnen rekenen.....

  • 1 month later...
  • Author
Op 6-10-2017 om 19:56 zei eurobsgame:

Het hele gevoel hoe het voelt om een jeton van 50 € op één nummer te plaatsen te bieden aan die Lucky Onetimer . Heb ik zelf nog nooit gedaan . Ook niet in de Golden Ten . Mijn hoogste inzet is €20 op 1 nummer geweest . Of fl. 25 op één nummer van de Golden Ten roulette . 

Ok bij deze is het officieel . Ik ga €50 stukje halen bij Holland Casino en diegene die hem wint moet dat stukje wel plaatsen op de roulette in Holland Casino. Kijken of ik @TheGreatOne kan overhalen deze €50 verloting via die handige rollende namen app te doen . Anders zal ik het zelf doen middels een nummer van de roulette die jullie mogen raden . 

Ik ga het stukje van €50 in het bovenstaande topic verloten . Dus bedankt voor jullie bijdrage aan deze discussie . 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Important Information

By visiting Onetime, you will agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.