Spring naar bijdragen
Logo 888
888 Casino

Ontvang tot 200 spins!


Logo BetMGM
BetMGM

Casino en bookmaker


Logo Tonybet
Tonybet

3.000+ Spellen


Welkom bij Onetime

Wat is je leeftijd?


Om gebruik te maken van Onetime.nl is het noodzakelijk om aan te geven wat jouw leeftijd is.
Door je leeftijd aan te geven stem je in met ons cookiebeleid.


De leeftijd dient naar waarheid te worden ingevuld. Verder bevestig je hiermee dat je 24 jaar of ouder bent, dat je je bewust bent van de risico's van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen.

Aanbevolen berichten

Geplaatst

De Consumentenbond vraagt met een kansspel claim om een schadevergoeding bij 6 verschillende legale online casino's.

Het gaat om de volgende zes aanbieders die een licentie hebben:

Waarom willen ze een claim indienen? 

Te weinig, verkeerde of onduidelijke informatie voor spelers
Oneerlijke instellingen speelaccounts (denk aan te hoge limieten die standaard werden ingesteld)
Bonussen die niet waren toegestaan
Onvoldoende zorg voor spelers
Gebruik van Dark Patterns

Wie zit er achter deze kansspel claim?
Consumentenbond via stichting Consumenten Competition Claims en de Consumentenbond Claimservice.

Wat willen ze bereiken?
Compensatie voor spelers (en dat aanbieders zich aan de regels houden).

Wat zijn de kosten? 
No cure, no pay (geen garantie), maar maximaal 25% behaalde resultaat.

Moet je lid zijn van de Consumentenbond?
Nee.

Welke gegevens moet je aanleveren?
Geen lid? Dan vragen ze om geslacht, voornaam, achternaam en E-mailadres.

Wat is de kans op succes?
Onbekend, maar blijkbaar zien ze zelf kansen.

Aanmeldlink: 
https://www.claimservice.nl/kansspelclaim/#aanmelden

Achtergrondinformatie, wordt aangevuld met reacties van : 
https://www.casinonieuws.nl/online/consumentenbond-schadevergoeding/

Bronnen: 
https://www.consumentenbond.nl/acties-claims/claims/kansspel
https://www.claimservice.nl/kansspelclaim/

Deze claim staat los van de andere casino claim, tegen websites die actief waren voor 1 oktober 2021 // graag de posts gescheiden houden en on-topic blijven.

 

Persoonlijk ben ik heel benieuwd naar wat deze online casino's precies verkeerd hebben gedaan, ik heb wel een aantal ideeën bij BetCity en Holland Casino online en ben heel benieuwd wat jullie hiervan denken en vinden en misschien wel meer informatie hebben over deze casinoclaims.

Klik hier voor de beste reviews en bonussen!

Geplaatst

Omdat ik de vraag nu al zie ontstaan;

Dit bedoelt men met "dark patterns":

Soorten misleidende patronen
Trucs die worden gebruikt in websites en apps om je dingen te laten doen die je niet van plan was te doen.

Vergelijking voorkomen
De gebruiker heeft moeite om producten te vergelijken omdat functies en prijzen op een complexe manier zijn gecombineerd, of omdat essentiële informatie moeilijk te vinden is.

Confirmshaming
De gebruiker wordt emotioneel gemanipuleerd om iets te doen wat ze anders niet zouden hebben gedaan.

Vermomde advertenties
De gebruiker denkt dat ze op een interface-element of native content klikken, maar het is eigenlijk een vermomde advertentie.

Nep-schaarste
De gebruiker wordt onder druk gezet om een handeling te voltooien doordat een valse indruk wordt gewekt van beperkte voorraad of populariteit.

Nep-social proof
De gebruiker wordt misleid om te geloven dat een product populairder of geloofwaardiger is dan in werkelijkheid, doordat ze nep-reviews, testimonials of activiteitsmeldingen te zien krijgen.

Nep-urgentie
De gebruiker wordt onder druk gezet om een handeling te voltooien omdat er een valse tijdsbeperking wordt getoond.

Gedwongen actie
De gebruiker wil iets doen, maar wordt verplicht om in ruil daarvoor iets anders onaangenaams te doen.

Moeilijk opzegbaar
De gebruiker kan zich gemakkelijk aanmelden of abonneren, maar wanneer ze willen opzeggen blijkt dit zeer moeilijk te zijn.

Verborgen kosten
De gebruiker wordt gelokt met een lage geadverteerde prijs. Na tijd en moeite te hebben geïnvesteerd ontdekken ze onverwachte kosten en toeslagen bij het afrekenen.

Verborgen abonnement
De gebruiker wordt onbewust ingeschreven voor een terugkerend abonnement of betalingsplan zonder duidelijke melding of expliciete toestemming.

Naggeren
De gebruiker probeert iets te doen, maar wordt voortdurend onderbroken door verzoeken om iets anders te doen dat mogelijk niet in hun beste belang is.

Obstructie
De gebruiker wordt geconfronteerd met barrières of hindernissen, waardoor het moeilijk wordt hun taak te voltooien of informatie te vinden.

Voorselectie
De gebruiker krijgt een standaardoptie die al voor hen is geselecteerd, om hun besluitvorming te beïnvloeden.

Sluipen
De gebruiker wordt onder valse voorwendselen een transactie ingetrokken, omdat relevante informatie verborgen wordt of pas laat wordt getoond.

Misleidende formulering
De gebruiker wordt misleid om een handeling uit te voeren door het gebruik van verwarrende of misleidende taal.

Visuele interferentie
De gebruiker verwacht dat informatie duidelijk en voorspelbaar op de pagina wordt gepresenteerd, maar deze wordt verborgen, verduisterd of vermomd.

Geplaatst

Ik ben nu ook wel benieuwd naar die toernooien die het Holland Casino Online altijd had en niet te winnen viel!

 

Wij bij Onetime hebben aan het begin met Holland Casino Online samengewerkt en achteraf bleek het ook geen betrouwbare partij te zijn geweest (hoe is het mogelijk) geen compensatie en gewoon de stekker eruit! To be continued.

Scherm­afbeelding 2025-11-21 om 13.31.37.png

Geplaatst
1 minuut geleden zei ROELETTE:

Als ik mij aanmeld en ze komen er achter dat ik gewonnen heb, verlies ik dan mijn winst;) 🤣

Gezien de patronen in het andere claim-topic is de kanst best aanwezig dat je dan volledig nietig wordt verklaard ;)

Geplaatst

Ze misleiden spelers ook vaak met draai aan een wiel voor een bonus , dan verleiden ze je ook om te gokken. Of al de toernooien die ze organiseren je probeert toch om hoger te komen en blijf je storten. Ze proberen op veel manieren je geld te laten storten.

Een fijn casino heeft dat allemaal niet een goed overzicht van alle spelletjes en een gebruiksvriendelijk website is voldoende.

Geplaatst (bewerkt)
16 minuten geleden zei demyjucy:

Ze misleiden spelers ook vaak met draai aan een wiel voor een bonus , dan verleiden ze je ook om te gokken. Of al de toernooien die ze organiseren je probeert toch om hoger te komen en blijf je storten. Ze proberen op veel manieren je geld te laten storten.

Een fijn casino heeft dat allemaal niet een goed overzicht van alle spelletjes en een gebruiksvriendelijk website is voldoende.

Serieuze reactie: Ik denk dat dit echt vol afhankelijk is van de vatbaarheid voor dit soort zaken van de speler in kwestie. Ik ben namelijk helemaal geen bonus speler, het is echt uitzonderlijk dat ik daar wel actief gebruik van maak. Dit omdat ik liever m'n eigen pad trek en gewoon speel waar ik zin in heb zonder rekening te moeten houden met de kleine regeltjes of specifieke voorwaarden oid. Maar ik vind functies zoals zo'n wiel waar je in feite gewoon gratis zooi mee krijgt als speler (en ook vaak juist niets extra's voor hoeft in te zetten) wel hartstikke leuk en ook echt wat toevoegen, dus ik sta daar dan wel anders in.

Edit: een oplossing zou kunnen zijn om dit soort zaken op spelersniveau uit te kunnen laten schakelen. Vind je het niet tof, dan hoef je het niet te zien, beetje dat principe.

bewerkt door devad

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.