Spring naar bijdragen
Logo Oranje Palace
Oranje Palace

100% Welkomstbonus

Speel hier!
Logo 888
Tonybet

3.000+ Spellen

Speel hier!

GTA6 - Kijken jullie hier ook naar uit?

Featured Replies

Geplaatst

Ik kijk er zo naar uit om deze GTA6 game te spelen, wat hebben we er lang op moeten wachten (ruim een decennia). Je kan hem nu al pre orderen voor 80 euro!

Spelen jullie nog GTA5? Wat zijn jullie verwachtingen voor deze game? Ik zal later ook vertellen hoe mijn dagen na 19 november eruit komt te zien.

19 november 2026 is de Game dag der dagen. Ik kijk er enorm naar uit maar nog eerst genieten van een prachtige zomer.

Scherm­afbeelding 2026-06-30 om 13.38.04.png

Geplaatst

ik ben onlangs weer begonnen met gta 5 om alvast in de stemming te komen, na lang maar dan ook heel lang wachten komt gta 6 eindelijk uit!

Kleine sidenote, ik ben van de fysieke games. En van wat ik begreep is er geen fysieke disc versie meer maar alleen een code die je dan digitaal invuld😐

bewerkt door Timmy31

Geplaatst

Ja en nee. Voor mijzelf ben ik laaiend enthousiast. Voor de personeelsplanning qua verlof, en "zieke" werknemers... Wordt het na 19 november waarschijnlijk een zware tijd 😂🥲

Geplaatst
5 hours ago, Timmy31 said:

ik ben onlangs weer begonnen met gta 5 om alvast in de stemming te komen, na lang maar dan ook heel lang wachten komt gta 6 eindelijk uit!

Kleine sidenote, ik ben van de fysieke games. En van wat ik begreep is er geen fysieke disc versie meer maar alleen een code die je dan digitaal invuld😐

Ja klopt daarom is pre-orderen ook een absurd concept bij deze vind ik. Waarom zou je een stukje papier pre-orderen haha. Maar conflicterende berichten, want schijnt dat ze in een later stadium dus wel nog van plan zijn om een disc versie uit te brengen.

Anyhoo, matig enthousiast. Ik wil dit liever op PC dan een console, maar dat wordt ongetwijfeld weer een dikke investering en allemaal moeite doen om ‘t enigszins fatsoenlijk te kunnen draaien, plus extra lang wachten tot die versie een keer uitgebracht wordt.

Ben ook bang dat dit weer zo’n titel wordt waarbij het risico erg hoog is dat de boel uiteindelijk gaat bezwijken onder de hype vs wat er daadwerkelijk geleverd gaat worden.

Maar toegegeven, exact diezelfde angst had ik bij GTA 5 destijds, en die blies uiteindelijk wel alles omver. RDR 2 was ook een filmisch meesterwerkje, dus who knows!

Geplaatst

Sony Entertainment heeft aangekondigd dat ze per januari 2028 gaan stoppen met het produceren van fysieke discs voor de PlayStation. Er zullen alleen nog doosjes in de winkels komen met daarin codes om de game digitaal te kunnen downloaden.

De reden die gegeven wordt is dat het retail landschap aan het veranderen is en dat Sony zich daarop aanpast. Afgezien van het hiermee voorkomen van de steeds hogere fysieke productiekosten, zijn er naar onze verwachting twee redenen dat dit gegeven rond januari 2028 zal plaatsvinden.

Wat ontzettend jammer dit, wat was dat anders vroeger toen er complete boekjes bij je game zaten die ik volledig ging lezen. De digitalisering maakt grote stappen op deze manier😢

Geplaatst
1 hour ago, Timmy31 said:

Sony Entertainment heeft aangekondigd dat ze per januari 2028 gaan stoppen met het produceren van fysieke discs voor de PlayStation. Er zullen alleen nog doosjes in de winkels komen met daarin codes om de game digitaal te kunnen downloaden.

De reden die gegeven wordt is dat het retail landschap aan het veranderen is en dat Sony zich daarop aanpast. Afgezien van het hiermee voorkomen van de steeds hogere fysieke productiekosten, zijn er naar onze verwachting twee redenen dat dit gegeven rond januari 2028 zal plaatsvinden.

Wat ontzettend jammer dit, wat was dat anders vroeger toen er complete boekjes bij je game zaten die ik volledig ging lezen. De digitalisering maakt grote stappen op deze manier😢

Ja. Enerzijds einde van een tijdperk, anderzijds was dit onvermijdelijk gezien hoe alles werkt in de huidige generatie, en daar maak ik me zelf ook schuldig aan. Dat stukje magie van vroeger is ingeruild voor praktisch gemak. Dit geldt niet alleen voor games, maar ook voor muziek en films. Vroeger hing er echt waarde aan het hebben van een stukje fysieke media. Dat was dan echt van jou. Tegenwoordig hebben streaming diensten dat volledig weggenomen voor muziek en films, en digitale downloads voor games. Voor PC gaming is dit natuurlijk al jaren normaal, en wat betreft consoles kon je er ook op wachten.

Het is nou eenmaal makkelijker om twee keer te klikken en als je tegenwoordig een disc release koopt staat de halve game alsnog online. Ik ken beide werelden goed aangezien ik niet gisteren geboren ben, heb nog steeds tig van die big box PC games in m'n bezit uit de tijd toen dat peak verzamelen was, en ook ladingen fysieke games voor vrijwel alle consoles. Maar dat was toen en nu is nu, er valt echt ook wel wat te zeggen voor het stukje gebruiksgemak wat digital heeft gebracht en het feit dat eea geen ruimte meer in hoeft te nemen in je woning.

Die magie van het thuis komen met een fysiek item, het uitpakken, handleiding lezen, en echt genieten van datgene wat je net hebt gekocht, dat is niet meer tegenwoordig. Dat is straks retro. De jongere generaties kennen die norm in z'n geheel niet meer zoals dat vroeger normaal was, dus het wordt ook niet gemist. Dit besluit gaat Sony ontzettend veel geld besparen want het hele retail stuk is buiten spel gezet. Betekent ook dat zij voor hun eigen games zelf de prijs kunnen bepalen, want die kun je alleen nog maar via hun digitale storefront kopen. Gewoon een slim besluit van ze dus anno 2026. Pijnlijk voor de verzamelaar en de nostalgisch ingestelden, maar wel iets wat er al jaren aan zat te komen.

Geplaatst
On 6/30/2026 at 10:23 PM, devad said:

Ja klopt daarom is pre-orderen ook een absurd concept bij deze vind ik. Waarom zou je een stukje papier pre-orderen haha. Maar conflicterende berichten, want schijnt dat ze in een later stadium dus wel nog van plan zijn om een disc versie uit te brengen.

Anyhoo, matig enthousiast. Ik wil dit liever op PC dan een console, maar dat wordt ongetwijfeld weer een dikke investering en allemaal moeite doen om ‘t enigszins fatsoenlijk te kunnen draaien, plus extra lang wachten tot die versie een keer uitgebracht wordt.

Ben ook bang dat dit weer zo’n titel wordt waarbij het risico erg hoog is dat de boel uiteindelijk gaat bezwijken onder de hype vs wat er daadwerkelijk geleverd gaat worden.

Maar toegegeven, exact diezelfde angst had ik bij GTA 5 destijds, en die blies uiteindelijk wel alles omver. RDR 2 was ook een filmisch meesterwerkje, dus who knows!

Wil hier toch nog even op reageren, in tegenstelling tot andere developers heeft Rockstar nog nooit echt teleurgesteld qua kwaliteit van de games in de tijdsgeest van het moment waar ze in uitkwamen. Sommige games waren tech demos, table tennis en la noire (laatste nog best een parel), maar de mainline series hebben ze altijd erg serieus genomen.

Ik ben persoonlijk bang dat ze de oldschool GTA vibes iets zullen verliezen, qua stijl (radiozenders, verhaal e.d.), vooral door het verlies van de Benzies in het bedrijf. Maar ze stoppen hier zoveel geld in, de game gaat gelikt uitkomen en genoeg bieden om in zijn algemeenheid niet teleurgesteld te raken qua price/value. Dat weet ik 100% zeker.

Ik hoop alleen dat ze de singleplayer mode ook genoeg aandacht geven, ik vond multiplayer GTA al niks in de tijd van SAMP (heel populaire mod op pc die het begin van GTA online was) en dat is door de jaren heen niet veranderd.

Geplaatst
1 minute ago, lord_cake said:

de game gaat gelikt uitkomen en genoeg bieden om in zijn algemeenheid niet teleurgesteld te raken qua price/value. Dat weet ik 100% zeker.

Ik hoop héél erg dat je gelijk hebt 😉

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Configureer Push Notificaties in de browser

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.