Spring naar bijdragen

Voorspellingen WK-Finale: Spanje - Argentinië

Featured Replies

Geplaatst

Aanstaande zondag staat de finale van het WK voetbal 2026 op het programma. Spanje neemt het op tegen Argentinië in het MetLife Stadium in New York / New Jersey.

Wat zijn jullie voorspellingen voor Spanje - Argentinië?

Pakt Argentinië voor de tweede keer op rij de wereldtitel, of kroont Spanje zich tot wereldkampioen?

Informatie over de wedstrijd

Datum: zondag 19 juli 2026
Aftrap: 21.00 uur Nederlandse tijd
Zender: NOS 1

Winkansen volgens Google

De winkansen volgens Google (90 minuten) zijn op het moment van schrijven als volgt:

• Kans op winst Spanje: 42%

• Kans op een verlenging: 31%

• Kans op winst Argentinië: 27%

winkans spanje vs argentinie

Daarmee is Spanje volgens Google de favoriet om de wedstrijd binnen de reguliere speeltijd te winnen. Ook de online bookmakers zien Spanje momenteel als favoriet voor de cup.

Deze zondag wordt ook de uitslag van de volgende weddenschappen bepaald (naast vele anderen):

FIFA-wereldranglijst

Op de FIFA-ranglijst is het andersom, Argentinië (1) heeft een hogere notering dan het team van Spanje (2):

FIFA-ranking Spanje: 2
FIFA-ranking Argentinië: 1

Eerdere interlands tussen Spanje en Argentinië

Deze twee landen hebben elkaar één keer eerder getroffen op een WK waar Argentinië met 2-1 won in Birmingham, maar hiervoor moeten we helemaal terug naar 1966.

Daarnaast hebben ze 13 vriendschappelijke wedstrijden gespeeld waarbij de laatste vriendschappelijke wedstrijd in 2018 eindigde in een 6-1 overwinning voor Spanje.

Wereldtitels vergeleken

• Argentinië: 3

• Spanje: 1

Ter vergelijking: Brazilië is recordhouder met vijf wereldtitels, gevolgd door Duitsland en Italië met vier.

Shows voor de wedstrijd en tijdens de rust

Zoals verwacht bij een WK-finale in de Verenigde Staten is er ook veel entertainment.

Optredens vóór de Finale

• Jennifer Hudson gaat een speciale versie van het Amerikaanse volkslied zingen

• Optredens van Laura Pausini, Nicole Scherzinger, Robbie Williams en IShowSpeed

• Ook Tom Cruise zal zijn gezicht laten zien

Bron: FIFA pagina over sluitingsceremonie (Engels)

Optredens tijdens de rust (12 minuten)

• Madonna

• Shakira & Burna Boy

• BTS

• Justin Bieber

• Gustavo Dudamel

Bron: FIFA pagina over show tijdens de rust (Engels)

Tot slot de Troostfinale

Op zaterdag 18 juli wordt om 23 uur de troostfinale gespeeld tussen Frankrijk en Engeland om de nummer drie en vier van het toernooi te bepalen.

Geplaatst

1-1 en penalties zullen de beslissing brengen en dan wint Argentinië. Laat dit aub niet gebeuren. Vamos Espana!

Geplaatst

Moeilijk om te bepalen wie gaat winnen, de efficiency van Spanje of het karakter en de kwaliteiten van Messi bij Argentinië... Ik hoop iig dat Spanje wint 😊

Geplaatst

Voor het wereldkampioenschap begon heb ik 10€ gezet op winst Argentinië (odds 10 x) Dus ik hoop dat ze ook het toernooi winnen. Echter ben ik ook groot Spanje fan en als er een plek buiten Nederland is om te wonen kies ik voor dit land.

Tijdens het typen krijg ik gedachtes door die ik gisteren avond bedacht toen ik een score aan het bedenken was en kwam 1-4 of 4-1 uit en zal deze 2 inzetten ook gaan inzetten om met een dikke winst het WK te verlaten.

Ik ga toch voor Messi nog eenmaal vlammen en al zijn kwaliteiten weer te zien om de GOAT te zijn! 1-4 dus voor Argentinië.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Configureer Push Notificaties in de browser

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.