Pat Posted January 3, 2018 Report Share Posted January 3, 2018 Voor mensen die nog niet hiervan op de hoogte zijn . Het schijnt dat Lottoland lanceert ze eigen Bitcoin lottery . Ik ga mee doen . Best interessant , ( vooral voor Bitcoin liefhebbers . ?). Voor zover ik weet , de prijzen zijn niet belastbaar ( tenzij ik verkeerd geïnformeerd ben , uiteraard ) . Mocht er iemand meer info hebben , dan laat het maar aub effe weten . Hier zijn 2 gerelateerde links , https://www.lottoland.co.uk/bitcoinlotto https://news.bitcoin.com/worlds-first-bitcoin-lottery-offering-1000-btc-bounty/ MVG, Pat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xxTheMikeyxx Posted January 3, 2018 Report Share Posted January 3, 2018 Prijzen niet belastbaar? Officieel lijkt het me nog altijd een kansspel, en bij prijzen boven de €450.- komt vadertje BD kijken. Maargoed, met ongereguleerde en ongecontroleerde meuk als die crypto’s, kan ik me ook niet voorstellen dat zoiets wel te controleren valt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xxTheMikeyxx Posted January 3, 2018 Report Share Posted January 3, 2018 Overigens - het is £3/pick en mócht je de JP winnen - kun je ook gewoon voor het cashbedrag gaan. Tis geinig dat je in BTC uitbetaald kunt krijgen, maar verder heeft het er vrij weinig mee te maken in mijn opzicht. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pat Posted January 3, 2018 Author Report Share Posted January 3, 2018 dat klopt inderdaad . het is moeilijker te controleren . mocht er iemand beslissen om de coins omzetten in cash , dan is het een kwestie van vadertje BD !!? Het gaat hier om loterij .... , maar over het algemeen gesproken hoe meer ze Coins als betaalmiddel gebruiken , hoe meer de kans dat ze in waarde stijgen . imo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eurobsgame Posted January 3, 2018 Report Share Posted January 3, 2018 15 uur geleden zei Pat: dat klopt inderdaad . het is moeilijker te controleren . mocht er iemand beslissen om de coins omzetten in cash , dan is het een kwestie van vadertje BD !! Het gaat hier om loterij .... , maar over het algemeen gesproken hoe meer ze Coins als betaalmiddel gebruiken , hoe meer de kans dat ze in waarde stijgen . imo. Nee hoor . Real cash , Euro's , in biljetten , zijn anoniem , onvindbaar voor de BD en passen gewoon in een bankkluisje . De wereld stapt in hoog tempo weg van de cash en iedereen loopt als een blinde vink te pinnen ! Gelukkig zijn niet alle Europeanen hierop over gestapt . Het is zo jammer , omdat BIG DATA nu nog in de kinderschoenen staat maar straks weten de banken ALLES over jouw bestedingspatroon en gaan ze daar heel veel geld aan verdienen ... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pat Posted January 4, 2018 Author Report Share Posted January 4, 2018 (edited) 6 uur geleden zei eurobsgame: Nee hoor . Real cash , Euro's , in biljetten , zijn anoniem , onvindbaar voor de BD en passen gewoon in een bankkluisje . De wereld stapt in hoog tempo weg van de cash en iedereen loopt als een blinde vink te pinnen ! Gelukkig zijn niet alle Europeanen hierop over gestapt . Het is zo jammer , omdat BIG DATA nu nog in de kinderschoenen staat maar straks weten de banken ALLES over jouw bestedingspatroon en gaan ze daar heel veel geld aan verdienen ... Ik denk dat het eerder een kwestie is van of alle Europeanen wel überhaupt andere keus hebben , dan wat ze willen . Ik ontken niet dat alle ontwikkelingen mbt technologie / sociale media / en communicatie in afgelopen jaren heeft zijn voordelen gehad en het leven in sommige aspecten stuk makkelijker heeft gemaakt . Maar daar hing wel een prijskaartje aan . Edited January 4, 2018 by Pat (see edit history) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gier Posted March 16, 2018 Report Share Posted March 16, 2018 Of het belastingvrij is, is de vraag. Meen dat laatst iemand (fors) heeft mogen betalen over winst uit de Duitse Lotto. Over het algemeen zet je bij Lottoland geld in op de uitkomst van een loterij i.p.v. dat je meedoet aan een loterij. In dit geval op de uitkomsten van Bonolotto en krijg je je prijs uitgekeerd in bitcoins. De UK licentie geldt volgens mij alleen voor inwoners van de UK, dan zou Gibraltar plaats delict zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gier Posted March 16, 2018 Report Share Posted March 16, 2018 (edited) Deze dus: http://www.jongbloed-fiscaaljuristen.nl/kantoor/mr_d.j.b._jongbloed/column_over/kansspelbelasting_over_duitse_loterij/ Toch nog even dik 'n miljoen aftikken aan kansspelbelasting. Maar goed, Lottoland is wedden op i.p.v. meedoen aan. Edited March 16, 2018 by Gier (see edit history) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts