TheGallant Posted February 27, 2018 Report Share Posted February 27, 2018 Waar je ook in het casino komt, er wordt overal gevloekt. De scheldwoorden vliegen je om de oren en dit kan echt een nare sfeer neerzetten. Als medewerker werd ik hier dagelijks aan blootgesteld. Ik kan mij zo voorstellen dat je je als gast echt kan storen aan dit soort mensen. Wat schieten ze er uiteindelijk mee op? Over een paar dagen zal er een artikel over dit onderwerp verschijnen. Ik ben nieuwsgierig naar hoe jullie met dit soort gasten omgaan? En wellicht maak je je hier zelf schuldig aan en wil je vertellen waarom je dit doet? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gluurbuur Posted February 27, 2018 Report Share Posted February 27, 2018 Vooral geen aandacht aan geven, tenzij het hele casino mee moet genieten. Dan vragen om in te dimmen, maar dat is meer uit perspectief van een medewerker. En vooral nooit de discussie aan gaan als men de kast de schuld gaat geven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGallant Posted February 27, 2018 Author Report Share Posted February 27, 2018 Zojuist zei Flierefluiter: Vooral geen aandacht aan geven, tenzij het hele casino mee moet genieten. Dan vragen om in te dimmen, maar dat is meer uit perspectief van een medewerker. En vooral nooit de discussie aan gaan als men de kast de schuld gaat geven. als ik mij goed herinner werk jij bij @FairPlayCasino, of heb je daar gewerkt? Is het weleens uit de hand gelopen met een gast? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gluurbuur Posted February 27, 2018 Report Share Posted February 27, 2018 (edited) 5 minuten geleden zei TheGallant: als ik mij goed herinner werk jij bij @FairPlayCasino, of heb je daar gewerkt? Is het weleens uit de hand gelopen met een gast? Werk er al een aantal maanden niet meer. (Op een niet zo'n leuke manier uit gegaan) Maar het kwam regelmatig voor dat er gevloekt en getierd werd. Vooral bij de roulette konden ze goed los gaan. Of slaan op de machine. Zo lang anderen er geen last van hebben is het menselijk om boos/teleurgesteld te zijn. Maar zodra anderen er last van hebben vroegen we of het iets minder kon. Desnoods even z'n verhaal aanhoren als dat oplucht. Edited February 27, 2018 by Flierefluiter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 27, 2018 Report Share Posted February 27, 2018 Fijn dat je daar een onderwerp aan wijdt, want ik merk dat ik soms gewoon casino's mijdt op bepaalde tijdstippen of bepaalde casino's überhaupt. De laatste zijn meestal casino's die hierin geen enkel beleid op loslaten. Mijn omgang hiermee: Een beetje vloeken vind ik niet erg, kan gebeuren, doe ik ook. Maar dat tieren en schreeuwen, daar wordt ik onrustig van en dan denk ik: "Als je niet tegen je verlies kan, blijf dan gewoon lekker weg jongen!" en ik kijk die persoon effe link aan en dan ga ik weer verder mn ding doen. Het ergste van alles vind ik t schelden met de ziekte van k. Kijk het zit zo: In maart 2013 overleed mijn moeder hieraan. Mijn moeder was geen lieverd tegen mij mn hele leven, maar dit verdiende ze niet. Het hele proces heb ik van dichtbij meegemaakt met haar en ze was vaak verbaasd dat ik haar toch na alles zo enorm steunde...Een jaar later, 2014, één dag vóór het neerstorten van de MH17 overleed mn schoonmoeder, aan dezelfde ziekte ook met een grote bolle op springen staande buik, net als mn moeder. Vandaar dat ik hier niet mee om kan gaan, ook al kan ik nu beter afstand nemen en zwijg ik voortaan en loop weg als er met die ziekte gescholden wordt. Jij kent Niels uit Tiel/ Nuland nog wel hè? Vraag maar aan hem na hoe ik reageerde toen er op n zaterdagnacht daar n jongen zo met die ziekte begon te schelden en mij uitmaakte voor k*****wijf en k********r. Ik werd bloedlink toen ik die jongen aansprak en daarna was ik compleet van slag. Niels heeft mij toen nog opgevangen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGallant Posted February 27, 2018 Author Report Share Posted February 27, 2018 1 minuut geleden zei gokdiva: Fijn dat je daar een onderwerp aan wijdt, want ik merk dat ik soms gewoon casino's mijdt op bepaalde tijdstippen of bepaalde casino's überhaupt. De laatste zijn meestal casino's die hierin geen enkel beleid op loslaten. Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat je hier een casino voor moet mijden? Ik vind het nog steeds bizar dat het aan de orde van de dag is. En natuurijk kan ik mij heel goed indenken dat mensen het zwart voor de ogen wordt, indien er grote bedragen worden verloren. Maar valt het dan te rechtvaardigen door luidruchtig te vloeken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 27, 2018 Report Share Posted February 27, 2018 1 minuut geleden zei TheGallant: Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat je hier een casino voor moet mijden? Ik vind het nog steeds bizar dat het aan de orde van de dag is. En natuurijk kan ik mij heel goed indenken dat mensen het zwart voor de ogen wordt, indien er grote bedragen worden verloren. Maar valt het dan te rechtvaardigen door luidruchtig te vloeken? Nou ja, inderdaad, ik vind het vooral erg jammer! Zo zonde! Iedere hal zou hierin gewoon echt zn beleid moeten aanscherpen en niet zo'n softy-waarschuwing, zoals in vele hallen gebeurd omdat ze bang zijn dat de vloekende klant nog kwader wordt en dezelfde grofspelende gast niet meer terugkeert. Kunnen jullie daar als ontime niks mee? C.q. jij bv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGallant Posted February 27, 2018 Author Report Share Posted February 27, 2018 Zojuist zei gokdiva: Nou ja, inderdaad, ik vind het vooral erg jammer! Zo zonde! Iedere hal zou hierin gewoon echt zn beleid moeten aanscherpen en niet zo'n softy-waarschuwing, zoals in vele hallen gebeurd omdat ze bang zijn dat de vloekende klant nog kwader wordt en dezelfde grofspelende gast niet meer terugkeert. Kunnen jullie daar als ontime niks mee? C.q. jij bv? Enkel door een stukje bewustwording te creëren. Cursussen rondom conflicthantering zijn er al. Of zat jij ergens anders aan te denken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted February 27, 2018 Report Share Posted February 27, 2018 Mijn eerste ervaringen met vervelende spugende en scheldende gokkers was begin jaren '90 in Hommerson Palace Promende. We (vriendin) en ik wisten niet wat we meemaakten mede omdat het personeel er niks van zei. Spugen op de gokkasten en bijna alleen maar fout volk. We hebben deze tent ook een jaar of 10 links laten liggen en meteen doorgelopen naar het Holland Casino (toen nog in het Kurhaus) Als ik mij als klant ergens niet veilig of fijn voel zal ik de tent negeren en deze ook niet aanraden. Tegenwoordig kom ik het nog maar heel weinig tegen en reageert het personeel meestal zeer snel en correct. De tijden zijn voorbij dat de casino's denken, dat deze spelers de grootste bron van inkomsten veilig willen stellen en is meer een korte termijn politiek. Nu is het meer service gericht en gasten binnenhalen die ook sfeerverhogend werken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 27, 2018 Report Share Posted February 27, 2018 Zojuist zei TheGallant: Enkel door een stukje bewustwording te creëren. Cursussen rondom conflicthantering zijn er al. Of zat jij ergens anders aan te denken? Bewustwording creëren sowieso ok. Mijn handen jeuken inderdaad omdat ik nog meer bedenk bij dit onderwerp. Sfeerbepaling in casino's aanscherpen. De "rotte appels" eerder apart nemen en desnoods een bezoekbeperking opleggen als ze bv 3x over de streep gaan. Er i.i.g. n serieus ding van maken, net als in HC zeggen van :"Dit gedrag accepteren wij hier gewoon NIET!" Iets van aanpassen of opkrassen??!... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGallant Posted February 27, 2018 Author Report Share Posted February 27, 2018 Ik heb een periode voor een casino gewerkt, waar het helemaal uit de hand liep qua gasten die zich niet konden gedragen. Wellicht lag het aan ons als personeel daar we het niet konden handelen, maar goed. Er werden noodgedwongen enkele bewakers ingehuurd, gedurende een aantal maanden. In die maanden ging er de bezem doorheen en er werden honderden gasten op de zogenaamde zwarte lijst gezet. Menig casino-baas zal hier een hartverzakking van krijgen, omdat het 'geld' gewoon op straat werd gezet. Er gingen maanden overheen, maar het bleek de perfecte zet te zijn geweest. De bezoekersaantallen, alsmede omzet gingen omhoog en we kregen er een heel fijn publiek voor terug. Soms zijn dit soort ingrijpende maatregelen nodig om de balans weer terug te vinden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 27, 2018 Report Share Posted February 27, 2018 5 minuten geleden zei TheGreatOne: De tijden zijn voorbij dat de casino's denken, dat deze spelers de grootste bron van inkomsten veilig willen stellen en is meer een korte termijn politiek. Nu is het meer service gericht en gasten binnenhalen die ook sfeerverhogend werken. En toch zijn er nog veel casinohallen die in t oude toleratie-patroon blijven hangen! Als die allemaal nou lekker modern worden dan? Misschien moeten hallen ook maar met paspoortcontrôles gaan werken, net als in HC. Wedje dat dát al voor de helf scheelt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGallant Posted February 27, 2018 Author Report Share Posted February 27, 2018 3 minuten geleden zei gokdiva: Bewustwording creëren sowieso ok. Mijn handen jeuken inderdaad omdat ik nog meer bedenk bij dit onderwerp. Sfeerbepaling in casino's aanscherpen. De "rotte appels" eerder apart nemen en desnoods een bezoekbeperking opleggen als ze bv 3x over de streep gaan. Er i.i.g. n serieus ding van maken, net als in HC zeggen van :"Dit gedrag accepteren wij hier gewoon NIET!" Iets van aanpassen of opkrassen??!... Ze zouden @TheGreatOne in dit soort casino's moeten neerzetten om de sfeer om te laten buigen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 27, 2018 Report Share Posted February 27, 2018 1 minuut geleden zei TheGallant: Ik heb een periode voor een casino gewerkt, waar het helemaal uit de hand liep qua gasten die zich niet konden gedragen. Wellicht lag het aan ons als personeel daar we het niet konden handelen, maar goed. Er werden noodgedwongen enkele bewakers ingehuurd, gedurende een aantal maanden. In die maanden ging er de bezem doorheen en er werden honderden gasten op de zogenaamde zwarte lijst gezet. Menig casino-baas zal hier een hartverzakking van krijgen, omdat het 'geld' gewoon op straat werd gezet. Er gingen maanden overheen, maar het bleek de perfecte zet te zijn geweest. De bezoekersaantallen, alsmede omzet gingen omhoog en we kregen er een heel fijn publiek voor terug. Soms zijn dit soort ingrijpende maatregelen nodig om de balans weer terug te vinden. Nou, helemaal toppie toch?!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 27, 2018 Report Share Posted February 27, 2018 Zojuist zei TheGallant: Ze zouden @TheGreatOne in dit soort casino's moeten neerzetten om de sfeer om te laten buigen Dan komt iedereen ineens tot leven, maar dan in hun positiefste kanten! De twee keer dat ik samen met @TheGreatOne in een casino was heb ik ook de tijd van mn leven gehad. Wat unne schik! Hij entertaint en doet dat vanuit zn hart, wat hem heel echt maakt en geen nepperd. Mooi man! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 27, 2018 Report Share Posted February 27, 2018 O ja, nog vergeten: Het zou mooi zijn als gewoon alle casino's één lijn trekken omtrent dit gedrag. Dat werkt denk ik t beste! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solidagio Posted February 27, 2018 Report Share Posted February 27, 2018 (edited) Ik heb een tijdje geleden de knoop doorgehakt en besloten oordopjes in te doen, als ik weer eens geluidsgevoelig ben. Dus ook in het casino soms die pluggen in mijn oren. Bevalt príma, vooral als je even geen behoefte hebt aan contact. Krijg daardoor dan ook weinig van agressie en gevloek mee. Edited February 27, 2018 by Solidagio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGallant Posted February 27, 2018 Author Report Share Posted February 27, 2018 17 minuten geleden zei Solidagio: Ik heb een tijdje geleden de knoop doorgehakt en besloten oordopjes in te doen, als ik weer eens geluidsgevoelig ben. Dus ook in het casino soms die pluggen in mijn oren. Bevalt príma, vooral als je even geen behoefte hebt aan contact. Krijg daardoor dan ook weinig van agressie en gevloek mee. Schitterend! Ik kende ook een gast die ongeveer hetzelfde deed. In zijn geval had hij altijd muziek op staan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack Black Posted February 27, 2018 Report Share Posted February 27, 2018 Ik ben meestal te druk met mijn eigen spel. De meeste mensen die lopen te vloeken in de casino, zijn toch binnen een half uur weer buiten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meistertje Posted February 27, 2018 Report Share Posted February 27, 2018 In december toen mijn vriendengroep (en ik) een avondje uit waren brachten we ook een bezoekje aan Hollands Casino in Scheveningen, het was toch naast de bioscoop. We speelden roulette en wij vloekten ook binnensmonds maar het bleef bij ''kut, shit en fuck''. Kort nadat we plaats namen aan de roulette tafels begon een man (ik denk een Chinees of Indonees) in heel gebrekkig Engels op andere bezoekers te schelden: '' FUCKE YOUUUU ''. Hilarisch. Schelden hoort niet in casino, zeker niet zo hard. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Digital Invest Posted February 28, 2018 Report Share Posted February 28, 2018 Ik maakte mij hier in het verleden soms ook wel schuldig aan. Persoonlijk vind ik dat vooral de casino's hierin over het algemeen een fout beleid hebben. Agressief gedrag is een duidelijke indicatie dat de grens van leuk spelletjes spelen allang is overschreden. Toch kijkt personeel (te) vaak de andere kant op of bedekt men incidenten met de mantel der liefde. Want inkomsten zijn vaak belangrijker dan een goede sfeer. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolfie Posted February 28, 2018 Report Share Posted February 28, 2018 Ik vind schelden en vloeken in het casino echt verschrikkelijk en voor mij een reden om weg te gaan en er nooit meer terug te komen. En al dat gestrooi met ziektes, zo naar en zo verschrikkelijk grof en hard. Volwassen mannen van boven de 40 die het woord k****r gebruiken alsof het normaal is. Je zal maar zo'n leeftijd hebben en dat gewoon zijn te doen, ik vind het echt van een ongelooflijke triestheid. Volgens mij is Nederland ook een van de weinige landen waar mensen je een dodelijke ziekte toewensen, heel bijzonder en ontzettend leeg. Je ziet het inderdaad overal terugkomen, van sporters (alles is "focking mooi man") tot debiele rappers en de Dave Roelvinken van deze wereld. Als ze even in de war zijn moeten er weer ziektes bij gehaald worden. Ook al die vlogs op Youtube staan bol van het gescheld en getier en ik "neuk je de moeder" types. Als een figuur als rapper Boef een rolmodel is voor de jeugd, dan vrees ik dat het alleen maar erger wordt. Maar terug naar de casino's: die hebben hier zelf ook een rol in. Bij Holland Casino kom ik gescheld en gevloek amper tegen, daar weten klanten dat ze zich moeten gedragen omdat er anders consequenties volgen. Bij automatenhallen zoals Jack's en Hommersons wordt het 9 van de 10 keer gewoon geaccepteerd en haalt het personeel de schouders op. Ze roepen wel dat ze een echte casino ervaring bieden en een beleving tot en met, maar dat zijn slechts holle woorden. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGallant Posted March 1, 2018 Author Report Share Posted March 1, 2018 Ik dacht het is misschien wel een idee om het onder de aandacht te brengen, vandaar een stukje op de homepage met de toepasselijke titel: KUTcasino! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Digital Invest Posted March 1, 2018 Report Share Posted March 1, 2018 Op 1-3-2018 om 08:48 zei TheGallant: Ik dacht het is misschien wel een idee om het onder de aandacht te brengen, vandaar een stukje op de homepage met de toepasselijke titel: KUTcasino! Niet lullig bedoelt maar ondanks je ruime ervaring in de casino branche komt dit stuk wel een beetje naïef over. Omdat uit andere stukken op de website duidelijk naar voren komt dat je verre van dom bent vermoed ik dat je niet het achterste van je tong laat zien. Citaat ik dacht aan winnende mensen en een hoop high fives en vrolijkheid! Blije uitbundige spelers wekken bij een zware gokker over het algemeen meer irritatie op dan scheldende en vloekende medespelers. Citaat Want waarom zou je? Veel speelautomaten en de programma's vol verslaving bevorderende 'near-misses' hebben de speler volledig in hun macht en halen het slechtste bij veel mensen naar boven. Citaat Het heeft toch helemaal geen nut? Het gescheld en gevloek richt zich op het casino, de medewerker of de speelautomaat in werkelijkheid is een agressieve speler vooral boos op zichzelf, Citaat En waarom kom je dan iedere keer terug naar dat KUTcasino? Omdat de speler er toch telkens weer intrapt de meesten hebben nog tijdens het spelen alweer spijt heeft van hun bezoek desondanks is weglopen geen optie. Citaat ”Waren ze dan niet blij?” Het is vaak dermate moeilijk om te winnen dat de speler zelfs wanneer die een zware sessie in de plus afsluit over alle vooraf gestelde grenzen is gegaan. Citaat Ik wist dat als ik deze gast hierop aansprak dat het wellicht zal leiden tot een nog grotere tirade, dus ik liet het gaan. Tipje, ga er eens bij staan. Kijk het tafereel en het spelverloop een paar minuten aan en zeg dan als die er weer net naast valt, "Het is ook gewoon een KUT kast." Wedden dat de agressieve speler 9 van de 10 keer begint te praten en je hem al snel een stuk rustiger hebt. Citaat Denk toch eens aan die casinomedewerkers die dag en nacht voor jou klaar staan Dit is niets persoonlijks, de casino medewerker is wanneer de speler in de 'tilt modes' staat een storende factor dus op dat moment irritant. Citaat Ik durf te wedden dat wanneer het gevloek een stuk minder wordt, er een stuk minder casinomedewerkers ontslag nemen Ik durf te wedden dat wanneer het gevloek een stuk minder wordt, casinomedewerkers moeten worden ontslagen omdat er te weinig verdient word. ...To zover mijn feedback. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGallant Posted March 1, 2018 Author Report Share Posted March 1, 2018 Hoi @Digital Invest, bedankt voor je feedback. Laat ik het erbij houden dat ik zeker niet het achterste van mijn tong heb laten zien, maar dat ik enkel wil laten doorschemeren dat het allemaal wel een beetje minder kan. Het feit dat jij hierop reageert, geeft mij voldoening. De volgende keer, zul je bij een eventuele uitbarsting in het casino, toch even aan dit stukje denken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.