Spring naar bijdragen
Logo betnation
Betnation

100 Gratis spins!


Logo betnation
Hard Rock

Tot €250,- bonus!


Logo betnation
ComeOn!

Tot 200 gratis spins!


Welkom bij Onetime

Wat is je leeftijd?


Om gebruik te maken van Onetime.nl is het noodzakelijk om aan te geven wat jouw leeftijd is.
Door je leeftijd aan te geven stem je in met ons cookiebeleid.


De leeftijd dient naar waarheid te worden ingevuld. Verder bevestig je hiermee dat je 24 jaar of ouder bent, dat je je bewust bent van de risico's van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen.

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Na een broodje paling gegeten te hebben aan de Strandboulevard, stapte ik twee deuren verder het Fair play casino binnen. Altijd leuk, een casinootje bezoeken waar ik nog nooit ben geweest. Oeps, wat keek de medewerkster bij de entree sjaggerijnig toen ik binnenkwam. Terug groeten kon er nauwelijks af. Dan krijg je zo'n raar moment dat je elkaar aankijkt en afwacht. Ik wachtte op het entreekaartje, dat moest ik echter zelf pakken uit een emmertje aan de voorkant van haar raam. Kwam ik zelf achter, zij meldde dat niet. Maar hee! Moet ik ook maar niet langskomen als de medewerkster aan de lasagna zit. Wat een storende gast ben ik ook!

Enfin, ik liep verder door het kleine niet-rokers gedeelte. Hier stonden enkele eenvoudige gokkasten, waar je lekker in luie stoelen plaats kan nemen. Bij het barretje was een medewerkster nét broodjes frikandel aan het doorgeven aan de rokers, zij mocht daar niet komen. Ze was érg vriendelijk, maar waar ik water kon vinden wist zij niet, ze werkte daar normaal niet. 

In het rokershok staat de automatische roulette en alleen zware gokkasten. Op één vrouw na waren er alleen licht getinte mannen, die onderling geen nederlands spraken. Niet echt gezellig.

De blonde medewerkster, van zo'n beetje 50 jaar, kwam geregeld bij ons zitten om mee te roken. Drankjes stonden al ingeschonken te verpieteren op de bar, mensen konden die zelf pakken.

Ik krijg de indruk dat sommige medewerkers van casino's er puur voor het loon zijn en zo min mogelijk willen doen. In Harderwijk ziet de Fair Play mij niet meer, maar dat zal ze een zorg zijn, vermoed ik.

  • Thanks 1
  • Sad 1

Klik hier voor de beste reviews en bonussen!

Geplaatst
1 uur geleden zei Solidagio:

Ben er even langs gelopen, maar ik had er geen zin meer in. Door de negatieve ervaring bij Fair play, was ik het even zat. Is dat vergelijkbaar @TheGreatOne?

Het is een stuk groter en luxer casino. Mijn ervaringen zijn daar altijd erg goed geweest (maar ken sommige gastheren/dames daar). Fair Play ligt wel goed in de kijk en loop route, het is er wel altijd druk (4x geweest)

Geplaatst
29 minuten geleden zei TheGreatOne:

Het is een stuk groter en luxer casino. Mijn ervaringen zijn daar altijd erg goed geweest (maar ken sommige gastheren/dames daar). Fair Play ligt wel goed in de kijk en loop route, het is er wel altijd druk (4x geweest)

Tja, als het er altijd druk is, hebben ze wss. daardoor geen interesse in dametjes uit den vreemde die geen honderden euro's besteden. Een keer maar naar Jack's als ik in de buurt ben. Jack's en Flash zijn altijd prima. Personeel wordt daar ook goed opgeleid, heb ik de indruk.

  • 4 maanden later...
Geplaatst
Op 26-4-2018 om 10:04 zei Solidagio:

Na een broodje paling gegeten te hebben aan de Strandboulevard, stapte ik twee deuren verder het Fair Play casino binnen. Altijd leuk, een casinootje bezoeken waar ik nog nooit ben geweest. Oeps, wat keek de medewerkster bij de entree sjaggerijnig toen ik binnenkwam. Terug groeten kon er nauwelijks af. Dan krijg je zo'n raar moment dat je elkaar aankijkt en afwacht. Ik wachtte op het entreekaartje, dat moest ik echter zelf pakken uit een emmertje aan de voorkant van haar raam. Kwam ik zelf achter, zij meldde dat niet. Maar hee! Moet ik ook maar niet langskomen als de medewerkster aan de lasagna zit. Wat een storende gast ben ik ook!

Enfin, ik liep verder door het kleine niet-rokers gedeelte. Hier stonden enkele eenvoudige gokkasten, waar je lekker in luie stoelen plaats kan nemen. Bij het barretje was een medewerkster nét broodjes frikandel aan het doorgeven aan de rokers, zij mocht daar niet komen. Ze was érg vriendelijk, maar waar ik water kon vinden wist zij niet, ze werkte daar normaal niet. 

In het rokershok staat de automatische roulette en alleen zware gokkasten. Op één vrouw na waren er alleen licht getinte mannen, die onderling geen nederlands spraken. Niet echt gezellig.

De blonde medewerkster, van zo'n beetje 50 jaar, kwam geregeld bij ons zitten om mee te roken. Drankjes stonden al ingeschonken te verpieteren op de bar, mensen konden die zelf pakken.

Ik krijg de indruk dat sommige medewerkers van casino's er puur voor het loon zijn en zo min mogelijk willen doen. In Harderwijk ziet de Fair Play mij niet meer, maar dat zal ze een zorg zijn, vermoed ik.

Herkenbaar.Ik heb daar (tot 4 jaar geleden),13 jaar gewerkt.Fairplay heeft de avond en nachttoeslagen laten vervallen.Wij hadden daar vroeger een gezellig team totdat 4 jaar geleden er medewerkers uit een ander filiaal bij ons kwamen werken;medewerkers uit een filiaal waar het publiek harder was en de medewerkers onderling onpersoonlijk waren.De gasten die jaren bij ons kwamen irriteerden zich aan hun gedrag,en klaagden steen en been.3 vaste medewerkers van FP Harderwijk konden dat niet meer aan,grote spelers liepen naar de Krijco.De omzet in Hwijk daalde vervolgens drastisch.Ik kon met lede ogen aanzien hoe vaste grote spelers met een gemoedelijk karakter niet begrepen en bediend worden.Mijn naam is persoon X en heb gezien hoe Fairplay Harderwijk door mismanagement kapot dreigt te gaan.De locatiemanager die verantwoordelijk is voor Fairplay Harderwijk(Ik zal geen naam noemen want dat mag hier niet dacht ik),had 4 jaar geleden ook de verantwoording over Fairplay Lelystad.Het ziekteverzuim was enorm daar en later is deze locatiemanager van dit filiaal gegooid,en heeft zijn opvolger zijn hele administratie op laten halen en laten vernietigen door een gespecialiseerd bedrijf.De beste man was alleen met papier bezig ipv de mensen.Het is helaas stank voor dank.Dit alles was begin 2014.Deze manager snapt niet hoe je omzet maakt.Als ik vroeger een gast buiten aan zag komen en ik wist wat hij dronk dan had ik het drankje voor hem klaar,vonden ze prachtig.Pakje sigaretten voor de spelende gast halen of een warme snack op elk moment?Geen probleem voor mij.Ook wisselgeld brengen was geen probleem.En veel praten over de branche,uitgebreide speluitleg geven etc.Het is een prachtwereld,helaas kijken de cazinobazen helaas niet verder dan alleen leuke koppies en veel bloot tegenwoordig.Ik heb daar toen van oudere gasten al veel klachten over gehad (over de startkaartjes),en ook mannelijke partners van vrouwelijke medewerksters willen niet dat hun vrouwen op die kaartjes komen in de meeste gevallen.Het service element is in Harderwijk helemaal weg.Een superluxe nieuwe Boulevard en een bijna leeg Fairplay,dat was 4 jaar geleden wel anders.De locatiemanager kan als verdediging aangeven dat de parkeerplaatsen voor het casino verdwenen zijn,echter is dit onzin (Dolfinarium had onlangs drukste week ooit).De FP organisatie heeft de arbeidsvoorwaarden ernstig versoberd omdat het economisch minder ging,echter zijn er wel 3 nieuwe geopend (Dordrecht,kosten 59 miljoen)en later Rotterdam en Halfweg sugar City.Laatste 2 bij elkaar meer dan 100 mln.Ik kende de hogere managers goed.Mede door de versoberde arbeidsvoorwaarden kijken veel medewerkers de kat uit de boom,zitten hun tijd uit,en is de service slechter.Alleen nieuw personeel verleent vaak service.Moet erbij zeggen dat niet alle medewerkers (oude)geen service meer verlenen.Ik heb nog meegemaakt dat er tijdens de lichting(legen van de geldbakken) 80000 euro aan muntgeld geteld werd met de Cummins Jetsort,ik heb het apparaat zelf ook vaak gebruikt.Dat is nu niet eens de helft meer.Gastvrij zijn kost niets,gasten komen weer terug enz.Ook heb ik meegemaakt dat een Turkse gast een paar keer flink won op de Megastar,pakte 3 units,en ik mocht hem vertellen dat dat van de manager niet meer mocht(terwijl manager zelf aanwezig was).Fairplay Hwijk...Vroeger elke maandag luxe broodjes,vaak snacks bakken en hele schalen met kaas en worst en snoep...Alles is daar weg..En dat terwijl ze met mysteryguesten werken om de service te peilen..man man.Stank voor dank dat de betere medewerker lijdzaam toe kan zien hoe het stuk loopt.Helaas zijn er altijd leidinggevenden die zeggen een team te moeten vormen maar waarbij de leidinggevende echt niet geeft om het succes van de onderneming,er is vanuit het hoofdkantoor te Kerkrade weinig controle op service.En geloof me,heb er 13 jaar gelopen en zelfs de Barcrest Random player ontworpen.Ik kreeg helaas een conflict met de locatiemanager over het beleid (en nog 2 met mij).Ik genoot van de speluitleg in Duits,Engels en Frans,het gastcontact,en die hele wereld.Gastvrijheid is nog wel te vinden bij Fairplay Maarssen,heb ik vroeger ook gewerkt,alsmede Fairplay Utrecht.

Geplaatst
Op 30-8-2018 om 04:08 zei piet:

Herkenbaar.

Ik heb daar (tot 4 jaar geleden),13 jaar gewerkt.Fairplay heeft de avond en nachttoeslagen laten vervallen.Wij hadden daar vroeger een gezellig team totdat 4 jaar geleden er medewerkers uit een ander filiaal bij ons kwamen werken;medewerkers uit een filiaal waar het publiek harder was en de medewerkers onderling onpersoonlijk waren.De gasten die jaren bij ons kwamen irriteerden zich aan hun gedrag,en klaagden steen en been.3 vaste medewerkers van FP Harderwijk konden dat niet meer aan,grote spelers liepen naar de Krijco.De omzet in Hwijk daalde vervolgens drastisch.

Ik kon met lede ogen aanzien hoe vaste grote spelers met een gemoedelijk karakter niet begrepen en bediend worden.Mijn naam is persoon x en heb gezien hoe Fairplay Harderwijk door mismanagement kapot dreigt te gaan.De locatiemanager die verantwoordelijk is voor Fairplay Harderwijk(Ik zal geen naam noemen want dat mag hier niet dacht ik),had 4 jaar geleden ook de verantwoording over Fairplay Lelystad.Het ziekteverzuim was enorm daar en later is deze locatiemanager van dit filiaal gegooid,en heeft zijn opvolger zijn hele administratie op laten halen en laten vernietigen door een gespecialiseerd bedrijf.De beste man was alleen met papier bezig ipv de mensen.Het is helaas stank voor dank.Dit alles was begin 2014.

Deze manager snapt niet hoe je omzet maakt.Als ik vroeger een gast buiten aan zag komen en ik wist wat hij dronk dan had ik het drankje voor hem klaar,vonden ze prachtig.Pakje sigaretten voor de spelende gast halen of een warme snack op elk moment?Geen probleem voor mij.Ook wisselgeld brengen was geen probleem.En veel praten over de branche,uitgebreide speluitleg geven etc.Het is een prachtwereld,helaas kijken de cazinobazen helaas niet verder dan alleen leuke koppies en veel bloot tegenwoordig.

Ik heb daar toen van oudere gasten al veel klachten over gehad (over de startkaartjes),en ook mannelijke partners van vrouwelijke medewerksters willen niet dat hun vrouwen op die kaartjes komen in de meeste gevallen.Het service element is in Harderwijk helemaal weg.Een superluxe nieuwe Boulevard en een bijna leeg Fairplay,dat was 4 jaar geleden wel anders.De locatiemanager kan als verdediging aangeven dat de parkeerplaatsen voor het casino verdwenen zijn,echter is dit onzin (Dolfinarium had onlangs drukste week ooit).

De FP organisatie heeft de arbeidsvoorwaarden ernstig versoberd omdat het economisch minder ging,echter zijn er wel 3 nieuwe geopend (Dordrecht,kosten 59 miljoen)en later Rotterdam en Halfweg sugar City.Laatste 2 bij elkaar meer dan 100 mln.Ik kende de hogere managers goed.Mede door de versoberde arbeidsvoorwaarden kijken veel medewerkers de kat uit de boom,zitten hun tijd uit,en is de service slechter.Alleen nieuw personeel verleent vaak service.Moet erbij zeggen dat niet alle medewerkers (oude)geen service meer verlenen.Ik heb nog meegemaakt dat er tijdens de lichting(legen van de geldbakken) 80000 euro aan muntgeld geteld werd met de Cummins Jetsort,ik heb het apparaat zelf ook vaak gebruikt.Dat is nu niet eens de helft meer.

Gastvrij zijn kost niets,gasten komen weer terug enz.Ook heb ik meegemaakt dat een Turkse gast een paar keer flink won op de Megastar,pakte 3 units,en ik mocht hem vertellen dat dat van de manager niet meer mocht(terwijl manager zelf aanwezig was).Fairplay Hwijk...Vroeger elke maandag luxe broodjes,vaak snacks bakken en hele schalen met kaas en worst en snoep...Alles is daar weg..En dat terwijl ze met mysteryguesten werken om de service te peilen..man man.Stank voor dank dat de betere medewerker lijdzaam toe kan zien hoe het stuk loopt.

Helaas zijn er altijd leidinggevenden die zeggen een team te moeten vormen maar waarbij de leidinggevende echt niet geeft om het succes van de onderneming,er is vanuit het hoofdkantoor te Kerkrade weinig controle op service.En geloof me,heb er 13 jaar gelopen en zelfs de Barcrest Random player ontworpen.Ik kreeg helaas een conflict met de locatiemanager over het beleid (en nog 2 met mij).Ik genoot van de speluitleg in Duits,Engels en Frans,het gastcontact,en die hele wereld.Gastvrijheid is nog wel te vinden bij Fairplay Maarssen,heb ik vroeger ook gewerkt,alsmede Fairplay Utrecht.

Erg interessant dit . Om de leesbaarheid te vergroten heb ik je tekst een beetje anders ingedeeld . Hoop dat je het niet erg vind @piet

  • Like 2
  • Thanks 1
Geplaatst
Op 30-8-2018 om 11:55 zei eurobsgame:

Gaaf dit . Het kan nog steeds dus . Ik krijg ook weer zin om te gaan spelen ! 

@Piet hoe heb je deze winst voor elkaar gekregen ? Hoe speelde je deze avond ?  Heb je enige invloed van @babboe zijn ideeën gebruikt ? 

Eurobsgame,Deze foto van de Megastar maakte ik een aantal jaren geleden als medewerker.Worden zulke bedragen tegenwoordig niet of weinig meer gewonnen begrijp ik?Ik hoor steeds vaker dat er bijna niet meer gewonnen wordt.

Geplaatst

De winst op deze Megastar was van een Turkse gast die zeer vaak won.Je ziet ook nog op het scherm staan"System error",een veel voorkomende storing op de Megastar.Deze gast spaarde eerst 500 credits op de clubmeter (Telkens 10 op rood en 10 op zwart),af en toe de zero😆,maar ach😆.Daarna begon hij 5 credits veel cheval te zetten,ging zeer langzaam,toen 6 cheval en langzaam opbouwend.Hij was vaak 7 uur bezig.Ik kan je zeggen dat hij vaker won dan verloor.Gaf vaak een beste fooi van honderd euro of meer.Meneer pakte vaak 4 units.Op een gegeven moment zei onze locatiemanager dat we hem in de gaten moesten houden omdat hij vond dat het een systeemspeler was.Ik zei toen...Maar dat is het karakter van roulette toch?.Ik kon tegen een muur lullen maar hij mocht niet meer op 3 units spelen.(Terwijl hij vaak met gewonnen geld weer op de Multiplayer speelde),en daar ook weleens flink op verloor).Door de locatiemanager zijn we deze gast toen kwijtgeraakt aan Krijco.(en nog meer).Harderwijk zat vroeger bij de top 5 omzet van Fairplay,Ik denk nu bijna onderaan.Wij hadden een topteam 5 jaar geleden(vaste groep die er jaren werkte,dan bouw je een relatie op met de speler en ken je diens achtergrond,ook makkelijk bij preventiegesprekken).Nu staan er elke keer anderen,slechte zaak.De gemoedelijke sfeer van 5 jaar geleden werd door overplaatsingen verwoest.Een Amsterdammer met een grote muil,2 vrouwen die vanuit het filiaal in Lelystad naar Hwijk kwamen en gasten een half uur op hun koffie lieten wachten etc.Ik kreeg kritiek op de locatiemanager en moest daarom na 13 weg..Hij vond mij te lastig worden.Geloof het of niet,maar de locatiemanager zei tegen mij...Ik moet een doel bereiken met een team.Ik zei toen...Nou,Het is maar wat je doel is,maar dit gaat niet goed.Als je als goedwillende medewerker dan weg moet na zoveel jaar is het een drama..Ik had bijna nooit kastekort,kende alles van de KEMA en Dekra,de VAN,de ATEI,en had alle cursussen,de WOK en volgde Novomatic en haar concurrenten.Ik legde de gasten in de watten samen met nog 2 oud collega,s die in conflict kwamen met de locatiemanager(Locatiemanager die er nu de scepter zwaait).Alle 3 werken wij er niet meer.Ik kan je zeggen dat het heel erg is als je passie hebt voor de gast en de branche,en door een foute locatiemanager diezelfde gasten kwijtraakt aan de concurrent.Ik zei toen tegen de regiomanager dat ik mijn overplaatsing vanwege opbouwende kritiek erg ver vond gaan.Hij antwoordde.. Daar ga ik nu even niet op in.Tja,dan ben je uitgesproken.

 

Geplaatst
Op 30-8-2018 om 04:08 zei piet:

Herkenbaar.Ik heb daar (tot 4 jaar geleden),13 jaar gewerkt.Fairplay heeft de avond en nachttoeslagen laten vervallen.Wij hadden daar vroeger een gezellig team totdat 4 jaar geleden er medewerkers uit een ander filiaal bij ons kwamen werken;medewerkers uit een filiaal waar het publiek harder was en de medewerkers onderling onpersoonlijk waren.De gasten die jaren bij ons kwamen irriteerden zich aan hun gedrag,en klaagden steen en been.3 vaste medewerkers van FP Harderwijk konden dat niet meer aan,grote spelers liepen naar de Krijco.De omzet in Hwijk daalde vervolgens drastisch.Ik kon met lede ogen aanzien hoe vaste grote spelers met een gemoedelijk karakter niet begrepen en bediend worden.Mijn naam is Michiel Michelsen en heb gezien hoe Fairplay Harderwijk door mismanagement kapot dreigt te gaan.De locatiemanager die verantwoordelijk is voor Fairplay Harderwijk(Ik zal geen naam noemen want dat mag hier niet dacht ik),had 4 jaar geleden ook de verantwoording over Fairplay Lelystad.Het ziekteverzuim was enorm daar en later is deze locatiemanager van dit filiaal gegooid,en heeft zijn opvolger zijn hele administratie op laten halen en laten vernietigen door een gespecialiseerd bedrijf.De beste man was alleen met papier bezig ipv de mensen.Het is helaas stank voor dank.Dit alles was begin 2014.Deze manager snapt niet hoe je omzet maakt.Als ik vroeger een gast buiten aan zag komen en ik wist wat hij dronk dan had ik het drankje voor hem klaar,vonden ze prachtig.Pakje sigaretten voor de spelende gast halen of een warme snack op elk moment?Geen probleem voor mij.Ook wisselgeld brengen was geen probleem.En veel praten over de branche,uitgebreide speluitleg geven etc.Het is een prachtwereld,helaas kijken de cazinobazen helaas niet verder dan alleen leuke koppies en veel bloot tegenwoordig.Ik heb daar toen van oudere gasten al veel klachten over gehad (over de startkaartjes),en ook mannelijke partners van vrouwelijke medewerksters willen niet dat hun vrouwen op die kaartjes komen in de meeste gevallen.Het service element is in Harderwijk helemaal weg.Een superluxe nieuwe Boulevard en een bijna leeg Fairplay,dat was 4 jaar geleden wel anders.De locatiemanager kan als verdediging aangeven dat de parkeerplaatsen voor het casino verdwenen zijn,echter is dit onzin (Dolfinarium had onlangs drukste week ooit).De FP organisatie heeft de arbeidsvoorwaarden ernstig versoberd omdat het economisch minder ging,echter zijn er wel 3 nieuwe geopend (Dordrecht,kosten 59 miljoen)en later Rotterdam en Halfweg sugar City.Laatste 2 bij elkaar meer dan 100 mln.Ik kende de hogere managers goed.Mede door de versoberde arbeidsvoorwaarden kijken veel medewerkers de kat uit de boom,zitten hun tijd uit,en is de service slechter.Alleen nieuw personeel verleent vaak service.Moet erbij zeggen dat niet alle medewerkers (oude)geen service meer verlenen.Ik heb nog meegemaakt dat er tijdens de lichting(legen van de geldbakken) 80000 euro aan muntgeld geteld werd met de Cummins Jetsort,ik heb het apparaat zelf ook vaak gebruikt.Dat is nu niet eens de helft meer.Gastvrij zijn kost niets,gasten komen weer terug enz.Ook heb ik meegemaakt dat een Turkse gast een paar keer flink won op de Megastar,pakte 3 units,en ik mocht hem vertellen dat dat van de manager niet meer mocht(terwijl manager zelf aanwezig was).Fairplay Hwijk...Vroeger elke maandag luxe broodjes,vaak snacks bakken en hele schalen met kaas en worst en snoep...Alles is daar weg..En dat terwijl ze met mysteryguesten werken om de service te peilen..man man.Stank voor dank dat de betere medewerker lijdzaam toe kan zien hoe het stuk loopt.Helaas zijn er altijd leidinggevenden die zeggen een team te moeten vormen maar waarbij de leidinggevende echt niet geeft om het succes van de onderneming,er is vanuit het hoofdkantoor te Kerkrade weinig controle op service.En geloof me,heb er 13 jaar gelopen en zelfs de Barcrest Random player ontworpen.Ik kreeg helaas een conflict met de locatiemanager over het beleid (en nog 2 met mij).Ik genoot van de speluitleg in Duits,Engels en Frans,het gastcontact,en die hele wereld.Gastvrijheid is nog wel te vinden bij Fairplay Maarssen,heb ik vroeger ook gewerkt,alsmede Fairplay Utrecht.

Een moneymaker als een casino naar God helpen...Had ik toen The Great One en The Gallant maar als collega gehad.Kennis maakt een casino groot icm gastvrijheid.

  • Like 2
  • Thanks 1
Geplaatst

Maar @piet, ze zijn toch niet achterlijk bij Fair Play. Het zal op een of andere manier toch wel werken/uitkunnen? Ik vind 't maar een rare organisatie. Laatst maar weer eens hier in Groningen bij de Euroborg bij ze geweest. Normaliter val ik meestal in een sollicitatieronde. Een oudere man in pak ontvangt dan allemaal sollicitanten, meestal jongelui. Enfin, op 1 of 2 bekende gezichten na, was er weer allemaal nieuw personeel. Niemand, ook ik niet, kon iets winnen op de 4 automatische roulettes die ze hebben. Tegen etenstijd ging bijna iedereen naar huis. Ik vroeg om een tosti en kreeg die ook. Bij Jack's proberen ze mensen vast te houden met warm eten, bij Fair Play hebben ze die neiging niet. Heel apart, scheelt toch een hoop omzet. Enfin, over een jaartje maar weer eens kijken of ik daar iets kan winnen....

  • Like 1
  • Thanks 1
Geplaatst
Op 1-9-2018 om 10:42 zei Solidagio:

Maar @piet, ze zijn toch niet achterlijk bij Fair Play. Het zal op een of andere manier toch wel werken/uitkunnen? Ik vind 't maar een rare organisatie. Laatst maar weer eens hier in Groningen bij de Euroborg bij ze geweest. Normaliter val ik meestal in een sollicitatieronde. Een oudere man in pak ontvangt dan allemaal sollicitanten, meestal jongelui. Enfin, op 1 of 2 bekende gezichten na, was er weer allemaal nieuw personeel. Niemand, ook ik niet, kon iets winnen op de 4 automatische roulettes die ze hebben. Tegen etenstijd ging bijna iedereen naar huis. Ik vroeg om een tosti en kreeg die ook. Bij Jack's proberen ze mensen vast te houden met warm eten, bij Fair Play hebben ze die neiging niet. Heel apart, scheelt toch een hoop omzet. Enfin, over een jaartje maar weer eens kijken of ik daar iets kan winnen....

Bij de Euroborg is het ook een zooitje.Niet zo heel lang geleden liep daar een uitstekende locatiemanager, persoon x.Die had een perfect team daar maar is ook opgestapt.Hij had een goede stijl van leidinggeven maar moest zich conformeren aan de stijl van het hoofdkantoor in Kerkrade.Had hij geen zin meer in.FP Harderwijk draaide als een tierelier 5 jaar geleden.Heel lang geleden was die hal van Beko amusement,en werd later overgenomen door Fairplay.Het hoofdkantoor zit in Kerkrade en die afstand zorgde voor een zekere onafhankelijkheid.We hadden toen met persoon y een goede directeur,vanaf 2013 toen het economisch slecht ging moest alles anders en ging Fairplay hele rare dingen doen met medewerkers die een lang dienstverband hadden,ook zon beetje alle monteurs met een lang dienstverband werden het bedrijf uitgepest,Een chef van de monteurs kreeg na jaren te horen dat zijn baan niet meer nodig was,ook zou hij zijn werk niet meer zo goed doen(hij moest storingen verhelpen met 3 man met wat hij voorheen met 10 man deed,alle monteurs waren bijna weg).Ik weet niet wat daar loos is.Wat ik wel weet is dat 1 van de eigenaren van de oude Beko Amusementhal tegen een kennis van mij zei dat hij spijt had als haren op zijn hoofd dat hij de hal toen aan Fairplay heeft verkocht.Tegenwoordig een hoop poeha met al die rollen in de casino,s..respectmanager,hostess enz.Sommige hallen draaien superslecht omdat het management en de directie niet stimuleren icm met versoberde arbeidsvoorwaarden.Het resultaat is dat medewerkers dan de kat uit de boom kijken,gemakzuchtig worden in de service naar de gasten toe en zelfs onvriendelijk worden.Er kwamen wat oudere ondernemers vaak met grote bedragen spelen,fijne mensen die er jaren kwamen.Als ze nog niet binnenwaren had ik hun drankje al klaar,vonden ze prachtig.Ook keken ze even een kwartiertje rond om vervolgens hun keuze te maken op welke automaat ze gingen spelen,al met al een gemoedelijke sfeer.Toen ons vaste team dat jarenlang met elkaar werkte ondermijnd werd door minder sympathieke medewerkers ivm interne overplaatsingen ging het bergafwaarts.Die medewerkers begonnen tegen genoemde ondernemers te bekken dat ze alleen maar rondkeken en niet speelden als ze ook maar net 5 minuten binnenwaren.Je kunt je de irritatie van die grote spelers wel voorstellen.De omzet donderde naar beneden en zelfs toen de jackpot op 900 euro stond waren er nog maar een paar spelers op het laatst,waar voorheen de toko bomvol zat bij zo,n jackpotstand en er actief het nul 1 spel werd gespeeld.Die gasten kwamen bij mij en de andere oudere vaste collega,s klagen maar de locatiemanager die er nu nog zit had(en heeft nog steeds)moeite met het aanspreken van medewerkers,vooral van het vrouwelijk geslacht.Gewoon mismanagement.In 2010 heb ik meegemaakt dat een vrouwelijke collega constant te laat op het werk kwam.Bij de openingsprocedure mag het rolluik van het casino maar beperkt geopend worden tot de openingstijd.doordat ik altijd op tijd was en zij te laat ging ik op tijd naar binnen en moest ik noodgedwongen dat rolluik vaker openen.Ik kreeg een werkbespreking aan mijn broek omdat ik verantwoordelijk medewerker was,de dame die te laat kwam kwam met alles weg(leuk koppie en de locatiemanager vond haar leuk,dan weet je het wel).Het grote probleem bij Fairplay is als een medewerker meer kan of weet dan zijn leidinggevende hij of zij meestal persona non grata is,en zulke medewerkers lopen er nog wel.Bij het minste of geringste lig je eruit.Een hogere piet van de beveiliging die ik persoonlijk goed kende komt in de nacht na sluitingstijd casino,s binnen,legt op sommige plekken muntgeld neer om vervolgens vanuit zijn kantoor te Fairplay Lelystad of vanuit het hoofdkantoor te Kerkrade op de camerabeelden te kijken of medewerkers het niet in de zak steken...ongelooflijk maar waar.Is gewoon uitlokking.Dit is te Harderwijk en Emmeloord al gebeurd.Door het grote wantrouwen tussen de afdelingen intern is een kille sfeer ontstaan waardoor de spelende gast de dupe wordt,niet in alle filialen maar wel in veel.Het is een bizarre firma geworden,ook sleept er nog een zaak over pensioenpremie,we hadden altijd een premievrij pensioen en plots moesten we zelf 30 pct daarvan betalen.Rechtbank heeft geoordeeld dat dat onwettelijk was en eist terugbetaling,de directie weigert.Als een werkgever goed is voor het personeel profiteert de gast dubbel.

Geplaatst
Op 1-9-2018 om 10:42 zei Solidagio:

Maar @piet, ze zijn toch niet achterlijk bij Fair Play. Het zal op een of andere manier toch wel werken/uitkunnen? Ik vind 't maar een rare organisatie. Laatst maar weer eens hier in Groningen bij de Euroborg bij ze geweest. Normaliter val ik meestal in een sollicitatieronde. Een oudere man in pak ontvangt dan allemaal sollicitanten, meestal jongelui. Enfin, op 1 of 2 bekende gezichten na, was er weer allemaal nieuw personeel. Niemand, ook ik niet, kon iets winnen op de 4 automatische roulettes die ze hebben. Tegen etenstijd ging bijna iedereen naar huis. Ik vroeg om een tosti en kreeg die ook. Bij Jack's proberen ze mensen vast te houden met warm eten, bij Fair Play hebben ze die neiging niet. Heel apart, scheelt toch een hoop omzet. Enfin, over een jaartje maar weer eens kijken of ik daar iets kan winnen....

 

Op 2-9-2018 om 10:51 zei piet:

Bij de Euroborg is het ook een zooitje.Niet zo heel lang geleden liep daar een uitstekende locatiemanager, persoon x.Die had een perfect team daar maar is ook opgestapt.Hij had een goede stijl van leidinggeven maar moest zich conformeren aan de stijl van het hoofdkantoor in Kerkrade.Had hij geen zin meer in.FP Harderwijk draaide als een tierelier 5 jaar geleden.Heel lang geleden was die hal van Beko amusement,en werd later overgenomen door Fairplay.Het hoofdkantoor zit in Kerkrade en die afstand zorgde voor een zekere onafhankelijkheid.We hadden toen met persoon y een goede directeur,vanaf 2013 toen het economisch slecht ging moest alles anders en ging Fairplay hele rare dingen doen met medewerkers die een lang dienstverband hadden,ook zon beetje alle monteurs met een lang dienstverband werden het bedrijf uitgepest,Een chef van de monteurs kreeg na jaren te horen dat zijn baan niet meer nodig was,ook zou hij zijn werk niet meer zo goed doen(hij moest storingen verhelpen met 3 man met wat hij voorheen met 10 man deed,alle monteurs waren bijna weg).Ik weet niet wat daar loos is.Wat ik wel weet is dat 1 van de eigenaren van de oude Beko Amusementhal tegen een kennis van mij zei dat hij spijt had als haren op zijn hoofd dat hij de hal toen aan Fairplay heeft verkocht.Tegenwoordig een hoop poeha met al die rollen in de casino,s..respectmanager,hostess enz.Sommige hallen draaien superslecht omdat het management en de directie niet stimuleren icm met versoberde arbeidsvoorwaarden.Het resultaat is dat medewerkers dan de kat uit de boom kijken,gemakzuchtig worden in de service naar de gasten toe en zelfs onvriendelijk worden.Er kwamen wat oudere ondernemers vaak met grote bedragen spelen,fijne mensen die er jaren kwamen.Als ze nog niet binnenwaren had ik hun drankje al klaar,vonden ze prachtig.Ook keken ze even een kwartiertje rond om vervolgens hun keuze te maken op welke automaat ze gingen spelen,al met al een gemoedelijke sfeer.Toen ons vaste team dat jarenlang met elkaar werkte ondermijnd werd door minder sympathieke medewerkers ivm interne overplaatsingen ging het bergafwaarts.Die medewerkers begonnen tegen genoemde ondernemers te bekken dat ze alleen maar rondkeken en niet speelden als ze ook maar net 5 minuten binnenwaren.Je kunt je de irritatie van die grote spelers wel voorstellen.De omzet donderde naar beneden en zelfs toen de jackpot op 900 euro stond waren er nog maar een paar spelers op het laatst,waar voorheen de toko bomvol zat bij zo,n jackpotstand en er actief het nul 1 spel werd gespeeld.Die gasten kwamen bij mij en de andere oudere vaste collega,s klagen maar de locatiemanager die er nu nog zit had(en heeft nog steeds)moeite met het aanspreken van medewerkers,vooral van het vrouwelijk geslacht.Gewoon mismanagement.In 2010 heb ik meegemaakt dat een vrouwelijke collega constant te laat op het werk kwam.Bij de openingsprocedure mag het rolluik van het casino maar beperkt geopend worden tot de openingstijd.doordat ik altijd op tijd was en zij te laat ging ik op tijd naar binnen en moest ik noodgedwongen dat rolluik vaker openen.Ik kreeg een werkbespreking aan mijn broek omdat ik verantwoordelijk medewerker was,de dame die te laat kwam kwam met alles weg(leuk koppie en de locatiemanager vond haar leuk,dan weet je het wel).Het grote probleem bij Fairplay is als een medewerker meer kan of weet dan zijn leidinggevende hij of zij meestal persona non grata is,en zulke medewerkers lopen er nog wel.Bij het minste of geringste lig je eruit.Een hogere piet van de beveiliging die ik persoonlijk goed kende komt in de nacht na sluitingstijd casino,s binnen,legt op sommige plekken muntgeld neer om vervolgens vanuit zijn kantoor te Fairplay Lelystad of vanuit het hoofdkantoor te Kerkrade op de camerabeelden te kijken of medewerkers het niet in de zak steken...ongelooflijk maar waar.Is gewoon uitlokking.Dit is te Harderwijk en Emmeloord al gebeurd.Door het grote wantrouwen tussen de afdelingen intern is een kille sfeer ontstaan waardoor de spelende gast de dupe wordt,niet in alle filialen maar wel in veel.Het is een bizarre firma geworden,ook sleept er nog een zaak over pensioenpremie,we hadden altijd een premievrij pensioen en plots moesten we zelf 30 pct daarvan betalen.Rechtbank heeft geoordeeld dat dat onwettelijk was en eist terugbetaling,de directie weigert.Als een werkgever goed is voor het personeel profiteert de gast dubbel.

 

Op 1-9-2018 om 10:42 zei Solidagio:

Maar @piet, ze zijn toch niet achterlijk bij Fair Play. Het zal op een of andere manier toch wel werken/uitkunnen? Ik vind 't maar een rare organisatie. Laatst maar weer eens hier in Groningen bij de Euroborg bij ze geweest. Normaliter val ik meestal in een sollicitatieronde. Een oudere man in pak ontvangt dan allemaal sollicitanten, meestal jongelui. Enfin, op 1 of 2 bekende gezichten na, was er weer allemaal nieuw personeel. Niemand, ook ik niet, kon iets winnen op de 4 automatische roulettes die ze hebben. Tegen etenstijd ging bijna iedereen naar huis. Ik vroeg om een tosti en kreeg die ook. Bij Jack's proberen ze mensen vast te houden met warm eten, bij Fair Play hebben ze die neiging niet. Heel apart, scheelt toch een hoop omzet. Enfin, over een jaartje maar weer eens kijken of ik daar iets kan winnen....

Ik maakte zelfs warme broodjes buiten de vaste tijden om,ofwel als een gast erom vroeg maakte ik alles wat kon.Sommige collega,s vonden dat niet prettig,die zeiden dan,,,Omdat jij dat doet moeten wij het nu ook doen anders klagen de gasten.Ik zei dan simpelweg dat die gasten ons loon betalen,waarop zij vervolgens weer zeiden...als ze willen gokken gokken ze toch wel.Ik zei dat het zo niet werkte in Harderwijk,en als het aan mij lag mensen met zo,n instelling naar de gast toe op de verkeerde werkplek zitten en maar wat anders moeten zoeken.Bij JVH zit dit beter

Geplaatst
1 minuut geleden zei piet:

 

 

Ik maakte zelfs warme broodjes buiten de vaste tijden om,ofwel als een gast erom vroeg maakte ik alles wat kon.Sommige collega,s vonden dat niet prettig,die zeiden dan,,,Omdat jij dat doet moeten wij het nu ook doen anders klagen de gasten.Ik zei dan simpelweg dat die gasten ons loon betalen,waarop zij vervolgens weer zeiden...als ze willen gokken gokken ze toch wel.Ik zei dat het zo niet werkte in Harderwijk,en als het aan mij lag mensen met zo,n instelling naar de gast toe op de verkeerde werkplek zitten en maar wat anders moeten zoeken.Bij JVH zit dit beter

Ze geven ook geen vaste contracten meer.Ook dit is vermoeiend voor de vaste medewerkers die al met een onderbezetting werken.Meeste jonge mensen zijn binnen 1 jaar zelf al vertrokken.En om een casinomedewerker goed in te werken heb je zeker anderhalf jaar nodig,het vraagt veel capaciteiten en een dikke huid.Als de gast onvriendelijk is gewoon vriendelijk blijven ook al heeft hij veel verloren.Dikwijls maakte ik mee dat aan de kassa iemand met groot chagrijn binnenkwam;Ik bleef dan gewoon vriendelijk omdat je immers niet weet wat er speelt in een mens.In de meeste gevallen bieden ze even later zelfs excuus aan als jezelf rustig bent gebleven,dit getuigt van begrip.Zelf ging ik vaak een paar uur later naar zon gast toe(vooral als ik hem langer kende) en of ik hem met iets anders van dienst kon zijn wat binnen mijn macht lag.

Geplaatst
40 minuten geleden zei piet:

Bij JVH zit dit beter

Was het maar waar. Ik ken er een paar die er werken, of gewerkt hebben, maar schijn bedriegt. Ook dansen naar de regeltjes van het huis, en een protocol waar je misselijk van wordt wanneer je niet naar hun poppetjes danst.

Geplaatst
33 minuten geleden zei babboe:

Was het maar waar. Ik ken er een paar die er werken, of gewerkt hebben, maar schijn bedriegt. Ook dansen naar de regeltjes van het huis, en een protocol waar je misselijk van wordt wanneer je niet naar hun poppetjes danst.

Meen je dat Babboe?Welke filialen?Een oud collega van mij werkt bij JVH in Oostzaan,ze was eerst zaalcheffin bij Fairplay,maar in 2012 zijn alle zaalchefs bij Fairplay eruitgegooid door een reorganisatie.En wat regeltjes betreft zijn er inderdaad casinomedewerkers die alles zwartwit nemen en geen grijs gebied kennen helaas

Geplaatst

Er zijn een paar filiaalmanagers die een beleid voeren t.ov. het personeel wat eerder op een schrikbewind, dan op een acceptabele arbeidsovereenkomst lijkt. Klanten worden gemonitord, waar de AVG wet van zal schrikken, en achter de coulissen wordt beslist welke werknemer er uitgewerkt gaat worden, en wie kan blijven. Treurig: maar het zij zo.

Geplaatst
Op 2-9-2018 om 12:59 zei babboe:

Er zijn een paar filiaalmanagers die een beleid voeren t.ov. het personeel wat eerder op een schrikbewind, dan op een acceptabele arbeidsovereenkomst lijkt. Klanten worden gemonitord, waar de AVG wet van zal schrikken, en achter de coulissen wordt beslist welke werknemer er uitgewerkt gaat worden, en wie kan blijven. Treurig: maar het zij zo.

Herkenbaar.Toen ik witte lijsten in moest vullen als medewerker(vrijwillig toegangsverbod)moest plots ook het BSN ingevuld worden wat helemaal niet mag.Ik begon toen ook vragen te stellen aan het hogere kader en vonden ze mij lastig worden.Tevens heeft het filiaal in Harderwijk geen nooduitgang terwijl dat wel vereist is voor de horeca in de stad.Bij ontruimingsoefeningen stelde ik en nog een collega vragen over hoe de brandweer dat ooit goed heeft kunnen keuren,ook toen vonden ze ons lastig.Het ergste wat ik meegemaakt heb was bij de introductie van de Red and green Peppers;er waren een paar gasten dagen aan het spelen,en waren 18000 euro kwijt en de kast kwam niet hoger dan 3000 credits.Gasten gingen klacht indienen bij Verispect,toen het management dat hoorde werden vlak voor openingstijd de dag erna alle eeproms vervangen door monteurs,en moesten wij zwijgen als het graf.2dagen later speelde een gast op inzet 200,kreeg vervolgens 4 lijnen mystery 8000 ofwel 32000 credits,en 2 minuten later een volle bak mystery 5 keer 8000.Dit was de enigste keer dat ik ruim 70000 credits op 1 unit zag.Ik heb toen zelfs de wisselaar leeg moeten halen voor papiergeld.Zulke prijzen kun je nu vergeten,bijna onmogelijk door de lange getallenreeks,hetzelfde als hoge prijzen dubbel op de Multiplayer,een leidinggevend monteur heeft mij ooit precies uitgelegd dat hoe langer een automaat staat des te kleiner de kans op grote prijzen kort achterelkaar is.Daarom zie je Multiplayers nu vaak ""blijven hangen"".met het aantal creditS.Daarom lopen Chinezen altijd hallen plat als een nieuwe hal geopend wordt,maar sla Barcrest dan liever over.Dat schrikbewind komt me bekend voor,bij Fairplay trad in 2013 de hele Ondernemingsraad af,de directie zei toen...We gaan het zo doen en iedereen die niet meewil of meewerkt moet eruit.Ik kende enkele OR leden en die zeiden tegen mij dat ze kippenvel kregen over hetgeen zich afspeelde.Een jaar eerder werd er een medewerkertevredenheidonderzoek gehouden,enkele maanden later moesten wij naar de presentatie van de uitkomst in het casino te Lelystad.Daar zat een dikke manager,onderuitgezakt op zijn stoel en zijn assistent ging via een flipover het 1 en ander toelichten.Met die uitkomst is nooit wat gedaan,en geen enkele medewerker durfde vragen te stellen;het was bijna surrealistisch,de gezichten en de doodse stilte.Het is wanbeleid ten top,in 2013 was de winst over heel Fairplay maar 4 ton,waarbij ik me afgevraagd heb of dat wel klopte of dat het een belastingtechnische schijnbeweging was,aangezien de directeur uit het bankwezen komt (SNS bank).Die 4 ton draaide Harderwijk vroeger alleen al in 2 maanden.Op een gegeven moment tekende de directeur persoonlijk bonnen af vanaf 100 euro waar voorheen een lagere manager dat deed.In Harderwijk ging het in Augustus 2013 helemaal fout,enkele gasten hadden voor 45000 euro gefraudeerd op kasten,de betrokken medewerkster kon er niets aan doen,die bevond zich in de keuken.Ze is enorm hard aangepakt toen,ze mocht geen verantwoordelijke van dienst meer zijn(scheelt 300 netto per maand).Ze meldde zich ziek,team raakte overspannen door fte tekort enz.De locatiemanager in Harderwijk trok de kar niet meer aangezien die ook de verantwoording had over het filiaal in Lelystad met als gevolg ook daar een hoog ziekteverzuim.Op een gegeven moment was het zo erg dat een medewerker uit Lelystad hoge koorts had en zich ziek meldde,een medewerker die er jaren werkte en nooit ziek was.Die locatiemanager is toen naar zijn huis gereden en wilde de medewerker ophalen,hij kreeg de mededeling..Ik accepteer je ziekmelding niet.Pure intimidatie.Zelf zat ik toen ook ziek thuis samen met 2 andere collega,s die er jaren werkten.Ben 2 keer bij de bedrijfsarts geweest toen (Human Connexion Lelystad),en die zei...Het is wel raak bij jullie.Ik moest te snel weer aan het werk,een andere collega waar ik 18 jaar mee werkte (die dat fraudeverwijt kreeg)kwam ook niet meer terug,en plots stonden in Harderwijk allemaal nieuwe..toen ging het snel bergafwaarts.Mijn collega waar ik 18 jaar mee werkte had last van haar rug en de locatiemanager eiste plots op een ochtend dat ze de (toen nog)volle geldbakken van de Megastar moest tillen bij de lichting,terwijl hij wist van haar gezondheid.Die locatiemanager ging achter de telmachine zitten en zei..kom op met die bakken.Toen ze aangaf dat ze dat niet kon en dat hij dat wel wist stond de manager met groot chagrijn op,liep naar de Megastar,pakte 2 geldbakken en zette die met een harde klap op de servicecounter.Mijn collega barstte in tranen uit en melde zich ziek,en haar man was zwaar ontstemd.Die locatiemanager stond schijnbaar onder hoge druk,maar galant was het niet.Ze was zeer gastvij en sociaal.Zo ga je niet met mensen om.Ze kreeg het verwijt dat ze te sociaal was.Mensen worden bij Fairplay tegen elkaar uitgespeeld.Anderhalf jaar geleden was er een hogere rayonmanager(eindverantwoordelijk ook voor Harderwijk destijds) die een dienstverband had van ruim 25 jaar,en zei iemand op het hoofdkantoor te Kerkrade of die man wel managementdiploma,s had(had hij niet maar was wel gevormd door jarenlange ervaring).Vervolgens werd die man ontslagen,vocht dat aan en is nu locatiemanager van FP Emmeloord dacht ik,met het salaris van een rayonmanager.Boeken kun je schrijven over wat daar gebeurd

Geplaatst

Die verhalen hoor ik ook vaak, in Arnhem, waar ik drie huizen verhuur, woont in de buurt van mijn zeg maar uitvals basis een werkneemster van Jack's. Ik ken haar door en door, en regelmatig komen we elkaar tegen. Ongelooflijk wat daar speelt, naam van de vestiging zal ik niet noemen, omdat ik haar een kei van een meid vindt, die eigenlijk een veel te braaf karakter heeft om zich met dergelijke praktijken in te moeten laten. Maar het geld heeft ze nodig, dus ga met haar flink uit de buurt nog wel eens ergens een beetje reserve's oppikken.

Het lijkt mij bij familie bedrijfjes een stuk gemoedelijker gaan, de werknemers lijken daar ook losser; meer ontspannen, en beter in hun vel, bij JVH komt het allemaal verkrampt over.

Geplaatst
Op 3-9-2018 om 01:15 zei babboe:

Die verhalen hoor ik ook vaak, in Arnhem, waar ik drie huizen verhuur, woont in de buurt van mijn zeg maar uitvals basis een werkneemster van Jack's. Ik ken haar door en door, en regelmatig komen we elkaar tegen. Ongelooflijk wat daar speelt, naam van de vestiging zal ik niet noemen, omdat ik haar een kei van een meid vindt, die eigenlijk een veel te braaf karakter heeft om zich met dergelijke praktijken in te moeten laten. Maar het geld heeft ze nodig, dus ga met haar flink uit de buurt nog wel eens ergens een beetje reserve's oppikken.

Het lijkt mij bij familie bedrijfjes een stuk gemoedelijker gaan, de werknemers lijken daar ook losser; meer ontspannen, en beter in hun vel, bij JVH komt het allemaal verkrampt over.

Babboe,ik kan je verhalen over Fairplay vertellen,en ook hoe de afdeling beveiliging te werk gaat,Het hoofd beveiliging van FP ken ik persoonlijk,ik heb in het verleden 2 keer een collega aan moeten geven in mijn functie om mijzelf en andere collega,s in te dekken wegens diefstal.Een oud collega van mij had geluk,die heeft het Cashino te Apeldoorn opgezet in 2008.De Number One van persoon x is ook mede tot stand gekomen door Fairplay.De eigenaren van FP(Janshen en Hahnrahts)hebben persoon x toen geholpen om te voorkomen dat een grote concurrent zich zou verstigen in Apeldoorn destijds.Bij Fairplay loopt ook een man die eerst beveiliger was en later opklom tot bijna hoofd beveiliging.Die man heeft bijna in zijn eentje goedwerkende monteurs eruitgewerkt die lang in dienst waren.Die monteurs wonnen hun zaak wel bij de kanton,gelukkig zijn ze elders goed terechtgekomen.Die monteurs zouden zgn gefraudeerd hebben met uren.Ik weet nog dat ik in Harderwijk achter de kassa zat en de telefoon ging...Was die beveiligingsman met de vraag...Hoe lang is die monteur al aan het werk vandaag?(beveiligingsman keek op dat moment live via de camera,s in het casino naar de monteur,een leidinggevend monteur die ik zeer goed kende en mij veel geleerd heeft,en zeer sociaal).Ik antwoordde....Dat weet ik niet,want ik ben net aan mijn dienst begonnen.S,avonds heb ik die monteur meteen opgebeld obver mijn bevindingen.FP gaat veel tever,ze hebben zelfs camera,s in kleedruimtes voor het personeel hangen omdat zich daar vaak een sleutelkluisje bevindt,mag dus niet.Ook hangen er verborgen camera,s boven de kassahuizen.Soms legt beveiliging muntgeld neer om de mensen te testen,de beelden van het nachtelijk bezoek worden dan gewist,zelf kwam ik daar achter toen er een incident was in het filiaal waar ik werkte en er opeens beelden zoek waren van 2 uur lang.Het is gewoon van de zotte.Harderwijk FP is bijna kapot,1 man op de dagdienst en de rest kan late diensten draaien.Een oud collegaatje van mij die is ruim 60 jaar,moest plots veel late diensten draaien wat ze niet aankon,zit al 6 maanden overspannen thuis nu

Geplaatst
Op 31-8-2018 om 15:52 zei piet:

De winst op deze Megastar was van een Turkse gast die zeer vaak won.Je ziet ook nog op het scherm staan"System error",een veel voorkomende storing op de Megastar.Deze gast spaarde eerst 500 credits op de clubmeter (Telkens 10 op rood en 10 op zwart),af en toe de zero😆,maar ach😆.Daarna begon hij 5 credits veel cheval te zetten,ging zeer langzaam,toen 6 cheval en langzaam opbouwend.Hij was vaak 7 uur bezig.Ik kan je zeggen dat hij vaker won dan verloor.Gaf vaak een beste fooi van honderd euro of meer.Meneer pakte vaak 4 units.Op een gegeven moment zei onze locatiemanager dat we hem in de gaten moesten houden omdat hij vond dat het een systeemspeler was.Ik zei toen...Maar dat is het karakter van roulette toch?

.Ik kon tegen een muur lullen maar hij mocht niet meer op 3 units spelen.(Terwijl hij vaak met gewonnen geld weer op de Multiplayer speelde),en daar ook weleens flink op verloor).Door de locatiemanager zijn we deze gast toen kwijtgeraakt aan Krijco.(en nog meer).Harderwijk zat vroeger bij de top 5 omzet van Fairplay,Ik denk nu bijna onderaan.

Wij hadden een topteam 5 jaar geleden(vaste groep die er jaren werkte,dan bouw je een relatie op met de speler en ken je diens achtergrond,ook makkelijk bij preventiegesprekken).Nu staan er elke keer anderen,slechte zaak.De gemoedelijke sfeer van 5 jaar geleden werd door overplaatsingen verwoest.Een Amsterdammer met een grote muil,2 vrouwen die vanuit het filiaal in Lelystad naar Hwijk kwamen en gasten een half uur op hun koffie lieten wachten etc.

Ik kreeg kritiek op de locatiemanager en moest daarom na 13 weg..Hij vond mij te lastig worden.Geloof het of niet,maar de locatiemanager zei tegen mij...Ik moet een doel bereiken met een team.Ik zei toen...Nou,Het is maar wat je doel is,maar dit gaat niet goed.Als je als goedwillende medewerker dan weg moet na zoveel jaar is het een drama..Ik had bijna nooit kastekort,kende alles van de KEMA en Dekra,de VAN,de ATEI,en had alle cursussen,de WOK en volgde Novomatic en haar concurrenten.Ik legde de gasten in de watten samen met nog 2 oud collega,s die in conflict kwamen met de locatiemanager(Locatiemanager die er nu de scepter zwaait).Alle 3 werken wij er niet meer.

Ik kan je zeggen dat het heel erg is als je passie hebt voor de gast en de branche,en door een foute locatiemanager diezelfde gasten kwijtraakt aan de concurrent.Ik zei toen tegen de regiomanager dat ik mijn overplaatsing vanwege opbouwende kritiek erg ver vond gaan.Hij antwoordde.. Daar ga ik nu even niet op in.Tja,dan ben je uitgesproken.

 

Bedankt Piet voor je bijdragen . Ik kan je vertellen , wij zijn op 2 websites hier zéér in geinteresseerd ! 

Geplaatst
Op 2-9-2018 om 10:51 zei piet:

Bij de Euroborg is het ook een zooitje.Niet zo heel lang geleden liep daar een uitstekende locatiemanager,persoon x.Die had een perfect team daar maar is ook opgestapt.Hij had een goede stijl van leidinggeven maar moest zich conformeren aan de stijl van het hoofdkantoor in Kerkrade.Had hij geen zin meer in.

FP Harderwijk draaide als een tierelier 5 jaar geleden.Heel lang geleden was die hal van Beko amusement,en werd later overgenomen door Fairplay.Het hoofdkantoor zit in Kerkrade en die afstand zorgde voor een zekere onafhankelijkheid.We hadden toen met persoon y een goede directeur,vanaf 2013 toen het economisch slecht ging moest alles anders en ging Fairplay hele rare dingen doen met medewerkers die een lang dienstverband hadden,ook zon beetje alle monteurs met een lang dienstverband werden het bedrijf uitgepest,Een chef van de monteurs kreeg na jaren te horen dat zijn baan niet meer nodig was,ook zou hij zijn werk niet meer zo goed doen(hij moest storingen verhelpen met 3 man met wat hij voorheen met 10 man deed,alle monteurs waren bijna weg).

Ik weet niet wat daar loos is.Wat ik wel weet is dat 1 van de eigenaren van de oude Beko Amusementhal tegen een kennis van mij zei dat hij spijt had als haren op zijn hoofd dat hij de hal toen aan Fairplay heeft verkocht.Tegenwoordig een hoop poeha met al die rollen in de casino,s..respectmanager,hostess enz.Sommige hallen draaien superslecht omdat het management en de directie niet stimuleren icm met versoberde arbeidsvoorwaarden.Het resultaat is dat medewerkers dan de kat uit de boom kijken,gemakzuchtig worden in de service naar de gasten toe en zelfs onvriendelijk worden.

Er kwamen wat oudere ondernemers vaak met grote bedragen spelen,fijne mensen die er jaren kwamen.Als ze nog niet binnenwaren had ik hun drankje al klaar,vonden ze prachtig.Ook keken ze even een kwartiertje rond om vervolgens hun keuze te maken op welke automaat ze gingen spelen,al met al een gemoedelijke sfeer.Toen ons vaste team dat jarenlang met elkaar werkte ondermijnd werd door minder sympathieke medewerkers ivm interne overplaatsingen ging het bergafwaarts.Die medewerkers begonnen tegen genoemde ondernemers te bekken dat ze alleen maar rondkeken en niet speelden als ze ook maar net 5 minuten binnenwaren.Je kunt je de irritatie van die grote spelers wel voorstellen.De omzet donderde naar beneden en zelfs toen de jackpot op 900 euro stond waren er nog maar een paar spelers op het laatst,waar voorheen de toko bomvol zat bij zo,n jackpotstand en er actief het nul 1 spel werd gespeeld.

Die gasten kwamen bij mij en de andere oudere vaste collega,s klagen maar de locatiemanager die er nu nog zit had(en heeft nog steeds)moeite met het aanspreken van medewerkers,vooral van het vrouwelijk geslacht.Gewoon mismanagement.In 2010 heb ik meegemaakt dat een vrouwelijke collega constant te laat op het werk kwam.Bij de openingsprocedure mag het rolluik van het casino maar beperkt geopend worden tot de openingstijd.doordat ik altijd op tijd was en zij te laat ging ik op tijd naar binnen en moest ik noodgedwongen dat rolluik vaker openen.Ik kreeg een werkbespreking aan mijn broek omdat ik verantwoordelijk medewerker was,de dame die te laat kwam kwam met alles weg(leuk koppie en de locatiemanager vond haar leuk,dan weet je het wel).

Het grote probleem bij Fairplay is als een medewerker meer kan of weet dan zijn leidinggevende hij of zij meestal persona non grata is,en zulke medewerkers lopen er nog wel.Bij het minste of geringste lig je eruit.Een hogere piet van de beveiliging die ik persoonlijk goed kende komt in de nacht na sluitingstijd casino,s binnen,legt op sommige plekken muntgeld neer om vervolgens vanuit zijn kantoor te Fairplay Lelystad of vanuit het hoofdkantoor te Kerkrade op de camerabeelden te kijken of medewerkers het niet in de zak steken...ongelooflijk maar waar.Is gewoon uitlokking.Dit is te Harderwijk en Emmeloord al gebeurd.Door het grote wantrouwen tussen de afdelingen intern is een kille sfeer ontstaan waardoor de spelende gast de dupe wordt,niet in alle filialen maar wel in veel.

Het is een bizarre firma geworden,ook sleept er nog een zaak over pensioenpremie,we hadden altijd een premievrij pensioen en plots moesten we zelf 30 pct daarvan betalen.Rechtbank heeft geoordeeld dat dat onwettelijk was en eist terugbetaling,de directie weigert.Als een werkgever goed is voor het personeel profiteert de gast dubbel.

 

Geplaatst
Op 3-9-2018 om 00:55 zei piet:

Herkenbaar.Toen ik witte lijsten in moest vullen als medewerker(vrijwillig toegangsverbod)moest plots ook het BSN ingevuld worden wat helemaal niet mag.Ik begon toen ook vragen te stellen aan het hogere kader en vonden ze mij lastig worden.Tevens heeft het filiaal in Harderwijk geen nooduitgang terwijl dat wel vereist is voor de horeca in de stad.Bij ontruimingsoefeningen stelde ik en nog een collega vragen over hoe de brandweer dat ooit goed heeft kunnen keuren,ook toen vonden ze ons lastig.

Het ergste wat ik meegemaakt heb was bij de introductie van de Red and green Peppers;er waren een paar gasten dagen aan het spelen,en waren 18000 euro kwijt en de kast kwam niet hoger dan 3000 credits.Gasten gingen klacht indienen bij Verispect,toen het management dat hoorde werden vlak voor openingstijd de dag erna alle eeproms vervangen door monteurs,en moesten wij zwijgen als het graf.2dagen later speelde een gast op inzet 200,kreeg vervolgens 4 lijnen mystery 8000 ofwel 32000 credits,en 2 minuten later een volle bak mystery 5 keer 8000.Dit was de enigste keer dat ik ruim 70000 credits op 1 unit zag.Ik heb toen zelfs de wisselaar leeg moeten halen voor papiergeld.

Zulke prijzen kun je nu vergeten,bijna onmogelijk door de lange getallenreeks,hetzelfde als hoge prijzen dubbel op de Multiplayer,een leidinggevend monteur heeft mij ooit precies uitgelegd dat hoe langer een automaat staat des te kleiner de kans op grote prijzen kort achterelkaar is.Daarom zie je Multiplayers nu vaak ""blijven hangen"".met het aantal creditS.Daarom lopen Chinezen altijd hallen plat als een nieuwe hal geopend wordt,maar sla Barcrest dan liever over.

Dat schrikbewind komt me bekend voor,bij Fairplay trad in 2013 de hele Ondernemingsraad af,de directie zei toen...We gaan het zo doen en iedereen die niet meewil of meewerkt moet eruit.Ik kende enkele OR leden en die zeiden tegen mij dat ze kippenvel kregen over hetgeen zich afspeelde.Een jaar eerder werd er een medewerkertevredenheidonderzoek gehouden,enkele maanden later moesten wij naar de presentatie van de uitkomst in het casino te Lelystad.Daar zat een dikke manager,onderuitgezakt op zijn stoel en zijn assistent ging via een flipover het 1 en ander toelichten.Met die uitkomst is nooit wat gedaan,en geen enkele medewerker durfde vragen te stellen;het was bijna surrealistisch,de gezichten en de doodse stilte.

Het is wanbeleid ten top,in 2013 was de winst over heel Fairplay maar 4 ton,waarbij ik me afgevraagd heb of dat wel klopte of dat het een belastingtechnische schijnbeweging was,aangezien de directeur uit het bankwezen komt (SNS bank).Die 4 ton draaide Harderwijk vroeger alleen al in 2 maanden.Op een gegeven moment tekende de directeur persoonlijk bonnen af vanaf 100 euro waar voorheen een lagere manager dat deed.

In Harderwijk ging het in Augustus 2013 helemaal fout,enkele gasten hadden voor 45000 euro gefraudeerd op kasten,de betrokken medewerkster kon er niets aan doen,die bevond zich in de keuken.Ze is enorm hard aangepakt toen,ze mocht geen verantwoordelijke van dienst meer zijn(scheelt 300 netto per maand).Ze meldde zich ziek,team raakte overspannen door fte tekort enz.De locatiemanager in Harderwijk trok de kar niet meer aangezien die ook de verantwoording had over het filiaal in Lelystad met als gevolg ook daar een hoog ziekteverzuim.Op een gegeven moment was het zo erg dat een medewerker uit Lelystad hoge koorts had en zich ziek meldde,een medewerker die er jaren werkte en nooit ziek was.Die locatiemanager is toen naar zijn huis gereden en wilde de medewerker ophalen,hij kreeg de mededeling..Ik accepteer je ziekmelding niet.Pure intimidatie.

Zelf zat ik toen ook ziek thuis samen met 2 andere collega,s die er jaren werkten.Ben 2 keer bij de bedrijfsarts geweest toen (Human Connexion Lelystad),en die zei...Het is wel raak bij jullie.Ik moest te snel weer aan het werk,een andere collega waar ik 18 jaar mee werkte (die dat fraudeverwijt kreeg)kwam ook niet meer terug,en plots stonden in Harderwijk allemaal nieuwe..toen ging het snel bergafwaarts.

Mijn collega waar ik 18 jaar mee werkte had last van haar rug en de locatiemanager eiste plots op een ochtend dat ze de (toen nog)volle geldbakken van de Megastar moest tillen bij de lichting,terwijl hij wist van haar gezondheid.Die locatiemanager ging achter de telmachine zitten en zei..kom op met die bakken.Toen ze aangaf dat ze dat niet kon en dat hij dat wel wist stond de manager met groot chagrijn op,liep naar de Megastar,pakte 2 geldbakken en zette die met een harde klap op de servicecounter.Mijn collega barstte in tranen uit en melde zich ziek,en haar man was zwaar ontstemd.Die locatiemanager stond schijnbaar onder hoge druk,maar galant was het niet.Ze was zeer gastvij en sociaal.Zo ga je niet met mensen om.Ze kreeg het verwijt dat ze te sociaal was.

Mensen worden bij Fairplay tegen elkaar uitgespeeld.Anderhalf jaar geleden was er een hogere rayonmanager(eindverantwoordelijk ook voor Harderwijk destijds) die een dienstverband had van ruim 25 jaar,en zei iemand op het hoofdkantoor te Kerkrade of die man wel managementdiploma,s had(had hij niet maar was wel gevormd door jarenlange ervaring).Vervolgens werd die man ontslagen,vocht dat aan en is nu locatiemanager van FP Emmeloord dacht ik,met het salaris van een rayonmanager.Boeken kun je schrijven over wat daar gebeurd

 

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.