Spring naar bijdragen

Auto's, files en het feit dat iedereen knettergek geworden is.


Aanbevolen berichten

Zoals misschien bekend heb ik geen rijbewijs.

Ik vind autorijden kut. Ronduit kut. Meerijden is ook bagger. Ik haat het zitten in een auto.

Waar ik me over verbaas is dat iedereen er gewoon OK mee is dat je tegenwoordig op een vrijdag om 12.00 ergens in een weiland nog in een honderden meters lange file staat omdat iemand ergens een tractor heeft neergepleurd.

Waarom zou je in jezusnaam in een auto gaan zitten als je bijvoorbeeld van Amsterdam naar Utrecht moet?

Je doet er godskolerelang over, je hartslag pompt richting 200. Je dokt je het ongans aan parkeerkosten, benzine, verzekeringen en onderhoud. En dan heb je het apparaat zelf nog geeneens! Als je geen emotionele band met auto's hebt en er van een afstandje naar kijkt is het werkelijk waanzin als je kijkt naar de manier waarop de meeste NLers zichzelf vervoeren !

Niet dat ik nu even een betere oplossing heb, maar het feit dat al die nadelen gewoon als "normaal" gezien worden scares the crap out of me!

Er moet toch ergens een omslagpunt komen dat wij "as a people" zeggen: Dit gaan we eventjes structureel oplossen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 maand later...

Maar ja, ik zie helaas op dit moment ook geen fijn alternatief.

Zit zelf sinds oktober zonder auto, maar mis het wel hoor.

OV echt een waardeloos alternatief. Te duur, te onbetrouwbaar en te lang onderweg.

(De treinreis alleen pakt wel winst t.o.v. de auto, maar de tijd die je bezig bent met bij de trein komen, wachten op de trein en vanaf station weer naar bestemming, zorgt ervoor dat familiebezoekjes die normaal 20-30 min. reizen zijn, mij nu ruim een uur kosten).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het openbaar vervoer is te duur, duurt te lang en is te druk. Oftewel waardeloos. Lang leve de auto!

OV is goedkoper dan eigen auto, sneller dan een auto op 90% van de trajecten in de bewoonde wereld. En te druk? LOL vergelijk het eens met de file?

hm

met auto deur tot deur 2;20h

met OV: vier uur en vierenveertig minuten :)

easy game :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja @CashCow , ik vind autorijden juist heel rustgevend. Lekker muziekje op, 1 handje aan het stuur. Maar goed, ik rijdt hier voornamelijk in het mooie Drenthe en Groningen rond en dát scheelt nogal wat ´rijbeleving´ betreft. Geen files en veel groen. Neem nou bijvoorbeeld de weg van Assen naar Buinerveen, dan kom je langs het jou welbekende Hof van Saksen (waar in het weiland zelfs een auto compleet bekleed is met gras). Eerst door het pittoreske dorpje Rolde en dan in 1 rechte lijn door het bos. Van Assen naar Blijham de N33. Auto op cruisecontrol en gewoon een beetje rechtdoor tuffen omgeven door weilanden. Naar mijn werk fiets ik altijd (10 km) maar ook hier is het een rustige weg omgeven door bomen en weilanden.

De kosten zijn inderdaad enorm ruk, daar erger ik me ook groen en geel aan. Heb je net het ene gehad komt er weer wat anders naar voren. Ik gebruik de auto dan ook zo weinig mogelijk en zit net zo lief op de fiets. Als het maar droog is en niet al te hard waait.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem bijna altijd de auto, maar onlangs was ik een keer met de trein naar Friesland gegaan om daar een pokertoernooitje te spelen. Ik had maar liefst een uur vertraging, er werd niks omgeroepen en het was allemaal onduidelijk.

Daarna was er in tweede trein waar ik in zat een wc kapot en zat ik drie kwartier lang in een wagon met een extreme pislucht. De dag daarna een claim ingediend wegens de vertraging en het volledige bedrag teruggekregen. Degelijk, maar ik ben weer een horrorervaring rijker in het openbaar vervoer, bah.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het heeft ook met gewenning te maken, ik ken inmiddels het spoorboekje uit mijn hoofd en weet derhalve exact welke sluiproutes er mogelijk zijn als een bepaald traject plat ligt en hoe je dan vervolgens toch nog op je bestemming kunt komen.|

Sprinters zijn niet zo lollig (jammer dat ik er toch 3 uur per dag in moet zitten), maar intercities is echt heel erg comfortabel reizen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.