DennMann Posted December 1, 2018 Report Share Posted December 1, 2018 Vandaag is het eindelijk zo ver. Samen met drie goede vrienden gaan we vanavond onze beleggingsclub starten. Het idee is niet nieuw, want we wilden dit al in 2011 gaan starten. We hadden zelfs al een domeinnaam vastgelegd. Helaas kwam het niet zo ver, en wat we met de domeinnaam hebben gedaan vertel ik pas als er minimaal 6 reacties in dit topic komen :). (En ja het is een goed verhaal want het heeft met gokken te maken). Wat gaan we precies doen? We komen vanavond bij elkaar en iedereen heeft een aantal aandelen/beleggingen/fondsen/crytpo's uitgezocht. Ons startkapitaal is 2.000 EURO (500 p.p.). Daarnaast storten we per kwartaal 150 EUR bij per persoon om nieuwe investeringen van te doen. Dat wil zeggen er elk jaar in ieder geval 2.400 EUR bij komt. We komen dus in ieder geval 4x per jaar bij elkaar hiervoor. Hoe kun je dit volgen? Ik ga jullie aan de hand van artikelen meenemen in onze ontdekkingsreis. Dit zal enkele keren per jaar zijn. In dit topic zal ik jullie tussentijds op de hoogte houden van de ontwikkelingen. We zijn hier allemaal (redelijk) nieuw in, met uitzondering van Crypto. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pat Posted December 1, 2018 Report Share Posted December 1, 2018 Nou , bij deze eerste reactie dan !!😊 Veel succes en een vette winst toegewenst . Wat belegging betreft , goeie tips zijn altijd welkom , imo . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dopey Posted December 1, 2018 Report Share Posted December 1, 2018 Persoonlijk ben ik niet van het beleggen en fondsen. Veel te hoge risico voor een veels te laag rendement. Maar goed, ieder zijn ding uiteraard, veel succes met jullie beleggingsclubje en hoor graag het verhaal achter je domeinnaam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted December 1, 2018 Report Share Posted December 1, 2018 Cool Dennis. Zelf ooit in de jaren '90 in diverse beleggings clubs gezeten, waren altijd gezellige en informatie avonden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solidagio Posted December 1, 2018 Report Share Posted December 1, 2018 Heel veel succes én plezier gewenst! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackPot Posted December 1, 2018 Report Share Posted December 1, 2018 Leuk@dennmann en benieuwd hoe jullie dit vorm gaan geven. Zoals bekend doe ik niets anders de gehele dag dus je zult van mijn kant wel adviezen en kanttekeningen verwachten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LangeRuud Posted December 3, 2018 Report Share Posted December 3, 2018 Succes @DennMann! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chuckmeister Posted December 4, 2018 Report Share Posted December 4, 2018 Go go go.......op naar een hoog rendement...... ik ga jullie zeker volgen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dannyboy Posted December 4, 2018 Report Share Posted December 4, 2018 Mooi iniatief Dennis. Ben heel benieuwd hoe dit gaat vorderen. Ik ga het volgen 👍🏻 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackPot Posted December 5, 2018 Report Share Posted December 5, 2018 Zijn jullie al ingestapt @DennMann? Gisteren behoorlijke negatieve dag op aandelengebied. Een leveraged long op de obligatiemarkt had je daarentegen een vliegende start gegeven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DennMann Posted December 5, 2018 Author Report Share Posted December 5, 2018 @JackPot Nee nog niet! De rekening is aangemaakt in ieder geval, die moet nog goedgekeurd worden. Ik kom snel met de update, beetje druk met de kerstpakketten nu;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackPot Posted December 6, 2018 Report Share Posted December 6, 2018 Vooralsnog een fijne gedachte dat de rekening niet goedgekeurd is :). De markten maken vandaag wederom een duikvlucht en de AEX zal mogelijk richting de 500 gaan bewegen. Zou je uit kunnen leggen waarom jullie deze beleggingsclub zijn begonnen, wie de leden zijn (geen naam, maar meer wat ze doen en waarom dit willen), hoe jullie tot beslissingen gaan komen, en wat het uiteindelijke doel van deze club is (Kennis?/Rendement?/Gokken?). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted December 8, 2018 Report Share Posted December 8, 2018 Ik ben benieuwd naar jullie portefeuille. Bij welke broker zitten jullie. Ik zou ook kijken naar ETF's. Gaan jullie voor de korte termijn of lange termijn. Zijn er nog andere OneTimers die met jou meedoen. Volgens mij zijn er al 6 reacties geweest dus @DennMann kom maar op met je prachtig verhaal :-) Succes met beleggen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wintvaakniet Posted December 16, 2018 Report Share Posted December 16, 2018 Van beleggen heb ik nog niet zoveel verstand. Op dit moment beleg ik alleen via Peaks, en daar laat ik elke maand automatisch €80,00 op storten. Ik beleg niet om veel winst te halen maar meer voor de lange termijn om een extra spaarpot op te bouwen. Bijna het hele jaar heb ik op 8-15 Euro winst gestaan tot 2 weken terug. Sindsdien staat mijn rendement tussen de -5 en -15 Euro. Echter kan ik me daar niet zo druk over maken omdat ik er veel te weinig vanaf weet en het bedrag dat ik beleg ook niet zo hoog is. Ik gebruik trouwens het portfolio "heet" Toch ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips met beleggen. Beleggen vind ik nog altijd interessanter dan mijn geld op me spaarrekening laten staan voor 0,05% rente. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solidagio Posted December 17, 2018 Report Share Posted December 17, 2018 Blijft best wel een beetje stil hier..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted December 17, 2018 Report Share Posted December 17, 2018 51 minuten geleden zei Solidagio: Blijft best wel een beetje stil hier..... @DennMann zit in de Kerst pakketen handel 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solidagio Posted December 17, 2018 Report Share Posted December 17, 2018 2 minuten geleden zei TheGreatOne: @DennMann zit in de Kerst pakketen handel 🙂 Ja, ik las zoiets....... Kan die straks hoger instappen in de aandelenmarkt! 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DennMann Posted December 17, 2018 Author Report Share Posted December 17, 2018 1 uur geleden zei Solidagio: Ja, ik las zoiets....... Kan die straks hoger instappen in de aandelenmarkt! 😉 Ik moet inderdaad nog even een paar dagen doorknallen ;) Daarna heb ik hier tijd voor! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solidagio Posted December 17, 2018 Report Share Posted December 17, 2018 3 uur geleden zei DennMann: Ik moet inderdaad nog even een paar dagen doorknallen Daarna heb ik hier tijd voor! Succes gewenst! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Deposit Posted March 9, 2019 Report Share Posted March 9, 2019 Heel veel succes. Leuk om het te volgen! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackPot Posted March 9, 2019 Report Share Posted March 9, 2019 On 12/17/2018 at 3:09 PM, DennMann said: Ik moet inderdaad nog even een paar dagen doorknallen Daarna heb ik hier tijd voor! Maanden bedoel je? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hillichance Posted March 10, 2019 Report Share Posted March 10, 2019 Maanden bedoel je? Beleggen doe je altijd met horizon van jaren... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackPot Posted August 28, 2019 Report Share Posted August 28, 2019 @DennMann ik schat in dat de beleggingsclub niet van de grond is gekomen? Gelukkig in ieder geval niet in 2007 in banken gestapt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DennMann Posted August 28, 2019 Author Report Share Posted August 28, 2019 @JackPot Oh ja zeker wel! Gladweg vergeten de updates te doen! Inmiddels ingestapt in mooie merken zoals Galapagos, ThyssenKrupp, KPN, Disney, etc etc! Ook de batenburg groep in het begin, en toen die van de beurs ging nog goed van geprofiteerd. Als we de eerstvolgende avond hebben gehad zal ik een update delen. We staan in ieder geval in de plus 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hotrunner Posted August 29, 2019 Report Share Posted August 29, 2019 En wat is de naam ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts