Skip to content
Logo Oranje Palace
Oranje Palace

100% Welkomstbonus

Speel hier!
Logo 888
Tonybet

3.000+ Spellen

Speel hier!

Volg onze beleggingsclub!

Featured Replies

Vandaag is het eindelijk zo ver. Samen met drie goede vrienden gaan we vanavond onze beleggingsclub starten. Het idee is niet nieuw, want we wilden dit al in 2011 gaan starten. We hadden zelfs al een domeinnaam vastgelegd. Helaas kwam het niet zo ver, en wat we met de domeinnaam hebben gedaan vertel ik pas als er minimaal 6 reacties in dit topic komen 😊. (En ja het is een goed verhaal want het heeft met gokken te maken).

Wat gaan we precies doen?
We komen vanavond bij elkaar en iedereen heeft een aantal aandelen/beleggingen/fondsen/crytpo's uitgezocht. Ons startkapitaal is 2.000 EURO (500 p.p.). Daarnaast storten we per kwartaal 150 EUR bij per persoon om nieuwe investeringen van te doen. Dat wil zeggen er elk jaar in ieder geval 2.400 EUR bij komt. We komen dus in ieder geval 4x per jaar bij elkaar hiervoor.

Hoe kun je dit volgen?
Ik ga jullie aan de hand van artikelen meenemen in onze ontdekkingsreis. Dit zal enkele keren per jaar zijn. In dit topic zal ik jullie tussentijds op de hoogte houden van de ontwikkelingen. We zijn hier allemaal (redelijk) nieuw in, met uitzondering van Crypto.

 

 

Nou , bij deze eerste reactie dan !!😊
Veel succes en een vette winst toegewenst .
Wat belegging betreft , goeie tips zijn altijd welkom , imo .

Persoonlijk ben ik niet van het beleggen en fondsen. Veel te hoge risico voor een veels te laag rendement. Maar goed, ieder zijn ding uiteraard, veel succes met jullie beleggingsclubje en hoor graag het verhaal achter je domeinnaam.

Leuk@dennmann en benieuwd hoe jullie dit vorm gaan geven. Zoals bekend doe ik niets anders de gehele dag dus je zult van mijn kant wel adviezen en kanttekeningen verwachten.

Mooi iniatief Dennis. Ben heel benieuwd hoe dit gaat vorderen. Ik ga het volgen 👍🏻

Zijn jullie al ingestapt @DennMann? Gisteren behoorlijke negatieve dag op aandelengebied. Een leveraged long op de obligatiemarkt had je daarentegen een vliegende start gegeven 😉

  • Author

@JackPot Nee nog niet! De rekening is aangemaakt in ieder geval, die moet nog goedgekeurd worden. Ik kom snel met de update, beetje druk met de kerstpakketten nu😉

Vooralsnog een fijne gedachte dat de rekening niet goedgekeurd is 😊. De markten maken vandaag wederom een duikvlucht en de AEX zal mogelijk richting de 500 gaan bewegen.

Zou je uit kunnen leggen waarom jullie deze beleggingsclub zijn begonnen, wie de leden zijn (geen naam, maar meer wat ze doen en waarom dit willen), hoe jullie tot beslissingen gaan komen, en wat het uiteindelijke doel van deze club is (Kennis?/Rendement?/Gokken?).

 

Ik ben benieuwd naar jullie portefeuille. Bij welke broker zitten jullie. Ik zou ook kijken naar ETF's. Gaan jullie voor de korte termijn of lange termijn. Zijn er nog andere OneTimers die met jou meedoen. Volgens mij zijn er al 6 reacties geweest dus  @DennMann kom maar op met je prachtig verhaal 😊

Succes met beleggen!

Van beleggen heb ik nog niet zoveel verstand. Op dit moment beleg ik alleen via Peaks, en daar laat ik elke maand automatisch €80,00 op storten. Ik beleg niet om veel winst te halen maar meer voor de lange termijn om een extra spaarpot op te bouwen. Bijna het hele jaar heb ik op 8-15 Euro winst gestaan tot 2 weken terug. Sindsdien staat mijn rendement tussen de -5 en -15 Euro. Echter kan ik me daar niet zo druk over maken omdat ik er veel te weinig vanaf weet en het bedrag dat ik beleg ook niet zo hoog is.

Ik gebruik trouwens het portfolio "heet" ☺️ 

Toch ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips met beleggen. Beleggen vind ik nog altijd interessanter dan mijn geld op me spaarrekening laten staan voor 0,05% rente.

2 minuten geleden zei TheGreatOne:

@DennMann zit in de Kerst pakketen handel 🙂 

Ja, ik las zoiets....... Kan die straks hoger instappen in de aandelenmarkt! 😉 

  • Author
1 uur geleden zei Solidagio:

Ja, ik las zoiets....... Kan die straks hoger instappen in de aandelenmarkt! 😉 

Ik moet inderdaad nog even een paar dagen doorknallen 😉 Daarna heb ik hier tijd voor!

3 uur geleden zei DennMann:

Ik moet inderdaad nog even een paar dagen doorknallen 😉 Daarna heb ik hier tijd voor!

Succes gewenst!

  • 2 months later...
On 12/17/2018 at 3:09 PM, DennMann said:

Ik moet inderdaad nog even een paar dagen doorknallen 😉 Daarna heb ik hier tijd voor!

Maanden bedoel je? 😉

  • 5 months later...

@DennMann ik schat in dat de beleggingsclub niet van de grond is gekomen? Gelukkig in ieder geval niet in 2007 in banken gestapt!

 

Bank share prices.jpeg

  • Author

@JackPot Oh ja zeker wel! Gladweg vergeten de updates te doen!

Inmiddels ingestapt in mooie merken zoals Galapagos, ThyssenKrupp, KPN, Disney, etc etc!

Ook de batenburg groep in het begin, en toen die van de beurs ging nog goed van geprofiteerd. Als we de eerstvolgende avond hebben gehad zal ik een update delen. We staan in ieder geval in de plus ☺️

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Important Information

By visiting Onetime, you will agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.