Spring naar bijdragen

Labbekakken, Hans de Boer is weer lekker bezig.


Aanbevolen berichten

Hans de Boer is voorzitter van werkgeversorganisatie VNO-NCW en is vandaag weer negatief in het nieuws over Labbekakken. ‘Labbekakken’ noemt Hans de honderdduizenden Nederlanders met een uitkering die te belabberd zijn om een baan te zoeken. Beetje kort door de bocht en niet zo handige uitspraak. Deze man heeft er wel pattent op!

HansDeBoer-147b.jpg

VAN LABBEKAKKEN TOT TOEDELEDOKI: DE OPMERKELIJKE UITSPRAKEN VAN HANS DE BOER

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 maanden later...

Altijd makkelijk praten als je zelf alle kansen in de wereld gehad hebt..

Jammer, dat mensen toch vaak niet verder kunnen kijken dan hun eigen cirkeltje en een vooroordeel hebben over alles daarbuiten.

Een van de groepen die (mijns inziens zeer terecht!) echt boos is geworden op zijn uitspraken is de werkloze 50plusser. Heb daar al veel schrijnende verhalen over gehoord en gelezen en het is lekker makkelijk oordelen in je maatpak dat een ieder gewoon aan het werk kan.

Misschien moeten ze als werkgeversorganisatie zelf eens hand in eigen boezem steken en hun leden aanmoedigen om vooral wel die werkloze/ 50plusser aan te nemen..

Hier een paar betekenissen van het woord trouwens:

sul, lummel, bangerd, sufferd, flauwerd, babbelaar, slappeling, kwaadspreker

Vraag me af wat die woorden te maken hebben met werkloos zijn.

Wat een over het paard getild zak hooi is die gast ook trouwens, hij betreurt de commotie:

neemt Hans de Boer afstand van zijn woordkeuze. 'Ik betreur de commotie die is ontstaan naar aanleiding van mijn uitspraken in de Volkskrant over mensen met een bijstandsuitkering.

vno-ncw.nl/Publicaties/Nieuws/Pages/Hans_de_Boer_betreurt_uitspraak_bijstandsuitkeringen_3129.aspx?source=%2fPages%2fDefault.aspx#.VYvtzWDtK2U

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zijn hele artikel gelezen in de Volkskrant, aanrader om goed een mening te kunnen vormen.

Aan de ene kant maakt hij zich belachelijk. In zo'n functie zulke oneliners ertegenaan gooien is schandalig. Beetje prik in de cola noemt hij het, om de dag erna zijn excuses aan te bieden, erg raar. Zelf is hij allang binnen doordat hij ooit zijn bedrijf heeft verkocht voor miljoenen dus afgeven op anderen die het lastig hebben is erg gemakkelijk.

Strenger controleren op de bijstand, en de profiteurs eruit vissen, zo zou hij het moeten formuleren. Elke fraude ambtenaar levert zijn geld eenvoudig op. Maar nu pakt hij in een keer een hele grote groep waar ook zat mensen bij zitten die dolgraag willen werken maar niet aan de bak komen. Dan kan hij wel zeggen dat ze asperges moeten gaan steken, volgens mij is het asperge seizoen alweer voorbij.. En hij zou juist moeten zorgen dat mensen aan het wwerk komen met zijn partij, maar daar is nog werkelijk niets van terecht gekomen.

Hij heeft echter ook een paar goede punten die je nergens terug ziet komen. Aanpak van Somaliers waarvan 80% na iets van 5 jaar nog steeds de taal niet machtig is en in de bijstand zit. Daar geef ik hem groot gelijk in.

Geen verhoging van de BTW zoals nu in beraad is. Verhoging van minimumlonen vanaf 18 jaar.

Kortom, ik sta er gemengd in. Nu worden al zijn negatieve uitspraken eruit gepakt, daar mag hij terecht voor worden gewezen. Wel grappig dat PVDA en VVD er nu vol tegenin gaan terwijl ze er zelf al jaren een potje van maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot op zekere hoogte heeft hij een punt, alleen mag je het nooit zo ongenuanceerd neerpleuren. Zeker niet iemand in zijn positie.

In mijn omgeving zie ik ook een aantal werklozen die gewoonweg niet willen gaan werken. Alle regels worden aan de laars gelapt en ook aan de verplichtingen wordt niet voldaan. Er is geen enkele controle of represaille op het niet nakomen van verplichtingen. Uiteraard zal dat niet voor iedereen gelden.

Ik heb zelf bijvoorbeeld geen opleiding van noemenswaardig niveau (HAVO en verder niks), maar ik meen toch vrij zeker te weten dat als ik vandaag op straat belandt dat ik binnen een maand opnieuw onderdak heb. Misschien niet per se in de functie of branche die ik ambieer, maar als het om een boterham verdienen gaat kan ik zo ergens terecht. No probs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.