Jump to content

Ergernissen als Gastheer


Recommended Posts

Op het einde van het jaar komt iedereen altijd met lijstjes, dit bevat dingen als goede voornemens, of memorabele momenten van afgelopen jaar. Ik heb ook een lijstje gemaakt, maar dan met ergernissen als Gastheer.

1. Vieze mensen: In het casino raakt iedereen geld aan en geld is vies, besef dit ook en neem gewoon een prikkertje om een blokje kaas te pakken in plaats van met je vingers nog 4 andere blokjes aan te raken. Voor as/peuken staan een heleboel asbakken, maak hier gebruik van! Zo hoort ook kauwgom gewoon in je mond, of in de prullenbak en dus niet onder stoelen of in de uitbetaalbak! 

2. Ongeduldige mensen: Door drie keer binnen 20 seconden tijd mij te vertellen dat een kast op bijvullen staat, gaat die kast niet sneller bijgevuld zijn. We hebben je echt gezien, we zijn er mee bezig.

3. De speciale behandeling: Iedereen verdiend aandacht, en ik maak dan ook graag een praatje met iedere gast die wij binnen hebben. Maar verwacht niet van mij dat ik een uitzondering maak 'Omdat jij het bent' zoals een kwartier voor sluiting en de laatste ronde je nog een drankje brengen terwijl ik anderen al heb verteld dat de bar helaas gesloten is of jouw lieveling's-nummer opzetten. (natuurlijk doe ik dit wel eens, maar dit doe ik uit mijzelf. Niet omdat je dit vraagt)

4. Patser gedrag: Er is geen reden waarom je mij moet vertellen over hoeveel je wel niet (illegaal) verdient of zeer opzichtig en bewust een grote stapel geld te pakken, deze bij de kassa te tellen iedere keer dat je geld komt wisselen of een handpay incasseert.

5. De grappenmaker: net zoals in restaurant, op een terras of bij de kassa van de supermarkt, is de grappenmaker ook te vinden in de casino's. Veel voorkomende "grappen" zijn dan ook 'Laat de jackpot maar vallen op mijn kast', 'zet mijn kast eens op winnen', 'de machine is kapot hij geeft namelijk geen prijzen' en meer van dit soort one-liners.

6. Wanneer ik rond ga om drankjes op te nemen, je iets bestelt om vervolgens weg te gaan (en niks te zeggen). Nu komt een glaasje cola altijd wel op, maar een koffie verkeerd met honing kan ik gewoon weg kieperen.

7. Mijn lijstje met bestellingen door de war gooien: Doordat mensen vaak tussendoor verzitten, van kast wisselen, rookruimtes in duiken of bij hun partner aan de andere kant van de zaal mee kijken, is het voor mij als gastheer geen optie om op te schrijven welk drankje bij welke automaat hoort. Om deze reden schrijf ik alleen drankjes op en deel ik ze uit puur op basis van geheugen. Wanneer je een cola besteld en mij vervolgens verteld dat het een sinas was, betekend dit dat ik een cola over houd en nog een keertje op en neer moet lopen voor iemand anders zijn sinas. Dit geld uiteraard ook voor tijdens het opnemen van de bestelling 'niks' te bestellen, maar bij rondbrengen wel een drankje claimen of vragen.

8. Het niet melden dat je drinken is gevallen/omgestoten. Frisdrank is een stuk gemakkelijker op te ruimen als dit nog vloeibaar is, meld het dan ook in plaats van dat ik hier zelf achter kom wanneer het langzaam maar zeker al gaat plakken. Bovendien, hoe eerder je iets meld hoe eerder een service-monteur beschikbaar is die eventuele drank die in een automaat/tussen knoppen zit kan schoonmaken. Hier is iedereen bij gebaat.

9. Petjes, zonnebrillen, mutsen en capuchons op houden: Zoals in veel hallen het geval is, is dit niet toegestaan vanwege de camera's en daarmee veiligheid. Ik attendeer iedereen hier vriendelijk op bij binnenkomst. Toch zijn er een aantal gasten die ik keer op keer tussendoor wederom moet wijzen op dat ze hun petje af moeten houden, soms tot wel 6 keer op een dienst.

10. Verspilling: voor de derde keer een bak koffie bestellen terwijl je die twee daarvoor koud hebt laten worden zonder er ook maar een slok van te nemen, verdient ook zeker een plekje op mijn ergernissen lijst. Dat iets gratis is, betekend niet dat het niks kost.

11. Geen fatsoen: bij binnenkomst krijg je van mij altijd enthousiast 'Goede morgen/middag/avond' te horen evenals bij weg gaan. Het is dan ook wel zo netjes om ook wat terug te zeggen.

12. Iedereen laten horen hoeveel je wel niet verloren hebt, op de kussens bij de roulette slaan of op enig andere manier door middel van geluid heel de hal duidelijk maken dat je niet tevreden bent over de uitkomst van de kast.

13. Niet weg willen gaan: Blijven zitten tot (na) sluitingstijd, meerdere malen te horen hebt gekregen dat het tijd is en ondanks dat door spelen tot ik letterlijk de uitbetaal knop voor jou moet indrukken of de kast uit moet zetten voordat je opstaat en naar huis gaat.

14. Het hebben van een (vrijwillig al dan niet gedwongen) halverbod, maar keer op keer proberen binnen te komen.

15. Informatie proberen te ontfutselen over kasten en waar er veel op gespeeld is, ik snap het 'niet geschoten is altijd mis' maar zoiets zal ik nooit vertellen. Om eerlijk te zijn weet ik dat niet eens (uitzonderingen daar gelaten). Dit heeft dan ook totaal geen zin!

 

Wat voor gedrag ergeren jullie je aan bij andere gasten?

  • Like 7
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

2 uur geleden zei rhellevo:

Maar verder heb je wel leuk werk?

Haha, jazeker! Ik geniet ervan om te socializen en mede door de diversiteit van werkzaamheden is de dag prima vol te houden. Ook gebeurt er iedere dag wel iets anders waardoor geen enkele dag hetzelfde is! Bovendien draag je een aardige verantwoording en kan je relatief zelfstandig beslissingen maken. Het lijstje zijn dan ook veelal kleine dingetjes, maar dit zal ik (vrijwel) nooit aan de gasten laten merken.

Link to comment
Share on other sites

Puntje 5 (de grappenmaker) kom je in elk beroep wel tegen denk ik. Als goochelaar krijg ik elk optreden wel een vraag als 'kun je mijn vrouw ook laten verdwijnen', 'als ik je €10 geef kun je er dan €100 van maken', 'kun je de rekening ook laten verdwijnen', etc.

Dit was mijn aanpak om het van ergernis om te buigen naar entertainment, want daar ben ik tenslotte voor: als eerste accepteren dat je die vragen de rest van je werkende leven gaat krijgen en besluiten er je niet meer aan te ergeren.

Als tweede enkele standaard antwoorden bedenken waar de gast om moet kunnen lachen. Over het algemeen worden deze antwoorden net zo flauw als de vragen als je ze vaak genoeg hoort. Maar de gast zal ze zo vaak niet horen. Dat is ook de reden dat ze die vragen stellen. Hun vraag is voor de hand liggend (anders waren ze er niet op gekomen :) ), maar voor hen de eerste keer dat ze er op komen en dus voor hen leuk. Een goed standaard antwoord zal dus voor hen ook leuk zijn en dat voegt waarde toe aan je service.

Enkele van mijn standaard antwoorden:

'Kun je mijn vrouw ook laten verdwijnen?' - 'Dat zou ik kunnen doen, maar ze vroeg net hetzelfde over jou'

'Kun je de rekening ook laten verdwijnen?' - 'Zeker, maar dat is hartstikke duur'

'Als ik je €10 geef, kun je er dan €100 van maken?' - 'Natuurlijk, geef maar €10' en als ze dat daadwerkelijk doen de €10 in je zak steken en zeggen 'Bedankt! Ik maak er thuis wel even €100 van'.

Gezegd met een glimlach zal hen dat ook weer een glimlach bezorgen en daar gaat het om.

 

  • Like 5
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Gastheer Funtastic said:

 

 

Wat voor gedrag ergeren jullie je aan bij andere gasten?

Heel veel van wat je al genoemd heb. Maar bij mij staat met stip op 1: Slaan op speelautomaten, sissen en vloeken tijdens het spel. Patser- en “gastjesgedrag” Spelen met jassen aan, petjes ophouden, casinomedewerkers afbekken staat bij mij op een goede tweede plaats. Drankjes en eten bestellen en vervolgens niet gebruiken valt bij mij ook onder huftergedrag naar de casinomedewerkers toe en staat bij mij op de derde plaats. De speelplek smerig achter laten vind ik getuigen van minachting jegens casinomedewerkers. Enzovoort enzovoort.

Goede post @Gastheer Funtastic

Edited by Gokholtante (see edit history)
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

" Bekende" ( vaste)gasten krijgen bijna overal meer aandacht  van medewerkers  dan gasten die heel af en toe komen. 

Is helaas in cafés  e.d ook het geval..... mede daarom zie je ook jarenlang dezelfde gezichten.  

Dat maakt het werk voor een medewerker ook een stuk minder wisselvallig. 

Link to comment
Share on other sites

Op 2-1-2020 om 03:43 zei rhellevo:

Maar verder heb je wel leuk werk?

Dit riekt meer naar een eigenaar  dan een medewerker.

85 % van het personeel is ok

10 % werken er om maar een baantje te hebben

5 % kan zich scharen bij de vaste klanten...

Prutsers  die geen beslissingen durven te nemen tegen de 15 genoemde punten.

Zolang wij maar geld erin flikkeren.

Wen  er  maar  aan  want  in deze  maatschappij  gaat  dit  niet  verbeteren.

Voel  me  zelf  soms  bedreigd  door  jullie  klanten  die jullie ook liever zien  komen  dan gaan.

Ben weggegaan ipv te reageren 

ter bescherming  van mezelf en anderen

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dat vind ik nog een ruime schatting DeJan .

Het percentage wat werkt om maar een baantje te hebben is naar mijn mening  bijna allemaal.

Dat wil niet zeggen dat ze hun werk niet goed doen.  Ik vind dat deze baan erg onder betaald wordt en op veel momenten ondankbaar kan zijn.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Een medewerker van een casino is niet super goed betaald en ook CAO's zoals leraren, ziekenhuispersoneel en agenten hebben en waar men gaat staken als er weer niet genoeg geld is kennen ze hier niet. Daarnaast moet je sterk in je schoenen staan want ook het volk in deze casino's is niet allemaal even prettig. Respect voor de medewerkers die plezier in hun baan hebben, hoewel dat er volgens mij nog steeds voldoende zijn. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

En er zit een behoorlijk verschil tussen arbeidsvoorwaarden zoals die gelden voor medewerkers van Holland Casino en medewerkers van speelhallen. In speelhallen zijn de voorwaarden een stuk minder goed dan bij Holland Casino. Al zowel ook bij Holland Casino aan arbeidsvoorwaarden geknabbeld wordt. Oude garde heeft het beter dan het jongvolk daar.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

3 uur geleden zei Gokholtante:

En er zit een behoorlijk verschil tussen arbeidsvoorwaarden zoals die gelden voor medewerkers van Holland Casino en medewerkers van speelhallen. In speelhallen zijn de voorwaarden een stuk minder goed dan bij Holland Casino. Al zowel ook bij Holland Casino aan arbeidsvoorwaarden geknabbeld wordt. Oude garde heeft het beter dan het jongvolk daar.

Er werd niet voor niets een paar jaar geleden gestaakt. En aangezien ze nu al met uitzendkrachten werken, weet je wel welke richting ze op willen gaan.

Link to comment
Share on other sites

11 uur geleden zei David:

Dat vind ik nog een ruime schatting DeJan .

Het percentage wat werkt om maar een baantje te hebben is naar mijn mening  bijna allemaal.

Dat wil niet zeggen dat ze hun werk niet goed doen.  Ik vind dat deze baan erg onder betaald wordt en op veel momenten ondankbaar kan zijn.

80% te werk gesteld, terwijl salarissen inc. extra rond 4000€ PER MAAND bedragen ( en maar 300 tot 400 € naar belasting dienst gaan). 

Link to comment
Share on other sites

€4.000,- per maand lijkt mij wat veel voor een medewerker van een gokhal. Denk eerder de helft. 

Wat betreft ergernissen. Ik vind bezoekers die zelf niet spelen maar zich wel met mijn (roulette) spel bemoeien erg hinderlijk.  Vooral bij Suikerland in Arnhem heb ik daar vervelende ervaringen mee. Een goed bedoelde opmerking kan ik wel hebben maar continu meekijken en opmerkingen plaatsen stoort mij behoorlijk. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden zei rhellevo:

Ga dan naar een andere hal, zijn er genoeg.

Doe ik ook.  Ik bezoek er meerdere maar de vraag van gastheer Funtastic ging over de ergernissen die je tijdens een bezoek aan een gokhal ervaart. En suikerland heeft ook pluspunten.  Het personeel is bijzonder vriendelijk, het spelaanbod is divers.  En voor je veiligheid een toegangssluis (zouden meer casino's moeten doen).

Link to comment
Share on other sites

Op 2-1-2020 om 03:06 zei Gastheer Funtastic:

Op het einde van het jaar komt iedereen altijd met lijstjes, dit bevat dingen als goede voornemens, of memorabele momenten van afgelopen jaar. Ik heb ook een lijstje gemaakt, maar dan met ergernissen als Gastheer.

1. Vieze mensen: In het casino raakt iedereen geld aan en geld is vies, besef dit ook en neem gewoon een prikkertje om een blokje kaas te pakken in plaats van met je vingers nog 4 andere blokjes aan te raken. Voor as/peuken staan een heleboel asbakken, maak hier gebruik van! Zo hoort ook kauwgom gewoon in je mond, of in de prullenbak en dus niet onder stoelen of in de uitbetaalbak! 

2. Ongeduldige mensen: Door drie keer binnen 20 seconden tijd mij te vertellen dat een kast op bijvullen staat, gaat die kast niet sneller bijgevuld zijn. We hebben je echt gezien, we zijn er mee bezig.

3. De speciale behandeling: Iedereen verdiend aandacht, en ik maak dan ook graag een praatje met iedere gast die wij binnen hebben. Maar verwacht niet van mij dat ik een uitzondering maak 'Omdat jij het bent' zoals een kwartier voor sluiting en de laatste ronde je nog een drankje brengen terwijl ik anderen al heb verteld dat de bar helaas gesloten is of jouw lieveling's-nummer opzetten. (natuurlijk doe ik dit wel eens, maar dit doe ik uit mijzelf. Niet omdat je dit vraagt)

4. Patser gedrag: Er is geen reden waarom je mij moet vertellen over hoeveel je wel niet (illegaal) verdient of zeer opzichtig en bewust een grote stapel geld te pakken, deze bij de kassa te tellen iedere keer dat je geld komt wisselen of een handpay incasseert.

5. De grappenmaker: net zoals in restaurant, op een terras of bij de kassa van de supermarkt, is de grappenmaker ook te vinden in de casino's. Veel voorkomende "grappen" zijn dan ook 'Laat de jackpot maar vallen op mijn kast', 'zet mijn kast eens op winnen', 'de machine is kapot hij geeft namelijk geen prijzen' en meer van dit soort one-liners.

6. Wanneer ik rond ga om drankjes op te nemen, je iets bestelt om vervolgens weg te gaan (en niks te zeggen). Nu komt een glaasje cola altijd wel op, maar een koffie verkeerd met honing kan ik gewoon weg kieperen.

7. Mijn lijstje met bestellingen door de war gooien: Doordat mensen vaak tussendoor verzitten, van kast wisselen, rookruimtes in duiken of bij hun partner aan de andere kant van de zaal mee kijken, is het voor mij als gastheer geen optie om op te schrijven welk drankje bij welke automaat hoort. Om deze reden schrijf ik alleen drankjes op en deel ik ze uit puur op basis van geheugen. Wanneer je een cola besteld en mij vervolgens verteld dat het een sinas was, betekend dit dat ik een cola over houd en nog een keertje op en neer moet lopen voor iemand anders zijn sinas. Dit geld uiteraard ook voor tijdens het opnemen van de bestelling 'niks' te bestellen, maar bij rondbrengen wel een drankje claimen of vragen.

8. Het niet melden dat je drinken is gevallen/omgestoten. Frisdrank is een stuk gemakkelijker op te ruimen als dit nog vloeibaar is, meld het dan ook in plaats van dat ik hier zelf achter kom wanneer het langzaam maar zeker al gaat plakken. Bovendien, hoe eerder je iets meld hoe eerder een service-monteur beschikbaar is die eventuele drank die in een automaat/tussen knoppen zit kan schoonmaken. Hier is iedereen bij gebaat.

9. Petjes, zonnebrillen, mutsen en capuchons op houden: Zoals in veel hallen het geval is, is dit niet toegestaan vanwege de camera's en daarmee veiligheid. Ik attendeer iedereen hier vriendelijk op bij binnenkomst. Toch zijn er een aantal gasten die ik keer op keer tussendoor wederom moet wijzen op dat ze hun petje af moeten houden, soms tot wel 6 keer op een dienst.

10. Verspilling: voor de derde keer een bak koffie bestellen terwijl je die twee daarvoor koud hebt laten worden zonder er ook maar een slok van te nemen, verdient ook zeker een plekje op mijn ergernissen lijst. Dat iets gratis is, betekend niet dat het niks kost.

11. Geen fatsoen: bij binnenkomst krijg je van mij altijd enthousiast 'Goede morgen/middag/avond' te horen evenals bij weg gaan. Het is dan ook wel zo netjes om ook wat terug te zeggen.

12. Iedereen laten horen hoeveel je wel niet verloren hebt, op de kussens bij de roulette slaan of op enig andere manier door middel van geluid heel de hal duidelijk maken dat je niet tevreden bent over de uitkomst van de kast.

13. Niet weg willen gaan: Blijven zitten tot (na) sluitingstijd, meerdere malen te horen hebt gekregen dat het tijd is en ondanks dat door spelen tot ik letterlijk de uitbetaal knop voor jou moet indrukken of de kast uit moet zetten voordat je opstaat en naar huis gaat.

14. Het hebben van een (vrijwillig al dan niet gedwongen) halverbod, maar keer op keer proberen binnen te komen.

15. Informatie proberen te ontfutselen over kasten en waar er veel op gespeeld is, ik snap het 'niet geschoten is altijd mis' maar zoiets zal ik nooit vertellen. Om eerlijk te zijn weet ik dat niet eens (uitzonderingen daar gelaten). Dit heeft dan ook totaal geen zin!

 

Wat voor gedrag ergeren jullie je aan bij andere gasten?

Zeer herkenbaar Gastheer Funtastic..wat dacht je van gasten die op de Megastar slaan waarbij er vervolgens een system error op 1 of meerdere units onstaat en de gast ongeduldig wordt omdat de monteur"te lang"onderweg is?..lekker laten wachten.

Gasten die klagen dat je 300 euro in twintigjes uitbetaalt omdat je vanwege veiligheid weinig vijftigjes in de kassa hebt

Gasten die verfrommelde bankbiljetten achteloos bij je komen wisselen en met groot chagrijn zeggen..50 klein..verfrommelde biljetten zijn lastig door een biljetscanner te halen..als medewerker alle tijd nemen om het biljet glad te strijken

Bankbiljetten die naar wiet meuren omdat de speler een kapot zakje wiet in de achterzak had

Marokkanen die zeuren of er E-stoffen in de frikandellen zitten terwijl je ook al uitgelegd hebt dat het een kipfrikandel is en geen varkensvlees..(het is een keer gebeurd dat een Marokkaan vroeg of de frikandel van varkensvlees was waarop een oud vrouwelijke collega geïrriteerd zei..Als jij je vrouw beft vraag je toch ook niet of het varken is😂..was bij zeer lastige gast)

Startkaartjes dubbelvouwen en in de muntproef stoppen bij verlies,zo van ik geen winst dan casino ook paar uur geen winst

Tot slot..een lastige moderator met de bijnaam Arminius die klaagt dat er geen Coca Cola wordt geschonken maar Pepsi Cola😂😂😂😂

 

  • Like 1
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Op 7-1-2020 om 20:01 zei Charles:

€4.000,- per maand lijkt mij wat veel voor een medewerker van een gokhal. Denk eerder de helft. 

Wat betreft ergernissen. Ik vind bezoekers die zelf niet spelen maar zich wel met mijn (roulette) spel bemoeien erg hinderlijk.  Vooral bij Suikerland in Arnhem heb ik daar vervelende ervaringen mee. Een goed bedoelde opmerking kan ik wel hebben maar continu meekijken en opmerkingen plaatsen stoort mij behoorlijk. 

2000 netto als je bij Fairplay heel lang in dienst bent,maar geen avond en nachttoeslag meer,en eigen bijdrage van 30 pct in de pensioenpremie die voorheen gratis was

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

"By visiting the Onetime Forum, you agree to our Terms of Use,Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.