Spring naar bijdragen

Windows 10 - jullie mening, ervaringen


Aanbevolen berichten

Windows 10 is vanaf vandaag beschikbaar. Het besturingssysteem is het eerste jaar gratis te downloaden voor iedereen die nu Windows 7 of 8 heeft. Een opvallende verandering, tot nu toe moest altijd betaald worden voor een nieuwe Windows-versie.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Wie heeft Windows 10 al geïnstalleerd?

http://youtu.be/jg9ZRHkoBJI

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 maanden later...

Een beetje oplettendheid is op z'n plaats als het gaat om Windows 10:Hoe is het mogelijk dat bijna alle gebruikers een update doen zonder dat Microsoft ook maar enige vaststaande voorwaarden aan het gebruik heeft gegeven. Voor zowel het eerste jaar als daarna.Het lijkt wel het stemmen op politieke partijen: Ook daar zijn drie groepen. 1) De personen die stemmen uit gewoonte. Ze stemmen al jaren op dezelfde partij zonder zich te verdiepen. 2) De personen die achter een enkel punt van de partij staan en zich niet verder verdiepen. 3) De personen die zich wel verdiepen en vanuit dat standpunt een partij kiezen. De groepen 1 en 2 zullen zonder nadenken overgaan naar Windows 10.

Al de gebruikers die overgaan in het eerste jaar zijn eigenlijk gewone test-gebruikers om de fouten uit Windows 10 te halen. Microsoft kan leren(?) van de fouten uit het eerste jaar, maakt dan pas Windows 10 volwassen en gaat er geld voor vragen.Waarom doet Microsoft eigenlijk zo geheimzinnig over de tijd na het eerste jaar?En niemand weet hoe het verdienmodel van Windows 10 er uit gaat zien. Ook daar blijft Microsoft heel geheimzinnig over. Volgens de geruchten worden de meeste apps betaalde apps.

Het lijkt een beetje op drugs: De eerste portie krijg je gratis, de tweede voor weinig geld. En voor je het weet zit je er helemaal aan vast en kan je niet anders dan betalen voor de diensten.En wil je er vanaf? Dan zorgt MS er wel voor dat je dan geen gebruik meer kan maken van de geboden diensten.

Er wordt niet gegarandeerd dat alle drivers en/of software die nu onder Windows 7/8(.1) straks zonder problemen onder Windows 10 gaat werken. Dit geld trouwens ook voor virussoftware!!

Enig positief puntje is dat je na een upgrade (nu nog) terug kan naar je oude versie. Het is nog niet bekend hoe lang die optie zal blijven bestaan!

Om ALLES wat je doet bij te houden heeft Microsoft doodleuk een keylogger ingebouwd in Windows 10 zonder dat de gebruikers zich daarvan bewust is.

Microsoft wil zijn diensten beter af kunnen stellen aan de gebruiker. Alleen moet die gebruiker wel zijn hele privacy opgeven! Standaard staan die opties helemaal open.Na alle negatieve berichten over Google en privacy zou je denken dat mensen er beter over zijn gaan nadenken. Maar het vertrouwen in pappa Microsoft is blijkbaar zo goed dat mensen zonder nadenken over gaan stappen.

Tijdens de installatie zie je, en het valt bijna niet op, een linkje staan hoe je de privacy-opties uit kan zetten. Want standaard staan ALLE privacy-gevoelige opties gewoon open.Neem alleen al het AUTOMATISCH delen van je wifi-wachtwoord met vrienden!?

Dan is er ook nog Cortana. Ook je stem wordt fijntjes opgenomen en doorgestuurd .. zonder dat de gebruiker daar toestemming voor heeft gegeven!!

Hierbij een handige link: http://www.pcmweb.nl/nieuws/de-belangrijkste-privacy-instellingen-windows-10.html

Dan de internetbrowser:Microsoft heeft gekozen om zaken uit de browser te laten om die sneller te maken:Silverlight, Flash, Active X, Browser Helper Objects en toolbars missen.Eigenlijk is het zoiets als een bedrijf dat niet genoeg winst maakt en daardoor maar werknemers ontslaat. Snelheid gaat duidelijk boven gebruiksgemak. Zo kan je vrijwel alle operation systems en programma's sneller maken!Daarbij heet Edge nog geen enkele ondersteuning voor plug-ins zoals het veel gebruikte Ad Block.

Er is trouwens in Windows 10 geen mogelijkheid om bv Google als je standaard zoekmachine in te stellen!

En als laatste de door velen vervloekte tegels. De vraag is of die in Windows 10 ook weer volledig vervangen kunnen worden door tekst door een supertooltje als Classic Shell. Nu hebben ze een vreemde combinatie van een start-menu en tegels. Eigenlijk is het een miniatuurversie van het Windows 8 metro startscherm.

Het "onder water" beheren van Windows 10 blijft een ramp door de verspreide instellingen, Hopelijk komt er ook weer een extra appje voor om al de instellingen weer bij elkaar te krijgen.

En dan denken ze dat ik ga overstappen van Windows 7/8.1 naar een operation system dat duidelijk nog niet eens af is, zoveel mogelijk persoonlijke gegevens wil opnemen en geen duidelijke voorwaarden stelt aan het gebruik?

Mee gaan met Windows 10 is als een overeenkomst tekenen die na het tekenen nog zwaar aangepast gaat worden zonder dat je er nog onderuit kan.

Ons advies: Wacht driekwart jaar, bekijk dan eens de hele situatie en bepaal dan pas wat je gaat doen. Of doe zoals ons: Ga over op Linux (Mint mate). Ben je in een keer sneller en veiliger.

Ik hoop dat ik een heel verkeerd inzicht heb in de situatie. Maar zoals het er nu uit ziet komt Skynet steeds dichterbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had Windows 10 eerst op mijn laptop gezet om daar wat programma's die ik vaak gebruik uit te proberen. (table ninja, holdem manager etc) En dit liep echt verrassend soepel allemaal.

Heb hem nu sinds gisteren ook op mijn desktop gezet en ook daar zonder problemen so far, zeker aangezien ik nogal wat software gebruik mbt poker had ik wel verwacht dat er wat probleempjes waren met compatibiliteit oid meer tot nu toe helemaal niks.

De lay-out van de tafels is ook iets netter en mooier in W10 aangezien alle kaders rondom de schermen weg zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 3 PC's.

Op 1 PC werkte bijna niks meer.

Op de andere begint het installatieproces wel, maar kan het niet worden afgemaakt en na een tijdje wordt windows 7 weer hersteld

En op de andere wordt de updater niet herkend, er wordt gevraagd naar Service Pack 1. Als ik die los download en wil installeren, dan is de mededeling dat ik Service Pack 1 al heb.

Kortom: voor mij 0 uit 3.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 3 PC's.

Op 1 PC werkte bijna niks meer.

Op de andere begint het installatieproces wel, maar kan het niet worden afgemaakt en na een tijdje wordt windows 7 weer hersteld

En op de andere wordt de updater niet herkend, er wordt gevraagd naar Service Pack 1. Als ik die los download en wil installeren, dan is de mededeling dat ik Service Pack 1 al heb.

Kortom: voor mij 0 uit 3.

Klinkt niet veelbelovend. Wel fijn om te horen dat het bij @Donna_Paulsen wel is gelukt.

Wie heeft er nog meer Windows 10 aan de praat gekregen? En, bevalt Windows 10.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oja, en mijn win7 is uiteraard een illegale. Had dat nog downsides met de "gratis" upgrade naar win10?

Ja natuurlijk, 1 downside is bijvoorbeeld dat je met W10 je inlogt en opstart met een account, weet niet hoe handig het is om je e-mail adres aan een illegale versie te koppelen :>

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik heb best veel $ online staan verspreid over meerdere bookmakers/pokerclients, dus ik ga het risico gewoon niet lopen om gekut te krijgen met illegale windows versies.

Mocht je pokeren/gokken/sportsbetten voor een living en je hebt je pc nodig om je brood te verdienen, schaf gewoon altijd legale softwarepakketten aan imo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.