Spring naar bijdragen

Ben jij een boekenwurm ? - Boeken TOPIC


Aanbevolen berichten

Ik ben zelf geen boekenwurm maar lees wel boeken als ik op vakantie ben.

Tegenwoordig sleur ik geen kilo's boeken mee op vakantie maar lees ik digitale boeken, ebooks op mijn E-reader.

Zelf heb ik een E-reader van Sony (PRS-T2) en mijn vrouw heeft een Kobe Glo E-reader.

Deze vakantie heb ik met veel plezier en spanning onderstaande boeken gelezen.

Dan Brown - Inferno

Robert Langdon, hoogleraar kunstgeschiedenis en symboliek, wordt op een nacht wakker in een ziekenhuis in Florence zonder te weten hoe hij daar is beland. Geholpen door een stoïcijnse jonge vrouw, Sienna Brooks, vlucht Langdon en raakt hij verzeild in een duizelingwekkend avontuur. Langdon ontdekt dat hij in het bezit is van een reeks verontrustende codes, gecreëerd door een briljante wetenschapper; een genie dat geobsedeerd is door het einde van de wereld en het duistere meesterwerk Inferno van Dante Alighieri.

Linda Jansma - Houvast

Nadat haar man Thijs negen maanden eerder is omgekomen bij een auto-ongeluk, heeft dierenarts Anouk van Merwede haar leven met dochter Amy weer op de rit. Maar dan wordt Aart Buringa, een goede vriend van Thijs vermoord en verdwijnt haar broer spoorloos. Als Anouk een verband probeert te leggen tussen deze twee gebeurtenissen ontdekt ze dat Thijs een groot geheim met zich mee het graf in heeft genomen.

Van Dan Brown heb ik meer boeken gelezen maar van Linda Jansma had ik nog nooit gehoord. Tip van mijn vrouw die wel een boekenwurm is.

Linda heeft meer boeken gelezen die zeker nog ga lezen.

En, lezen jullie veel? Welke boeken? Welke boeken of schrijvers kun je aanbevelen. Kom maar op met de tips.

Ben jij ook overgestapt op een E-reader? Ga lekker los in dit "Ben jij een boekenwurm ? - Boeken TOPIC"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 maanden later...

Elke dag minstens een half uurtje! Heb vorige maand m'n 3e Kindle gekocht. Na zo vaak te hebben moeten verhuizen ben ik erachter gekomen dat veel boeken hebben helemaal niet handig is!

Ik lees van alles en nog wat. Van chick-lit tot aan historische verhalen tot autobiografieën tot business spul.

Game of Thrones boeken iets van 4 maanden over gedaan. Ben blij dat ik er even klaar mee ben haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb alle boeken van John Grisham, David baldacci, dan Brown. En nagenoeg alle boeken van VI. Ik ben niet van een ereader en denk dat de ereader ook erg slecht is voor de schrijvers en boekenwinkels. 9 van de 10 gebruikers koopt denk ik de boeken niet maar kopieert of download deze.

Qua opbergruimte ben ik t wel met @shir eens. Ze zijn zwaar en nemen veel ruimte in beslag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik koop alles netjes via Amazon voor de Kindle. Geen idee waarom ik niet download of niet heb gekeken hoe of wat want voor series enzo betaal ik niet.

Verder ben ik bezig om te proberen alle boeken van deze lijst te lezen met soms wat afleidingen (makkelijker spul) tussendoor:

http://www.amazon.co.uk/100-best-books/b?ie=UTF8&node=4656884031

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees eigenlijk alleen 'old school' boeken van papier. Stephen King is mijn favoriete schrijver.

Verder vind ik Cormac McCarthy (No Counrty for Old Men, The Road, All the Pretty Horses, The Crossing, Cities of the Plain, van hem komt Blood Meridian eind van de maand in het Nederlands opnieuw uit) en Larry Mc Murtry (Lonesome Dove)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik houd wel van science fiction . Graag met een beetje speculatie over hoe de maatschappij er in de toekomst uit zal zien . William Gibson , Bruce Sterling . Ken MacLeod " the Stone Canal " en " the Cassini Division " en Daryl Gregory " Afterparty".

Voor mijn research en wegens interesse lees ik ook boeken over verslaving . Christiane F. , Nic Sheff "Tweak " en David Sheff " Beautiful Boy ".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.