Spring naar bijdragen

Voorschot bij NLE vanwege wanbetalers


Remco86

Aanbevolen berichten

Ik ben een van de mensen die (bijna) jaarlijks overstapt van de ene naar andere energiemaatschappij. Ik kreeg gisteren onderstaande e-mail:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beste meneer @Remco86,

NLE is volop in beweging. Niet voor niets is één van de kernwaarden van ons merk “iedere dag een beetje beter en soms een grote stap vooruit”. Over zo’n stap vooruit gaat dit bericht, aangezien NLE de betalingscyclus van haar klanten gaat aanpassen.

Dit betekent in eerste instantie dat u, in plaats van ín de maand van levering, vóór de maand van levering gaat betalen. Concreet houdt dit nu in dat u bij de overgang naar deze nieuwe cyclus eenmalig 2 termijnbedragen in dezelfde maand in rekening gebracht krijgt. Let wel: u gaat dus niet méér betalen, alleen eerder. Voor u persoonlijk vindt deze overgang volgende maand, dus op 25 september 2015, plaats. Wij vragen u vriendelijk rekening te houden met deze eenmalige incasso van 2 termijnbedragen.

Achtergrond

Aan het einde van dit jaar bestaat NLE maar liefst 10 jaar. In deze jaren hebben wij ons, als uitdager van de markt, ingezet om de markt op te schudden en te zorgen voor algemene prijsdruk. Daarbij hebben wij uiteraard ook een schat aan ervaring opgedaan in enerzijds het beperken van de in de energiemarkt altijd aanwezige debiteurenrisico’s en anderzijds zijn we steeds slimmer energie gaan inkopen.

Het naar voren brengen van de betalingscyclus stelt NLE in staat om voor u als klant in de toekomst te verzekeren dat wij u langjarig prijsvoordeel kunnen blijven bieden.

Zoals ieder bedrijf heeft NLE ook te maken met een debiteurenkant. Inmiddels weten wij dat met name klanten, die vanaf het begin van de factuurrelatie niet betalen (maar wel al door ons beleverd worden), het meest wezenlijke aandeel in wanbetalingsproblemen veroorzaken. Dit is een algemeen feit. We doelen hier niet op úw persoonlijke situatie, maar het raakt u wel. De afschrijvingskosten die daarmee zijn gemoeid, worden namelijk uiteindelijk verwerkt in de algemene tarieven die we kunnen bieden. Door de betalingscyclus op deze nieuwe manier in te richten, houden wij deze ‘professionals’ voortaan buiten de deur waardoor we de tarieven in de toekomst voordelig kunnen blijven houden. Bovendien stelt deze betalingscyclus NLE in staat om nog scherper in te kopen en ons als bedrijf onafhankelijker te laten opereren ten opzichte van bijvoorbeeld grote energieproducenten. Ook daarvan plukt u in de toekomst de vruchten.

We begrijpen dat een en ander wellicht vervelend kan zijn aangezien 2 termijnbedragen worden afgeschreven, maar we geloven oprecht dat we met deze aanpassing een situatie creëren waardoor onze klanten, dus ook u, beter af zijn. Mocht u het echter niet eens zijn met deze aanpassing van de voorwaarden (te vinden via deze link), dan kunt u tot 30 dagen vanaf de verzending van dit bericht uw contract kosteloos opzeggen. U kunt hiervoor contact opnemen met onze Klantenservice via 088-7307307 (lokaal tarief). In het keuzemenu kiest u voor optie 3 voor vragen over dit onderwerp.

Tot slot

Als NLE zijn we superblij met u als klant. Wij willen graag deze grote stap vooruit samen met u zetten, zodat we nu en zeker ook in de toekomst onze rol als belangrijkste uitdager van de energiemarkt voor u kunnen blijven waarmaken.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Cliffs:

Ik ga nu dus vooraf betalen omdat NLE het probleem heeft dat men verdomd te betalen. Vanwege dat feit betalen WIJ dus meer, aangezien dit al in de tariefen zit verwerkt. Daarnaast gaan WIJ nu dus vooraf betalen, voor een product wat nog niet is geleverd.

Wat vinden wij hier van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 maanden later...

Tja, ik kan me er wel iets bij voorstellen hoewel het wel redelijk zuur is dat je nu eenmalig een dubbele rekening krijgt. Heel veel dingen moet je vooraf betalen en sommige achteraf. Mij interesseert dat eigenlijk niet zo. Feit blijft wel weer dat er sommigen hun geld liever ergens anders aan uitgeven dan noodzakelijke energie, ik noem maar een dwarsstraat als roken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het vooruit betalen is inderdaad maar 1 maand vervelend, gezien de dubbele factuur. Dat vind ik als ik er nog eens over nadenk inderdaad niet het ergste. Heeft niet m'n voorkeur, maar de kans dat NLE halverwege de maand niet meer kan leveren is natuurlijk nihil. Dus risico loop je in principe niet. Het feit dat de overige klanten betalen vanwege het feit dat anderen dus NIET betalen irriteert me veel meer. Ik zie de beelden uit de Schilderswijk met in de voortuin zittende, Schultenbrau drinkende beroepswerkenlozen alweer voor me. En volgens mij betalen we daar al genoeg voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als iedereen nu gewoon zijn rekeningen betaalde voor de noodzakelijke dingen in het leven maakte het leven voor de rest een stuk goedkoper. Maar zo zal t altijd zijn en blijven. Vergelijkbaar met rellen bij voetbal waar een klein groepje het verpest voor de goedwillende grote groep. De paar marokkaantjes die de Nederlandse Marokkaan een slechte naam geven, etc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Binnen de zorg hebben ze ook veel te kampen met wanbetalers. Bedrag wat openstaat is meer dan een miljard Euro. Dit gaan ze nooit meer terugkrijgen en hierdoor zullen de premies maar blijven stijgen. Ik vind de zorg in Nederland toch vrij duur en kan me goed voorstellen dat sommige mensen dit niet meer kunnen betalen. Er is een verschil tussen willen en kunnen betalen :)>- NLE is als eerste en ik verwacht dat andere maatschappijen gaan volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.