Spring naar bijdragen

Keuzestress, heb jij er last van?


Aanbevolen berichten

Ja, ik betrap me erop dat ik last van keuzestress heb.

Mijn moeder heeft een nieuwe TV nodig dus ik help haar mee met zoeken naar een goede en betaalbare TV.

Ze heeft een budget en wil maximaal 800 euro uitgeven. Liefst een TV met een doorsnee 43 inch.

Eerst online gekeken. Wat een aanbod en wat een hoop sites die TV's verkopen. Daarnaast nog een hoop vergelijkingssites. Dus je kunt uren surfen om informatie in te winnen. Vergeet ook de reviewsites niet want je wilt natuurlijk waar voor je geld hebben. De ene site geeft 4 sterren en de andere 3 voor dezelfde TV. Een andere review site vind de TV weer niets. Damn, wat een informatie komt er op je af die je vervolgens moet gaan filteren om een keuze te maken.

Tja, dus maar besloten op naar de BCC te gaan om de mogelijke kandidaten in het echt te zien. Daar treffen we natuurlijk ook weer veel TV’s aan. Deze BCC heeft maar twee 43 inch TV staan. Dat valt tegen. Daar gaat mijn shortlist. Oké deze LG geeft wel mooi beeld maar de kleuren zijn minder natuurlijk. Even kijken of er een review staat. Ja, maar 1 en deze expert geeft de tv een 6. Toch maar niet. Gaan we toch voor een Philips. Die hebben ze hier niet. Op naar de Media Markt. Daar hebben ze veel meer 43 inch modellen staan maar geen Philips.

Deze Panasonic lijkt ons wat. Verkoper bijgehaald voor advies. Komt hij vervolgens met een Sony Bravia aanzetten. Ja, dit beeld is scherper en de kleuren natuurlijker. Ook de prijs valt mee. Volgens de verkoper is het een goede tv. Maar is deze prijs wel de laagste prijs? Wat een keuzes en wat een adviezen allemaal. Online en offline!

We kopen deze Sony Bravia nog niet. Vanmiddag eerst thuis kijken naar reviews en naar de laagste prijs. De reviews waren redelijk positief. Prijzen voor deze TV zijn bijna overal hetzelfde. Uiteindelijk besluiten we om de Sony Bravia online te bestellen bij de Media Markt waar deze ook gratis wordt thuis bezorgd.

Bovenstaande een beetje herkenbaar of zijn jullie heel snel in het nemen van dit soort aankoopbeslissingen. Binnenkort wil ik een nieuwe camera voor mijn Vegas trip kopen. Wordt ook weer een zoektocht. Misschien roep ik jullie hulp wel in ;)

https://youtu.be/-W8J-xCzrNI

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 maanden later...

Ik heb zowel in de huiskamer als op de slaapkamer dezelfde tv hangen, Sony bravia huppeldepup 105 cm. Mijn volgende tv zal ook een Sony zijn. Waarom precies weet ik niet, kwaliteit is perfect, prijs was ook concurrerend. Hoewel mijn eerste 1600 euro was en de tweede 4 jaar later 700.

Maar denk dat elke tv tegenwoordig prima kwaliteit is en je altijd beetje geluk moet hebben ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast [Verwijderde Gebruiker]

Keuzestress wil ik het niet noemen maar snap helemaal wat je bedoelt. Heerlijk vind ik het om voor mij het beste product uit te kiezen voor de scherpste prijs. Dit geldt niet alleen voor apparatuur, maar ook voor auto's en vakanties kan ik wel dagenlang struinen over websites voor info, reviews, etc. Mijn vriendin vraagt dan ook vaak "waar haal je het geduld toch vandaan"? ;-) Maar op een gegeven moment ben ik er wel klaar mee en bestel het dan. En heel soms is het zoekproces zelfs nog leuker dan het uiteindelijk product wat ik gekocht hebt. Nu ik er over nadenk is het misschien wel iets dwangmatigs....lol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb gelukkig geen last van verkooppraatjes, ik wil weten wat een tv kan en dan bedoel ik niet snufje dit snufje dat, ik wil weten wat zijn zwartwaardes zijn wat is zijn verversingssnelheid heeft hij last van ghosting en of van judder en nog meer dingen. (heel belangrijk als je er waarden aanhecht) nu gaan er veel zoeken waar ik het over heb lol

Helaas gaan ze met plasma niet naar een hogere resolutie als 1080p (full HD) en stoppen ze met het maken van plasma dus moet ik wel over op een andere techniek, ik denk dat het dan toch OLED wordt of misschien wel één met local dimming, de zwart waardes van OLED is tot nu toe nog steeds beter als die van local dimming.

Veel mensen zal dit wat hier boven staat niet interesseren omdat ze misschien niet weten wat het allemaal inhoud en ze vinden dat als ze maar beeld hebben en er maar genoeg snufjes op zitten het wel een goede tv is, dat is helaas niet zo.

Het klinkt misschien heel raar maar een verkoper zal bijna nooit zijn best lopende toestel aan je willen verkopen hij weet toch wel dat die verkocht worden.

Dus zal hij van de tien negen keer de tv willen verkopen die niet zo goed lopen, omdat hij die ook kwijt wil.

Die tv's zijn dan ook niet slechter als de andere maar hij zal wel proberen, als je het toch aan hem over laat je die tv te verkopen, wat natuurlijk ook een beetje "normaal" is hij moet die ook verkopen.

Wil er eigenlijk ook niet te diep op ingaan, maar koop wel iets wat jij wil en niet de verkoper ga naar een winkel kijk naar het beeld en kijk dan wat jij het mooist vindt als de eerdere genoemde technieken je niks uit maken. Vraag anders ook of hij iets kan laten zien op de tv zodat je kan zie hoe hij iets weergeeft.

Reviews zijn leuk maar is ook meestal een persoonlijk mening, misschien vindt jij die tv's die andere "afkraken" wel heel mooi en is die heel goed voor wat jij in een tv zoekt, ik ben daarin misschien wel een beetje een Pietje precies, maar ik vind het wel belangrijk dat ik met plezier naar film's mijn eigen films en foto's kan kijken.

Sorry voor het lange verhaal ik stop er nu maar mee :))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@polotjes, dat lange valt wel mee hoor. Mooie input. Ik ben benieuwd wat voor tv jij tzt koopt. Zal waarschijnlijk tot het hogere segment horen. Hoe groot gaat je ie worden?

Ja het is zo wij kijken heel veel tv (ook Blu-ray, youtube en onze site en zo) en dan wil ik wel lekker kunnen kijken en dan wordt het meestal wel het hogere segment. :(

voor de kijkafstand en de grote van de kamer zou ik tot max 90" kunnen gaan , heb nu 60" in de woonkamer en op de slaapkamer 50" gelukkig hoef je met 4K niet zo ver van je tv te gaan zitten, anders als je te ver van je tv af gaat zitten hebben de extra pixels geen nut.

Misschien dat hij 60" blijft of misschien wel iets groter dat weet ik nog niet, staat nog steeds open. :))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...

...ik kan nooit kiezen of ik mijn linkersok eerst aan wil doen of mijn rechtersok en dan vraag ik me daarbij af of ik eerst een sok en schoen aan zal doen en dan de andere sok en schoen, of dat ik beter eerst mijn sokken aan kan doen en dan mijn schoenen.

Dat probleem is volgens mij door Archie Bunker en Meatball gecreëerd ;-)

https://youtu.be/prRtcQz8Uqk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.