Spring naar bijdragen

Miljoenenspel verslaan


invmat

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

In mijn vrije tijd laat ik wel eens wat kansrekening los op loterijen. Bij het miljoenenspel zie ik een interessante mogelijkheid om het spel te kunnen winnen, maar het vergt veel meespelers. Ik laat het aan jullie over om even de site te checken om alles dat ik zeg te bevestigen. Hieronder mijn uitleg.

Het miljoenenspel is met een kans van 1:1.100.000 de loterij met de grootste kans op een miljoen (zie veelgestelde vragen). Daarin is de uitspraak dat je 3 keer kans maakt al verwerkt. Een klein rekensommetje geeft ons het volgende: Aantal loten dat meespeelt per trekking gedeeld door 3, maal 26 = 1.100.000. Hieruit volgt: 1.100.000 maal 3, gedeeld door 26 is het aantal loten dat iedere trekking meespeelt. Dat geeft 126923 loten per trekking, van €5,- per stuk.

Het meest typische aan het lotnummer van het miljoenenspel is de letter. Er worden elke trekking 3 lotnummers getrokken. Als een van de daaraan gekoppelde letters goed hebt, win je per lot €5,-, €7,50 of €10,-. Dan heb je dus minimaal je inleg terug en mogelijk zelfs winst.

Zoals eerder gezegd zijn er 126923 loten per trekking. Dit zijn ongeveer 4882 loten per letter.

De mogelijkheid om het miljoenenspel te winnen is als volgt: zorg er voor dat je tijdens 1 bepaalde trekking zo veel mogelijk mensen optrommeld om met 1 bepaalde letter mee te spelen en zoveel mogelijk loten te kopen. De verhouding van die letter ten opzichte van andere letters zal dan groter zijn. De kans dat er uit alle verkochte lotnummers nummers met de door ons gekozen letter wordt getrokken is daardoor ook groter. Als die letter getrokken wordt bij een van de drie loten die ze trekken, dan heeft iedereen minimaal zijn inleg terug.

Nadeel is wel dat om deze kans substantieel te vergroten, er wel echt aanzienlijk meer loten gekocht moeten worden van die letter. Dat is voor 1 persoon niet heel realistisch, maar op een forum met mensen die bereid zijn om een gokje te wagen is het wellicht (ooit) mogelijk.

Groetjes,

invmat

EDIT: Excuses, doordat ik in eerste instantie een gedeelte tekst tussen kleiner en groter dan tekens had geplaatst ontbrak er een gedeelte in de berekening waardoor hij niet te snappen was, hij zou nu wel begrijpelijk moeten zijn. Als je hem niet snapt, vraag dan gerust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.