Spring naar bijdragen

Gaswinning Groningen


Aanbevolen berichten

  • 4 maanden later...

Je kan het ongetwijfeld wel in 50 jaar veilig leegtrekken i.p.v. een aantal jaar. Dat het enorme psychische en en financiële schade veroorzaakt is mij wel duidelijk. Met slim boekhouden kan je die 12 miljard echt op een andere manier voor elkaar krijgen. Uiteindelijk is ook ons gas niet onbeperkt uit de grond te trekken en moeten we het ook zonder doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan het ongetwijfeld wel in 50 jaar veilig leegtrekken i.p.v. een aantal jaar. Dat het enorme psychische en en financiële schade veroorzaakt is mij wel duidelijk. Met slim boekhouden kan je die 12 miljard echt op een andere manier voor elkaar krijgen. Uiteindelijk is ook ons gas niet onbeperkt uit de grond te trekken en moeten we het ook zonder doen.

+1 Helaas heeft Nederland geen staatsfonds opgericht en vanaf dat moment de aardgasbaten hierin gestopt. Als we dat wel gedaan hebben dan hadden we waarschijnlijk ook zo mooite grote pot met geld gehad zoals Noorwegen. Geen eeuwige rijkdom voor de BV Nederland! Lees het artikel: Gemiste kansen: eeuwige rijkdom dankzij aardgas. Ze mogen van mij alsnog met zo'n fonds beginnen.Dan kan de politiek en ook wij alvast wennen hoe om te gaan zonder de directe aardgasbaten. We moeten wel een keer want het gas raakt een keer op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn al veel te lang afhankelijk van de gaswinning om onze zorgstaat in stand te houden. Nu het stop zetten betekenen nog meer bezuinigingen en we hebben gezien hoe het land dan op zijn kop staat.

In het verleden een staatsfonds opstarten klinkt mooi maar nu zijn al die miljarden ook besteed in ons land en dat is ook de reden dat we het mooie land zijn dat we nu zijn. We hadden het destijds in aandelen kunnen investeren of in ons land. Er is gekozen voor het laatste. Ik zou door gaan op de huidige weg met inachtneming van de gevaren die t met zich mee brengt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.