Spring naar bijdragen

Goede voornemens, goede doelen 2016


Aanbevolen berichten

Persoonlijk ben ik groot voorstander om te delen met anderen, ondanks mijn voorkeur voor de VVD ;), en kies daarvoor altijd voorafgaand aan een nieuw jaar enkele nieuwe doelen die vaak een vergelijkbaar thema hebben. Sociaal denken is in mijn eigen ook iets heel anders dan sociaal stemmen. Stemmers op de SP en PVDA willen sociaal overkomen door te beslissen wat de mensen met vermogen en hogere salarissen moeten doen met hun geld, maar dat is in mijn ogen niet het beginsel van sociaal zijn. Je ziet daarom ook al veel dat de grootvermogenden hun vermogen zelf gaan beheren en schenken naar goede doelen waarbij recent Mark Zuckerberg van Facebook de eerdere stappen van Bill Gates en Warren Buffett volgt. Men zet een eigen stichting op en support daarmee goede doelen. Ik kan deze trend dan ook alleen maar enorm toejuichen.

ronald-mc-donaldhuis.jpg

Ik probeer zelf ook altijd mijn duit in het zakje te doen en support doelen die zich inzetten voor het welzijn van zieke kinderen. Zoals Ronald McDonald, Make a wish en de Opkikker. Deze doelen heb ik eind 2013 gekozen en heb sindsdien geen wijziging hier in aangebracht nadat ik eerder bijvoorbeeld ook een jaar alle publieke omroepen als goed doel heb gekozen.

Zijn er meer OneTimers die goede doelen support en zo ja welke doelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 maanden later...

Ben al jaren donateur van warchild. Heb vroeger voor verschillende goede doelen gewerkt en daarvan ging/gaat warchild ver weg het beste om met het geld dat ze ontvangen van donaties/donateurs. Ook is dit een heel specifiek doel en niet zo breed als bijvoorbeeld artsen zonder grenzen of het rode kruis, hierdoor weet je precies wat er met jou geld gedaan wordt en dat vind ik fijn. Verder geen vaste doelen maar af en toe in collecte of acties van bekenden doneer ik nog wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@tracasse daar kan ik me goed in vinden, je motivatie. Grote goede doelen, zoals AzG, Unicef, etc is toch een hele grote hoop en kies graag voor doelen die specifieker van aard zijn, zoals jij daar Warchild voor kiest.

Een doel waar ik overigens nooit geld aan zou schenken is Greenpeace omdat zij te agressief zijn in de gebruikte methoden om iets af te dwingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@tracasse daar kan ik me goed in vinden, je motivatie. Grote goede doelen, zoals AzG, Unicef, etc is toch een hele grote hoop en kies graag voor doelen die specifieker van aard zijn, zoals jij daar Warchild voor kiest.

Een doel waar ik overigens nooit geld aan zou schenken is Greenpeace omdat zij te agressief zijn in de gebruikte methoden om iets af te dwingen.

Geenpeace absoluut mee eens, kom zelf oorspronkelijk uit een vissersdorpje en heb dus ook familie die kotters bezitten/bevaren. Gewoonweg poging tot doodslag in sommige gevallen als je het mij vraagt.

Ik ben pas geleden donateur geworden van de KNRM.

Daarnaast zal ik als ik thuis ben ALTIJD iets in de collectebus doen als er weer iemand langskomt. Te meer omdat ik het zeer waardeer dat er mensen zijn die tijd willen stoppen in het collecteren. Ik zou hier zelf namelijk nooit aan beginnen, te lui voor simpel gezegd.

En niet te vergeten natuurlijk, de postcodeloterij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sponsor regelmatig die voor een goed doel iets doen (sponsorloop voor Kika bijvoorbeeld) Speciaal potje aan de deur voor de collecties en soms als ik geraakt wordt door iets in de media, zoals Glazen huis en iets via de Sociale Media. We dragen ons steentje bij maar pas bij een verplichting omdat het vanuit ons hart moet komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weken later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.