Spring naar bijdragen

Dutch Picker(s)


CashCow

Aanbevolen berichten

Idee is als volgt: Ik begin met een startbudget van €25 en ga dit weekend naar de kringloopwinkels die je hier in het dorp in overvloed hebt!

Ik koop allerlei crap van die €25 en kijk of ik dat langzaam kan "optraden" naar een leuk bedrag!

Ik ga gebruik maken van internet only, ik ga niet als een luizige hipster langs de deuren om te vragen of ze me van mijn zooi af willen helpen.

Weet iemand aan wat voor soort zooi je je vinger eigenlijk nauwelijks kunt branden?

Servies? Speelgoed? Meubels?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...

... ook even een proefballonnetje opgelaten. In de lunchpauze de plaatstelijke kringloopwinkel bezocht en wat stond daar? Een alleraardigst Ot en Sien blik, promotie materiaal van Royco (ergens uit de jaren 80 meen ik). Geen hoogstandje natuurlijk maar ik dacht die zoek ik straks even op. Ik laat hem vooralsnog mooi staan voor die Whopping €1,50 die ervoor gevraagd wordt. Maar Ot en Sien zijn natuurlijk puuuuure nostalgie, daar zal vast wel vraag naar zijn! Zeker aangezien dit stuk toch wel zo'n dikke 30 jaar oud is en in mint condition. Ik type Ot en Sien Royco blik in op google en wat denkt je? Hele pagina vol van die krengen op Marktplaats 'vraagprijs: Bieden' Op geen van allen was geboden. Er stond er ook één tussen voor €7.- Kijk dan zet je tenminste een duidelijke prijs neer...maar ja, die stond daar al vanaf december 2014 te koop op Marktplaats.

Ik denk dat The Great One gelijk heeft en dat inderdaad seisoensartikelen als kampeerspullen in de zomer en schaatsen in de winter voor verkoop aanbieden het meeste kans heeft. Niet alleen om dat lullige blikje maar om wat een collega me vertelde waar ik nog niet bij stil had gestaan. Eigenaren van Kringloopwinkels, rommelschuren etc. zijn zélf al héél goed op de hoogte van wat iets waard is. Die hebben de paarlen allang uit het aanbod wat zij van buiten krijgen gepikt en laten 'de troep' voor de zwijnen. Misschien toch iets om rekening mee te houden voor je met een busje naar Rhenen vertrekt. Wellicht kun je beter via bijvoorbeeld https://www.bva-auctions.com/ goedkoop iets op de kop tikken en doorverkopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

grmpfff, ik vol goede moed gistermiddag naar het kringloopwalhalla in Rhenen.

Blijkt die zaak maar tot 1200 open te zijn ARGHHH. Ik heb wel in de etalage een leuk tafeltje gezien met 2 stoeltjes voor kindertjes om aan te knutselen oid. voor €10. Dat is wel een mooi prijsje waar ik wat winst op kan maken. Als ik hem op FB zet in zo'n ruilgroep dan kan ik er wel €15 voor vragen. Volgende week maar eens kijken offie er nog staat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

grmpfff, ik vol goede moed gistermiddag naar het kringloopwalhalla in Rhenen.

Blijkt die zaak maar tot 1200 open te zijn ARGHHH. Ik heb wel in de etalage een leuk tafeltje gezien met 2 stoeltjes voor kindertjes om aan te knutselen oid. voor €10. Dat is wel een mooi prijsje waar ik wat winst op kan maken. Als ik hem op FB zet in zo'n ruilgroep dan kan ik er wel €15 voor vragen. Volgende week maar eens kijken offie er nog staat!

Je laat je vrouw haar creativiteit los gaan op dat tafeltje en stoeltjes en je kunt er nog veel veel voor vragen. Ken je de docu-serie Dirty Money? Gaat om twee broers in New York. De een koopt spullen of haalt spullen uit containers en de handige broer maar er iets moois van wat vervolgens voor een heel mooi bedrag wordt verkocht.

https://youtu.be/0E_QKyb2T7U

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.