CashCow Posted March 16, 2015 Report Share Posted March 16, 2015 Idee is als volgt: Ik begin met een startbudget van €25 en ga dit weekend naar de kringloopwinkels die je hier in het dorp in overvloed hebt! Ik koop allerlei crap van die €25 en kijk of ik dat langzaam kan "optraden" naar een leuk bedrag! Ik ga gebruik maken van internet only, ik ga niet als een luizige hipster langs de deuren om te vragen of ze me van mijn zooi af willen helpen. Weet iemand aan wat voor soort zooi je je vinger eigenlijk nauwelijks kunt branden? Servies? Speelgoed? Meubels? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted March 26, 2015 Report Share Posted March 26, 2015 Geweldig dit! Spullen om te gaan kamperen en seizoens producten zoals schaatsen. Kijk naar aanbod en vraag in betreffende periode. Een kunstwerkje goedkoop scoren, mooi verhaal bij maken op Marktplaats en laat die kassa maar rinkelen ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted March 26, 2015 Author Report Share Posted March 26, 2015 Goed idee! Schaatsen lijken me niet handig nu eventjes, want die zijn niet te verstouwen nu, maar kampeerspullen is een mooie tip! Ik ga kijken wat ik kan krijgen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buck Posted March 27, 2015 Report Share Posted March 27, 2015 Good Luck! Ik ben benieuwd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buck Posted March 27, 2015 Report Share Posted March 27, 2015 ... ook even een proefballonnetje opgelaten. In de lunchpauze de plaatstelijke kringloopwinkel bezocht en wat stond daar? Een alleraardigst Ot en Sien blik, promotie materiaal van Royco (ergens uit de jaren 80 meen ik). Geen hoogstandje natuurlijk maar ik dacht die zoek ik straks even op. Ik laat hem vooralsnog mooi staan voor die Whopping €1,50 die ervoor gevraagd wordt. Maar Ot en Sien zijn natuurlijk puuuuure nostalgie, daar zal vast wel vraag naar zijn! Zeker aangezien dit stuk toch wel zo'n dikke 30 jaar oud is en in mint condition. Ik type Ot en Sien Royco blik in op google en wat denkt je? Hele pagina vol van die krengen op Marktplaats 'vraagprijs: Bieden' Op geen van allen was geboden. Er stond er ook één tussen voor €7.- Kijk dan zet je tenminste een duidelijke prijs neer...maar ja, die stond daar al vanaf december 2014 te koop op Marktplaats. Ik denk dat The Great One gelijk heeft en dat inderdaad seisoensartikelen als kampeerspullen in de zomer en schaatsen in de winter voor verkoop aanbieden het meeste kans heeft. Niet alleen om dat lullige blikje maar om wat een collega me vertelde waar ik nog niet bij stil had gestaan. Eigenaren van Kringloopwinkels, rommelschuren etc. zijn zélf al héél goed op de hoogte van wat iets waard is. Die hebben de paarlen allang uit het aanbod wat zij van buiten krijgen gepikt en laten 'de troep' voor de zwijnen. Misschien toch iets om rekening mee te houden voor je met een busje naar Rhenen vertrekt. Wellicht kun je beter via bijvoorbeeld https://www.bva-auctions.com/ goedkoop iets op de kop tikken en doorverkopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted March 27, 2015 Author Report Share Posted March 27, 2015 Ik WOON in Rhenen, dus voor de reistijd hoef ik het niet te laten. Ik heb zelf enig verstand van oud papier (Oude boeken, ansichtkaarten, landkaarten en meer van dat soort) Dus hopen dat die mannen er het één en ander tussen hebben laten liggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted March 27, 2015 Author Report Share Posted March 27, 2015 Morgen de eerste fotootjes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted March 28, 2015 Report Share Posted March 28, 2015 Goed kinderspeelgoed, kinderfietsen doen het altijd goed. Altijd ouders of Opa´s en Oma´s die hier op zoek zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted March 28, 2015 Author Report Share Posted March 28, 2015 Die tip neem ik ook even mee! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remco86 Posted March 29, 2015 Report Share Posted March 29, 2015 Zat inderdaad ook aan kinderspeelgoed en kinderkleding te denken. Maar wat je zegt is waar, de pareltjes hebben de vrijwilligers/het personeel er wel al tussenuit gevist. Wellicht dat je meer kans maakt op een kofferbakmarkt of een echte mooie ouderwetse veiling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted March 29, 2015 Author Report Share Posted March 29, 2015 grmpfff, ik vol goede moed gistermiddag naar het kringloopwalhalla in Rhenen. Blijkt die zaak maar tot 1200 open te zijn ARGHHH. Ik heb wel in de etalage een leuk tafeltje gezien met 2 stoeltjes voor kindertjes om aan te knutselen oid. voor €10. Dat is wel een mooi prijsje waar ik wat winst op kan maken. Als ik hem op FB zet in zo'n ruilgroep dan kan ik er wel €15 voor vragen. Volgende week maar eens kijken offie er nog staat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted March 29, 2015 Report Share Posted March 29, 2015 grmpfff, ik vol goede moed gistermiddag naar het kringloopwalhalla in Rhenen.Blijkt die zaak maar tot 1200 open te zijn ARGHHH. Ik heb wel in de etalage een leuk tafeltje gezien met 2 stoeltjes voor kindertjes om aan te knutselen oid. voor €10. Dat is wel een mooi prijsje waar ik wat winst op kan maken. Als ik hem op FB zet in zo'n ruilgroep dan kan ik er wel €15 voor vragen. Volgende week maar eens kijken offie er nog staat! Je laat je vrouw haar creativiteit los gaan op dat tafeltje en stoeltjes en je kunt er nog veel veel voor vragen. Ken je de docu-serie Dirty Money? Gaat om twee broers in New York. De een koopt spullen of haalt spullen uit containers en de handige broer maar er iets moois van wat vervolgens voor een heel mooi bedrag wordt verkocht. https://youtu.be/0E_QKyb2T7U Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shameless Posted March 30, 2015 Report Share Posted March 30, 2015 Wat het heel goed doet is goede versterkers en draaitafels. Die koop je voor tussen 10-30 euro, gaan op marktplaats voor het 3 voudige. Platenspelers zijn weer helemaal in, dus daar wordt voor betaald :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted March 30, 2015 Author Report Share Posted March 30, 2015 Oef, ik ben niet handig en mijn vrouw ook weer niet per se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted March 30, 2015 Report Share Posted March 30, 2015 Oef, ik ben niet handig en mijn vrouw ook weer niet per se. De kinderen misschien!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted March 31, 2015 Author Report Share Posted March 31, 2015 hahaha, als ik die hun gang laat gaan, dan krijg ik er zeker niks meer voor terug :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted April 1, 2015 Report Share Posted April 1, 2015 hahaha, als ik die hun gang laat gaan, dan krijg ik er zeker niks meer voor terug :-) Aha, jongens zeker. Ik hoor dit van vrienden. Ik heb er geen last van. Ik heb een dochter, een echte Crea Bea. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted April 2, 2015 Author Report Share Posted April 2, 2015 Yups, 2 boys... Waarvan 1 crea bea, maar niet bijzonder getalenteerd... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shameless Posted April 13, 2015 Report Share Posted April 13, 2015 Picking is echt gaaf. Ik ga met een collega een aantal keer per week naar de kringlopen in de buurt. Haal er toch regelmatig wat weg, wat ik vervolgens weer verkoop. Leuke hobby zo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackPot Posted April 13, 2015 Report Share Posted April 13, 2015 WoW een aantal keer per week? Dat klinkt professioneel? Levert t ook iets op? Of staat je zolder vol met onverkochte rotzooi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted April 13, 2015 Author Report Share Posted April 13, 2015 Ik heb overigens dat tafeltje en stoeltje op de kop weten te tikken! Effe afschuren en opnieuw verf erop en ik probeer hem te verpatsen voor €25 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted April 14, 2015 Report Share Posted April 14, 2015 Schuurpapier, kwasten, verf, 15 euro of heb je deze bij de Action gehaald. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted April 14, 2015 Author Report Share Posted April 14, 2015 Die shit had ik natuurlijk allemaal nog staan vd verhuizing Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buck Posted April 15, 2015 Report Share Posted April 15, 2015 Ik ben benieuwd @CashCow ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubAqua Posted April 15, 2015 Report Share Posted April 15, 2015 Ik heb overigens dat tafeltje en stoeltje op de kop weten te tikken!Effe afschuren en opnieuw verf erop en ik probeer hem te verpatsen voor €25 Wel pics plaatsen he @CashCow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts