Seabert Posted August 18, 2015 Report Share Posted August 18, 2015 Beste forumgenoten, Komend weekend begint de eredivisie weer. Ik vind het altijd wel leuk om wekelijks voorspellingen te doen voor die wedstrijden. Is er animo voor een eredivisie poule, waarbij je elke speelronde de uitslagen probeert de voorspellen? Aan het einde kijken we dan wie de meeste punten heeft en dan is het winner takes it all. Ik denk aan 5 euro inleg. Als er voldoende animo is, zal ik in een nieuwe post de puntentelling nader toelichten. Om aan deze poule mee te doen moet je dus wekelijks de uitslagen voorspellen (dus niet alleen een 1 X of 2) Kom maar op met die reacties.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackPot Posted January 11, 2016 Report Share Posted January 11, 2016 Yes @seabert super leuk om te doen. Ik ben in en dan kijkt onetime of ze nog een leuk extra iets in de prijzenpot kan doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Special_One Posted January 11, 2016 Report Share Posted January 11, 2016 In onder voorbehoud van de puntentelling.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted January 11, 2016 Report Share Posted January 11, 2016 Ik doe uiteraard mee maar zal wel ergens onderaan gaan bungelen :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seabert Posted January 11, 2016 Author Report Share Posted January 11, 2016 Even wat meer info over de puntentelling die ik in gedachte heb. Je kunt voor een wedstrijd maximaal 10 punten scoren. Die scoor je als je de uitslag precies juist voorspelt. Voorbeeld: Feyenoord - PSV 1-2 en de uitslag wordt 1-2. Je scoort 5 punten als je alleen de totovoorspelling goed hebt. Voorbeeld: ADO - Ajax 1-1 en de uitslag wordt 0-0. Je had goed voorspeld dat het een gelijkspel zou worden, maar het aantal goals van zowel Ajax als ADO klopt niet. Je scoort 2 punten als je de totovoorspelling fout hebt en het aantal doelpunten van 1 van beide teams goed hebt. Voorbeeld: Feyenoord - PSV 3-2 en de uitslag wordt 1-2. Je had het aantal doelpunten van PSV juist en dat levert je dus 2 punten op. of Feyenoord - PSV 1-1 en de uitslag wordt 1-2. Je had het aantal doelpunten van Feyenoord juist en dat levert je dus 2 punten op. Je kunt dus ook nog 7 punten scoren bij een wedstrijd. Dan heb je de totovoorspelling goed en het aantal goals van 1 van beide teams goed. Voorbeeld: Feyenoord - PSV 0-2 en de uitslag wordt 1-2. Je had de totovoorspelling goed en het aantal doelpunten van PSV goed. Ik wil met alle plezier wekelijks de standenlijst bijwerken. Als er nog vragen zijn, stel ze gerust! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rhellevo Posted January 11, 2016 Report Share Posted January 11, 2016 Deze sla ik ff over Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Special_One Posted January 11, 2016 Report Share Posted January 11, 2016 Ik doe wel mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tracasse Posted January 11, 2016 Report Share Posted January 11, 2016 Ik doe ook wel mee, mits het via dit forum is en niet via WhatsApp. Dus als ik het goed begrijp 5euro inleg, elke vrijdag voor 5u je voorspellingen doorgeven en aan het eind van t seizoen winner takes it all? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seabert Posted January 11, 2016 Author Report Share Posted January 11, 2016 @Tracasse...Je hebt het helemaal goed begrepen. Er komt geen what's app aan te pas wat mij betreft! Als een deelnemer de vrijdagwedstrijd vergeet te voorspellen dan kan hij wat mij betreft nog wel de zaterdag en de zondagwedstrijden voorspellen. Mits hij dat op tijd doet natuurlijk. Enige vraag die ik zelf nog heb: Stuur je jouw voorspellingen per p.m. naar een neutraal persoon, zodat je niet kunt spieken bij elkaar of zet je jouw voorspellingen gewoon meteen hier op het forum neer. Ik hoop op het laatste (In de laatste speelronden zouden we het dan per pm kunnen doen als er een paar mensen nog heel dicht bij elkaar zouden staan) Tot nu toe hebben we 5 deelnemers. Hoe meer zielen hoe meer vreugde, maar wat mij betreft gaat de poule sowieso door. Willen we dan komende speelronde al meteen beginnen? Moet het bedrag van €5,- overgemaakt worden naar @the great one?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tracasse Posted January 11, 2016 Report Share Posted January 11, 2016 @Seabert prima idee om het gewoon hier neer te zetten. En wat mij betreft beginnen we komende speelronde meteen. Dan kunnen er altijd nog mensen een ronde later instappen, zo verschrikkelijk groot zal de achterstand dan nog niet zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arthur Posted January 11, 2016 Report Share Posted January 11, 2016 Ik vind het een leuk iniatief, maar voorspellen met de stand vind ik minder interessant. Hierboven zag ik dat jullie op vrijdag willen doorgeven, weet dat speelronde 3 & 15 (geteld vanaf aanstaand weekend) doordeweeks worden gespeeld. Zelf doe ik mee met ErediviePRO, dat is puur voor de lol B-) ( en een playstation 4) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Special_One Posted January 12, 2016 Report Share Posted January 12, 2016 Zoek eerst even uit wanneer de speelrondes precies gespeeld worden, met data wanneer uiterlijk ingeleverd... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dopey Posted January 12, 2016 Report Share Posted January 12, 2016 @Seabert, Dus max is 10 punten, 5 voor de correct voorspelde winnaar en 2 punten per team goed voorspelde doelpunten. De overige punt is dan de bonuspunt bij compleet goede voorspelling. Ik lees dat je einde van seizoen winnaar takes it all wilt doen?, dan pas ik. Indien het een wekelijkse poultje zou worden ben ik wel in. Maar ik ga geen 5 euro inleggen om vervolgens een half jaar laten een paar tientjes te kunnen winnen. Daar haal ik geen fun en motivatie uit om te blijven insturen elke week. Wat er vervolgens ook gebeurt is dat sommige al afhaken met hun voorspellingen, omdat ze naar verloop teveel punten achter staan. En aangezien je toch vanuit zult moeten gaan dat je met een beetje geluk 7 deelnemers zult vinden zal het plezier er snel vanaf gaan. Dat is tenminste mijn ervaring met dit soort poultjes. Ik zou dus eerder voor een week poultje gaan waarbij men dus elk moment kunt instappen en meespelen. En indien je een weekend te druk bent dat je makkelijk een keertje kunt overslaan. Wat betreft de betalingen gewoon vooruit laten betalen. Verlaag de inleg tot 2,50 per week poultje bv. Laat men direct voor een maandje betalen, dus 10 euro. Ben je maar 1x tijd kwijt per maand omtrent de betalingen. Overigens is er ook meer uit te halen omdat men nu 50 euro per maand zou kunnen winnen bij 6 deelnemers. Leuk idee in ieder geval, maar zoals het huidige opzetje doe ik ook niet mee. Veel succes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seabert Posted January 13, 2016 Author Report Share Posted January 13, 2016 Dopey, bedankt voor je reactie. Momenteel hebben we 5 deelnemers. Willen die deelnemers even aangeven of ze het leuk vinden om met 5 man te "strijden" voor een pot van 25 euro aan het einde van het seizoen. Zo niet dan cancelen we wat mij betreft deze poule. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tracasse Posted January 13, 2016 Report Share Posted January 13, 2016 Zeker leuk! Iets met spel en knikkers.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jordi-414 Posted January 13, 2016 Report Share Posted January 13, 2016 Zou ook graag meedoen, waar moet het geld heen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seabert Posted January 14, 2016 Author Report Share Posted January 14, 2016 Goed, we hebben 6 deelnemers. Wat mij betreft beginnen we dus komende speelronde. Ik zal zometeen even de wedstrijden neerzetten van komend weekend. Ik zie graag jullie voorspellingen hier voor de start van de eerste wedstrijd (vrijdag 15-01 om 20:00 uur). @TheGreatOne moeten de deelnemers het geld overmaken naar jou? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seabert Posted January 14, 2016 Author Report Share Posted January 14, 2016 Speelronde 18. Laat die voorspellingen maar komen. Graag de uitslagen van onderstaande wedstrijden voorspellen voor vrijdag 15-01 20:00 uur! FC Twente - Heracles Cambuur - Vitesse Roda JC - AZ PEC Zwolle - SC Heerenveen De Graafschap - Excelsior ADO - Ajax Feyenoord - PSV FC Groningen - FC Utrecht NEC - Willem II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seabert Posted January 14, 2016 Author Report Share Posted January 14, 2016 FC Twente - Heracles 1 - 2 Cambuur - Vitesse 1 - 2 Roda JC - AZ 1 - 3 PEC Zwolle - SC Heerenveen 2 - 1 De Graafschap - Excelsior 1 - 1 ADO - Ajax 0 - 2 Feyenoord - PSV 1 - 2 FC Groningen - FC Utrecht 1 - 1 NEC - Willem II 2 - 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted January 14, 2016 Report Share Posted January 14, 2016 Goed, we hebben 6 deelnemers. Wat mij betreft beginnen we dus komende speelronde. Ik zal zometeen even de wedstrijden neerzetten van komend weekend. Ik zie graag jullie voorspellingen hier voor de start van de eerste wedstrijd (vrijdag 15-01 om 20:00 uur). @TheGreatOne moeten de deelnemers het geld overmaken naar jou? Dat is prima dat ik (escrow) ben en het geld beheer en weer uitbetaal aan de winnaar. Voor mensen die mijn rekening nog niet hebben, graag even een berichtje en dat stuur ik dat door. Graag onder vermelding van: Eredivisie voorspellen OT Poule en je forumnaam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted January 14, 2016 Report Share Posted January 14, 2016 FC Twente - Heracles 1 - 1 Cambuur - Vitesse 2-2 Roda JC - AZ 0 - 1 PEC Zwolle - SC Heerenveen 1 - 0 De Graafschap - Excelsior 0 - 0 ADO - Ajax 1 - 3 Feyenoord - PSV 1 - 1 FC Groningen - FC Utrecht 2 - 0 NEC - Willem II 1 - 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jordi-414 Posted January 14, 2016 Report Share Posted January 14, 2016 FC Twente - Heracles  0-2 Cambuur - Vitesse 1-2 Roda JC - AZ  1-1 PEC Zwolle - SC Heerenveen 1-0 De Graafschap - Excelsior 0-2 ADO - Ajax 0-3 Feyenoord - PSV 1-2 FC Groningen - FC Utrecht 0-0 NEC - Willem II  2-0 Sorry maar het is me nog niet bekend hoe je een privé bericht stuurt. En hoe is de puntenverdeling nu ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seabert Posted January 14, 2016 Author Report Share Posted January 14, 2016 Jordi, leuk dat je meedoet. De puntentelling staat hierboven beschreven. Als je er nog vragen over hebt dan lees ik ze graag.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Special_One Posted January 14, 2016 Report Share Posted January 14, 2016 FC Twente - Heracles 1-2 Cambuur - Vitesse 1-2 Roda JC - AZ  1-1 PEC Zwolle - SC Heerenveen 2-1 De Graafschap - Excelsior 1-2 ADO - Ajax 2-2 Feyenoord - PSV 2-2 FC Groningen - FC Utrecht 2-1 NEC - Willem II  2-0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jordi-414 Posted January 15, 2016 Report Share Posted January 15, 2016 Wou even mededelen dat ik mijn bericht hebt aangepast, omdat ik nog wou vragen hoe het zat met de puntentelling. Dus niet denken dat ik na de wedstrijden mijn uitslagen heb aangepast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts