Ash82 Posted October 21, 2022 Report Share Posted October 21, 2022 (edited) Naast volledige eigen verantwoordelijkheid voor online gokken is er tegenwoordig ook een zorgplicht voor online casino's. Dat merk je door oa de deposit limieten die je zelf kan instellen of de verwijzing naar Cruks, verslavingpreventie systemen etc Als het goed is word je spelgedrag in de gaten gehouden. Vandaar dat je zo nu en dan wel eens een mailtje krijgt van een online casino of alles goed gaat of je niet een pauze wil?. Sommige bellen je zelfs op of het nog wel goed gaat. Sommige vragen je zelf naar bewijs van inkomsten. Maar wat nou als een online casino hier niet aan doet? Terwijl je bv flinke bedragen verspeeld in een korte tijd, lange tijden speelt ook... etc dus eigenlijk best bijzonder gedrag vertoont.. Je vaak mailt of chat over bonussen.. je zelfs een eigen account manager krijgt omdat je flinke bedragen deposit. Maar op geen enkel moment word er ingezet op preventie.. geen mail over je speelgedrag, tijd wat je besteed op de website etc. Tot hoe verre is een online casino gebonden aan een zorgplicht? En wat zijn de ervaringen van jullie qua preventie beleid bij online casino's. Wel eens een mailtje gehad? Telefoontje? Ben benieuwd in hoe verre deze zorgplicht nou echt verplicht is voor casinos. Wat als ze hier dus in falen. Probleem gokkers krijgen geen telefoontje of mailtje... of hulp aangeboden. Zoals er op vele online casinos wel word vermeld. Kan men hier casino's op aan spreken / verandwoordelijk voor stellen?. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kansspelen/betere-bescherming-online-gokkers Edited October 21, 2022 by Ash82 (see edit history) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S1984 Posted November 2, 2022 Report Share Posted November 2, 2022 Toevallig een kwestie gehad met een casino. Zorgplicht werd namelijk niet nageleefd. Ik heb een X bedrag gekregen als "vergoeding". Al schreven ze er wel bij : Wij merken wel op dat we niet gehouden zijn tot het doen van enige vergoeding of compensatie. Feit dat ze een vergoeding gaven zegt mij al genoeg dat ik in mijn recht stond. Maar had geen zin om er een hele zaak van te maken. Dus heb genoegen genomen met de vergoeding. Al was dit na lange na niet wat ik daadwerkelijk had besteed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGallant Posted November 2, 2022 Report Share Posted November 2, 2022 1 uur geleden zei S1984: Toevallig een kwestie gehad met een casino. Zorgplicht werd namelijk niet nageleefd Nu ben ik toch wel erg nieuwsgierig hoe de zorgplicht niet na werd geleefd? En daarbij: betreft het een Nederlands casino? Wellicht hoef je er geen zaak van te maken, maar kun je wel een melding maken bij de desbetreffende autoriteiten? Kun je er meer over vertellen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S1984 Posted November 2, 2022 Report Share Posted November 2, 2022 (edited) 2 uur geleden zei TheGallant: Nu ben ik toch wel erg nieuwsgierig hoe de zorgplicht niet na werd geleefd? En daarbij: betreft het een Nederlands casino? Wellicht hoef je er geen zaak van te maken, maar kun je wel een melding maken bij de desbetreffende autoriteiten? Kun je er meer over vertellen.. PM verstuurd. Betreft een groot casino met Nederlandse licentie. En ik heb een melding gemaakt bij de KSA. Daar hoor je na melding helaas nooit wat van. Edited November 2, 2022 by S1984 (see edit history) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.