TheTurtle Posted March 15 Author Report Share Posted March 15 11 uur geleden zei Joos-Close: En andersom, als je niet van plan bent om te stemmen, waarmee ben je naar het stemlokaal te lokken? Hele goeie dit! 1 uur geleden zei luckylady: Mooie vraag. Mijn antwoord is resoluut nee. Het stemrecht is zwaar bevochten en voor vrouwen al helemaal. Iedereen die een mening heeft over hoe het in Nederland gaat, kan die mening maar op één manier echt verkondigen en dat is door te gaan stemmen. Niet stemmen = geen recht van zeiken wat mij betreft. Een stem is wat mij betreft meer waard dan een paar tientjes of een paar meier, een Staatslot of wat dan ook, het is een fundamenteel recht binnen onze democratie. Zo, dat was mijn spreekbeurt 😉 Zeker mee eens! Ik zal ook de laatste zijn die hem verkoopt en ook de laatste zijn die een stem van iemand zal overkopen. Niet stemmen = niet klagen zeg ik altijd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheTurtle Posted March 15 Author Report Share Posted March 15 Grappig om te zien. Dat ik met dit topic reacties uit zou lokken was natuurlijk wel te verwachten. Ik vind het dan ook bijzonder grappig om te zien dat de ene volledig tegen is en de ander gewoon zo iets heeft van sure.. why not.. En dat was precies de hele gedachte achter deze post, voor velen heeft alles wel een prijs. Zelfs als dit betekend dat je fraude zou plegen. Natuurlijk is mijn intentie absoluut niet om dit aan te moedigen. Wel moedig ik iedereen aan om zeker je stem uit te gaan brengen vandaag en vooral ook te onderzoeken op wie je gaat stemmen. Ik ga straks samen met mijn moeder (traditie getrouw) even naar het stemlokaal en mijn stem achterlaten. Ik wens jullie allen een prachtige stem dag! Het zonnetje schijnt! 🌞 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nostradamus Posted March 15 Report Share Posted March 15 4 uur geleden zei luckylady: Het stemrecht is zwaar bevochten en voor vrouwen al helemaal. 😉 Mee eens, zou Aletta Jacobs hebben gezegd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jantje Posted March 15 Report Share Posted March 15 Ik zou dat ook niet doen, en in deze moelijke tijden is het belangrijk dat we alleemaal d66 gaan stemmen, want alleen d66 kan ons uit de crisis helpen. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted March 15 Report Share Posted March 15 3 hours ago, TheTurtle said: Wel moedig ik iedereen aan om zeker je stem uit te gaan brengen vandaag en vooral ook te onderzoeken op wie je gaat stemmen. lol schoolmeesters praat 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remy de rover Posted March 15 Report Share Posted March 15 Kratje bier 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Budgetvrouw Posted March 16 Report Share Posted March 16 En? Allemaal gestemd? Ik ben net klaar met het tellen ervan bij m'n stembureau. Altijd fijn om te weten dat je wijk dezelfde richting stemt. 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrT Posted March 16 Report Share Posted March 16 En? Allemaal gestemd? Ik ben net klaar met het tellen ervan bij m'n stembureau. Altijd fijn om te weten dat je wijk dezelfde richting stemt.Wat een klus wel top dat je het doet 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheTurtle Posted March 16 Author Report Share Posted March 16 6 uur geleden zei Budgetvrouw: En? Allemaal gestemd? Ik ben net klaar met het tellen ervan bij m'n stembureau. Altijd fijn om te weten dat je wijk dezelfde richting stemt. Zeker! 🙂 en wat een rot werk moet dat zijn, al die papieren openvouwen.. vind het dichtvouwen ook altijd zo'n drama XD 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LangeRuud Posted March 19 Report Share Posted March 19 Nee! En hulde aan @Budgetvrouwvoor je inzet bij een stembureau! Top! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackpotEnschede Posted March 21 Report Share Posted March 21 Op 13-3-2023 om 14:29 zei TheTurtle: Haha, maar stel nou he, iemand bied er 500,- euro voor 🙂 gewoon ff handje contantje in je zak.. wat zou je doen? Dan kreeg de persoon de stem van mijn vrouw erbij. Is toch weer een leuk avondje HC. Hier stemmen we altijd rechts. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jantje Posted March 21 Report Share Posted March 21 Op 15-3-2023 om 13:38 zei jantje: Ik zou dat ook niet doen, en in deze moelijke tijden is het belangrijk dat we alleemaal d66 gaan stemmen, want alleen d66 kan ons uit de crisis helpen. Het is wel stil in die hoek sinds 16 maart... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjorshie Posted April 13 Report Share Posted April 13 Als dat zou kunnen zou ik het zeker doen, ze komen er daar in Den Haag toch nooit uit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts