Spring naar bijdragen

Aviator


soppie

Aanbevolen berichten

Laatst heb ik het spel Aviator (Spribe) gespeeld. Het spel heeft een oplopende vermenigvuldiger en een vliegtuig dat op een bepaald moment wegvliegt. Je kunt op ieder moment uitcashen met de dan geldende vermenigvuldiger totdat het vliegtuig wegvliegt; dan ben je je inleg kwijt. Wat mij betreft een leuk concept.

Het spel zou volgens gegevens op het internet een RTP van 97% hebben. Dit zal vast gebaseerd zijn op de ‘optimale strategie’. Bij mij komen drie vragen op als ik over dit spel nadenk:

1. Wat is de ‘optimale strategie’? Deze kan ik online niet vinden.

2. Hoeveel impact zal een suboptimale strategie op de RTP hebben? Zo kan ik me goed voorstellen dat er een behoorlijk verschil bestaat tussen bijvoorbeeld de strategie om telkens op een multiplier van 1,02 uit te cashen en de strategie om telkens op een multiplier van 500 uit te cashen.

3. Veronderstellend dat de gekozen strategie invloed op de RTP heeft, vinden jullie dan dat de optimale strategie gepubliceerd zou moeten worden?

Overigens vliegt het vliegtuig af en toe al op een multiplier van 1 weg, zodat alle spelers hun inzet verliezen. Het is dus niet mogelijk om gegarandeerd te winnen door telkens bij een multiplier van 1,01 uit te cashen.

Ik ben benieuwd of iemand gedachten over Aviator heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk niet dat er een optimale strategie is, de hoogte van de uitkering verloopt lineair aan de tijd dat het vliegtuigje in de lucht is. Wel heeft de hoogte van je bankroll natuurlijk wel invloed op de keuzes die je maakt. Ik kan mij voorstellen dat als je 10 euro balans hebt, dat je dan eerder geneigd zal zijn om uit te cashen, anders is die 10 euro zo weggevlogen 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, hier komt mijn verhaal ;).

Je hebt meerdere van dit soort Cash or Crash games. Aviator en Space Man zijn de meest bekende. De grootste verschillen:

 

  • RTP aviator 97% en RTP Spaceman RTP 95%
  • Aviator kun je twee inzetten doen, bij Space Man maar 1.
  • Aviator moet je handmatig uitbetalen
  • Spaceman kun je 50% vastzetten op bedrag X en de andere 50% ook vastzetten op bedrag X.
  • Er zit vertraging (!!!!!) in de klik op uitbetalen en de daadwerkelijke uitbetaling. Dit werkt enorm in het nadeel van de speler. Soms klik je en een moment daarna is de crash en win je niets.
  • Spellen lopen regelmatig vast, soms reset ie niet, soms blijft de teller hangen etc. Ik heb in totaal 4 cases bij 711 aangebracht ivm onregelmatigheden en heb 1x compensatie gekregen.
  • Mijn advies is om op Spaceman te spelen omdat je daar de bedragen vast kunt klikken.

Het is mogelijk om (stortings)bonussen vrij eenvoudig vrij te spelen en dit ook winstgevend te doen. Maaaaaar dit kost echt een ijzeren discipline en je moet een beetje mazzel hebben. Ik heb meerdere bonussen succesvol vrijgespeeld, maar eigenlijk moet je hiervoor een autoclicker hebben.

Je kunt het spel op meerdere manieren spelen. Hieronder heb ik een inzetschema gemaakt.

image.png.3d44d0f7b6de778772849d8a2a2bf130.png

Wat je dus doet, je begint met een €1 inzet en je casht deze uit bij €2. Daarna zet je €2 in en cash je uit bij €3. Je maakt per volgende run de kans op een misser steeds iets kleiner, omdat je sneller uitbetaalt. Hoe langer je speelt, des te meer kansen je krijgt om opnieuw te beginnen. Bij €10 kun je stoppen, maar je kunt ook €11 inzetten. Met €14 winst in je zak heb je echter ook weer 14 nieuwe kansen.

En nu denk je misschien, maar wat nou als ik mijn €1 verlies? Dan kun je direct extra inzetten om dit bedrag terug te winnen, net zoals bij martingale. Het risico kun je hierbij zelf bepalen.

Je kan namelijk €10 inzetten en bij 1,10 uitcashen, of €100 inzetten en bij 1,01 uitcashen. Net wat je wil. Maar hier schuilt ook het gevaar, omdat je maar €100 maximaal kunt inzetten. 

@Hansheem is net als ik een expert op dit spel, dus die kan hier ook nog wel wat zinnigs neerzetten.

Hij begint altijd met spelen zodra er een 0X is gevallen. Maar ik heb ook runs gezien van 4x 0 en 2 x onder de 1,05 in 10 spins en heb ook een aantal keer het maximale bereik gezien.

Speel je met discipline, dan kun je zeker wat uit dit spel halen. Maar het kan enorm frustrerend zijn en tilt ligt om de hoek. Voor je het weet zet je €10 in, dan €50 en toch maar die €100 voor een klappertje. En poef het is weg.

Succes! 

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei DennMann:

Oke, hier komt mijn verhaal ;).

Je hebt meerdere van dit soort Cash or Crash games. Aviator en Space Man zijn de meest bekende. De grootste verschillen:

 

  • RTP aviator 97% en RTP Spaceman RTP 95%
  • Aviator kun je twee inzetten doen, bij Space Man maar 1.
  • Aviator moet je handmatig uitbetalen
  • Spaceman kun je 50% vastzetten op bedrag X en de andere 50% ook vastzetten op bedrag X.
  • Er zit vertraging (!!!!!) in de klik op uitbetalen en de daadwerkelijke uitbetaling. Dit werkt enorm in het nadeel van de speler. Soms klik je en een moment daarna is de crash en win je niets.
  • Spellen lopen regelmatig vast, soms reset ie niet, soms blijft de teller hangen etc. Ik heb in totaal 4 cases bij 711 aangebracht ivm onregelmatigheden en heb 1x compensatie gekregen.
  • Mijn advies is om op Spaceman te spelen omdat je daar de bedragen vast kunt klikken.

Het is mogelijk om (stortings)bonussen vrij eenvoudig vrij te spelen en dit ook winstgevend te doen. Maaaaaar dit kost echt een ijzeren discipline en je moet een beetje mazzel hebben. Ik heb meerdere bonussen succesvol vrijgespeeld, maar eigenlijk moet je hiervoor een autoclicker hebben.

Je kunt het spel op meerdere manieren spelen. Hieronder heb ik een inzetschema gemaakt.

image.png.3d44d0f7b6de778772849d8a2a2bf130.png

Wat je dus doet, je begint met een €1 inzet en je casht deze uit bij €2. Daarna zet je €2 in en cash je uit bij €3. Je maakt per volgende run de kans op een misser steeds iets kleiner, omdat je sneller uitbetaalt. Hoe langer je speelt, des te meer kansen je krijgt om opnieuw te beginnen. Bij €10 kun je stoppen, maar je kunt ook €11 inzetten. Met €14 winst in je zak heb je echter ook weer 14 nieuwe kansen.

En nu denk je misschien, maar wat nou als ik mijn €1 verlies? Dan kun je direct extra inzetten om dit bedrag terug te winnen, net zoals bij martingale. Het risico kun je hierbij zelf bepalen.

Je kan namelijk €10 inzetten en bij 1,10 uitcashen, of €100 inzetten en bij 1,01 uitcashen. Net wat je wil. Maar hier schuilt ook het gevaar, omdat je maar €100 maximaal kunt inzetten. 

@Hansheem is net als ik een expert op dit spel, dus die kan hier ook nog wel wat zinnigs neerzetten.

Hij begint altijd met spelen zodra er een 0X is gevallen. Maar ik heb ook runs gezien van 4x 0 en 2 x onder de 1,05 in 10 spins en heb ook een aantal keer het maximale bereik gezien.

Speel je met discipline, dan kun je zeker wat uit dit spel halen. Maar het kan enorm frustrerend zijn en tilt ligt om de hoek. Voor je het weet zet je €10 in, dan €50 en toch maar die €100 voor een klappertje. En poef het is weg.

Succes! 

 

Een bonus vrij te spelen… dat trekt mijn aandacht! Wel wat vraagjes;

- wat is jouw sample waaruit je concludeert dat het te doen is?

- wat was jouw rtp gedurende die sample?

- hoeveel % van je br zet je in bij de eerste stap?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei DennMann:

@Hansheem is net als ik een expert op dit spel, dus die kan hier ook nog wel wat zinnigs neerzetten.

Hij begint altijd met spelen zodra er een 0X is gevallen. Maar ik heb ook runs gezien van 4x 0 en 2 x onder de 1,05 in 10 spins en heb ook een aantal keer het maximale bereik gezien.

Speel je met discipline, dan kun je zeker wat uit dit spel halen. Maar het kan enorm frustrerend zijn en tilt ligt om de hoek. Voor je het weet zet je €10 in, dan €50 en toch maar die €100 voor een klappertje. En poef het is weg

 

Haha of ik een expert ben laat ik in het midden, maar ik noem mezelf wel een bovengemiddelde ervaringsdeskundige! 

Ik ben begonnen zoals de meeste, puur op onderbuikgevoel en met losse flodder bedragen, echter zet dit totaal geen zoden aan de dijk. Ook anticiperen op lage reeksen of Martingale is voor dit spel eigenlijk te risicovol...en dus had ik de hoop opgegeven om in dit spel iets zinnings te vinden. Echter bleef ik toch het gevoel houden dat dit spel te "verslaan" is... of dat is gelukt is sample wise misschien nog niet te zeggen, ook omdat ik bottom line verlies sta, maar ik heb nu wel een tactiek gevonden waar ik in ieder geval comfortabel mee ben en waar ik ook nog eens plezier aan kan hebben. 

Mijn tactiek is feitelijk retesimpel en zoals Dennman al zei, gewoon na een 1.00 maximaal spelen. Dus ik wacht de 1.00 af, ram er 50 of 100 op en speel die door vrijwel meteen uit te cashen. Ik heb inmiddels een heel aantal bonussen rondgespeeld en allemaal met winst, op 2 na. Het is absoluut een feit dat er 2 of zelfs 3x achter elkaar een 1.00 kan vallen, dat is het risico dat je neemt en daar moet je je ook bewust van zijn. Het is mij nu 2 keer overkomen dat ik een driedubbele 1.00 kreeg en ja...dat doet even pijn. 

Ik heb nu een stuk of 5 bonussen op deze manier kunnen rondspelen maar heb er ook 2 gebust. (1500 euro totaal) per saldo sta ik zo'n 100 euro verlies maar in my defense waren de verliezen voornamelijk veroorzaakt door een *tilt* en niet zozeer door het spel. 3x 1.00 gebeurde vrij in het begin van mijn "cariere" en ik sloeg beide keren volledig op tilt waardoor ik alles wegpiste. Tja ... ik onderschrijf dan ook volledig wat @DennMann zegt dat discipline een absolute must have is om dit te spelen. Raak je snel op tilt of gefrustreerd... speel dit niet op deze manier! 

Inmiddels ben ik in een stadium waar ik me comfortabel voel om 100 euro in te zetten en kan ik lachen als het een keer mis gaat. Je hebt bij de meeste bonussen 4 of 5 bullets voor je verlies maakt en je pakt ook elke keer dat je speelt weer 1 of 2 euro, dat geeft je over de hele lengte van de bonus een extra bullet. Mijn methode is redelijk risico-avers en je gaat hier geen klappers mee maken, de meeste bonussen heb ik kunnen uitspelen met 1 of 2 bullets (100 euro) winst, maar dat past precies bij mijn benadering van hoe ik speel, ik kan me heel goed voorstellen dat dat voor andere spelers wellicht te saai of te veilig is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hansheem:

Haha of ik een expert ben laat ik in het midden, maar ik noem mezelf wel een bovengemiddelde ervaringsdeskundige! 

Ik ben begonnen zoals de meeste, puur op onderbuikgevoel en met losse flodder bedragen, echter zet dit totaal geen zoden aan de dijk. Ook anticiperen op lage reeksen of Martingale is voor dit spel eigenlijk te risicovol...en dus had ik de hoop opgegeven om in dit spel iets zinnings te vinden. Echter bleef ik toch het gevoel houden dat dit spel te "verslaan" is... of dat is gelukt is sample wise misschien nog niet te zeggen, ook omdat ik bottom line verlies sta, maar ik heb nu wel een tactiek gevonden waar ik in ieder geval comfortabel mee ben en waar ik ook nog eens plezier aan kan hebben. 

Mijn tactiek is feitelijk retesimpel en zoals Dennman al zei, gewoon na een 1.00 maximaal spelen. Dus ik wacht de 1.00 af, ram er 50 of 100 op en speel die door vrijwel meteen uit te cashen. Ik heb inmiddels een heel aantal bonussen rondgespeeld en allemaal met winst, op 2 na. Het is absoluut een feit dat er 2 of zelfs 3x achter elkaar een 1.00 kan vallen, dat is het risico dat je neemt en daar moet je je ook bewust van zijn. Het is mij nu 2 keer overkomen dat ik een driedubbele 1.00 kreeg en ja...dat doet even pijn. 

Ik heb nu een stuk of 5 bonussen op deze manier kunnen rondspelen maar heb er ook 2 gebust. (1500 euro totaal) per saldo sta ik zo'n 100 euro verlies maar in my defense waren de verliezen voornamelijk veroorzaakt door een *tilt* en niet zozeer door het spel. 3x 1.00 gebeurde vrij in het begin van mijn "cariere" en ik sloeg beide keren volledig op tilt waardoor ik alles wegpiste. Tja ... ik onderschrijf dan ook volledig wat @DennMann zegt dat discipline een absolute must have is om dit te spelen. Raak je snel op tilt of gefrustreerd... speel dit niet op deze manier! 

Inmiddels ben ik in een stadium waar ik me comfortabel voel om 100 euro in te zetten en kan ik lachen als het een keer mis gaat. Je hebt bij de meeste bonussen 4 of 5 bullets voor je verlies maakt en je pakt ook elke keer dat je speelt weer 1 of 2 euro, dat geeft je over de hele lengte van de bonus een extra bullet. Mijn methode is redelijk risico-avers en je gaat hier geen klappers mee maken, de meeste bonussen heb ik kunnen uitspelen met 1 of 2 bullets (100 euro) winst, maar dat past precies bij mijn benadering van hoe ik speel, ik kan me heel goed voorstellen dat dat voor andere spelers wellicht te saai of te veilig is. 

Dus, per keer zet je €100,- in en bij 1.01 uitcashen op spaceman?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zelf ook wat ervaring met bonussen rondspelen op spaceman en aviator.

Deels met Martingale, deels met max inzet en direct uitcashen. Met beide manieren cashte ik uiteindelijk mijn storting uit met verlies... 

Met martingale ervaarde ik dat het best wel eens voorkomt dat er een reeks van 8 a 10x zonder 2.00 of hoger voorkomt. Dan verlies je al die inzetten en moet je stoppen met de martingale ivm max inzet.

Verder is mijn ervaring dat de 1.00x ook veel te vaak valt, waardoor je €100 verliest. Ik zet in tegenstelling tot hans niet pas in op het moment dat er al 1.00 is gevallen, want mijns inziens is de bepaling van de crash volledig random.

 

Conclusie: paar keer bonussen proberen rond te spelen, en elke keer lager dan EV gehaald.

Vind het trouwens wel erg interessant om jullie tactieken te lezen en gaaf om te zien dat anderen wel profit halen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-3-2023 om 19:32 zei Wolfie:

Denk niet dat er een optimale strategie is, de hoogte van de uitkering verloopt lineair aan de tijd dat het vliegtuigje in de lucht is. Wel heeft de hoogte van je bankroll natuurlijk wel invloed op de keuzes die je maakt. Ik kan mij voorstellen dat als je 10 euro balans hebt, dat je dan eerder geneigd zal zijn om uit te cashen, anders is die 10 euro zo weggevlogen 😉

Je schrijft dat de hoogte van de uitkering lineair verloopt aan de tijd dat het vliegtuigje in de lucht is. Dat klopt, maar vliegt het vliegtuigje ook recht-evenredig weg? Want als hij vaker wegvliegt bij 1.0 dan bij 1.06 (ik zeg zo maar wat) dan heeft de keuze van uitcashen dus invloed op je eigen RTP. En als dat zo is, dan zou er een optimaal uitcashmoment bestaan. En niemand kent het optimale uitcashmoment, behalve de ontwikkelaar van die game? En als dit allemaal klopt wat ik schrijf, mag die game dan adverteren met zo’n hoge RTP? 
 

Of vliegt ie gewoon recht evenredig met de tijd weg, dan hoef je je om bovenstaand niet druk te maken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-3-2023 om 18:57 zei soppie:

Het spel zou volgens gegevens op het internet een RTP van 97% hebben. Dit zal vast gebaseerd zijn op de ‘optimale strategie’. Bij mij komen drie vragen op als ik over dit spel nadenk:

1. Wat is de ‘optimale strategie’? Deze kan ik online niet vinden.

Het lijkt mij dat een vaste RTP percentage ongeacht de strategie de makkelijkste manier is om dit spel te maken. Dat zou je als volgt doen:

Om iemand die altijd op 1.01 uitbetaalt op een RTP van 97% te laten komen moet je er simpelweg voor zorgen in 97/1.01 van de gevallen het vliegtuig op 1.01 of later wegvliegt en in de rest van de gevallen op 1.

Om iemand die altijd op 1.02 uitbetaalt op een RTP van 97% te laten komen moet je zorgen dat het vliegtuig in 97/1.02 van de gevallen het vliegtuig op 1.02 of later wegvliegt. Het verschil tussen dit percentage en het percentage van 1.01 of later geeft het percentage dat het vliegtuig op precies 1.01 moet wegvliegen.

Etc.

Vervolgens hoef je alleen nog maar te bedenken dat het woordje 'altijd' in bovenstaande zinnen er niet toe doet als je de berekende percentages hebt doorgevoerd.

 

Op 14-3-2023 om 21:44 zei DennMann:
  • Er zit vertraging (!!!!!) in de klik op uitbetalen en de daadwerkelijke uitbetaling. Dit werkt enorm in het nadeel van de speler. Soms klik je en een moment daarna is de crash en win je niets.

Bovenstaande berekening betekent ook dat de vertraging niets in het nadeel is van de speler. Het verandert je RTP niet. Want soms klik je en een moment daarna is de crash niet en win je meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu Valsspeler gereageerd heeft...

over strategie van de spellen zelf: waarschijnlijk maakt de verwachte waarde van verschillende strategieën niet uit, omdat certificering dan lastiger wordt en voor sommige jurisdicties de beste strategie gepubliceerd zou moeten worden (ben ik niet zeker van, Jantje weet dat wel)

Uit ontwerp oogpunt zou een strategie waarbij niet snel cashen het beter doet dan een waarbij snel wordt gecashd, voor de hand liggen.

Wat ik veel interessanter vind dan de strategie van de spellen zelf is wanneer je deze spellen goed kan spelen.

Als je deze speelt om een bonus in zijn geheel vrij te spelen, is dat niet zo handig als je vroeg uitcasht. Dan volbreng je de volledige wagering tegen 95-97% RTP en die strategie is enorm inferieur aan andere strategieën.

De spellen zijn wel uitermate geschikt om een bonus mee uit te spelen (nadat je je target hebt gehaald) wegens de enorm lage variantie die je kan kiezen. 

De spellen zijn in principe ook zeer  geschikt om een wagering toernooi zoals nu op 711 loopt mee te spelen, maar natuurlijk niet als er hordes met droolers die dit in een app of op een forum hebben gelezen, op af komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Rudi:

De spellen zijn in principe ook zeer  geschikt om een wagering toernooi zoals nu op 711 loopt mee te spelen, maar natuurlijk niet als er hordes met droolers die dit in een app of op een forum hebben gelezen, op af komen.

Ik denk als je echt meters wil maken met dit toernooi kun je beter een ander spel kiezen, de limiet is 100 euro per inzet wat gelijk staat aan 5 tickets. Er zijn andere spellen met andere limieten met een hogere RTP hebben en die meer tickets op leveren omdat alles volwaardig meetelt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.