Spring naar bijdragen
Logo Oranje Palace
Oranje Palace

100% Welkomstbonus

Speel hier!
Logo 888
Tonybet

3.000+ Spellen

Speel hier!

Casino Claim

Featured Replies

Geplaatst

Als de Hoge Raad een definitieve, positieve uitspraak doet in het voordeel van de gokkers (over de nietigheid van de gokovereenkomsten van vóór de legalisering in 2021), is de kans inderdaad vrijwel 100% dat Maltese casino's zich gaan verschuilen achter Bill 55. Verschillende aanbieders (zoals Unibet in lopende rechtszaken) doen dit nu al bij tussentijdse vonnissen om onder betalingen uit te komen.

Mijn waarschijnlijke scenario

Zodra de juridische winst er ligt, zullen casino's in eerste instantie dreigen met Bill 55 om de boel te vertragen. Maar omdat Europa die wet vroeg of laat formeel onrechtmatig gaat verklaren én ze hun huidige Nederlandse vergunning riskeren, is de verwachting dat de casino's eieren voor hun geld kiezen.

Achter de schermen zullen ze waarschijnlijk massaal schikkingsvoorstellen gaan doen (denk aan bedragen rond de 50% tot 70% van de claim) om er in één klap vanaf te zijn en verdere Europese beslagen te voorkomen.

  • Reacties 4,9k
  • Weergaven 789,8k
  • Gestart
  • Laatste post

Top leden in dit Topic

Populaire posts

  • Vooruit, ik doe ook een duit in het zakje. Het forum is geen zak meer aan zo. Ieder uur tientallen vermoeiende over-en-weer berichten, het lijken wel nietszeggende ruzies op het schoolplein van de lag

  • TheGreatOne
    TheGreatOne

    Rudi loopt al 20 jaar mee op onze fora, ik ken hem goed, hij doet actief mee in community uitjes, is pro actief en zeer betrokken. Hij heeft zijn hart op de juiste plek en hou zelfs van hem 👌 En voor

  • Ja bij De afdeling "Acceptatie van Verlies". Je kunt je aanmelden bij Prins Huilie-Oef-Oef, Matarr Faye , Gambia, tel +2202401716 ☺️

Geplaatst
7 uur geleden zei Plukdedag101:

Als de Hoge Raad een definitieve, positieve uitspraak doet in het voordeel van de gokkers (over de nietigheid van de gokovereenkomsten van vóór de legalisering in 2021), is de kans inderdaad vrijwel 100% dat Maltese casino's zich gaan verschuilen achter Bill 55. Verschillende aanbieders (zoals Unibet in lopende rechtszaken) doen dit nu al bij tussentijdse vonnissen om onder betalingen uit te komen.

Mijn waarschijnlijke scenario

Zodra de juridische winst er ligt, zullen casino's in eerste instantie dreigen met Bill 55 om de boel te vertragen. Maar omdat Europa die wet vroeg of laat formeel onrechtmatig gaat verklaren én ze hun huidige Nederlandse vergunning riskeren, is de verwachting dat de casino's eieren voor hun geld kiezen.

Achter de schermen zullen ze waarschijnlijk massaal schikkingsvoorstellen gaan doen (denk aan bedragen rond de 50% tot 70% van de claim) om er in één klap vanaf te zijn en verdere Europese beslagen te voorkomen.

Bij een positieve uitspraak van de Hoge Raad worden naar mijn mening de lopende zaken afgewikkeld. Daarnaast komt de claim-carousel pas echt op gang. Er wordt op dit moment weinig geïnvesteerd in dossier-vorming, lijkt het.(kijk naar status bij jouw claimstichting) Of dat goed teken is, weet ik eerlijk gezegd niet.

Een schikking is wel een waarschijnlijk scenario, bij positieve uitspraak. Hiermee schaven casino's behoorlijk van de vordering af, zeker als wettelijke rente meespeelt. Zit je aan een claimstichting vast, dan heb je het er mee te doen en is het percentage wat zijn onderhandelen wel wat het is. Tenzij je weigert en gunstige opt out-regeling hebt. Kijk wel goed uit voor eventuele boetes jegens de claimstichting in geval van uitstappen.

Europees gezien zijn de regels ten aanzien van beslaglegging en incasso-mogelijkheden onlangs enorm bijgesteld, gunstiger voor eisers. Dat maakt de kans op snelle schikking groter, er zou zo naar een beslag kunnen komen op de geldstromen van casino's. Wat hun hele operatie in gevaar brengt. De casino's hebben er dus niet veel aan om geld weg te sluizen, het bedrijfsmodel is afhankelijk van de geldstromen tijdens operatie.

Persoonlijk denk ik dat er een mix van tevredenheid en realisme moet zijn voor beide partijen, als wettelijke rente een molensteen blijkt, kan het schikkingsvoorstel richting de volledige hoofdsom gaan. Zeker ook omdat claimstichtingen weliswaar een hoge fee krijgen, ze hebben wel een bepaalde meerderheid nodig voor een overeenkomst.

En Bill 55, die bescherming is min of meer al opgeheven door de uitspraken van 16 april jl

Geplaatst

Als als als.

Ik ben ook lang bezig geweest, speculeren informatie opzoeken etc.

Onlangs van een kleinere partij een terugbetaling gehad. Maar op mijn grote claim wacht ik net als velen.

Ik heb voor mezelf gezegd leg je erbij neer, het komt hoe het komt.

En voor nu, geniet van het mooie weer. 😎

Geplaatst

Ik kreeg een beetje mixed advies omdat inderdaad een massaclaim in happy case 70-80% zal zijn, maar de meer waarschijnlijke percentage zal in de buurt van de 50% liggen. Daarna de 25% eraf zal je totaal 'teruggave' rond de 40% liggen van je bewezen verliezen.

Omdat ik een redelijk hoog bedrag had verloren, werd er tegen mij gezegd kijk of je nog naar een individuele claim kan gaan.

Als ik dat niet op een 'no cure no pay' way kan regelen dan betaal ik alsnog 30-40% van mijn teruggevorderd geld.

En dat is uitgaand dat het allemaal een beetje loopt.

Het schijnt wel zo te zijn dat je bij een idividuele claim de rente erbij kan krijgen wat van de Voor 2021 oktober claim, zo'n 30% is, maar met al het gedoe zal de claim dan langer duren en geen grote gerantie zal zijn om meer dan 70% van het bedrag terug te krijgen.

Wat nog steeds wel wat waard is, maar de vraag is natuurlijk hoeveel 'geduld' en risico het uiteindelijk is om op eigen kosten verder te gaan.

Mochten hier toevallig nog mensen zijn met advies daarover, do please share 😊

Voorlopig is het chill afwachten, op de hoge raad spraak, wat als ze voor recess gaan doen vermoedelijk de laatst mogelijk datum zal zijn.

in mijn geval is al het berekende gedoe al achter de rug dus dat data terugvorderen hoef ik niet meer. De theory is als de claim doorgaat en in ons voordeel valt dan is het wachten tot de casino's betalen.

PS in mijn geval unibet.. waar ik ook een beetje bang voor ben, als in dat die extra moeilijk gaan doen....

Voor nu zoals de Wijze Bassie89 zei:

Geniet van het mooie weer! en tot over de uitspraak! 😊

Geplaatst
2 uur geleden zei Matior:

Ik kreeg een beetje mixed advies omdat inderdaad een massaclaim in happy case 70-80% zal zijn, maar de meer waarschijnlijke percentage zal in de buurt van de 50% liggen. Daarna de 25% eraf zal je totaal 'teruggave' rond de 40% liggen van je bewezen verliezen.

Omdat ik een redelijk hoog bedrag had verloren, werd er tegen mij gezegd kijk of je nog naar een individuele claim kan gaan.

Als ik dat niet op een 'no cure no pay' way kan regelen dan betaal ik alsnog 30-40% van mijn teruggevorderd geld.

En dat is uitgaand dat het allemaal een beetje loopt.

Het schijnt wel zo te zijn dat je bij een idividuele claim de rente erbij kan krijgen wat van de Voor 2021 oktober claim, zo'n 30% is, maar met al het gedoe zal de claim dan langer duren en geen grote gerantie zal zijn om meer dan 70% van het bedrag terug te krijgen.

Wat nog steeds wel wat waard is, maar de vraag is natuurlijk hoeveel 'geduld' en risico het uiteindelijk is om op eigen kosten verder te gaan.

Mochten hier toevallig nog mensen zijn met advies daarover, do please share 😊

Voorlopig is het chill afwachten, op de hoge raad spraak, wat als ze voor recess gaan doen vermoedelijk de laatst mogelijk datum zal zijn.

in mijn geval is al het berekende gedoe al achter de rug dus dat data terugvorderen hoef ik niet meer. De theory is als de claim doorgaat en in ons voordeel valt dan is het wachten tot de casino's betalen.

PS in mijn geval unibet.. waar ik ook een beetje bang voor ben, als in dat die extra moeilijk gaan doen....

Voor nu zoals de Wijze Bassie89 zei:

Geniet van het mooie weer! en tot over de uitspraak! 😊

Individuele claim kost je minstens 10k.

Geplaatst
Op 13-6-2026 om 11:09 zei martijn_:

Als dat zomer reces dan toch is, althans een soort van afgeleide. Dan zal het dus voor 14 juli zijn.

Klein maandje dus...

Woordvoerder Hoge Raad: "Het zomerreces begint medio juli; de laatste civiele rolzitting vóór het zomerreces is op 17 juli."

Geplaatst

op 16 April 2023 werd dit topic aangemaakt, ik heb het niet altijd gevolgd en wij zijn inmiddels bij pagina 194.

Als ik het zo lees zijn er nu nog steeds veel onduidelijkheden en weet men dus nog steeds niet wat er gaat gebeuren?

bewerkt door Timmy31

Geplaatst
1 uur geleden zei Timmy31:

op 16 April 2023 werd dit topic aangemaakt, ik heb het niet altijd gevolgd en wij inmiddels bij pagina 194.

Als ik het zo lees zijn er nu nog steeds veel onduidelijkheden en weet men dus nog steeds niet wat er gaat gebeuren?

Samenvatting;

De status van de casino-claims (het terugvorderen van gokverliezen bij online casino's zonder destijds geldige Nederlandse vergunning) ligt momenteel op het allerhoogste juridische niveau.

De Hoge Raad buigt zich over zogenaamde prejudiciële vragen (rechtsvragen van lagere rechters) om een definitieve, landelijke lijn te bepalen. Dit is de actuele stand van zaken:

1. Verwachte datum uitspraak

De Hoge Raad streeft ernaar om vóór het zomerreces (naar verwachting in juni of juli) uitspraak te doen. Omdat er geen harde wettelijke deadline is, blijft dit een streeftermijn, maar de uitspraak is aanstaande.

2. Verdeeldheid en discussie binnen de Hoge Raad

De beslissing is complexer geworden door een interne juridische discussie. Twee belangrijke adviseurs (Advocaten-Generaal) spreken elkaar tegen:

Advies tegen de spelers: Een eerdere conclusie van de Advocaat-Generaal stelde dat overeenkomsten met illegale casino's niet automatisch ongeldig (nietig) zijn. Volgens deze lezing was de wet destijds vooral bedoeld om aanbieders te straffen (via boetes), en niet om consumenten achteraf hun geld terug te geven.

Advies vóór de spelers: Een andere Advocaat-Generaal (Snijders) wees in een recente analyse juist op de logische keerzijde van het vergunningenverbod: dat overeenkomsten die in strijd met de wet zijn gesloten, in beginsel wél nietig horen te zijn.

De Hoge Raad is niet verplicht deze adviezen te volgen, maar de verdeeldheid laat zien hoe spannend de definitieve uitspraak wordt.

3. Belangrijke meevaller vanuit Europa

Midden april heeft het Hof van Justitie van de Europese Unie (EU-Hof) een belangrijke uitspraak gedaan. Het EU-Hof oordeelde dat lidstaten het recht hebben om online gokken te verbieden en gokverliezen te laten terugvorderen, zolang dit aan bepaalde voorwaarden voldoet. Casino's kunnen zich dus niet zomaar verschuilen achter het argument: "Wij hadden al een vergunning in Malta, dus we mochten in heel Europa opereren." Advocaten van gokkers hopen dat de Hoge Raad deze Europese uitspraak meeneemt in haar uiteindelijke oordeel.

Wat betekent dit nu?

Alle lopende rechtszaken en massaclaims (zoals bij Claimly of Loonstein) staan momenteel effectief in de wachtstand. Zodra de Hoge Raad de knoop doorhakt, is er direct een bindende richtlijn. Worden de claims goedgekeurd, dan ligt de weg open voor de massale terugvordering van miljoenen euro's aan gokverliezen.

Geplaatst
4 uur geleden zei Timmy31:

Als ik het zo lees zijn er nu nog steeds veel onduidelijkheden en weet men dus nog steeds niet wat er gaat gebeuren?

iedereen wacht nu op de Hoge Raad, die met een landelijke lijn moet komen over gokverliezen bij online casino’s zonder Nederlandse vergunning van vóór 2021.

Als de uitspraak positief uitpakt voor spelers, dan kunnen lopende claims en massaclaims echt doorpakken en zullen casino’s waarschijnlijk proberen te schikken, mogelijk rond een deel van de bewezen verliezen.

Geplaatst

Als de Wok/Koa civielrechtelijke bescherming biedt aan vergunninghouders, waarom dan niet aan de speler?

De conclusie van de A-G lijkt zwaar te leunen op het ontbreken van een expliciete civielrechtelijke sanctie voor spelers in de Wok/Koa. De rechtbank Den Haag leidt daarentegen uit dezelfde wet wél een civielrechtelijke bescherming voor vergunninghouders af, terwijl de Wok/Koa evenmin expliciet bepaalt dat zij strekt tot bescherming van hun vermogensbelangen. Dat roept de vraag op of beide uitspraken dezelfde methode van wetsuitleg hanteren.

CasinoNieuws.nl
No image preview

Rechtbank: Lalabet en bestuurders aansprakelijk voor scha...

TOTO wint de zaak tegen partijen achter Lalabet. De schade wordt later vastgesteld; claims tegen trustkantoor DECC zijn afgewezen.

bewerkt door Zurkel

Geplaatst

Waarschuwing: Ervaringen met Dynamiet Nederland — herkennen anderen dit?

Hallo allemaal,

Ik wil mijn ervaringen delen met Dynamiet Nederland en vragen of anderen hetzelfde hebben meegemaakt.

Ik heb een vordering van €409.695 lopen bij Dynamiet wegens gokverliezen bij Bwin/Entain. Dit zijn de feiten over wat er is gebeurd:

  • 29 juli 2025: Dynamiet schrijft dat de dagvaarding "volgende maand" wordt betekend

  • 7 augustus 2025: Dynamiet schrijft dat de dagvaarding "in september" komt

  • 4 september 2025: Dynamiet schrijft dat vijf zaken zijn aangebracht op 2 september, waaronder die van mij

  • 28 september 2025: Dynamiet bevestigt dat de zaak is aangehouden door de rechtbank

  • 18 november 2025: Nogmaals schriftelijk bevestigd

Ik heb zelf de rechtbank gebeld. Er is geen zaak, geen zaaknummer en geen rolnummer bekend op mijn naam.

Vijf schriftelijke mededelingen over een dagvaarding die nooit heeft bestaan.

Het meest verontrustende: in november 2025 schreven zij dat de rechtbank mijn zaak had aangehouden in afwachting van de Hoge Raad. Maar een zaak kan alleen worden aangehouden als die zaak er ook daadwerkelijk is. Er was geen dagvaarding. Er valt dus ook niets aan te houden. Er is dus een rechtbankbeslissing gefabriceerd over een niet-bestaande zaak.

Daarnaast claimt Dynamiet nu via een Akte van Cessie eigenaar te zijn van mijn vordering en stelt dat ik geen andere advocaat mag inschakelen.

Mijn waarschuwing aan iedereen:

Vertrouw geen enkel claimkantoor op hun blauwe ogen. Controleer altijd zelf bij de rechtbank of uw zaak daadwerkelijk is aangebracht. Dat kost één telefoontje en geeft u de enige zekerheid die telt.

Vraag altijd naar het zaaknummer. Als een kantoor dat niet kan geven — is er geen zaak.

Herkennen anderen dit patroon bij Dynamiet of andere claimkantoren? Ik hoor het graag.

Geplaatst
20 uur geleden zei Matior:

Ik kreeg een beetje mixed advies omdat inderdaad een massaclaim in happy case 70-80% zal zijn, maar de meer waarschijnlijke percentage zal in de buurt van de 50% liggen. Daarna de 25% eraf zal je totaal 'teruggave' rond de 40% liggen van je bewezen verliezen.

Omdat ik een redelijk hoog bedrag had verloren, werd er tegen mij gezegd kijk of je nog naar een individuele claim kan gaan.

Als ik dat niet op een 'no cure no pay' way kan regelen dan betaal ik alsnog 30-40% van mijn teruggevorderd geld.

En dat is uitgaand dat het allemaal een beetje loopt.

Het schijnt wel zo te zijn dat je bij een idividuele claim de rente erbij kan krijgen wat van de Voor 2021 oktober claim, zo'n 30% is, maar met al het gedoe zal de claim dan langer duren en geen grote gerantie zal zijn om meer dan 70% van het bedrag terug te krijgen.

Wat nog steeds wel wat waard is, maar de vraag is natuurlijk hoeveel 'geduld' en risico het uiteindelijk is om op eigen kosten verder te gaan.

Mochten hier toevallig nog mensen zijn met advies daarover, do please share 😊

Voorlopig is het chill afwachten, op de hoge raad spraak, wat als ze voor recess gaan doen vermoedelijk de laatst mogelijk datum zal zijn.

in mijn geval is al het berekende gedoe al achter de rug dus dat data terugvorderen hoef ik niet meer. De theory is als de claim doorgaat en in ons voordeel valt dan is het wachten tot de casino's betalen.

PS in mijn geval unibet.. waar ik ook een beetje bang voor ben, als in dat die extra moeilijk gaan doen....

Voor nu zoals de Wijze Bassie89 zei:

Geniet van het mooie weer! en tot over de uitspraak! 😊

Hoe kom je aan 30% wettelijke rente?

Of bedoel je dat dat inmiddels 30% van het totale bedrag is?

Momenteel is de wettelijke rente vastgesteld op 4% (2026).

De wettelijke rente loopt officieel vanaf het moment dat er sprake is van verzuim. In mijn geval is de brief van de advocaat op 25 Mei 2024 naar de tegenpartij gegaan. Dus laten we zeggen

53 minuten geleden zei 50-50:

Waarschuwing: Ervaringen met Dynamiet Nederland — herkennen anderen dit?

Hallo allemaal,

Ik wil mijn ervaringen delen met Dynamiet Nederland en vragen of anderen hetzelfde hebben meegemaakt.

Ik heb een vordering van €409.695 lopen bij Dynamiet wegens gokverliezen bij Bwin/Entain. Dit zijn de feiten over wat er is gebeurd:

  • 29 juli 2025: Dynamiet schrijft dat de dagvaarding "volgende maand" wordt betekend

  • 7 augustus 2025: Dynamiet schrijft dat de dagvaarding "in september" komt

  • 4 september 2025: Dynamiet schrijft dat vijf zaken zijn aangebracht op 2 september, waaronder die van mij

  • 28 september 2025: Dynamiet bevestigt dat de zaak is aangehouden door de rechtbank

  • 18 november 2025: Nogmaals schriftelijk bevestigd

Ik heb zelf de rechtbank gebeld. Er is geen zaak, geen zaaknummer en geen rolnummer bekend op mijn naam.

Vijf schriftelijke mededelingen over een dagvaarding die nooit heeft bestaan.

Het meest verontrustende: in november 2025 schreven zij dat de rechtbank mijn zaak had aangehouden in afwachting van de Hoge Raad. Maar een zaak kan alleen worden aangehouden als die zaak er ook daadwerkelijk is. Er was geen dagvaarding. Er valt dus ook niets aan te houden. Er is dus een rechtbankbeslissing gefabriceerd over een niet-bestaande zaak.

Daarnaast claimt Dynamiet nu via een Akte van Cessie eigenaar te zijn van mijn vordering en stelt dat ik geen andere advocaat mag inschakelen.

Mijn waarschuwing aan iedereen:

Vertrouw geen enkel claimkantoor op hun blauwe ogen. Controleer altijd zelf bij de rechtbank of uw zaak daadwerkelijk is aangebracht. Dat kost één telefoontje en geeft u de enige zekerheid die telt.

Vraag altijd naar het zaaknummer. Als een kantoor dat niet kan geven — is er geen zaak.

Herkennen anderen dit patroon bij Dynamiet of andere claimkantoren? Ik hoor het graag.

Zo dan, dan lijkt erop je aan het spreekwoordelijke lijntje zit. Ik zou toch eens informatie inwinnen wat je hiertegen zou kunnen doen, blijkbaar wordt je voorgelogen.

Ik zelf heb hier geen ervaring mee. Loonstein heeft nog geen zaak aangemaakt naar mijn weten enkel de sommatie brieven verstuurd op 27-5-2024. Hier is geen antwoord opgekomen en vanuit Loonstein is toen geadviseerd om te wachten gezien het verloop en de prejudiciële vragen die gesteld zijn. Mijn zaak zal dus pas verder gaan zodra er een uitspraak is (mits de uitkomst positief is).

Geniet van de warme dagen mensen, vergeet niet te hydrateren 😎

Geplaatst
20 minuten geleden zei Bassie89:

Hoe kom je aan 30% wettelijke rente?

Of bedoel je dat dat inmiddels 30% van het totale bedrag is?

Momenteel is de wettelijke rente vastgesteld op 4% (2026).

De wettelijke rente loopt officieel vanaf het moment dat er sprake is van verzuim. In mijn geval is de brief van de advocaat op 25 Mei 2024 naar de tegenpartij gegaan. Dus laten we zeggen

Zo dan, dan lijkt erop je aan het spreekwoordelijke lijntje zit. Ik zou toch eens informatie inwinnen wat je hiertegen zou kunnen doen, blijkbaar wordt je voorgelogen.

Ik zelf heb hier geen ervaring mee. Loonstein heeft nog geen zaak aangemaakt naar mijn weten enkel de sommatie brieven verstuurd op 27-5-2024. Hier is geen antwoord opgekomen en vanuit Loonstein is toen geadviseerd om te wachten gezien het verloop en de prejudiciële vragen die gesteld zijn. Mijn zaak zal dus pas verder gaan zodra er een uitspraak is (mits de uitkomst positief is).

Geniet van de warme dagen mensen, vergeet niet te hydrateren 😎

Haha ja hydrateren doen we zeker — goed excuus voor lekkere ijsjes! 😄

En ja, het voorliegen klopt helemaal. Ze spelen de moraalridder maar als je ze aanspreekt op feiten zie je hun ware aard.

Kijk eens wat ze in hun eigen wervingsmail schreven:

"Heeft u ook genoeg van het wachten of onduidelijkheid? Bij Dynamiet Nederland laten we geen tijd verloren gaan. Geen onnodige wachttijden. Wij starten direct. Een vaste jurist die altijd bereikbaar is."

En wat ze werkelijk deden:

  • 18 maanden lang geen enkele juridische actie buiten de ingebrekestellingen

  • Structureel meer dan 14 dagen wachten op antwoord — waarbij ik steeds een reminder moest sturen

  • Vijf schriftelijke mededelingen over een dagvaarding die nooit heeft bestaan

  • Zelf de rechtbank gebeld — geen zaak, geen zaaknummer, geen rolnummer bekend

Ik ben zelf al begonnen om het een en ander te doen om dit aan te pakken.

En het meest veelzeggende van vandaag: mijn review op Trustpilot werd door Dynamiet gerapporteerd als "schadelijke of illegale inhoud." Niet omdat ik onzin schrijf — maar omdat ik de waarheid zeg. Elk feit in mijn review is gedocumenteerd met hun eigen e-mails.

Ze hadden twee opties toen mijn review verscheen:

  1. Een zaaknummer overleggen als bewijs dat de zaak wél bestaat

  2. De review rapporteren als illegaal

Ze kozen optie 2. Omdat optie 1 niet mogelijk is.

Op mijn formele e-mail van 23 mei 2026 wachtte ik 26 dagen op antwoord. Op mijn Trustpilot review reageerden zij binnen 37 minuten — niet inhoudelijk, maar met een censuurpoging.

Moraalridder inderdaad. 🙄






Twee keer voorgelogen over status rechtbankzaak | Vordering €409.000

Ik heb sinds december 2024 een vordering van €409.000 lopen bij Dynamiet Nederland wegens gokverliezen bij Bwin/Entain.
Mijn ervaring is ronduit slecht.
Het grootste probleem: twee keer schriftelijk voorgelogen.
In e-mails van 28 september 2025 én 18 november 2025 heeft Dynamiet mij schriftelijk bevestigd dat mijn zaak bij de rechtbank was aangebracht. Ik heb zelf de rechtbank gebeld — er was geen zaak, geen zaaknummer, geen rolnummer bekend. Een zaak aanbrengen zonder zaaknummer bestaat simpelweg niet. Dit zijn twee aantoonbare onjuistheden op papier.
Communicatie structureel ondermaats.
Meer dan 10 e-mails waarbij ik steeds meer dan twee weken op antwoord moest wachten — en dan ook nog een reminder moest sturen om überhaupt reactie te krijgen. De heer Beekman heeft dit zelf erkend en zich hiervoor geschaamd. Helaas bleef het probleem exact hetzelfde. Mijn laatste e-mail dateert van 23 mei 2026. Vandaag, 18 juni 2026 — 26 dagen later — nog steeds geen antwoord.
Geen enkele juridische actie in 18 maanden.
Buiten de ingebrekestellingen van januari 2025 is er geen enkele juridische stap ondernomen. Geen dagvaarding, geen conservatoir beslag, niets. Dynamiet gebruikt de Hoge Raad als excuus om stil te zitten. Ja, we wachten allemaal op die uitspraak — maar dat betekent niet dat je ondertussen niets kunt doen. Ik heb zelf een gedetailleerde e-mail gestuurd met uitgebreid bewijs voor alternatieve rechtsgronden: onrechtmatige daad, zorgplichtschending, misleidende handelspraktijken en gedocumenteerde VIP-behandeling. Andere kantoren verwerken dit soort input van hun cliënten al actief in hun strategie en treffen voorbereidingen. Dynamiet wacht passief af op de Hoge Raad-uitspraak om daarna alsnog in actie te komen — en zo goedkoop mogelijk 33% op te strijken zonder vooraf enig risico te hebben genomen.Het businessmodel is duidelijk.

33% opstrijken als je wint ! Zo goedkoop mogelijk op de eerste rij zitten en wachten tot de Hoge Raad het werk doet. Ik gun iedereen 33% — maar dan moet je het ook waarmaken. En met waarmaken bedoel ik je best doen , want een winnende uitspraak is nooit 100 % te garanderen !

-------------------------------------
Update 18 juni 2026 — reactie op het antwoord van Dynamiet:

Dank voor uw reactie. U stelt dat u zich niet herkent in mijn weergave van feiten. De feiten zijn echter zwart op wit in uw eigen e-mails:


29 juli 2025: "Dagvaarding wordt volgende maand betekend"

7 augustus 2025: "Dagvaarding verwacht in september"

4 september 2025: "Vijf zaken aangebracht op 2 september, waaronder die van u"

28 september 2025: "Zaak aangehouden door de rechtbank"

18 november 2025: Nogmaals schriftelijk bevestigd

Ik heb de rechtbank zelf gebeld. Er is geen zaak, geen zaaknummer en geen rolnummer bekend op mijn naam. Vijf mededelingen over een dagvaarding die nooit heeft bestaan.

U heeft 26 dagen niet gereageerd op mijn formele e-mail van 23 mei 2026 — maar wel binnen 37 minuten op deze Trustpilot review.



Tot slot: in uw e-mail van 18 november 2025 schreef u dat de rechtbank mijn zaak had aangehouden in afwachting van de Hoge Raad. Maar een zaak kan alleen worden aangehouden als die zaak er ook is. Er was geen dagvaarding. Er was geen zaak. Er valt dus ook niets aan te houden. U heeft een rechtbankbeslissing gefabriceerd over een niet-bestaande zaak

De feiten spreken voor zich.Toon minder


BewerkVerwijderDelen

Antwoord van Dynamiet Nederland

3 uur geleden

Beste

Wij hebben kennisgenomen van uw review en herkennen ons niet in de door u geschetste weergave van feiten.

Uw dossier is sinds aanvang in behandeling genomen en er is gedurende de looptijd herhaaldelijk inhoudelijk met u gecommuniceerd over de stand van zaken en de juridische strategie. Daarbij is ook toegelicht dat in dit type zaken, mede gelet op de lopende ontwikkelingen bij de Hoge Raad, de processtrategie mede afhankelijk is van externe juridische kaders.

Uw stelling dat er “twee keer schriftelijk zou zijn voorgelogen” wijzen wij dan ook nadrukkelijk van de hand. De betreffende communicatie ziet op de fase waarin uw dossier juridisch is voorbereid en in behandeling is genomen binnen de bestaande procesaanpak.

Ten aanzien van uw opmerkingen over de voortgang geldt dat uw dossier conform onze werkwijze is behandeld en dat u hierover gedurende het traject meerdere updates heeft ontvangen. Dat u deze anders heeft geïnterpreteerd, betreuren wij.

Wij herkennen ons niet in uw kwalificaties over ons verdienmodel of werkwijze. Onze dienstverlening is gebaseerd op een no cure no pay-structuur, waarbij vooraf duidelijk is gecommuniceerd over kosten, risico’s en procesverloop.

Wij blijven bereid om het dossier op een correcte en professionele wijze af te ronden en verzoeken u om de communicatie feitelijk en zakelijk te houden.

Met vriendelijke groet,
Dynamiet Nederland

Geplaatst

Email allemaal binnen 1 dag ! ze kunnen dus wel snel zijn

Beste ,

De vorderingen zijn reeds gecedeerd en staan op onze naam. Heb je ook navraag gedaan naar de zaken die op naam van DN staan?

Wij constateren dat de samenwerking in de huidige vorm niet constructief verloopt. Er is sprake van herhaaldelijke klachten en het plaatsen van reviews op momenten dat verwachtingen of doorlooptijden niet worden gehaald. Dit draagt niet bij aan een werkbare vertrouwensrelatie.

Wij hebben daarnaast signalen dat bepaalde uitingen mogelijk als onrechtmatig of schadelijk kunnen worden gekwalificeerd. Dit wordt intern beoordeeld.

Om die reden zullen wij de samenwerking enkel kunnen beëindigen indien de betreffende reviews worden verwijderd en verwijderd blijven. In dat geval ontvang je volgende week van ons een vaststellingsovereenkomst (VSO), waarmee dit dossier in onderling overleg kan worden afgerond.

Indien je niet akkoord gaat met de voorgestelde regeling, staat het je uiteraard vrij om de zaak aan de rechter voor te leggen. In dat geval zullen wij ons daartegen verweren.

Vragen?
Stel ze gerust. Bekijk ook onze
veelgestelde vragen pagina voor antwoord op de meest voorkomende vragen.

 

Met vriendelijke groet,

Geplaatst

Deze geblurde review dus van jou ?

image.png

wat een nare situatie zeg, hoop dat het uiteindelijk allemaal goed komt

Geplaatst
1 hour ago, Bassie89 said:

Hoe kom je aan 30% wettelijke rente?

Of bedoel je dat dat inmiddels 30% van het totale bedrag is?

Momenteel is de wettelijke rente vastgesteld op 4% (2026).

De wettelijke rente loopt officieel vanaf het moment dat er sprake is van verzuim. In mijn geval is de brief van de advocaat op 25 Mei 2024 naar de tegenpartij gegaan. Dus laten we zeggen

De 30 %, mits ik het goed begrepen heb, is gebaseerd op de rente van de afgelopen6-8 jaar die erover heen is gegaan sinds het 'verliezen' van het geld, (2018-2021 houden ze gemiddelde aan van 2020)

Het voorbeeld wat ik kreeg was:


Met in 2019 een netto gokverlies van € 10.000 hebt geleden bij een casino en dit nu succesvol terugvordert:

  1. Oktober 2019 tot oktober 2023 (4 jaar x 2%): De rente over de eerste jaren telt cumulatief op. De € 10.000 groeit in deze periode aan met ruim € 840 aan rente.

  2. Oktober 2023 tot januari 2024 (4%): De rente loopt door over de verhoogde som.

  3. Het jaar 2024 (7%): Door de sterke stijging van de wettelijke rente in 2024 tikt de rente hier extra hard aan (circa € 770 in één jaar).

  4. Het jaar 2025 (6%): Voegt nogmaals zo'n € 700 aan de claim toe.

Bij een gokverlies van € 10.000 uit oktober 2019, kan de totale claim medio 2026 inclusief de wettelijke rente oplopen tot ongeveer € 12.500 à € 13.000. De rente verhoogt de uiteindelijke uitbetaling dus aanzienlijk.

Dus Ca 25-30%


Alsnog dit is het voorbeeld wat ik kreeg.

Maar als het inderdaad vanaf verzuim is dan is dat weer anders, my apology voor verwarring.

Tijd om wat te 'hydrateren' dan! 😊

Cheers allen wie weet morgen een antwoord/begin van de zaken!

bewerkt door Matior

Geplaatst
5 minuten geleden zei Timmy31:

Deze geblurde review dus van jou ?

image.png

wat een nare situatie zeg, hoop dat het uiteindelijk allemaal goed komt

Ja dat klopt Timmy31, maar ik ben daar niet van onder de indruk.

Casino nieuws is al een onderzoek gestart naar de wanprestaties van Dynamiet Nederland. Of zij uiteindelijk publiceren is aan hen, maar zij hebben mijn volledige documentatie ontvangen.

Wat je hier ziet is het verdienmodel van Dynamiet blootgelegd. Ze spelen de moraalridder op tv en in interviews — Deepak Thakoerdien was in januari 2026 nog bij Kassa om te vertellen hoe slecht casino's hun klanten behandelen. Maar zelf zijn ze minstens even erg. Ik vind ze zelfs erger, want zij hadden mijn vertrouwen.

Vandaag vroegen ze of ik mijn reviews wilde verwijderen als voorwaarde voor de beëindiging van de samenwerking. Dat is chantage eerste klas. Mijn reviews bevatten uitsluitend feitelijke informatie onderbouwd met hun eigen e-mails. Dat verwijder ik niet.

Op mijn complete onderbouwing van vandaag — vijf gedocumenteerde leugens, verificatie bij de rechtbank, het griffierecht argument — reageerden zij met drie woorden:

"Wat ons betreft mag je de kwestie voorleggen aan de rechter."

Geen zaaknummer. Geen griffierechtfactuur. Geen weerlegging van ook maar één feit.

Op mijn formele e-mail van 23 mei 2026 wachtte ik 26 dagen op antwoord. Op mijn Trustpilot review reageerden zij binnen 37 minuten — niet inhoudelijk, maar met een censuurpoging.

Ze geven alleen om hun reputatie en niets om hun klanten. Ze willen meer en meer klanten binnenhalen — maar bij mij hebben ze de verkeerde gekozen.

--------------------------------
Beste [VERWIJDERD],

Dank voor uw bericht van 18 juni 2026.

Ik reageer op de punten die u aansnijdt.

1. De zaak is nooit aangebracht

U stelt dat de vorderingen zijn gecedeerd en op naam van Dynamiet Nederland staan, en vraagt of ik ook navraag heb gedaan naar zaken op naam van Dynamiet Nederland. Het antwoord is ja.

Ik heb de rechtbank tweemaal gebeld — zowel op mijn eigen naam als specifiek op naam van Dynamiet Nederland B.V. (KvK-nummer 5764703😎. De rechtbank heeft beide keren bevestigd dat er geen enkele zaak bekend is. Dit is volledig in lijn met wat u de [VERWIJDERD] mij zelf heeft meegedeeld tijdens ons telefoongesprek van 12 mei 2026 (duur 10 minuten en 31 seconden) — namelijk dat er geen zaaknummer bekend was en dat er niets was aangebracht. Er werd onder andere gesproken over het griffierecht van +/- € 6.000,- en omdat het over 5 zaken om € 30.000,- in totaal ging, was het een te grote investering!

Indien u stelt dat de zaak in september 2025 wél is aangebracht bij de rechtbank, verzoek ik u mij per omgaande twee documenten te verstrekken:

  1. Het zaaknummer dat de rechtbank heeft toegekend.

  2. De factuur van het griffierecht die de rechtbank heeft verstuurd bij indiening.

Zonder deze twee documenten zijn uw mededelingen over het aangebracht zijn aantoonbaar onjuist.

In uw eigen e-mails staat echter het volgende:

  • 29 juli 2025: 'Dagvaarding wordt volgende maand betekend'

  • 7 augustus 2025: 'Dagvaarding verwacht in september'

  • 4 september 2025: 'Vijf zaken aangebracht op 2 september, waaronder die van u. Entain is inmiddels in kennis gesteld'

  • 28 september 2025: Bevestiging dat de zaak is aangehouden door de rechtbank

  • 18 november 2025: Nogmaals schriftelijk bevestigd

Deze vijf mededelingen zijn aantoonbaar onjuist. Als de zaak wél in september 2025 is aangebracht zoals u stelt, verzoek ik u mij per omgaande het zaaknummer te verstrekken. Zonder zaaknummer is er geen zaak.

2. De voorwaarde van reviews verwijderen

U stelt dat de samenwerking enkel kan worden beëindigd indien de reviews worden verwijderd. Dit is voor mij geen bespreekbare voorwaarde. Mijn reviews bevatten uitsluitend feitelijke informatie onderbouwd met uw eigen schriftelijke communicatie.

Het koppelen van de beëindiging van de samenwerking aan het verwijderen van feitelijke kritiek beschouw ik als een ongeoorloofde voorwaarde en misbruik van de contractuele positie. Daarnaast wijs ik erop dat het rapporteren van een feitelijke review als 'schadelijke of illegale inhoud' bij Trustpilot — terwijl elk feit gedocumenteerd is met uw eigen e-mails — eveneens onderdeel uitmaakt van het patroon dat ik beschrijf.

3. CasinoNieuws.nl doet onderzoek

Ik deel u mede dat CasinoNieuws.nl momenteel onderzoek doet naar de door mij gemelde wanprestaties. Zij hebben mijn volledige documentatie ontvangen — alle e-mails en het contract. Mochten zij de zaak publiceren, zullen zij ook wederhoor toepassen.

4. De vaststellingsovereenkomst

Ik ben bereid een VSO te ontvangen en te beoordelen. Maar ik maak duidelijk wat mijn minimumvoorwaarden zijn:

  • Volledige en onvoorwaardelijke retro-cessie van alle drie de vorderingen: Bwin/Entain € 409.695,75 — Unibet € 88.468,71 — 888 Sport € 22.151,-

  • Schriftelijke bevestiging dat de verjaring correct is gestuit via de ingebrekestellingen van januari 2025

  • Geen verplichting tot verwijdering van reviews als voorwaarde

  • Het verval van de volledige factuur gezien de aantoonbare wanprestatie

Ik ontvang graag de concept-VSO volgende week zoals aangekondigd en zal deze laten beoordelen voordat ik enige beslissing neem.

Met vriendelijke groet,

antwoord:

Beste,

Wij gaan daar niet mee akkoord. Wat ons betreft mag je de kwestie voorleggen aan de rechter.

Vragen?
Stel ze gerust. Bekijk ook onze veelgestelde vragen pagina voor antwoord op de meest voorkomende vragen.

 

Met vriendelijke groet,

bewerkt door TripleZero
Reactie van 50-50 uit de quote gehaald, dubbele (identieke) post verwijderd, Outlook url aangepast en voor- en achternamen uit post verwijderd.

Geplaatst

ik had mijn post opnieuw even ge'edited omdat ik met mijn suffe harses inflatie ipv rente had gezegd ..... me stupid at times! 😊

Geplaatst

Het is inmiddels 2035 en we volgen hier in draadje 3.137 de rechtszaak tegen de advocaat die de claimstichting aansprakelijk stelde welke casino's aansprakelijk stelden waarbij we nog wachten op de definitieve uitspraak van de Hoge Raad omdat in 2026 het zomerreces medio juni begon en door de opwarming van de aarde vooralsnog niet afgerond is, waarbij Greta Thunberg inmiddels een proces is gestart tegen het begrip "zomer"

Inmiddels is 33,3 % van de eisers overleden, waardoor de claimstichting inmiddels met nabestaanden aan het soebatten is over erfrecht.

Het gaat vast goedkomen, maar voor wie? 🤷🏻‍♂️

Proost op vandaag in ieder geval, Zomer🍻

Geplaatst

Waarom ben je niet gewoon bij loonstein gaan zitten.

Geplaatst
5 hours ago, 50-50 said:

Om die reden zullen wij de samenwerking enkel kunnen beëindigen indien de betreffende reviews worden verwijderd en verwijderd blijven.

Dit zie je online casino's nou nooit doen. It's all about the money indeed.

Heb je posts volledig doorgenomen, maar kan je verder niet gericht quoten omdat je reacties op anderen citaten in citaten zijn. Wat je hier deelt zegt wel gewoon weer dat dit soort lui er in truth ook alleen maar in zitten voor 't eigen lange termijn gewin op zowel de potentiele pegels als 't imago (casino bad hmkay), en er andersom ook alle belang bij is om het eea te rekken om zoveel mogelijk participatie binnen 't eigen schip te houden voor zo lang als 't mag duren. In jouw geval dan ook nog onder valse voorwendselen schijnbaar. Moreel verwerpelijk, maar weinig verassend om zulke dingen te lezen hier na verloop van tijd natuurlijk, want massa blijft kassa.

Hopelijk hebben jullie na de zomer allemaal een definitief antwoord en kunnen jullie los van wat dat antwoord dan ook zal zijn dan mentaal ook een keer een einde gaan breien aan 't gok verleden en in die zin vooruit kijken in plaats van alsmaar bezig te moeten zijn met oud verlies, iets wat dit soort bureaus ook gewoon actief en bewust voor vermoedelijk veel mensen weer open hebben getrokken.

Geplaatst

Dus er zijn hier ook mensen die via kansspelclaim hun zaken hebben ingediend? En daar tot nog toe goede communicatie mee hebben gehad?

Geplaatst
7 hours ago, Inseh said:

Dus er zijn hier ook mensen die via kansspelclaim hun zaken hebben ingediend? En daar tot nog toe goede communicatie mee hebben gehad?

Ik had het eerst via loonstein lopen, deze advieseerde/gaf aan (hopelijk goed gespeld) dat ze er mee stopten en iedereen naar Kansspelclaim.nl stuurde.

Hier heb/had ik geen problemen mee, gezien loonstein zelf ook in de claim mee doet/helpt.

Sinds die tijd een aantal vragen/updates gevraagd en de ene keer kreeg ik deze vlot (1 a 2 werkdagen) en andere keer alsof het niet gelezen/gezien is en moest ik het herhalen na een week of 2.

Al zijn ze niet erg vlot met reply'en, wel zijn ze eerlijk in wat ze hebben gezegd tot nu toe. en dat was voor mij dat ze dus pas verder gingen met echt indienen/claimen na de uitspraak en tot die tijd je dosier/claim zo volledig mogelijk klaar zetten.

Hiermee bedoelde ze dus gegevens van je verliezen verzamelen mits nog nodig en je claim/dosier klaar zetten voor gelijk indienen bij de betreffende casino('s) na uitspraak.

Is de communicatie 'goed' ja en nee:

Kan het vlotter = JA.

Hebben ze dingen geclaimed die ze wel gezegd hebben, maar niet gedaan = NEE

Eigenlijk dus zoals alles waar waarschijnlijk een 'klanteservice' van 1000 man per dag vragen aan stellen. soms krijg je je antwoord snel/goed en soms misschien niet 😊

Mooi weer tijd in 7 a 8 uur., belangrijk terasjes tijd !

Cheers allen!

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Configureer Push Notificaties in de browser

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.