Spring naar bijdragen

Verkiezing Tweede Kamer 2023


LasVegasNic

Aanbevolen berichten

De eerste voorzichtige cijfers uit de exit polls zijn toch een verassing.

Dat de pvv het zó goed zou doen komt toch flink binnen..  de pvda-gl combi heeft het ook helemaal niet gek gedaan verassend genoeg maar zal het lastig vinden om aan te haken vermoed ik.

Ik vermoed harde klappen binnen de vvd ; men zal toch gaan zoeken naar een zondebok voor het verliezen van meer dan 10 zetels.

Ook bij d66 en het cda zal het schrapen worden om er nog iets van te kunnen maken met zulke grote verliezen.

Zelfs de "kleintjes" als fvd en sp hebben toch aardig wat zetels verloren.

De bbb heeft toch een mooie stap vooruit gezet maar bij lange niet zo groot geworden als de aardverschuiving in de 1e kamer toen.

Het nsc heeft toch een mooi resultaat neergezet naar mijn idee , is zeker een partij om in de smiezen te houden voor een volgende ronde imho.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei SCi:

De eerste voorzichtige cijfers uit de exit polls zijn toch een verassing.

Dat de pvv het zó goed zou doen komt toch flink binnen..  de pvda-gl combi heeft het ook helemaal niet gek gedaan verassend genoeg maar zal het lastig vinden om aan te haken vermoed ik.

Ik vermoed harde klappen binnen de vvd ; men zal toch gaan zoeken naar een zondebok voor het verliezen van meer dan 10 zetels.

Ook bij d66 en het cda zal het schrapen worden om er nog iets van te kunnen maken met zulke grote verliezen.

Zelfs de "kleintjes" als fvd en sp hebben toch aardig wat zetels verloren.

De bbb heeft toch een mooie stap vooruit gezet maar bij lange niet zo groot geworden als de aardverschuiving in de 1e kamer toen.

Het nsc heeft toch een mooi resultaat neergezet naar mijn idee , is zeker een partij om in de smiezen te houden voor een volgende ronde imho.

Het is zeer zeker een uitstekend resultaat voor Omtzigt, als nieuwe partij direct 20 zetels? Dat is ongekend!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NSC is al bijgedraaid, ik verwacht dat de VVD dit ook doet en eieren kiest voor zijn geld en gaat voor een centrum rechts kabinet.
Kan mij geen gunstig scenario bedenken dat het anders goed uitpakt voor de VVD als de PVV de gematigde toon houdt.
Ik hoop echt dat hij zijn gematigde toon houd... VVD en NSC mogen nooit gaan buigen voor een Nexit, dat is een economische zelfmoord.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zowel d66 als volt zulke slechte / zure verliezers zouden zijn is opmerkelijk.

Met gezamelijk net 10 zetels volgens de huidige cijfers zijn ze niet helemaal te negeren maar toch..

Zowel nsc als bbb zullen vrij makkelijk aanhaken bij de pvv vermoed ik , dan hebben ze echter nog geen meerderheid.

Het zal toch weer afhangen van de positie van de vvd of de meerderheid er zal komen.

Timmermans heeft in elk geval ruggegraat getoont door aan te geven niet met de pvv samen te kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei JackPot:

Een nexit zal nooit gebeuren. Dat weet Geert ook en wil hij uiteindelijk niet. Minder bemoeizucht van Brussel wel. Niks mis als Nederland wat meer op zijn strepen staat. 

Helemaal mee eens. Europa is geschrokken dus daar moeten we maar gebruik van maken. Tegengas geven bij de zaken die er echt toe doen. Hoop ook op een snelle formatie want er moeten knopen doorgehakt worden op moeilijke dossiers.

Snap de uitslag wel. Nederlanders zijn het zat hoe het de afgelopen jaren is gegaan. Daarom doen PVV, NSC en BBB het goed. Vind dit niet erg. Politici mogen van mij meer nederig en dienend optreden. Goed weten wat er bij de mensen speelt. Meer aandacht hebben voor de meerderheid van de NL en niet alleen voor de minderheid die groot lijkt door hard te roepen, aandacht trekken. Dankjewel KOZP 😉 Het werd van kwaad tot erger. Praten, eisen over herstelbetalingen slavernij. 

Het is niet goed wat er vroeger is gebeurd. Sorry!
Uitbuiting van mensen gebeurd nog steeds en hier moet hard tegenop getreden worden.

Ben zelf ook voor minder arbeidsmigranten niet omdat ik tegen de personen zelf ben maar omdat te veel gedoe is. Gedoe door hen veroorzaakt maar vooral door degene die hun goedkoop inhuren en regels aan de laars lappen. Vaak nog werkzaam in bedrijfstakken, bedrijven die ik liever zie gaan. Die negatief impact hebben om de omgeving en waar we als BV Nederland niet veel beter van worden. Als die balans negatief is dan gewoon afscheid nemen van die bedrijven.

Voorbeeld:
Agrarisch bedrijf die 90% naar buitenland exporteert en de omgeving zwaar belast.
Haven Rotterdam, meest vervuilende schepen zijn niet meer welkom. Er is daar sowieso een tekort aan arbeidskrachten dus ik zeg win-win.

Wat is zorgelijk!
Jammer dat linkse partijen, organisaties niet willen afwachten op plannen Geert (M/W)ilders en gelijk in de aanval gaan met demonstraties. Kijk eerst wat een mogelijke coalitie met PVV van plan is met Nederland. Wat we niet willen; zijn Pim Fortuyn achtige taferelen want we weten hoe dat is afgelopen. 
We leven in een democratie. We mogen stemmen en soms zit je bij de winnende partij en soms bij de verliezende.





 

 

bewerkt door LasVegasNic (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat voor al spannend gaat worden nu hoe ze coalitiepartijen bij elkaar gaan brengen en wie wil water bij de wijn en zak ook deels afhangen van of wilders inderdaad zo mild gaat blijven zo als hij zich afgelopen weken heeft opgesteld  nu hij de grootste zal hij moeten kunnen samen werken en willen om in kabinet te kunnen komen  in oppositie kan hij afgelopen jaren tegen  genoeg benen schoppen nu zal hij iets anders moeten aanpakken als hij samen wil werken  anders geef ik het kleine kans voor hem 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-11-2023 om 08:47 zei SCi:

Dat zowel d66 als volt zulke slechte / zure verliezers zouden zijn is opmerkelijk.

Met gezamelijk net 10 zetels volgens de huidige cijfers zijn ze niet helemaal te negeren maar toch..

Zowel nsc als bbb zullen vrij makkelijk aanhaken bij de pvv vermoed ik , dan hebben ze echter nog geen meerderheid.

Het zal toch weer afhangen van de positie van de vvd of de meerderheid er zal komen.

Timmermans heeft in elk geval ruggegraat getoont door aan te geven niet met de pvv samen te kunnen.

Die moet je ook niet in kabinet willen weet je 1 ding zekker ga meet betalen 

En hangt veder van af hoe wilders zich gaat opstellen als zich inderdaad milder opsteld en wil samen wel meerderheid krijgen denk ik als hij  hard aan hele verkiezingsprogramma zal willen houden schat ik de kans zeer klein in 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei The-fischer:

Wat voor al spannend gaat worden nu hoe ze coalitiepartijen bij elkaar gaan brengen en wie wil water bij de wijn en zak ook deels afhangen van of wilders inderdaad zo mild gaat blijven zo als hij zich afgelopen weken heeft opgesteld  nu hij de grootste zal hij moeten kunnen samen werken en willen om in kabinet te kunnen komen  in oppositie kan hij afgelopen jaren tegen  genoeg benen schoppen nu zal hij iets anders moeten aanpakken als hij samen wil werken  anders geef ik het kleine kans voor hem 

Je hebt zeker een punt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja is een schande dat de vvd nu al zegt voor ze gesproken hebben met de pvv dat ze geen coalitie partner willen zijn dat terwijl ze weten dat het overgrote merendeel van hun kiezers juist wel wil dat ze met de pvv gaan regeren

 

de schande is dat vvd enkel met hun zelf bezig is ipv wat het volk en hun kiezers zoude willen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-11-2023 om 20:09 zei JackPot:

Voor mij is juist het verdwijnen van Mark Rutte de reden dat ik niet meer op VVD stem. Enige waar je op kon bouwen, een boegbeeld was voor Nederland. bizar dat hem zoveel negativiteit in de schoenen word geschoven terwijl hij 15 jaar lang voor een minimaal salaris 80 uur week zich inzette voor Nederland. Met Rutte aan het roer was VVD zonder twijfel weer de grootste geworden.
Een van Haga heeft economisch goede uitgangspunten maar is helaas tijdens corona samen met Thierry volledig uit de bocht gevlogen en daardoor kansloos (idem FVD). 

Mijn gevoel zegt dat Pieter Omtzigt een enorm lastig persoon is om mee samen te werken, en binnen no time weer  met een burn out in de Achterhoek zal zitten. Kennis van zaken is goed, maar samenwerken is in Nederland nog altijd nodig. 

Schatting:

PVV 33 zetels
PVDA 29
VVD 27
NSC 21

Deze voorspelling is wel erg nais trouwens;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een links hart en misschien ben ik een beetje blijven hangen in de jaren '80 , toen alles anders was en dubbele agenda's ( sociaal en toch goed voor de economie) , gewoon mogelijk waren .

Wel ben ik blij dat het " linkse " energiebeleid van de afgelopen jaren, eindelijk wordt aangevuld met 2 , misschien 4 kerncentrales , die we gaan bouwen  Zodat we niet zoals Duitsland alle industrie het land uit gaan jagen door toekomstige stroomtekorten door de variabele wind- en zonne parken. Die ook nog een heel kwetsbaar zijn ( vandalisme en aanvallen met explosieven in internationale wateren ). Zie Nordstream 2. 

Overigens , vergis jullie niet, is het sociale beleid van Wilders zo ongeveer SP niveau. Natuurlijk alleen voor  alle mensen die nú in Nederland  wonen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn voorspelling: NSC volgt het voorbeeld van de Vvd en wil alléén nog maar eventuele gedoogpartner zijn. Dan houdt Omtzigt zijn handen " schoon" en laat hij de ruimte om bij de volgende verkiezingen alle ontevreden kiezers naar zijn partij NSC toe te trekken.

De huidige situatie is ontstaan door stommiteiten door de VVD. Ze hadden de PVV nooit ruimte moeten geven om de verkiezingen te " kapen". Met een nihilistisch onrealistisch verkiezingsprogramma nota bene.

Voor Omzigt nu een mogelijkheid om zijn partij op te tuigen. Daar heeft hij toch zowiezo niet genoeg tijd voor gehad. VVD en NSC zullen bedanken om samen met PVV te gaan regeren. Dus misschien telt Omzigt nu zijn zegeningen en is hij eigenlijk opgelucht....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 11/29/2023 at 2:39 PM, Budgetvrouw said:
On 11/29/2023 at 1:20 PM, SmartAce said:
Jammer dat we er niet mochten zetten bij de normale bookmakers, had wel graag wat quotes gezien.
 

Toch maar wel die Nexit zoals de Britten dan? Dan mogen we dat ook 😜

Is toch Nederlands beleid dat dat niet mag? in andere landen kan het nog wel blijkbaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.