Spring naar bijdragen

Mag je altijd switchen naar een goedkopere verzekering (autoverzekering)?


FiftyFifty

Aanbevolen berichten

Wat een timing ... ik kreeg gisteren zowel de rekening van mijn lopende autoverzekering binnen als ook een aanbieding van de ANWB voor korting. Omdat ik al zooo lang lid ben van de Algemene Nederlandsche Wielrijders-Bond :)

Dus ik wil nu wel switchen, want scheelt best doekoes! Alleen nu heb ik dus net die rekening gehad, die gaat over de periode 1 april - 1 oktober. Moet ik nou wachten tot (nabij) 1 oktober, of mag ik ook elk moment tussendoor zeggen: fcukyuo! En lekker naar een andere gaan?

PS: Huidige verzekering loopt al paar jaar, dus tis niet zo dat ik in mijn eerste 12 maanden zou opzeggen ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weken later...

Bij een auto verzekering zit je vast aan de contract periode en dat lijkt in jou geval 6 maanden te zijn. Zelf heb ik hem staan op 1 jaar (bij vooruitbetaling en krijg ik nog extra korting). Mijn advies is om de ANWB sowieso te lozen (scheelt je minimaal 90 euro per jaar) en daar ben je natuurlijk al 20 jaar lid van en dus al 4000 oude guldens aan kwijt geraakt. Hoevaak heb je hier nu gebruik van gemaakt en als je het zelf had betaald als je een keer iets had? Opzeggen moet je doen voor 1 november m.b.t. ANWB. Overstappen op je auto verzekering is zeer lonend, als je hier al heel lang zit weet ik zeker dat je hier minimaal een groen briefje per jaar op gaat besparen.

Wat betaal je nu per jaar voor je autoverzekering? Gooi hem eens door: http://www.hoyhoy.nl/ En wat ga je nu betalen voor het zelfde pakket. Uiteraard kan je het pakket ook nog wat downsizen, waarom zou je extra opties nemen die je misschien helemaal niet meer wilt zoals een inzittende verzekering of rechtsbijstand e.d? Hopelijk heb je een mooie no claim korting van 70% of meer zodat je voor een paar honderd euro helemaal klaar bent per jaar!

Je kan sowieso je auto verzekering al opzeggen voor de volgende periode of nog beter dat door de partij laten doen waar je je nieuwe verzekering gaat afsluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn advies is om de ANWB sowieso te lozen (scheelt je minimaal 90 euro per jaar) en daar ben je natuurlijk al 20 jaar lid van en dus al 4000 oude guldens aan kwijt geraakt. Hoevaak heb je hier nu gebruik van gemaakt en als je het zelf had betaald als je een keer iets had?

I'm glad you ask :) ANWB heeft mij al vreselijk vaak geholpen, mijn eerste auto was een oldtimer en ik sprak die gasten bijna wekelijks haha. Dus Wegenwacht opzeggen gaat niet gebeuren. (Daar komt nog bij dat ik ook nog een tijdje op de alarmcentrale van de Wegenwacht heb gewerkt en ze hebben nog steeds een warm plekje in mijn hart).

Wat betaal je nu per jaar voor je autoverzekering? Gooi hem eens door: http://www.hoyhoy.nl/ En wat ga je nu betalen voor het zelfde pakket. Uiteraard kan je het pakket ook nog wat downsizen, waarom zou je extra opties nemen die je misschien helemaal niet meer wilt zoals een inzittende verzekering of rechtsbijstand e.d? Hopelijk heb je een mooie no claim korting van 70% of meer zodat je voor een paar honderd euro helemaal klaar bent per jaar!

Ik betaal nu bij Klaverblad 273 euro per half jaar en ANWB biedt mij 371 voor een heel jaar. O.a. met 80% bonusmalus korting. Rij m'n hele leven al schadevrij [knock on wood]. Maar dank voor de HoyHoy tip, hun reclame is dan wel ziekirritant maar ga wel ff kijken wat ze te bieden hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Holly shit, betaal nu 400e voor alles en bij Promovedum maar 240e (all risk) met nog een extra gratis inzittende verzekering erbij en nul eigen risico!! En ik maar denken dat ik al goedkoop zat.

Zo hee! Heb net mijn akkoord gegeven op ANWB :( maaaaaar: je mag volgens mij in de eerste 2 weken ontbinden! Ga ik toch maar eens even onderzoeken ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij in het zuiden kunnen goedkoop terecht bij ZLM. (ZLM Verzekeringen is er voor iedereen die in Brabant of Zeeland woont en graag goed en voordelig verzekerd wil zijn. )

Ik zit nu nog bij Interpolis met de nodig korting maar deze gaat vervallen en dan ga ik ook kijken welke verzekering het meeste biedt voor zijn prijs.

ZLM krijgt met een 8,5 de hoogste waardering in het Klanttevredenheidsonderzoek 2014 van het Verbond van Verzekeraars. Evenals in 2010, 2011, 2012 en 2013 heeft ZLM de meest tevreden klanten van alle schadeverzekeraars in Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om daar op te bezuinigingen @CashCow?

Oh, you bet. verzekeringen, zoals auto, opstal, brand (Maar ook een zorgverzekering) en dat soort worden ook wel "schadeverzekeringen" genoemd.

Het echte geld zit in het vakje "Leven". Verzekeringen zoals lijfrenten, overlijdensrisicoverzkeringen en kapitaalverzekeringen zijn de echte geldverslinders en de voordelen die je kunt halen door overstappen zijn echt vele vele malen groter dan een beetje schuiven met autoverzekeringen.

Sowieso de tip van de maand: Bereken je overlijdensrisicoverzekring eens opnieuw! Dan Tip 2: Vergelijk bij een vergelijkingswebsite en sluit dan (indien mogelijk) direct bij de aanbieder af! Dat scheelt gemakkelijk weer een paar honderd euro. Een vergelijkingswebsite is namelijk in zekere zin een tussenpersoon en geeft dus advies. Advies mag niet gratis zijn in NL, dus MOET je dat advies betalen. Ergo, naast de verzekeraar betaal je ook een bedrag aan de vergelijkingswebsite.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net mijn autoverzekering ook via promovendum veranderd. Scheelt toch weer een paar tientjes per jaar en ik heb sowieso een hekel aan verzekeren dus alles wat daar op bespaard kan worden is mooi meegenomen.

Mooi gedaan Simon.

Promovendum belt mij maandag nog even om te kijken of de rest van mijn verzekeringen (zoals opstal, WA, inboedel, zorg, doorlopend reisverzekering) ook omgezet kan worden als de premies lager zijn en dezelfde of betere voorwaarden. Ik kom hier snel op terug zodat jullie er misschien ook van kunnen profiteren bij Promovedum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergelijk ook goed wat verzekerd is..... Eigen risico..... De kleine letters...... Goedkoop kan zomaar eens duurkoop worden.

Bij Promovendum heb ik alles goed vergelijken met wat ik had (Allianz) en zelfs betere voorwaarden nu. Maar dat krijg je ook, bij Promovedum worden mensen geweigerd die te veel emoties hebben in het verkeer ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok lieve mensen, vandaag een half uur aan de lijn gezeten met Promovendum en alle verzekeringen die ik had (op zorg verzekering na) overgezet. Alles was goedkoper en een veel betere polis, sommige dingen waren gewoon schokkend en soms meer dan de helft goedkoper bij Promevedum, zoals mijn doorlopende reisverzekering. Ook mijn WA, inboedel en opstal over gezet en kreeg daarom ook een pakket korting van 5% over alle verzekeringen. Een zeer correcte man heeft mij geholpen en wist van de hoed en de rand en al mijn vragen kom hij goed beantwoorden. Mocht je dit ook willen mail mij dan even dan stuur ik je zijn naam door en gaat die dat allemaal voor je regelen en bespaar je letterlijk veel poen! En je hebt er elk jaar weer plezier van met een lagere premie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.