Spring naar bijdragen

Wat zou je doen met een miljoen?


Hillichance

Aanbevolen berichten

  • 9 maanden later...

Goede vraag @hillichance:) Ik zou in ieder geval geen uitzendbureau beginnen, maar dat is persoonlijk :) Uiteraard heeft de wereld van flexibele arbeid de toekomst, net als ZZP-contractmanagement, de concurrentie is echter groot, en de marges minimaal. Maar lol zouden jullie zeker hebben, daar ben ik van overtuigd, een soort YoungCapital maar dan met whiskeystem.

Voor mezelf, meer sparen heeft geen zin, voor beleggingen ben ik na wat mindere avonturen toch niet zo geschikt en voor de nog spannendere geldtransacties heb ik te weinig inzicht. Ik denk dat ik eerst het huis (bijna) zou afbetalen, zodat we daar voortaan geen maandelijkse lasten meer van hebben. Maar dan? Ik zou eigenlijk wel graag 10 jaar jonger zijn en maatje 38 hebben. Dus wellicht zou ik voor dat geld dan een persoonlijke kok willen die elke dag alleen lekkere dingen maakt maar wel zo dat ik vanzelf weer maat 38 zou krijgen, en een persoonlijke trainer die zorgt dat ik weer jong en sportief word :) En dan zou ik met de rest van het geld lekker regelmatig naar Vegas en Aruba gaan, (oh wacht, dat laatste dat doen we al :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

> @JackPot zei:

> De optie van nikie spreekt me het meeste aan. Een jaar sabbatical nemen en aan mezelf werken. Sporten, eten. Gezondheid is belangrijkste, verder zegt geld me niet zoveel. Dus denk een goed doel zoeken (mensen) die het veel beter kunnen gebruiken. Ik klink bijna links ;)

Idd! Mocht je nou het zoeken te tijdrovend vinden. Ik ken nog wel een meer dan goed doel. Just to say...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JackPot zei:

De optie van @nikie spreekt me het meeste aan. Een jaar sabbatical nemen en aan mezelf werken. Sporten, eten. Gezondheid is belangrijkste, verder zegt geld me niet zoveel. Dus denk een goed doel zoeken (mensen) die het veel beter kunnen gebruiken. Ik klink bijna links ;)

Maar @JackPot , zou je, voordat je weg gaat geven, je niet afvragen hoe het straks met je pensioen gaat? En als je kinderen eventueel gaan studeren, wil je dan niet bijdragen? Of een flatje kopen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MB777 zei:

JackPot zei:

De optie van @nikie spreekt me het meeste aan. Een jaar sabbatical nemen en aan mezelf werken. Sporten, eten. Gezondheid is belangrijkste, verder zegt geld me niet zoveel. Dus denk een goed doel zoeken (mensen) die het veel beter kunnen gebruiken. Ik klink bijna links ;)

Maar @JackPot , zou je, voordat je weg gaat geven, je niet afvragen hoe het straks met je pensioen gaat? En als je kinderen eventueel gaan studeren, wil je dan niet bijdragen? Of een flatje kopen? 

Ik zal zeker bijdragen voor mijn kinderen, maar ik help ze echt niet om alles maar te betalen. Zelf volwassen worden werkt beter denk ik dan dat ze het met een gouden theelepel wordt ingegoten. Ze mogen best weten dat pappie er altijd voor ze is als backup, maar niet als vanzelfsprekend. 

Pensioen is prima, nee top, geregeld in Nederland dus maak ik me idd niet druk over. En gewoon lekker blijven werken zolang als het kan en leuk is, klinkt me als het beste pensioen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JackPot zei:

MB777 zei:

JackPot zei:

De optie van @nikie spreekt me het meeste aan. Een jaar sabbatical nemen en aan mezelf werken. Sporten, eten. Gezondheid is belangrijkste, verder zegt geld me niet zoveel. Dus denk een goed doel zoeken (mensen) die het veel beter kunnen gebruiken. Ik klink bijna links ;)

Maar @JackPot , zou je, voordat je weg gaat geven, je niet afvragen hoe het straks met je pensioen gaat? En als je kinderen eventueel gaan studeren, wil je dan niet bijdragen? Of een flatje kopen? 

Ik zal zeker bijdragen voor mijn kinderen, maar ik help ze echt niet om alles maar te betalen. Zelf volwassen worden werkt beter denk ik dan dat ze het met een gouden theelepel wordt ingegoten. Ze mogen best weten dat pappie er altijd voor ze is als backup, maar niet als vanzelfsprekend. 

Pensioen is prima, nee top, geregeld in Nederland dus maak ik me idd niet druk over. En gewoon lekker blijven werken zolang als het kan en leuk is, klinkt me als het beste pensioen :)

Alles voor de kinderen betalen is natuurlijk overdreven, maar als ze naast hun studie en hun bijbaan een keer iets extra's nodig hebben, is 't wel makkelijk als je iets kan bijdragen. Dus pensioen is prima geregeld in Nederland? Moet je es bij de bejaarden in het zorgcentrum waar ik vrijwilligerswerk doe gaan informeren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou eerst met mijn ouders, broertjes en aanhang lekker op een luxe zomervakantie gaan. Tijdens de vakantie mijn vriendin ten huwelijk vragen en met haar trouwen. Vervolgens een jaar lang eens goed na gaan denken over wat ik nu echt leuk vind en verder wil doen in mijn leven. Combineren met gezonder worden, andere mensen helpen met alledaagse dingen en vooral genieten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LMGB024 zei:

Ik zou eerst met mijn ouders, broertjes en aanhang lekker op een luxe zomervakantie gaan. Tijdens de vakantie mijn vriendin ten huwelijk vragen en met haar trouwen. Vervolgens een jaar lang eens goed na gaan denken over wat ik nu echt leuk vind en verder wil doen in mijn leven. Combineren met gezonder worden, andere mensen helpen met alledaagse dingen en vooral genieten. 

Je vriendin ten huwelijk vragen, kan zonder een miljoen ook wel hoor! ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merk dat @Hillichance zich hier probeerd in te dekken, 'stel je voor dat Roelette een dikke prijs pakt in Vegas, laat ik me hier maar even indekken'. :P geintje bro;) maare ik zou inderdaad hetzelfde doen, en wat er eerder is gezegd er is veel concurrentie, maaarrr ik denk dat het niet heel veel uitmaakt wat hillichance en ik moeten verkopen/leveren. Wij zijn gemiddeld gezien altijd enhousiast, tijdstip maakt niet uit, hoe we ons voelen maakt niet uit. Door dat enthousiasme en een tikje commercie komen wij qua verkopen/diensten vaak goed uit de verf. Helaas zijn we ook angsthazen en durven we zelf geen keidhard verdiende knaken te investeren.

Daarom; mocht er een dikke prijs zijn dan is het starten van een eigen uzb prioriteit en investering nummero uno! Ons daarin helemaal uit de naad werken, na een jaar of 10 verkopen als de kiet goed staat en weer wat anders opzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer het miljoen bijgeschreven is op mijn rekening, neem ik contact op met een modellenbureau en huur 20 zeer aantrekkelijke, schaars geklede dames in, om met een Limousine naar mijn werk te rijden om met grote bombarie en hilariteit ontslag te nemen. (ze krijgen wat opdrachten mee om bij bepaalde collega's op schoot te gaan zitten etc. hehehe)

Vervolgens met mijn pa de financiele zaken te bespreken (pa heeft een financieel-juridische achtergrond), en als dat afgerond is ga ik een jaar lang enkele mooie gebieden in de wereld bereizen. (denk aan Australië, South-Pacific eilanden, enkele landen in Azië, Zuid-Amerika en Noord-Amerika.

Bij terugkomst ga ik op het stuk grond wat ik gekocht heb (tussen het reizen door gedaan) een woning naar mijn zin laten bouwen, het wordt geen overdreven villa maar een gewoon ruim vrijstaand huis op een rustige locatie met moderne faciliteiten zoals warmtepomp, zonnepanelen, en meer van dit soort besparende dingen.

Vervolgens zou ik ernaar streven om voor mezelf te beginnen. met als uitgangspunt iets te gaan doen wat mij veel plezier oplevert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.