Spring naar bijdragen

Wat zou je doen met een miljoen?


Hillichance

Aanbevolen berichten

@JackPot en @jordi22 let op, hier komt een wijze les van ome Rogier: ;-)

Een miljoen is veel geld en je kunt er zeer veel mee, en ook nog veel van overhouden hoor:

Een jaar reizen hoeft niet zoveel te kosten, goede vriend van me heeft dit twee keer gedaan, één keer een jaar (sabbatical), en de laatste keer 1,5 jaar. (ontslag genomen) Gewoon backpacken en in motels / BB slapen, geen 3 sterren hotels. Hij heeft Azië, Zuid-Amerika en Oost-Europa + Rusland gedaan,

Grond kopen + een huis zetten, voor 4 - 4,5 ton heb je al iets fantastisch staan. En dan graag op een rustige locatie bijvoorbeeld Drenthe of Noord-Limburg, en is ook lang niet zo duur. Ik hoef geen gouden kranen, een zwembad of een privé fitnesscentrum... En ja een goede vriend van me heeft dit gedaan, alleen dan in Eindhoven, kosstte iets van 4,7 - 4,8 K.

Tja dan heb ik nog ruim 3,5 - 4 ton over hoor die ik op de bank parkeer. Gewoon nadenken en niet met geld smijten, dan is een miljard ook op te maken ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...

Ik vertrok naar Las Vegas en zou 8 appartementen/huizen kopen voor een tonnetje of 8. Ik huurde de eerste 2 tot 3 jaar een leuk huis in Summerlin en zou zoveel mogelijk opbrengsten van de verhuur van de 8 huizen opsparen gedurende die 2 tot 3 jaar (en leven van mijn eigen geld dat ik ook meeneem naar Vegas). Onderhoud aan de woningen deed ik zoveel mogelijk zelf. Na een jaar of 2 of drie kocht ik voor onszelf een leuk huis erbij (hypotheekvrij). Vervolgens zou ik leven van de opbrengsten van de verhuur van de 8 woningen. Daarna kocht ik iedere 4 jaar een woning bij vanuit de opbrengsten van de verhuur totdat ik er 12 had. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou wat kleine bedrijfjes starten. Veelal lo cost.

Zit al enige tijd te twijfelen om een van de drie bedrijven daadwerkelijk op te starten. echter is een klein start bedrag van 50 k dan toch wel echt nodig.

 

Soweiso 3 huizen kopen voor verhuur. en al dit geld opzij zetten voor onderhoud en een vierde huis.

 

 

Nu ik dit schrijf bedenk ik me in eens je hebt een garage box van 40k gekocht :') die kan ik wel gebruiken voor de opstart haha.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei VegasHighRoller:

Ik vertrok naar Las Vegas en zou 8 appartementen/huizen kopen voor een tonnetje of 8. Ik huurde de eerste 2 tot 3 jaar een leuk huis in Summerlin en zou zoveel mogelijk opbrengsten van de verhuur van de 8 huizen opsparen gedurende die 2 tot 3 jaar (en leven van mijn eigen geld dat ik ook meeneem naar Vegas). Onderhoud aan de woningen deed ik zoveel mogelijk zelf. Na een jaar of 2 of drie kocht ik voor onszelf een leuk huis erbij (hypotheekvrij). Vervolgens zou ik leven van de opbrengsten van de verhuur van de 8 woningen. Daarna kocht ik iedere 4 jaar een woning bij vanuit de opbrengsten van de verhuur totdat ik er 12 had. 

Mooi plan! Welk huis, appartement zou je nu bijvoorbeeld willen kopen voor de verhuur? Lukt het nog in Las Vegas een mooi huis te kopen tussen de 100K-120K?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei samoht:

Ik zou wat kleine bedrijfjes starten. Veelal lo cost.

Zit al enige tijd te twijfelen om een van de drie bedrijven daadwerkelijk op te starten. echter is een klein start bedrag van 50 k dan toch wel echt nodig.

 

Soweiso 3 huizen kopen voor verhuur. en al dit geld opzij zetten voor onderhoud en een vierde huis.

 

 

Nu ik dit schrijf bedenk ik me in eens je hebt een garage box van 40k gekocht :') die kan ik wel gebruiken voor de opstart haha.

 

 

Samoth, niet twijfelen. Gewoon doen :-) Aan wat voor bedrijven zit je te denken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei LasVegasNic:

Mooi plan! Welk huis, appartement zou je nu bijvoorbeeld willen kopen voor de verhuur? Lukt het nog in Las Vegas een mooi huis te kopen tussen de 100K-120K?

Het is nog steeds prima te doen om vrijstaande woningen in Vegas te kopen voor rond de 100.000 dollar. Daarnaast koop je al heel redelijke, nette appartementen van een fatsoenlijke grootte voor zo'n 80.000 dollar. Met een huur van rond de 900 dollar per maand voor een appartement en 1200 tot 1500 dollar voor een huis zijn de opbrengsten voldoende om zo'n 9000 dollar per maand op te halen. Na alle vaste kosten en reserveringen voor onderhoud blijft zeker de helft over om van te leven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je laat het nu wel overkomen @VegasHighRoller dat het een fluitje van een cent is om huisjes te melken in Las Vegas en dat je hier 'zonder' problemen nog rijker van wordt. Gratis geld bestaat niet, en zeker niet met de verhuur van huizen. Anders deed uiteraard iedereen het wel, want geld is er voldoende in de wereld tegen rentes van 0%. 

Risico's zijn enorm om maar huizen of appartementen te hebben in Vegas, de huizenprijzen gaan niet alleen maar omhoog, zoals men in Las Vegas ook heeft gezien. Desalniettemin kan het een droom zijn om dit te doen en dan is het zeker een goed doel voor je miljoen, maar dat het zo makkelijk gaat als je schetst kan ik me niet voorstellen. 

Je geeft aan dat je zo'n 4.500 dollar per maand overhoudt, wat dus zo'n 55k per jaar is. Een rendement van 5,5% is denk ik overigens wel reeel, dus misschien ben ik te snel met mijn oordeel. Maar 5,5% per jaar, weegt dat op tegen de onverwachte risico's? Het moet dus inderdaad je droom zijn om dit te doen denk ik, en niet zozeer om er rijk van te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou zeker niet in Las Vegas gaan wonen, hoe verknocht ik ook op deze prachtige stad ben. Maar ik denk dat het door een toeristenbril een hele andere beleving is dan wanneer je er woont. Ik denk dat ik binnen een paar jaar helemaal klaar zou zijn met de stad en er nooit meer terug zou keren. Veel te veel verleidingen en ik denk dat je de Strip met zijn hordes dronken toeristen en schreeuwerige en patserige partycrowd uit California heel snel zat bent. Een week lang los gaan in Vegas is top, maar het is gewoon een vlucht uit het dagelijkse leven. Juist daarom is het zo leuk: je leeft ernaar toe en je leeft je uit. Iedere dag daar zijn? Lijkt mij echt geen hol aan. Denk dat de magie zo verdwenen is.

Dus: wat ik zou doen is het volgende:

Een huis kopen in het prachtige Moab, Utah. Een paar keer per week mountainbiken, raften en quad rijden. Mijn internet activiteiten verder uitbouwen zodat ik er vol van kan leven, En dan 1x per twee maanden een mini roadtrip naar Vegas en terug. Lijkt mij een ideaal leventje. Dichtbij genoeg om lekker vaak van Las Vegas te genieten maar net ver weg genoeg om deze super gave stad zat te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei JackPot:

Je laat het nu wel overkomen @VegasHighRoller dat het een fluitje van een cent is om huisjes te melken in Las Vegas en dat je hier 'zonder' problemen nog rijker van wordt. Gratis geld bestaat niet, en zeker niet met de verhuur van huizen. Anders deed uiteraard iedereen het wel, want geld is er voldoende in de wereld tegen rentes van 0%. 

Risico's zijn enorm om maar huizen of appartementen te hebben in Vegas, de huizenprijzen gaan niet alleen maar omhoog, zoals men in Las Vegas ook heeft gezien. Desalniettemin kan het een droom zijn om dit te doen en dan is het zeker een goed doel voor je miljoen, maar dat het zo makkelijk gaat als je schetst kan ik me niet voorstellen. 

Je geeft aan dat je zo'n 4.500 dollar per maand overhoudt, wat dus zo'n 55k per jaar is. Een rendement van 5,5% is denk ik overigens wel reeel, dus misschien ben ik te snel met mijn oordeel. Maar 5,5% per jaar, weegt dat op tegen de onverwachte risico's? Het moet dus inderdaad je droom zijn om dit te doen denk ik, en niet zozeer om er rijk van te worden.

Volgens mij is jouw uitleg dat ik het gemakkelijk over laat komen een vrije eigen interpretatie. Volgens mij heb ik nergens gezegd dat het heel makkelijk zal zijn en dat pretendeer ik ook niet. Mijn route voor besteding van 1 miljoen is een route van hard werken en de mouwen opstropen. Zeker is mijn route voor 1 miljoen niet de route voor iedereen. Daarom doet niet iedereen dit. Maar er zijn zeker een aantal mensen in Amerika die dit doen en dit aantal is de afgelopen 4 jaar enorm gestegen omdat de huizenprijzen in Vegas hier goed voor waren. Dat de huizenprijzen niet alleen maar stijgen is geen issue als je geen financiering nodig hebt en als je de huizen aankoopt voor de verhuur. Dan is rendement middels verkoopwinst niet het primaire doel. Een eventueel moment van verkoop kun je namelijk zelf kiezen wanneer de woning niet gefinancierd is. In realiteit is een rendement van tussen de 7 en 8% reëel maar ik zet liever laag in. Een vriend van mij in Amerika doet dit al ruim 25 jaar en leeft er comfortabel van. Je moet wel een aantal handigheidjes toepassen om de risico's aanzienlijk te verkleinen en die handigheidjes maken een groot verschil. Daarnaast moet je zelf onderhoud aan de woningen willen doen om rendement te maximaliseren. Overigens kun je van 55k leven als je lasten laag zijn. Rijk worden is geen doel op zich maar door de uitbreiding van je vastgoedportefeuille zullen de opbrengsten door de tijd ook stijgen. Met 1 miljoen euro ben je tegenwoordig ook niet rijk. Het is lang niet genoeg om de rest van je leven vooruit te kunnen als 40-jarige. Ben je 65 dan zou het prima moeten lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 jaar later...

Een Miljoen.........

 

Lekker blijven werken....nog een jaar of 15........

Dus wel mijn pensioen wat eerder laten beginnen. Mij wat minder snel druk maken om dingen die gebeuren waar je toch geen vat op hebt of krijgt.

Meer genieten van elke dag en mijn gezin.

Mooie reizen maken, Vegas denk ik wat vaker bezoeken op een comfortabelere manier in het vliegtuig.

Een mens heeft niet veel nodig........hebzucht is slecht voor je.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat te doen met een miljoen.

 

Een jaar onbetaald verlof nemen. 250K opnemen als bankroll om te gaan pokeren in de cashgames en toernooien in Nederland. Na een jaar kijken waar je staat, en of je winst maakt. Bij break even of verlies. Lekker weer in je oude baan gaan werken en je 'verlies nemen'.

 

Daarnaast 250 K bankroll voor die enkele uitzondering per week /maand wat gokken betreft.  Dik zetten op die enkele mooie bet en niet meer los vast op van alles betten.

 

Gaat dit na een jaar ook kut. Heb ik nog 500 K in de achterzak ben twee dromen armer maar heb mijn baan nog en nog een mooie zakcent om wat leuks en extras te doen samen met het gezin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...